Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajilta vietiin joulupuuro Poliitikot valmistelevat omiin palkkioihinsa lähes 60 prosentin korotusta

Vierailija
16.12.2024 |

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen säästöt näyttäytyvät erikoisina: hoitajien joulupuuroperinne katkaistaan, mutta poliitikkojen kokouspalkkioita ollaan nostamassa roimasti.

Sehän se oli sotehimmelin tarkoituskin lisää johtajia ja isokenkäisiä veronmaksajien piikkiin, kohta ollaan kaikki julkisella sektorilla johtajan pestissä työttömyys on selätetty.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri pylläri.

Vierailija
2/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiuiui eikö hoitajilla ole varaa vai taitoa keittää puuronsa ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne nyt liity mitenkään toisiinsa.

Vierailija
4/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito. Samaan aikaan poliitikot kahmivat itselleen härskiä 60% korotusta kokouspalkkioihin ja hyvinvointialueilla kokouksia riittää. Tässä on kyse vastakkainasettelusta

Vierailija
5/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan työpaikalla ole henkilökunnalle tarkoitettua hellaa/uunia joten vähän hankalaksi puuronteko käy. 

Vierailija
6/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, miten tälle puuroannokselle saadaa hintaa yli 13 euroa per nuppi?

Vierailija
7/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan työpaikalla ole henkilökunnalle tarkoitettua hellaa/uunia joten vähän hankalaksi puuronteko käy. 

Saa riisipuuroa myös valmisannoksena,eikä maksa paljon,tämä on itse kunkin kustannettava.

Vierailija
8/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suuresti, miten tälle puuroannokselle saadaa hintaa yli 13 euroa per nuppi?

Sen toimittaa sote-pomon siskon firma? 

Vierailija
9/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedetään, että itse voi ruokansa ostaa ja niinhän me tehdäänkin.

Oli vaan aika kiva joulujuttu, kun talo tarjos puurot.

Vierailija
10/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedetään, että itse voi ruokansa ostaa ja niinhän me tehdäänkin.

Oli vaan aika kiva joulujuttu, kun talo tarjos puurot.

Ja sehän ei tietenkään enää käy. Kansa kadehtii meiltä kerran vuodessa tarjottavat puurotkin. Hou hou, hyvää joulua itse kullekin säädylle🎅🏻

Vierailija
11/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällissotaa odotellessa 

Vierailija
12/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä tässä voi tehdä? Minä vastustan tätä, mutta en voi sille mitään. Kukaan ei kerro keinoja miten puuttua tuohon. Jos sellaiset keinot olisi, puuttuisin. Mutta niitä ei tunnu olevan. Vtuttaa tuo ja ihan selvää sadismiahan se taas on. Ei huvita olla potkittavana.

Vierailija
13/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dickens Joulutarina, aina niin ajankohtainen:

Joulu lähestyy, mutta Ebenezer Scrooge ajattelee silti vain rahaa. Scrooge ei pidä ihmisistä, ei kilteistä, iloisista eikä köyhistä. Eikä joulusta. Hänen alaisensa Bob Cratchit työskentelee sisukkaasti hänen alaisenaan, vaikka onkin ylityöllistetty ja alipalkattu. Scroogen työpaikalle saapuu kaksi herraa, jotka keräävät rahaa köyhille, mutta he saavat poistua paikalta ilman kolikon kolikkoa. Myös Scroogen sukulaispoika Fred saapuu paikalle ja pyytää Scroogea jouluaterialle, mutta hänet käännytetään ovelta töykeästi.

Vierailija
14/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä?  On varmaan paljon muutakin tekemistä kuin keitellä työaikana joulupuuroja.

Vierailija
15/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään saatiin talon puolesta glögit ja tortut🙂

Vierailija
16/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Marin ex viisikko hallinto antoi hyvä-veli-sisko verkoston johtajille korkeapalkkaiset SOTE johtaja tittelit niin mikään ei riitä näiden ahneudelle. On aika aloittaa rahastavan eliitin alasajo Suomessa hyvin nopeasti.

Vierailija
17/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mitä tässä voi tehdä? Minä vastustan tätä, mutta en voi sille mitään. Kukaan ei kerro keinoja miten puuttua tuohon. Jos sellaiset keinot olisi, puuttuisin. Mutta niitä ei tunnu olevan. Vtuttaa tuo ja ihan selvää sadismiahan se taas on. Ei huvita olla potkittavana.

Organisoitu mielenosoitus, jatkuva meteli ja painostus, viestimien tukottaminen ja vastuullisten tahojen grillaaminen valituksin, sähköpostein, puheluin ynnä muin. Koko ajan, jatkuvasti. Naamalle syljeskellään niin kauan kuin siitä ei koidu itselle seurauksia. Mutta jos massat aloittaa valtavat protestit, nuo joutuu miettimään kaksi kertaa. Nyt mitään ei tapahdu, pieni maininta lehdessä ja asia unohtuu. Seuraavalla kerralla tuplaavat omat palkkionsa.

Ihminen on hirviö toiselle jos sen antaa olla.

Vierailija
18/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne nyt liity mitenkään toisiinsa.

Siten liittyy että rahasta puutetta niin priorisoidaanko niitä vähiä rahoja suorittavan portaan jaksamiseen vaiko poliittisten päätöksentekijöitten rahapotin lihottamiseen.

Vierailija
19/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että kyse on Varhan sikailusta

Vierailija
20/48 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Organisoitu mielenosoitus, jatkuva meteli ja painostus, viestimien tukottaminen ja vastuullisten tahojen grillaaminen valituksin, sähköpostein, puheluin ynnä muin. Koko ajan, jatkuvasti. Naamalle syljeskellään niin kauan kuin siitä ei koidu itselle seurauksia. Mutta jos massat aloittaa valtavat protestit, nuo joutuu miettimään kaksi kertaa. Nyt mitään ei tapahdu, pieni maininta lehdessä ja asia unohtuu. Seuraavalla kerralla tuplaavat omat palkkionsa.

Ihminen on hirviö toiselle jos sen antaa olla.

Kyllä ne diktatuuritkin kaatuu joukkovoimalla. Luulisi että narsistiset ja omahyväiset johtajat ei ole sen kummempia.