Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka haluaa vartijaksi kauppaan? Ei kukaan, kaikki työkalut on viety.

Vierailija
19.02.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010227611.html

Ei voi kuin ihmetellä tätä Suomen touhua.

Eikö kukaan poliitikko voi tehdä asialle mitään?

Kommentit (274)

Vierailija
141/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen ihmetellä, että miksi iltapaska julkaisee nämä jutut aina noin 2-3 vuotta myöhässä? Itse haluaisin ainakin lukea mielummin mahdollisimman reaaliajassa varsinkin

Vierailija
142/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmeinen kirvesmurhaaja hyökkää kirves kädessä kimppuusi kotiovellasi et saa käyttää tappavaa voimaa häntä vastaan. Siitä joutuu kuolemantuottamuksesta lusimaan. Oikean elämän esimerkki.

Tuo ei pidä paikkaansa, jos asukas on 80v vanhus. Silloin saa pistää vastaan ilman tuomiota. Mutta jos on vaikka 30, niin tuomio tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Naiselta kysyttiin mitä hän haluaa valita ja hän valitsi sylkemisen. Ja seuraus oli että sai kovennettua käsittelyä.

Meidän  oikeuslaitos on  munaton. Ja ilmeisesti kirjaimellisesti.

Vierailija
144/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan jonkun verran kannatusta tuollaiselle vanhanajan villinlännen laille jossa rikokseen syyllistyneestä tulee lainsuojaton. Täälläkin tuntuu moni olevan sitä mieltä että on ihan ok pahoinpidellä jos toinen yrittää varastaa.

Aika alkukantainen meininki mutta jotenkin symppistä😊

Kuinka monta kertaa olet ollut käräjillä vaatimassa oikeutta itsellesi? Vai oletko ollut syytettynä? Jos sinulla olisi mitään käytännön kokemusta miten nämä jutut menee niin et olisi täällä puolustelemassa, ellei sinulla ole joku muu motiivi toiminnallesi.

Olen ollut käräjillä ja hovissa. Entä sinä? En ole puolustellut ketään toisin kuin nämä pahoinpitelyyn syyllistyneen vartijan puolusteljiat. Minulla ei ole mitään motiivia puolustaa kumpakaan rikollista. Minulla siis on käytännön kokemusta mutta mikä on sinun motiivisi väkivaltarikollisen puoluelemiselle?

Vierailija
145/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselta kysyttiin mitä hän haluaa valita ja hän valitsi sylkemisen. Ja seuraus oli että sai kovennettua käsittelyä.

Eli jos minä tulen kadulla sinua vastaan ja sanon että mene mahallesi maahan ja sanon että saat valita, niin sen jälkeen saan pahoinpidellä sinut josset tottele? Nainen kunnei ollut vielä syyllistynyt mihinkään rikokseen sen sijaan vartija syyllistyi.

Onneksi meidän oikeuslaitkosella oli palleja tuomita kyseinen väkivaltarikollinen.

Vierailija
146/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videon vartija olisi minun maailmassani saanut ansiomitalin tuo m.u.s. tala.isen käsittelystä, tosin pienen huomautuksen olisin antanut turhasta helläkätisyydestä. Pippurisuihke ja etälamautin olisi pitänyt ottaa heti alusta alkaen käyttöön. Lopuksi vielä pampulla jalkapohjiin.

Sinun maailmassasi olisi myös aika tyytyväinen kauppias ja muut asiakkaat kun pippurisumutteen käytön takia pitäisi tyhjentää koko kauppa ja sulkea loppupäiväksi. Lasten vanhemmatkin olisivat varmasti mielissään jos lapset näkisivät kyseisen pahoinpitelyn. On joillain fantasiat.

Olisi tärkeää, että juuri lapset näkisivät, kun rosvo saa välittömän rangaistuksen. Se on opettavaista, että rikoksesta saa välittömän rangaistuksen, muiden silmien edessä.

Poliisi sakottaa tai tuomioistuin antaa rangaistuksen. Ei joku kirjekurssin käynyt vartija. Mutta kyllähän tämäkin sankari sen käräjillä varmasti oppi. Oikeus kiinniottoon ei ole mikään soihtujen ja talikoiden kanssa sovellettava korpilaki.

Vierailija
147/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minä tulen kadulla sinua vastaan ja sanon että mene mahallesi maahan ja sanon että saat valita, niin sen jälkeen saan pahoinpidellä sinut josset tottele? Nainen kunnei ollut vielä syyllistynyt mihinkään rikokseen sen sijaan vartija syyllistyi.

Onneksi meidän oikeuslaitkosella oli palleja tuomita kyseinen väkivaltarikollinen.

Totta kai jos olen varastanut omaisuuttasi ja se on väärin niin ei saa tehdä. Jos en tottele niin se on minun valinta ja olet oikeutetusti saanut luvan käyttää voimaa minuun.

Se että hamenainen ei anyanut oluita on jo vastaus siihen että varastitko.  Jos et tättä ymmärrä , ei meidän kannata kaeskustella pidempään, olet liian kaukana minun älykkyydestäni.

Vierailija
148/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pitäisi piestä ja nöyryyttää marketin parkkipaikalla. Leikata hiukset ja hameet silpoa.

Eihän sillä vartijalla mitään hametta ollut. Muutenkin oikeuden kautta oppii olemaan, eipä häntäkään olisi saanut piestä, vaikka väkivaltarikollinen onkin.

Vierailija
149/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisella oli vain ne varastetut kaljat hameen alla. Ihan viaton tyyppi joo. Ja ukko oottaa, että saa filmata ja sitten korvaukset tulee kuin manulle illallinen. MIKSI tällainen pitää hyväksyä.? Oli siinä millainen vartija hyvänsä. Yks kansanryhmä saa rahapalkinnon odottaessa varastaa.

Vierailija
150/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan jonkun verran kannatusta tuollaiselle vanhanajan villinlännen laille jossa rikokseen syyllistyneestä tulee lainsuojaton. Täälläkin tuntuu moni olevan sitä mieltä että on ihan ok pahoinpidellä jos toinen yrittää varastaa.

Aika alkukantainen meininki mutta jotenkin symppistä😊

Itseasiassa ei olisi hassumpi idea jos kaupunginosat ja pikkukaupungit saisivat itse valita paikalliset seriffit ja seriffipomon pitämään järjestystä ja kiertävät tuomarit ratkaisisivat paikalliset pikkukeissit. Olisi myös paljon koulutettuja tuomareita jotta saisi heidänkin palkat kilpailutettua järkeviksi. Sitten jos tuomittu haluaisi valittaa kirkeampiin ja kalliimpiin oikeusasteisiin hänen olisi myös hävitessään joko maksettava tuntuvasti enemmän yhteiskunnalta otettuja oikeuskuluja tai tehtävä pakkotöitä kattamaan kuluja. 

Kadotettu paikallisdemokratia jälleen kunniaan!

Vierailija
151/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö- tuossa kohtaa vartija olisi voinut käskeä kassamyyjää sulkemaan ja lukitsemaan automaattiovet eli pakotien ja hälyttää poliisit.

Jos akka käy päälle, pamputtaa tai sumuttaa, lyödä rautoihin jne, riittävää, ei liiallista voimaa käyttäen. Sille ei sitten paljonkaan voi, jos se reuhtoo niin että iskee hammasproteesinsa rikki hyllyyn tai permantoon.

En lähde ammattilaista arvostelemaan, kun olen itse tuore alalla. Muutenkin typerää rääpiä asiaa, josta olemme saaneet vajaammat tiedot kuin käräjoikeus.

Vierailija
152/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisella oli vain ne varastetut kaljat hameen alla. Ihan viaton tyyppi joo. Ja ukko oottaa, että saa filmata ja sitten korvaukset tulee kuin manulle illallinen. MIKSI tällainen pitää hyväksyä.? Oli siinä millainen v

Jos ei pää kestä odottaa poliisia kun kaljat on hameen alla, niin ei ole oikealla alalla. Eihän tästä tarvi edes keskustella. Vartijalla ei ole sen enempää oikeutta kurkkia laukkuihin, taskuihin tai hameen alle, kuin kenelläkään muulla.

Vierailija
153/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiojoilla pitäisi olla oikeus raudoittaa rahtihameet heti, kun astuvat kauppaan sisään.

Vierailija
154/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai jos olen varastanut omaisuuttasi ja se on väärin niin ei saa tehdä. Jos en tottele niin se on minun valinta ja olet oikeutetusti saanut luvan käyttää voimaa minuun.

Se että hamenainen ei anyanut olu

Nainen ei ollut syyllistynyt vielä mihinkään rikokseen. Eli tottakai saisin pahoinpidellä sinut josset suostuisi menemään mahallesi maahan kun käsken. Jos kuitenkin epäilisin että tulet syyllistymään johonkin rikokseen?

Suomessa noudatetaan Suomen lakia jossa myymälävarkauteen syyllistyy kun ohittaa kassan maksamatta tuotteita. Myymälävarkauskaan ei toisaalta oikeuta pahoinpitelyyn ja se nähdään oikeuden tuomiostakin.

Josset tätä ymmärrä on ihan turha jatkaa keskustelua.

Vierailija
155/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä juuri on aloituksessa kysymys.

Vartijoille pitää saada työkalut  joilla estää rikokset.

Ihan kuin opettajillekin ja poliiseille.

Vierailija
156/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi laittaa palsta hetkeksi kiinni. Olen käynyt täällä 20 vuotta ja pidin n. vuoden tauon täältä. Porukka on täällä muuttunut entistä pahempaan suuntaan. Koko aika haukutaan jotain, kiusataan ja ollaan todella ahdasmielisiä. Välillä mietin olenko tullut ylilaudalle vai vauva.fi palstalle. Hävetkää oikeasti ihmiset. Se kenen mielestä tuo mielipuolinen väkivalta oli oikeutettua niin jotakin teissä on pielessä.

Vierailija
157/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti ja sylki kasvoihin. Palkittiin 2500 eurolla sankariteosta. 

Vierailija
158/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No naisella oli vain ne varastetut kaljat hameen alla. Ihan viaton tyyppi joo. Ja ukko oottaa, että saa filmata ja sitten korvaukset tulee kuin manulle illallinen. MIKSI tällainen pitää hyväksyä.? Oli siinä millainen v

En missään vaiheessa kirjoittanut että nainen oli viaton tyyppi. Molemmat ovat rikollisia vartija tosin syyllistyi vakavampaan rikokseen kuin mitä nainen yritti. Vartija omaa tyhmyyttään eskaloi tilanteen ja ihan henkilökohtaisesti siitä sai maksaakin.

Vierailija
159/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaatia munia oikeuslaitokselta.

Ja työkalut millä estää rikokset ja haitanteko ja kiusaaminen kuten Elokapinan tapauksessa.

Vierailija
160/274 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kannattaisi laittaa palsta hetkeksi kiinni. Olen käynyt täällä 20 vuotta ja pidin n. vuoden tauon täältä. Porukka on täällä muuttunut entistä pahempaan suuntaan. Koko aika haukutaan jotain, kiusataan ja ollaan todella ahdasmielisiä. Välillä mietin olenko tullut ylilaudalle vai vauva.fi palstalle. Hävetkää oikeasti ihmiset. Se kenen mielestä tuo mielipuolinen väkivalta oli oikeutettua niin jotakin teissä on pielessä.

Et  ollut paikalla joten  mielipiteesi on  muodostunut vasemmistotoimittajien kirjoittelusta.

Herää ja ajattele itse.

Vartija töissään  kohtaa varkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän