Mikä idea on siinä, että vaatesäilytys on makuuhuoneissa?
Turhaa työtä ja pölyn levittämistä kantaa vaatteita edestakaisin.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Kodinhoitohuoneesta (tai missä ne nyt ikinä kuivatetaan) kaappiin ja kaapista kylpyhuoneeseen ennen pukemista.
Ap
Minkä ihmeen takia pitää kylpyhuoneessa pukea?
Varmaan siksi, että mulla on tapana peseytyä ennen vaatteiden vaihtoa enkä halua hillua kotona alasti. Ilmeisesti moni ei näin toimi?
Ap
Mulla on tapana myös peseytyä ennen vaatteiden vaihtoa, mutta totta vieköön kävelen tissejä ja persettä keinutellen alasti kylppäristä makuuhuoneeseen, jossa joko itse tai rakastajani toimesta voitelen ihanan vartaloni tuoksuvalla kosteusvoiteella ja jalat vähän pahemmanhajuisella Helosanilla. Ja puen vasta kun tämä on tehty ja voide imeytynyt ihoon. Ja voipi olla että tämän jälkeen on taas hiki ja spermat ties missä ja pitää käydä uudestaan suihkussa ja toistaa voideprosessi.
Itseäni miellyttäisi eniten sellainen ratkaisu, jossa suihkutilojen yhteydessä olisi pukeutumishuone, jossa puhtaat vaatteet säilytetään ja pukeutumishuoneesta olisi käynti kodinhoitohuoneeseen. Makuuhuoneessa ei vaatekaappeja ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Kodinhoitohuoneesta (tai missä ne nyt ikinä kuivatetaan) kaappiin ja kaapista kylpyhuoneeseen ennen pukemista.
Ap
Varmaan siksi, että mulla on tapana peseytyä ennen vaatteiden vaihtoa enkä halua hillua kotona alasti. Ilmeisesti moni ei näin toimi?
Ap
Millaisissa vaatteissa hillut mieluimmin?
Vaatesäilytys eteisessä on kätevintä. Voi pukeutua ulos lähtiessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Ap
Ap
Kotivaatteissa tai yöpuvussa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Ap
Ap
Ap
Ja käyt sitten aina kylppärissä vaihtamassa vaatteet vaikket tarvitsisi suihkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Ap
Ap
Ap
Miksi hillut?
Vaatehuone on niin pieni, että sinne ei sovi kuin ulkovaatteita. Siksi
Meillä vaatesäilytys on isossa kodinhoitohuoneessa josta meno suihkuun ja saunaan. Kyllä on kätevää. Lakanat ja juhlavaatteet pidetään makuuhuoneen kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatehuone on niin pieni, että sinne ei sovi kuin ulkovaatteita. Siksi
Sekö on riehumisesi syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään enää käytetä kylpytakkeja? Niissähän sitä kuivatellaan ja harjataan hiukset suihkun jälkeen.
Hiuksia ei saa harjata märkänä.
Kuka sen on kieltänyt? Onko siihen joku lakipykälä?
Varmaan sama laki, joka määrää rintaliivipakosta. Kuulin viime kesänä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestakaisin minne?
Ap
Meillä kuivatetaan pyykit olohuoneessa. Olisi aika epäkäytännöllinen paikka säilyttää vaatteita. Vaatteet puetaan päälle kuitenkin makuuhuoneissa, niin on ihan looginen säilytyspaikka vaatteille.
Itse kun aikanaan suunnittelin oman talon, huomioin tämän seikan. Meillä on eteinen, iso kodinhoitohuone ja peseytymistilat vierekkäin. Kodinhoitohuoneessa on koko talouden tekstiilisäilytys, ainoastaan jotain isokokoisia talvivaatteita säilytetään muualla, jos eivät ole naulakossa käytössä.
Kodinhoitohuoneessa on siis kaikkien kaikki vaatteet, jokaisella omat vaatetangot ja hyllyköt. Kun pesen vaatteet, laitan henkarissa kuivattavat kuivumaan jokaisen omalle vaatetangolle, ja muut vaatteet kuivaamisen jälkeen suoraan omalle paikalle.
Pesullakävijä jättää likaiset vaatteet kodinhoitohuoneeseen ja ottaa sieltä puhtaat mukaansa.
Olen laskenut, että tällä ratkaisulla on säästynyt viimeisen 15 vuoden aikana turhaa kotitöihin kuluvaa aikaa. N. 3000 pyykkikoneellista vaatetta kun olisi pitänyt kuskata ympäri taloa, koneellisen kuljetteluun menis vaikka 10 min, aikaa olisi kulunut 500 tuntia. Se on yli 60 kahdeksan tuntista työpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua laittaa vaatteita päälle heti peseytymisen jälkeen. Perheellisenä olisi hankalaa, jos jokainen riisuisi ja pukisi vaatteet kodinhoitohuoneessa. Teinit ei halua yhtä aikaa pukemaan ja jos jokainen odottaa omaa vuoroaan, siitä ei tule kuin huutoa.
Näen sieluni silmin aamuriidat, kun perheen teini numero 1 on käynyt suihkussa ja jää sitten puoleksi tunniksi kodinhoitohuoneeseen mallailemaan mitä laittaisi sinä päivänä päälle. Samalla teini numero 2 hakkaa ovea, että pääsisi suihkuun ja isä odottaa kärsimättömänä, että saa haettua sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua laittaa vaatteita päälle heti peseytymisen jälkeen. Perheellisenä olisi hankalaa, jos jokainen riisuisi ja pukisi vaatteet kodinhoitohuoneessa. Teinit ei halua yhtä aikaa pukemaan ja jos jokainen odottaa omaa vuoroaan, siitä ei tule kuin huutoa.
Näen sieluni silmin aamuriidat, kun perheen teini numero 1 on käynyt suihkussa ja jää sitten puoleksi tunniksi kodinhoitohuoneeseen mallailemaan mitä laittaisi sinä päivänä päälle. Samalla teini numero 2 hakkaa ovea, että pääsisi suihkuun ja isä odottaa kärsimättömänä, että saa haettua sukat.
Siis meillä systeemi toimii niin, että meillä on sellainen suojaisa "välitila" suihkun ja kodinhoitohuoneen välissä, jossa voi pukeutua, tai sitten vaatteet otetaan mukaan kodinhoitohuoneesta ja mennään omaan huoneeseen pukemaan jos on jotenkin haastavaa saada vaatteet päälleen. Ja kodinhoitohuoneessa vaatteita valitessa on päällä pyyhe, kun on juuri tullut suihkusta, joten ei ole mitään ongelmaa että siellä useampi valkkailee vaatteitaan. Tai sitten vaatteet valitaan ennen suihkuun menoa odottamaan "välitilaan" jo valmiiksi, niin ei tarvitse pyyhe päällä pyöriä.
Me olemme laittaneet makuuhuoneista käynnin vaatehuoneen kautta kylppäriin.
Ovi makuuhuoneesta vaatehuoneeseen vasemmalle kantavaa seinää vasten, vaatehuone aukenee oikealle ja käynti kylppäriin suoraan edessä - amme heti oikealla vaatehuoneen seinää vasten ja suihkunurkkaus vasemmassa takakulmassa.
Voimme molemmat käydä pesulla joskus samaan aikaan, toinen makoilee ammeessa ja toinen käy suihkussa. Aikaisten aamujen yhteydessä ei tarvitse herättää toista kun vaatteet saa laitettua päälle vaatehuoneessa ja tarvittaessa silitettyä. Pesukone meillä on keittiössä
Vierailija kirjoitti:
Me olemme laittaneet makuuhuoneista käynnin vaatehuoneen kautta kylppäriin.
Ovi makuuhuoneesta vaatehuoneeseen vasemmalle kantavaa seinää vasten, vaatehuone aukenee oikealle ja käynti kylppäriin suoraan edessä - amme heti oikealla vaatehuoneen seinää vasten ja suihkunurkkaus vasemmassa takakulmassa.
Voimme molemmat käydä pesulla joskus samaan aikaan, toinen makoilee ammeessa ja toinen käy suihkussa. Aikaisten aamujen yhteydessä ei tarvitse herättää toista kun vaatteet saa laitettua päälle vaatehuoneessa ja tarvittaessa silitettyä. Pesukone meillä on keittiössä
Ainiin, muksuilla oma kylppäri ja vaatteet huoneen kaapeissa. Takkia, sontsikkaa ja muuta tilpehööriä eteisessä. Så där bara
Mulle tuo ap:n ehdotus olisi hyvä. En käytännössä koskaan pukeudu makuuhuoneessa, koska mies nukkuu vielä aamulla kun minä lähden töihin. Näin on meillä käytännössä ollut aina koska miehen työt alkavat myöhemmin.
Pukeudun kodinhoitohuoneessa, koska siellä on näin talvella varmasti myös lämmin. Olen vilukissa ja asutaan vanhassa ja ihanassa talossa, mutta jossa talviaamuisin hiukan viileämpää.
Aina en jaksa kaikkia vaatteita viedä makuuhuoneen kaappiin, kun ne kuitenkin kannan takas kodinhoitohuoneseen. Harmi ettei siellä ole kunnollista säilytystilaa. Vaatteet etsin illalla kun inhoan sitä kännykän taskulampun valossa vaatteiden kaivelua pimeässä aamulla.
Ei meillä säilytetä lakanoita missään. Sängystä pyykkiin ja pesun jälkeen takasin sänkyyn.
Eli on huono ilmanvaihto. Itse en omista kylpytakkia, kun se on ihan turha kotioloissa.
Ap