Jos entinen koulukiusaajasi tulisi lähes 40 vuoden jälkeen pahoittelemaan käytöstään, niin mitä sanoisitte?
Eikä kyse olisi siis mistään pienestä naljailusta, vaan herkimmässä teini-iässä vuosia kestäneestä henkisestä rääkistä, johon hyvin usein liittyi mahdollisimman pahasti toteutettu häpäisy sekä rankka fyysinen väkivalta. Mitä sanoisitte? Millään anteeksipyynnöllä asiaa ei voi korjata, koska tästä kaikesta on aiheutunut pysyviä sekä henkisiä että fyysisiä vammoja. Henkisiin vammoihin vuosien psykoterapia. Kaikki hoitokulut on menneet omasta pussista, tuo nilkki pääsi aikoinaan kaikesta vastuusta. Nyt sitten vanhemmiten häntä alkanut syyllisyys painamaan. Tässähän on kyse vaan siitä, että hän haluaisi synninpäästön, mutta siihen en ole halukas, joten poistuin tilanteesta sanomatta mitään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto että ootte herkkiä. Ihan rikki ja hajalla jostain mitättömästä jutusta. Muualla maailmassa ihmisillä räjähtää raajoja irti kun ne astuu maamiinoihin ja ne silti vaan jatkaa elämäänsä, mutta av mamma on työkyvyttömyyseläkkeellä kun luokkakaveri sanoi läskiksi yläasteella.
Lopetahan jo kiusaajatrolli. Ei se sinun paha olosi poistu, vaikka jatkat kiusaamista täällä av:lla. Väkivalta ei ole mitätön juttu ja on älytöntä edes kirjoittaaa mitään tuollaista.
No olen ollut kiusattu ja kiusaaja koulussa. Itsekkin olen törmännyt kiusaajiin ja kiusaamaani tyyppiin myöhemmin elämässä kun asutaan samalla kylällä. Anteeks on pyydetty ja annettu. Lyöty kättä päälle sovinnon merkiksi eikä kukaan ole sairaseläkkeellä tai tarvinnut terapiaa. Olette vaan liian herkkiä. Pitäskö sen koko elämän mennä ilman ainuttakaan traumaa jossain pumpulissa? Mistä saat sitten särmää persoonaasi ja sitä resilienssiä ja konfliktien sietokykyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatisin korvaukset henkisistä vammoista ja kärsimyksestä. Kiusaamisen jäljet seuraavat läpi elämän.
Tätä alapeukuttaneilta kysyisin alapeukuttamisen syytä. Meinaatteko siis, että rahan vastaanottaminen pahantekijältä todellisiin aiheutuneisiin kuluihin olisi pahantekijälle liian helppo reitti ulos vai miksi alapeukku?
Lähinnä siksi, että sinulla ei ole mitään todellista keinoa vaatia yhtään mitään. Rikos on jo ajat sitten vanhentunut. Eikä kukaan oikeasti rupea maksamaan jotain vuosien terapiamaksuja toiselle.
Niin että susta on ok että henkilö A pilaa henkilö B elämän ja henkilö B maksaa siitä aiheutuneet kulut, koska henkilö A ei vaan halua. Selvä, sulla on oikeu
Ei tässä mistään oikeussalikeissistä ollut kysekään.
Vierailija kirjoitti:
Hitto että ootte herkkiä. Ihan rikki ja hajalla jostain mitättömästä jutusta. Muualla maailmassa ihmisillä räjähtää raajoja irti kun ne astuu maamiinoihin ja ne silti vaan jatkaa elämäänsä, mutta av mamma on työkyvyttömyyseläkkeellä kun luokkakaveri sanoi läskiksi yläasteella.
No mä voin kyllä työntää sut alas portaita, heitellä jääkökkäreillä, uittaa päätäsi vessanpöntössä kunnnes luulet kuolevasi jne. Ja tuossa vasta pieni osa siitä, mitkä sadistit minulle tekivät koulussa. Katsotaan noiden jälkeen uudestaan, mikä on sen herkkyyden laita sinun kohdallasi.
