Minkälaisia ne ihmiset ovat, ketkä eivät työllisty?
Kaikki tietää kontulan kaljaveikot ja harjun huumehörhöt.
Mutta minkälaisia ne ns. tavalliset ihmiset on, ketkä eivät saa/pääse töihin? Itse olen huomioinut ainakin seuraavat ominaisuudet toistuvasti näiden ihmisten kohdalla:
-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia
-Lyhyitä
-Yksinkertaisia
-Huonoja matikassa
-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä.
Nää nyt ainakin tulee mieleen.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No mitäs asialle pitäisi tehdä?
Laskea verotusta ja veroluonteisia maksuja niin paljon, että työntekijän pystyisi palkkaamaan samalla palkalla, mutta puolella kuluista. Eli noin 20€ tunti vs 40€ tunti per 10€/tunti nettopalkka.
a) Valtionvelka pitäisi maksaa eläkekassoista, koska velalla ne on turvotettu.
b) Julkisen palkkoihin niin iso prosenttileikkaus, että budjetti on tasapainossa.
Siis keitä pitäisi saada palkata pienemmillä kuluilla? Lyhyitä? A:n lyhyestä matikasta kirjoittaneita?
Siinä käyttökelpoinen idea: palkka pituuden mukaan. Keskimittaisille työehtosopimuksen mukainen palkka, jotta suhteessa pienennettäisiin tai suurennettaisiin työntekijän pituuden mukaan. Loistoajatus!
Lisäksi ehdotan jälleen harkitsemaan partaveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen sosiaalisesti kömpelö/outo ja todella huono matikassa.
-pitkäaikaistyötön-
Ota sosiaalisesti äärimmäisen kömpelö ja kerro se kymmenellä ja keskinkertainen matikassa, niin olen sellainen ja
- pitkäaikaistyöllinen -
Millä alalla? Kirjoititko hyvän cv:n? Pärjäsit haastattelussa hyvin ja läpäisit psykologiset testit?
Laiskoja, joustamattomia. Väsytään tavallisesta työstä, ollaan vittumaisia, ei auteta tai jousteta missään.
Ei suostuta menemään töihin jos se ei vastaa 100% omaa alaa. Eli ei tehdä duunarihommia, mieluummin vaikka 10v työttömänä.
Epämotivoituneita, huono ulosanti, epäsosiaalisuus.
Tällaisiin olen paljon törmännyt, itse en ole koskaan ollut työttömänä.
Sosiaalinen jännittäminen voi antaa ihmisestä oudon vaikutelman. Jos on ollut esim. koulukiusattu tai on muuten huonoja kokemuksia muista ihmisistä, ei luota itseensä eikä kykyihinsä, niin työnantaja katsoo, ettei henkilö ole tarpeeksi kiva ja reipas työhön.
En minä ainakaan jaksa kilpailla työpaikoista, en ole niin työnkipeä. Mutta kun töihin kysytään niin aina oon lähtenyt....
Ujous, asosiaalisuus, introversio, pakonomainen haaveilu ja traumat pohjalla. Pinnalla heikko itsetunto, itsekriittisyys, arvojen mukaisten asioiden puute ja olematon kontaktiverkosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No mitäs asialle pitäisi tehdä?
Laskea verotusta ja veroluonteisia maksuja niin paljon, että työntekijän pystyisi palkkaamaan samalla palkalla, mutta puolella kuluista. Eli noin 20€ tunti vs 40€ tunti per 10€/tunti nettopalkka.
a) Valtionvelka pitäisi maksaa eläkekassoista, koska velalla ne on turvotettu.
b) Julkisen palkkoihin niin iso prosenttileikkaus, että budjetti on tasapainossa.
Siis keitä pitäisi saada palkata pienemmillä kuluilla? Lyhyitä? A:n lyhyestä matikasta kirjoittaneita?
Niin. Stubbeja.
Vierailija kirjoitti:
Laiskoja, joustamattomia. Väsytään tavallisesta työstä, ollaan vittumaisia, ei auteta tai jousteta missään.
Ei suostuta menemään töihin jos se ei vastaa 100% omaa alaa. Eli ei tehdä duunarihommia, mieluummin vaikka 10v työttömänä.
Jos yhtään on kiinni tässä todellisuudessa, niin ymmärtää, että kukaan ei saa kuin omaa osaamista ja koulutusta vastaavia hommia.
Ei kenellekään tarjota eri alan töitä. Ne menee tasan tarkkaan sen alan osaajille.
Ne, ketkä eivät ole saaneet töitä, ovat saaneet viestin: tällä kertaa valintamme ei kohdistunut sinuun.
Mitään muuta syytä työttömyyteen ei tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Toisteleppa tuota, niin varmistat, että kukaan työtön työtä hakeva ei tule koskaan saamaan työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joukkoon mahtuu hyvin koulutettuja, hyvän uran luoneita, ihan tavallisia ihmisiä, yleensä he ovat yli 50 vuotiaita ja heitähän suomalaiset työmarkkinat karsastavat.
Eikä tämäkään hallitus tee mitään ikäsyrjinnän kitkemiseksi.
Kyse olikin duunarihommista joihin pääsee todella helposti ilman koulutusta tai sen suurempaa osaamista. Monelle eri alalle. Monella koulutetulla on se ongelma, ettei alhaisemmat hommat kelpaa edes hetkellisesti. Vaikka se voisi toimia siltana oman alan hommiin. Ennemmin ollaan työttömänä.
Itse olen tehnyt useita eri töitä, eikä yhteenkään ole soveltuvaa koulutusta :D Vaan motivaatio ja halu tehdä niitä töitä. Hyvin pidetty olen ollut.
Ne on sellaisia saamattomia löysäilijöitä, jotka ei jaksa edes tiskata omia astioita.
Vierailija kirjoitti:
Näin 50-kymppisenä on aika hankala työllistyä.
N 52
Viisikymmentä kymppisenä? Taitaa johtua sittenkin siitä matematiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kukaan edes haluaa mun kaltaista älypäistä taivaanrannanmaalaria johonkin duunarihommaan?
54 lyhyt, ylipainoinen mutta äkäinen kuin ampiainen. Tupakoin sätkiä ja ääni on alkoholin karkaisema. En ole kovin hyvää työmarkkinatavaraa, vaikka töitä olen ikäni tehnytkin.
Vierailija kirjoitti:
Homoja
Miksi ihmeessä edes mainitset seksuaalisen suuntautumisesi työpaikkahakemuksissa? Ei kuulu työnantajalle millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoja
Miksi ihmeessä edes mainitset seksuaalisen suuntautumisesi työpaikkahakemuksissa? Ei kuulu työnantajalle millään lailla.
Mä kyllä laitan hakemukseen aina heti alkuun: Hei, olen valkoinen heteromies. En pääse koskaan edes haastatteluun.
Miten lyhyys muka työttömyyden kanssa korreloi? Tunnen monia lyhyitä ja hyvin työteliäitä henkilöitä, joten taidat ap. nyt pahasti yleistää sekä leimata ihmisiä ulkonäön perusteella.