Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kaikki haluaa lapset vasta yli 30-vuotiaina?

Vierailija
11.01.2007 |

ainakin täällä pk-seudulla. Mun kaverit haluaa vaan käydä hiihtoreisuilla ja maailmanympärimatkoilla ja solariumissa ja luxissa ja kuntosalilla ja studiolla ja itse vaan työnnän lastenvaunuja. Tai siis oon tosi ulkopuolinen nykyään..Lapsia aikovat tehdä kun ovat ensin nauttineet.

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se hieman eri asia tulla mummoksi 70-vuotiaana ( jos itse saa lapsen 35 ja tämä omansa 35 ikäisenä) kuin 50-kymppisenä eli molemmat 25 v. Se on vaan fakta, että ihmiset kuolee ja sairastuu sitä enemmän mitä vanhempia ne on. Eli nuorena lapsen saaneilla on yleensä omat vanhemmat elossa.

Vierailija
42/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon äiti-tuttavia, kaikki yli kolmekymppisiä, koska itsekin olen noin 35 vee. Yritin miettiä, että kuka heistä ylipäänsä käy baareissa, ja vastaus on että en tiedä että kukaan harrastaisi mitään baarikierroksia. Pariskunnittain tavataan. Eiköhän ne yli kolmekymppiset nuorten poikien vonkaajat (jos sellaisia ylipäänsä on etkä vetänyt hatusta) on yh-äitejä. Siinä on sitten ihan sama, että milloin lapsensa on hankkinut. Mutta siis sanokaas nyt te jotka baareja kansoitatte, että minkälaisia äiti-ihmisiä siellä oikeasti liikkuu. Ja lukeeko niillä otsassa pienen lapsen äiti ;))))DDD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkinto on suoritettu 8 vuotta sitten. Kotona olen ollut 7-vuotta.

Ihan ollaan onnellinen perhe vaikka toki välillä raskasta on.

Nuorena sitä jaksaa lapsiakin paremmin kuin lähempänä 40.

kohtapuolin pitäis alkaa etsimään työpaikkaa, mutta enköhän mä jotakin ainakin alkuun löydä jos nyt ei heti oman alan töitä saisikaan.

Tosin ei mulla kyllä mitään kiirettä ole...

Me ollaan asuttu 3-vuotta okt:ssa. Ollaan matkusteltu lasten kanssa sen minkä nyt pystynyt..

Vierailija
44/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta ja ikää 28. Onhan tässä aikaa opiskella, säästää ja olla kunnianhimoinen vaikka koko ikänsä. Ei ollut tarkoitus painaa tuonne 35v asti tukka putkella rohmuten kaikkea ja sitten hankkia ne lapset pilaamaan elämän.

Vierailija
45/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäään maailma on " laajentunut" , eli on paljon vaihtoehtoja. Ennen ei ollut muuta elämää, kun se oma pieni kylä/kaupunki, jossa ei ollut " mitään" tekemistä (tanssit ehkä kesä lauantaisin, elokuva/teatteri). Ja vapaa-aikaakaan ei paljoa ollut, pyykit piti pestä käsin, ruuan laitto vei paljon enemmän aikaa, ei ollut eineksiä ymv. oltiin pellolla, puita pilkkomassa, vettä kantamassa jne. jne. joten töitä tehtii koko ajan, myös kotona.

Nykyään taas vapaa-aikaa on vaikka millä mitalla, työviikko on lyhentynyt siihen mitä se ennen oli, kotitöihin ei mene paljoakaan aikaa, kone pesee pyykit, mikro lämmittää ruuan... Erilaisia harrastuksia on vaikka millä mitalla, joogasta syvän meren sukellukseen, snoukkauksesta haiku-runouteen... Joten ihmisillä on enemmän mahdollisuuksia valita, mitä halauvat tehdä kun ennen.