No olen ollut kiusattu ja kiusaaja koulussa. Itsekkin olen törmännyt kiusaajiin ja kiusaamaani tyyppiin myöhemmin elämässä kun asutaan samalla kylällä. Anteeks on pyydetty ja annettu. Lyöty kättä päälle sovinnon merkiksi eikä kukaan ole sairaseläkkeellä tai tarvinnut terapiaa. Olette vaan liian herkkiä. Pitäskö sen koko elämän mennä ilman ainuttakaan traumaa jossain pumpulissa? Mistä saat sitten särmää persoonaasi ja sitä resilienssiä ja konfliktien sietokykyä?
Olet harvinaiset tyhmä ja tunteeton ihminen. Tyypillinen kiusaaja siis. Kukaan täysipäinen ihminen ei kirjoita mitään tuollaista. Vain psykopaatin mielestä kiusaaminen on tarpeellista, jotta oppisi sietämään konflikteja. Sinusta varmaan sotakin on ok, koska se opettaa resilienssiä.
No millä sä kuvittelit niitä korvauksia vaativasi, jos toinen ei suostu :D
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa sanoin vaativani.
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaiset tyhmä ja tunteeton ihminen. Tyypillinen kiusaaja siis. Kukaan täysipäinen ihminen ei kirjoita mitään tuollaista. Vain psykopaatin mielestä kiusaaminen on tarpeellista, jotta oppisi sietämään konflikteja. Sinusta varmaan sotakin on ok, koska se opettaa resilienssiä.
Ite oot typerä ja tulkitset sanomaani ihan väärin. Haukut psykopaatiksi tuntematta. Sinähän se kiusaaja olet ja vielä ilmeisesti aikuisiällä sellainen. Se vasta on säälittävää että ei ole kasvanut sieltä yläasteiästä ja kostaa nyt tuntemattomille haukkumalla omaa pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa sanoin vaativani.
No mistä minä sen tietäisin anonyymilla palstalla :D Mutta vaatimisesta tässä lainausketjussa puhuttiin. Ihan sama minulle, kuka sen sanoi. Sinä satuit vastaamaan, joten oletin että olit sama. Jatkossa voit kertoa olevasi eri niin vältyt oletuksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot typerä ja tulkitset sanomaani ihan väärin. Haukut psykopaatiksi tuntematta. Sinähän se k
En hauku, vaan kerron totuuden. Ihminen ei voi olla muuta kuin psykopaatti, jos hänen mielestän kouluväkivalta on keino oppia sietämään konflikteja ja siksi täysin hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot typerä ja tulkitset sanomaani ihan väärin. Haukut psykopaatiksi tuntematta. Sinähän se k
En ole se kenelle vastasit, mutta totean että olet tyypillinen uhriutuva narsisti. Älä näe vastaamisen vaivaa, tiedän kyllä mitä tähän inttäisit.
Minun koulukiusaajani eivät ole enää hengissä. Karma korjasi sadon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin anteeksipyynnön kirjallisena ja allekirjoitettuna Sen jälkeen miettisin, mitä kaikkea kivaa sillä kirjallisella anteeksipyynnöllä voikaan tehdä.
Eli olet siis kiusaaja.
Alkoiko pelottaa, että käytän vain sinulta aikoinaan oppimiani temppuja?
Ite oot typerä ja tulkitset sanomaani ihan väärin. Haukut psykopaatiksi tuntematta. Sinähän se kiusaaja olet ja vielä ilmeisesti aikuisiällä sellainen. Se vasta on säälittävää että ei ole kasvanut sieltä yläasteiästä ja kostaa nyt tuntemattomille haukkumalla omaa pahaa oloaan.
Hyvä, että itsekin tiedostat olevasi säälittävä. Siitä se kasvu lähtee, että tunnistaa ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku sanoo läskiksi, ei ole kiusaamista. Jos niin luulet, puhumme eri asiasta. Kiusaaminen on vuosia jatkuvaa vainoa, porukasta eristämistä, tavaroiden "mystistä" särkymistä, nauramista kaikelle mitä teet. Kyllä, tätä minä olen kokenut. En varsinaisesti ollut fyysisen väkivallan pelossa, mutta mun sosiaalinen kehitys tärveltyi koko yläasteen ajalta. En tiedä oletko joutunut koulun käytävällä miettimään, miten pidät leukaasi tai onko sinulla jokin ilme kasvoillasi. Aluksi tällainen lähinnä huvitti minua, saatoinpa jotain heittää takaisinkin tai olla huomaamatta. Mutta kyllä se stressaavaa on, että päivittäin kävelyä/ilmeitä/puhetta matkitaan tms, ja tyttönä ne seksuaaliset kommentit olivat pahimpia. Tulee mieleen jokin kutitus kidutusmuotona, että ei kuulosta pahalta, mutta jatkuva huomio on myös stressaavaa. (minussa ei ole mitään muuta fyysisesti poikkeavaa kuin lievä ylipaino ja sekin tuli käsiteltyä aika pian, pelkkä läskittely ei pitkään jatkunut) Olin kyllä tosi hyvä koulussa, se herätti kateutta, tiedän.
Menin yläasteen jälkeen lukioon toiselle paikkakunnalle ja oli ihanaa kun sai kävellä käytävällä, käydä ruokalassa, viitata tunnilla ja olla kuin kuka vaan. Totta kai joku saattoi vilkaista, mistä tiedän puhuiko joku selän takana, aivan sama, koska ne kiusaajat eivät olleet samassa lukiossa, mua ei seurattu ja noteerattu koko ajan. Joskus kun kerroin tästä vainoamisesta, mua pidettiin vainoharhaisena, että "kyllähän ne pojat tyttöjä katsoo, ovat ihastuneita, lässynlää.." Mutta ne olivat nämä tietyt pojat yläasteella, en koe että koko koulu olisi mulle nauranut, toki jäin ilman kavereita koska nämä pojat olivat niitä suosittuja ja heillä oi toki tyttöystävät, jotka olivat myös niitä suosittuja. Myös paria muuta kiusattiin samalla tavalla. Lukiossa tällaista kiusaamista ei ollut ja tajusin mitä oon oikeasti kokenut.
Ymmärrän muuten julkkiksia todella hyvin, miksi he inhoavat paparazzeja ja töllääjiä, vaikkeivat kaikki pahantahtoisia olekaan. Se jatkuva huomio vaan stressaa.
Ei tule tapahtumaan, koska kiusaajani kuoli nuorena. Olen jälkeenpäin ymmärtänyt, että hän oli syrjäytynyt ja onneton, eikä hänkään saanut apua mistään. Oikeastaan enemmän sanottavaa mulla olisi ehkä meidän koulun silloisille opettajille, jotka antoivat vain kaiken tapahtua ja katsoivat läpi sormien kiusaamista.
Sulla on päässä vikaa. Olet selvästi sairas ja psykiatrista hoitoa vaille jos kaikki on sinusta psykopaatteja. Taidat itse olla sellainen
Tarkoitetaanko tuolla henkilöllä Stubbia?
Antaisin anteeksi. Enemmän olen vihainen vanhemmilleni, jotka laittoivat autistilapsenkesken lukuvuoden huonomaineiseen kouluun, koska vanhassa jouduin käymään koulupsykologilla ja luokan vaihtoa suositeltiin yksinolon vuoksi, kiusaamista ei vanhassa koulussa silti ollut, äiti halusi aloittaa "puhtaalta pöydältä". Äiti kammosi kaikkia psykologeja.
Mua kiusattiin monta vuotta ala-asteella. Ja ei, en ole sen takia eläkkeellä. Olen ollut työelämässä 1989 lähtien. Mutta kyllä kiusaaminen jätti jälkensä.