Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia provider-miehistä?

Vierailija
07.02.2024 |

Niin?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä lainaussysteemiä saada ikinä kuntoon. Miten vaikeaa voi olla korjata?

Vierailija
62/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä se tarkoittaa, olla provider? Olen kotirouva, mutta en ole pitänyt miestäni providerina.

Mitä jos menisit ihan töihin. Olet häpeäksi tasa-arvolle.

Taas tää sama mikä toistuu kaikissa kotirouvakeskusteluissakin. Nainen voi olla kotirouva ja elellä ihan omilla rahoillaan, ja olla siis taloudellisesti tasa-arvoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä se tarkoittaa, olla provider? Olen kotirouva, mutta en ole pitänyt miestäni providerina.

Mitä jos menisit ihan töihin. Olet häpeäksi tasa-arvolle.

Taas tää sama mikä toistuu kaikissa kotirouvakeskusteluissakin. Nainen voi olla kotirouva ja elellä ihan omilla rahoillaan, ja olla siis taloudellisesti tasa-arvoinen. 

Jaa. Että olet muka tasa-arvoinen vaikka määrittelet itsesi ja olemassaolosi täysin miehen kautta. 

Vierailija
64/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

54. Eipä mennyt kommenttini läpi. Yritän uudestaan, mistä rakenteista oikein puhut näin Suomen mittakaavassa. Keskustelua on vaikea seurata lainaussysteemin takia, joka tuhottu uudistuksessa.

Kyllä meidän kotirouvakulttuurimme on aivan eri asiaa kuin providerin tietoista etsimistä. Selvästi tuontitavaraa. 

Tätä ironian määrää.

Kotirouvakulttuuri ON tuontitavaraa. Sitä ei ole ollut Suomessa. Se on tullut 50-luvun Jenkeistä, ja sielläkin naiset vihasivat sitä. Siksi sitä ei ole enää muualla kuin telkkarissa. Amerikassa naiset eivät saaneet 70-luvulla edes pankkikorttia ilman miehen lupaa. Täysi helvetti naisille.

Juttu vaan on niin että se mitä sinäkin kotirouvista tiedät on peräisin amerikkalaisesta viihteestä. Ja miehet määräävät, millaista se viihde on.

Amerikassa lääkärit määräsivät turhautuneille ja masentuneille kotirouviksi joutuneille naisille huumeita, että jaksoivat elämäänsä.

Jos oli oikein paha tapaus eikä naista esimerkiksi huvittanut antaa miehelle suuseksiä, niin ei muuta kuin lobotomia. Sitten huvitti, tai ainakaan ei haitannut. Kuten ei mikään muukaan.

Vierailija
65/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provider-miehenä voin todeta sen verran ettei sillä saa ainakaan kunnioitusta, arvostusta tai edes hetkellistä kiitollisuutta. Kaikki hyvä mitä toisen eteen teet, muuttuu aina lopulta sen toisen oikeudeksi ja itsestään selvyydeksi. Vikasi sen sijaan tarkentuvat ja kasvavat yhä hirveämmiksi ajan kuluessa. Kun on paljon omaa aikaa on paljon aikaa löytää toisesta korjattavaa. Lopulta olet pelkkä ruuna reen edessä, jolle sopii kiroilla koska reen vetämistä ei enää kukaan edes huomaa.

Älkää olko suhteissa, joissa te olette se provider. Jos kaikki materia tulee sinulta niin tasapainon vuoksi sinussa on oltava paljon vikaa.

Vierailija
66/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provider-miehenä voin todeta sen verran ettei sillä saa ainakaan kunnioitusta, arvostusta tai edes hetkellistä kiitollisuutta. Kaikki hyvä mitä toisen eteen teet, muuttuu aina lopulta sen toisen oikeudeksi ja itsestään selvyydeksi. Vikasi sen sijaan tarkentuvat ja kasvavat yhä hirveämmiksi ajan kuluessa. Kun on paljon omaa aikaa on paljon aikaa löytää toisesta korjattavaa. Lopulta olet pelkkä ruuna reen edessä, jolle sopii kiroilla koska reen vetämistä ei enää kukaan edes huomaa.

Älkää olko suhteissa, joissa te olette se provider. Jos kaikki materia tulee sinulta niin tasapainon vuoksi sinussa on oltava paljon vikaa.

Ihanko tosissaan tulee yllätyksenä, että rahalla ei saa ostettua rakkautta ja kunnioitusta? Kukapa olisi arvannut.

Vierailija
67/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

54. Eipä mennyt kommenttini läpi. Yritän uudestaan, mistä rakenteista oikein puhut näin Suomen mittakaavassa. Keskustelua on vaikea seurata lainaussysteemin takia, joka tuhottu uudistuksessa.

Kyllä meidän kotirouvakulttuurimme on aivan eri asiaa kuin providerin tietoista etsimistä. Selvästi tuontitavaraa. 

Tätä ironian määrää.

Kotirouvakulttuuri ON tuontitavaraa. Sitä ei ole ollut Suomessa. Se on tullut 50-luvun Jenkeistä, ja sielläkin naiset vihasivat sitä. Siksi sitä ei ole enää muualla kuin telkkarissa. Amerikassa naiset eivät saaneet 70-luvulla edes pankkikorttia ilman miehen lupaa. Täysi helvetti naisille.

Juttu vaan on niin että se mitä sinäkin kotirouvista tiedät on peräisin amerikkalaisesta viihteestä. Ja miehet määräävät, millaista se viihde on.

Kyllä kotirouvia on ollut Suomessa myös, tosin siitä voidaan keskustella mikä meillä olevista asioista on "suomalaista", sillä 1700- ja 1800- luvulla tämä oli hyvin kansainvälinen maa siltä osin, kun puhutaan porvareista tai säätyläisistä. Minunkin sukuni on vähän sieltä täältä, Venäjältä ja Saksasta. Äidin puoleinen suku tuli tänne vakituisesti asumaan vasta 1900-luvun alussa. 

Minun lapsuudessani 60- ja 70-luvulla oli paljonkin kotirouvia. Taloudellista tarvetta käydä töissä ei ollut, lapsia ei haluttu päiväkotiin. Mutta ei heidän touhunsa mitään provider-hommaa ollut. Kaikilla oli useampi lapsi kuin meillä (oma äiti oli uranainen), myöhemmin lasten kasvettua nämä naiset ryhtyivät yrittäjiksi. Itse olen kasvanut lastenhoitajien ja isovanhempien hoivissa, kotona kävi myös siivooja. 

Suomessakin on ollut erilaisia kulttuureja, ei niitä ole tuotu Amerikasta. 50-luvulla harvalla edes oli televisiota, ne yleistyivät vasta 70-luvulla. Se että naisen ei tarvitse tehdä palkkatyötä on aiemmin ollut perheen varallisuuden merkki. Ja sitä ennen sama koski miehiä eli töissä olivat vain ne, joiden olisi taloudellisista tai yhteiskunnallisista syistä pakko. Muiden työ oli hoitaa omaisuuttaan.

Tämä provider-homma on kyllä tuontitavaraa, sitä tarkoitin. Se että tuodaan historiattomasti tänne jotain tuollaista, ei oikein minuun vetoa. Ei maailma kuitenkaan niin toimi, eikä ole niin mustavalkoista. Ap

Vierailija
68/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elätin ex-miestäni 10 vuotta (työhaluton ikuisuusopiskelija, jolta opintotukikuukaudet olivat loppuneet). Palkaksi sain uhriutumista ja vittuilua "helposta ja täydellisestä elämästäni". Kotitöiden tekemisenkin hiljalleen "unohti" kokonaan ja ainoa itsensä nättinä pitänyt oli meidän taloudessa minä.

Enää en suostu kenenkään loisen provideriksi.

Vierailija
69/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tomii kuin sossun luukku. Maksaa sun lääkkeet, sähkön, ruuat. Veroluontoisena maksuna rinnastuu puhdas koti, ruoka aina valmiina ym. mitä mies ikinä haluaa.

Mä olen ymmärtänyt että kotirouva on perinteisempi malli , missä nainen hoitaa kodin ja miehen ja lapset . Provider suhteessa nainen viilailee kynsiään pitkät päivät , shoppailee ja juoksee kauneushoidoissa mutta kotityöt tekee kodinhoitaja tai siivooja ja lapsilla voi olla lastenhoitaja. Kummassakin mallissa mies elättää naista . 

Vierailija
70/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teille on tapahtunut? Mikä pitää sinua suhteessa, jossa koet olevasi ruuna reen edessä?

Tuollainen suhde voi valitettavasti kehittyä muutenkin, siihen ei vaadita elättämistä. Vaikka kyllähän raha-asiat paljon merkkaavat myös parisuhteessa. 

Vierailija
71/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys miehen elättämänä on orjuutta, 40 h viikossa Alepan kassalla on vapautta.

Vierailija
72/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tomii kuin sossun luukku. Maksaa sun lääkkeet, sähkön, ruuat. Veroluontoisena maksuna rinnastuu puhdas koti, ruoka aina valmiina ym. mitä mies ikinä haluaa.

Mä olen ymmärtänyt että kotirouva on perinteisempi malli , missä nainen hoitaa kodin ja miehen ja lapset . Provider suhteessa nainen viilailee kynsiään pitkät päivät , shoppailee ja juoksee kauneushoidoissa mutta kotityöt tekee kodinhoitaja tai siivooja ja lapsilla voi olla lastenhoitaja. Kummassakin mallissa mies elättää naista . 

Provider-suhde esiintyy siis Suomessa tilanteissa, joissa mies on työttömänä kotona. Täyden elatuksen vaatii vaimoltaan, mutta sormeakaan ei nosta kotitöitä tehdäkseen ja juoksee baareissa ryyppäämässä tukirahansa.

Vierailija
73/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys miehen elättämänä on orjuutta, 40 h viikossa Alepan kassalla on vapautta.

Ne on molemmat orjuutta, mutta vain toinen on sukupuolille tasa-arvoista orjuutta. 

Vierailija
74/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provider-suhde esiintyy siis Suomessa tilanteissa, joissa mies on työttömänä kotona. Täyden elatuksen vaati

Hyvä pointti. Joku tuossa kirjoitti siihen suuntaan, että provider-kultti on vähän höyrähtänyttä naisen fantasiaa - siltä se todella vaikuttaa. Suomalainen provider on selvästi nainen, siis turhapurojen vaimo. Tuon tyylisen suhteen itsekin tiedän, mutta pari on kyllä jo eronnut. 

Kotirouvat tekevät oman osansa kuten minäkin teen. Tosin tein kaikki sisällä tehtävät kotityöt myös töissäollenssani (omasta halustani). Meillä siis on aina ollut työnjako.

Vierailija
75/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provider-suhde esiintyy siis Suomessa tilanteissa, joissa mies on työttömänä kotona. Täyden elatuksen vaati

Hei mun parhaalla ystävällä on juuri tällainen mies! Nyt saan vähän paremmin kiinni, mitä tuo provider tarkoittaa. Eli on vastikkeetonta toisen elämän rahoittamista. Ihan eri asia siis, mitä kotiäiti tai -isä. 

Vierailija
76/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eksä oli tällainen, ei ikinä antanut mun maksaa mitään (vaikka olisin kyllä maksanutkin). Osti mulle timanttikoruja viikon sisällä ensitapaamisesta. Oli kyllä muuten niin epätasapainoinen henkilö, että päätin aika pian lopettaa suhteen.

Vierailija
77/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miksi odotat kunnioitusta. Ihan kuin näkisit tuon normaalina ihmissuhteena. Et sinä voi ostaa myönteisiä tunteita itseäsi kohtaan. Jotenkin luulisi että jokainen sen tajuaa.

Vierailija
78/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ironian määrää.

Kyllä k

Kotirouva-ajatus on myös tuontitavaraa. Mitä jos ihan alat opiskella historiaa, sen sijaan että yrität tarjota argumentiksi "minä ja minun suku ja minun lähipiiri". 

Suomalaiset naiset ovat aina raataneet pelloilla, metsissä ja tehtaissa miesten rinnalla. Myös siihen aikaan kun mies vei naisen omaisuuden omiin nimiinsä lain turvin.

Oikeasti. Tutustu historiaan. Ymmärrät naiseuttasi paremmin. 

Vierailija
79/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ironian määrää.

Kyllä k

Ei sitä nyt voi miksikään kulttuuriksi nimetä jos se koskee äärimmäisen pientä hyväosaista vähemmistöä.

Vierailija
80/124 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elätin ex-miestäni 10 vuotta (työhaluton ikuisuusopiskelija, jolta opintotukikuukaudet olivat loppuneet). Palkaksi sain uhriutumista ja vittuilua "helposta ja täydellisestä elämästäni". Kotitöiden tekemisenkin hiljalleen "unohti" kokonaan ja ainoa itsensä nättinä pitänyt oli meidän taloudessa minä.

Enää en suostu kenenkään loisen provideriksi.

Miten miehesi nimitti itseään? Ilmoittiko ylpeästi olevansa kotimies? Vaatiko arvostusta kotimiehille ja vetosiko siihen että kautta historian kotimiehet ovat tehneet tärkeää työtä palvelemalla naistaan?