Lapset ovat enää vain yksi asia, mitä aikuisuuteen astuva haluaa saada... Ennen lapset olivat oikeastaan " ainoa" " harrastus" ihmisille... Nykyään käytännössä kuka tahansa voi lentää katsomaan Big Beniä Lontooseen, tai Vapauden patsasta New Yorkiin, tai Goalle. Ennen vanhaan oli iso juttu, jos pääsi käymään lähikaupungissa, siitä hieman eteenpäin niin telttailtiin Suomessa/pohjoismaissa... Mutta maailma oli varsin rajoittunut vielä esim. 70-luvulla, lennot maksoivat paljon jne. Nykyään ryanairilla pääsee parhammillaan parilla kympilla ulkomaille...! Eli kenellä tahansa on varaa matkustaa ja harrastaa muitakin kun sukan kutomista kotona...

Väitän, että siksi ihmiset tekevät lapset niin " vanhoina" , että he tahtovat kokea sitä ennen " kaiken" , ja tuo on nykyään todella suuri määrä asioita...;) Ja en oikein osaa pitää sitä mitenkään vääränä... Sillä vaikka elämä ei lopu lapseen, niin kannattaa seikkailla ennen lapsia tarpeeksi, silllä muuten voi tuntua, että jäi jostakin paitsi " lapsen vuoksi" :( Ja se ei ole kenellekkään, varsinkaan sille lapselle hyväksi...

Ja muistakaa nyt se, että riippuu myös ihmisestä, mitä kaipaa elämältään. Vieläkin on ihmisiä, joille lapset ovat se elämän suurin juttu, ja ne halutaan nuorina. Mutta nykyään yhä useampi on eri mieltä, halutaan ensin " elää" täysillä ---- vuotta.

Missään nimessä ketään ei tule pakottaa tekemään toisin mitä hän haluaa, jokainen omalla tavallaan...!!!:)

Vierailija
46/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olipa ikä nyt mikä tahansa, elämä keskittyy kokonaan lapsiin ja kotiin sen jälkeen kun ne on maailmaan pyöräytetty.

Ei minulla,. Olen aina voinut tavata ystäviäni ja käydä teattereissa ja leffoissa ja baareissakin (valitettavan harvoin, myönnettäköön, mutta se johtuu lähinnä siitä että en halua värjötellä taksijonossa aamuyötä) vaikka minulla on kaksi lasta. Isänsä hoitaa nimittäin heitä myös ja tarvittaessa muut sukulaiset.

Ikäkeskusteluun sen verran, että minusta 20-vuotiaan ei kannata tehdä lapsia sen takia, että niin nuorena valittu kumppani ei välttämättä ole se oikea enää 40-vuotiaana.

Vierailija
47/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei noin vaan pidä yleistää. Mieheni äiti esim. sai mieheni 4-kymppisenä, eikä todellakaan miehellä ole ollut minkäänlaisia lapsettomuusongelmia, meillä on siis 3 lasta, jotka kaikki ovat saaneet alkunsa saman tien. Ja oltiin reilusti yli 3-kymppisiä ekan lapsemme kanssa. Oma siskoni taas kärsii edelleen lapsettomuudesta, vaikka äitini sai siskoni 22-vuotiaana.

Kannattaisi noihin kaikenmaailman pilipalitutkimuksiin suhtautua pienellä varauksella...

Vierailija
48/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ikäkeskusteluun sen verran, että minusta 20-vuotiaan ei kannata tehdä lapsia sen takia, että niin nuorena valittu kumppani ei välttämättä ole se oikea enää 40-vuotiaana.

Vierailija
49/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua itseasiasa raivostuttaa nämä paskantärkeet " vanhat" äidit!

Voisitte miettiä vähän itseänne, että mikä siinä niin kaihertaa. Ilmeisesti kumminkin kaduttaa? Ja lukioaikana hankittu ensimmäinen poikaystävä/avioimies alkaa tuntua väärältä valinnalta? Noh, se ei ole meidän syytä. Oppikaa elämään tekin ratkaisunne kanssa.

Vierailija
50/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva sompailla äitsykän uusperhekuvioiden kanssa ja rustailla ristiäisten vieraslistaa, kuka tulee kenenkin kanssa, kuka puhuu kellekin jne. Ja palloilla aikuisikä joulut kymmenen uusmummolan väliä.

Vierailija
51/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli harvalla +3-kymppisellä vielä omat vanhemmat ovat kuolleet, vaan viettävät virkeitä eläkepäiviä hyvinkin terveinä.

Jos minä esim. olisin saanut lapsia jo 2-kymppisenä, niin eipä vanhemmillani olisi ollut aikaa viettää lapsenlasten kanssa, kun olisivat silloin olleet kiireisimmässä työiässä (mitähän iloa sellaisista isovanhemmista muka olisi lapsille??). Nyt sen sijaan vanhempani joutavat vaikka keskellä viikkoa kyläilemään usein meillä ja hoitamaankin lapsia, kun ei ole enää kiire minnekään.

Vierailija
52/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa, teen ruokaa, kirjastossakin tulee käytyä ja opiskelen huvikseni. Mistään ei ole tarvinnut luopua lasten synnyttyä!

Vierailija
53/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeelle niihin aikoihin, kun lapsi syntyi. Arvaa missä mun 3 vee lapsi on tälläkin hetkellä :). Isovanhemmilla on paitsi aikaa, myös valtavasti halua hoitaa muksua, kun ei ole enää varsinaista työtä. Jos olisin tehnyt lapset 10 vuotta sitten, en olisi voinut viedä mummolaan yökylään ollenkaan, koska maatilalla ei olisi voinut ottaa pientä lasta hoitoon askareitten takia.

Vierailija:

eli harvalla +3-kymppisellä vielä omat vanhemmat ovat kuolleet, vaan viettävät virkeitä eläkepäiviä hyvinkin terveinä.

Jos minä esim. olisin saanut lapsia jo 2-kymppisenä, niin eipä vanhemmillani olisi ollut aikaa viettää lapsenlasten kanssa, kun olisivat silloin olleet kiireisimmässä työiässä (mitähän iloa sellaisista isovanhemmista muka olisi lapsille??). Nyt sen sijaan vanhempani joutavat vaikka keskellä viikkoa kyläilemään usein meillä ja hoitamaankin lapsia, kun ei ole enää kiire minnekään.

Vierailija
54/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan parhaat ja villeimmät nuoruuden on teekkareilla, varsinkin tytöillä on varsin hauskaa ;). Eikä yliopistokaan jää pahasti jälkeen.

Vierailija
55/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on varmaan näitä naisellisten naisten juttuja, koska en tajua ketä liikuttaa missä kukakin aikaansa viettää ja kelle puhuu tai on puhumatta.

Vierailija:

Ei ole kiva sompailla äitsykän uusperhekuvioiden kanssa ja rustailla ristiäisten vieraslistaa, kuka tulee kenenkin kanssa, kuka puhuu kellekin jne. Ja palloilla aikuisikä joulut kymmenen uusmummolan väliä.

Vierailija
56/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on paljon äiti-tuttavia, kaikki yli kolmekymppisiä, koska itsekin olen noin 35 vee. Yritin miettiä, että kuka heistä ylipäänsä käy baareissa, ja vastaus on että en tiedä että kukaan harrastaisi mitään baarikierroksia. Pariskunnittain tavataan. Eiköhän ne yli kolmekymppiset nuorten poikien vonkaajat (jos sellaisia ylipäänsä on etkä vetänyt hatusta) on yh-äitejä. Siinä on sitten ihan sama, että milloin lapsensa on hankkinut. Mutta siis sanokaas nyt te jotka baareja kansoitatte, että minkälaisia äiti-ihmisiä siellä oikeasti liikkuu. Ja lukeeko niillä otsassa pienen lapsen äiti ;))))DDD.

No lukeeko nuorilla äideillä otsassa teiniäiti? Mistä tiedät, vaikka se nuori äiti olisi jo yli 25, vaikka näyttääkin nuorelta? Ei äitien pidä rupsahtaa lapsiensaannin jälkee.

Vierailija
57/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini isä on lääkäri, gynekologi, lapsettomuus hoidoissa käy myös päälle pari kymppisiä, jotka parhaassa lapsen saanti iässä, mutta lasta ei vaan kuulu (yritystä takana siis useampia vuosia...).

Toinen esimerkki, kaverini (joo, ei kulje ihan täysillä, vaikka ihana ihminen onkin...;) ei suostunut käyttämään ehkäisyä ollessaan suhteessa 20-25 vuotiaana erään miehen kanssa. Mies kumeja halunnut, ja kaverilleni ei hormonaalinen ehkäisy sopinut, mutta ei tullut raskaaksi (luojan kiitos, sillä ei tahtonut lasta--->olisi tehnyt aboritin:( )

Anyway, ei se niin aina mene, että nuorena pitää lapset tehdä, sillä niitä ei aina saa lainkaan! Joku voi raskautua kerrasta +40-vuotiaana, ja joku koittaa 20-vuotta lasta, eikä sitä koskaa saa.

Vierailija
58/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mua itseasiasa raivostuttaa nämä paskantärkeet " vanhat" äidit!

Voisitte miettiä vähän itseänne, että mikä siinä niin kaihertaa. Ilmeisesti kumminkin kaduttaa? Ja lukioaikana hankittu ensimmäinen poikaystävä/avioimies alkaa tuntua väärältä valinnalta? Noh, se ei ole meidän syytä. Oppikaa elämään tekin ratkaisunne kanssa.

Ei kuule kaduta paskan vertaa! Olen itseasiassa iloinen että sain lapseni nuorena, ettei tarvitse vanhana äitinä inistä nuoremmille jostain katumisesta! ;)

Noh, sekään ei ole nuorten syytä, jos teidän vanhat ukot rupeavat kuolaamaan hyvännäköisten nuorten naisten ympärillä kun te ootte niin kiinni niissä teidän kultamussukoissanne!

Ja huomioithan sen myös, että suurin osa niistä 4kymppisistä miehistä lähtee lätkimään!

Oppikaa elämään ratkaisunne kanssa! ;)

Vierailija
59/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten jossain tv-ohjelmassa joku gynekologi puuttui tuohon yleiseen LUULOON ja totesi siitä, että ENNEN (siis joskus monta monta vuosikymmentä sitten) naiset tosiaan olivat todellisia riskisynnyttäjiä jo 3-kymppisinä, MUTTA se riski taas johtui siitä, että tuohon ikään mennessä naiset yleensä olivat jo synnyttäneet ties kuinka MONTA LASTA, joten silloin 3-kymppisen, monesti synnyttäneen naisen kroppa oli ihan toisessa kunnossa, kuin nykyään saman ikäisen synnyttämättömän naisen.

Vierailija
60/142 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia oli enemmän, ja ne saatiin nuorempina. Nykyään on niin paljon muutakin tekemistä, ettei lapsia enää haluta yhtä paljoa. Onko tämä sitten väärä vai oikea suunta? Kehitystä, mutta jälkipolvet päätelköön hyvää vai huonoa.

Itsellä sellainen tausta, että äitini oli 22 kun sai minut, isä 30, ja isä oli paljon parempi vanhempi. Nykyään, kun äitini varttunut, niin osaa olla paljon parempi äiti nuorimmalle siskolleni (iltatähti) mitä meille muille. Tästä syystä haluan lapset lähempänä 30-vuotta, niinkun nyt tapahtuukin;)

Toisaalta pari tuttua on puhunut, että mikään ei ole pahempi yhdistelmä, kun äiti jolla vaihdevuodet ja tyttö joka murrosiässä... Samaan aikaan siis. Toisaalta ovat vanhempia ihmisiä jotka ovat noin sanoneet, nykyään hormonikorvaushoito ymv. lienevät tasapainottaneet tilannetta!;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi