Antoivat palvelusetelin yksityiseen hammashoitoon, se oli vedätys!
Menin sinne ja maksoin erotuksen. Toimeentulotukea hakiessa eivät suostuneet maksamaan etotusta, vaan pyysivät hankkimaan tiedot julkisen hammashoidon hinnasta, joka korkeintaan maksetaan. Mistä minä sellaisen olisin saanut, joten maksoin erotuksen itse.
Kun siis työttömälle ehdottavat yksityiseen hammashoitoon palveluseteliä, älkää suostuko ottamaan, vaan valittakaa hammaskipua ja vaatikaa päästä kipupäivystykseen julkiseen. Muuten maksatte huvin matalasta toimeentulotuesta osan hammashoidosta. Eiköhän tämäkin ole joku oikeiston kikka lypsää köyhiltä viimeisetkin matalasta perusturvasta. Paska hallinto!
Kommentit (36)
Mä joudun maksamaan kaikki pienestä palkastani. Kaikki.
Puhe oli siis suomessa tapahtuvasta hammashoidosta.
Kun suomessa menee yksityishammaslääkärille, niin hyvin usein jo laskutuksessa vähennetään kelan tukema osuus hammashoitolaskusta.
Suomessa täysin kelakorvauksen ulkopuolella vain hoito, joka ei ole välttämätöntä. Kela taitaa tukea jopa yksityislääkärin vastaanotolla käyntiä.
Ei saa kuin sen palvelusetelin verran ja yksityisessä se hammashoito maksaa aina enemmän. Ensimmäisen konsultaasion voit saada sen setelin hinnalla, mutta varsinaiseen hoitoon se seteli ei riitä. Tää on juoni vedättää vähätuloisia ja rahastaa pienistä tuloista. Nää vedättäjät on ovelia, aina uudet kupata rahaa.
Piilota
Hammashoito palvelusetelillä tai ostopalvelulähetteellä
"Hyvinvointialue määrittää asiakkaalle myönnettävän palvelusetelin arvon ja hyväksyy ne palveluntuottajat, joiden tuottamia palveluita palvelusetelillä voi maksaa. Asiakkaan yksityiselle hammashoidolle maksama omavastuuosuus on kokonaishinnan ja palvelusetelin arvon välinen erotus. Palveluseteli ei kerrytä myöskään maksukattoa.
Ostopalvelulähetteen kohdalla hyvinvointialue hyväksyy ne palveluntuottajat, joiden palveluihin voidaan ohjata lähetteellä. Hyvinvointialue laskuttaa asiakasta asiakasmaksujen mukaisesti. Ostopalvelu kerryttää maksukattoa.
Jos olet saanut hyvinvointialueeltasi palvelusetelin tai ostopalvelulähetteen hammashoitoon, voit itse valita hammaslääkärin hyvinvointialueesi hyväksymistä palveluntuottajista."
Älä siis mene halpaan, tai maksat itse erotuksen.
Eikös se ole niin, että palvelusetelillä ykstyisen palvelun sa julkisen hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole niin, että palvelusetelillä ykstyisen palvelun sa julkisen hinnalla?
Ei saa kuin sen palvelusetelin verran ja yksityisessä se hammashoito maksaa aina enemmän. Ensimmäisen konsultaasion voit saada sen setelin hinnalla, mutta varsinaiseen hoitoon se seteli ei riitä. Tää on juoni vedättää vähätuloisia ja rahastaa pienistä tuloista. Nää vedättäjät on ovelia, aina uudet konstit kupata köyhän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kuin sen palvelusetelin verran ja yksityisessä se hammashoito maksaa aina enemmän. Ensimmäisen konsultaasion voit saada sen setelin hinnalla, mutta varsinaiseen hoitoon se seteli ei riitä. Tää on juoni vedättää vähätuloisia ja rahastaa pienistä tuloista. Nää vedättäjät on ovelia, aina uudet konstit kupata köyhän rahaa.
Ai noinko se on? Minulle ei kerrottu palvelusetelin arvoa ja ajattelin, että kattaa sen minkä katsovat tarpeelliseksi ja tekevät. Hyvää tietoa tuoja varmasti uutta monille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se terveydenhoito kuuluukin omasta pussista maksaa. Kuten kaikki muutkin omat kulut. Voisinpa minäkin vaan ulkoistaa hammaslääkärilaskut jollekin.
Ok, sitten myös verojen keruu pois.
Hammashoito palvelusetelillä tai ostopalvelulähetteellä
"Hyvinvointialue määrittää asiakkaalle myönnettävän palvelusetelin arvon ja hyväksyy ne palveluntuottajat, joiden tuottamia palveluita palvelusetelillä voi maksaa. Asiakkaan yksityiselle hammashoidolle maksama omavastuuosuus on kokonaishinnan ja palvelusetelin arvon välinen erotus. Palveluseteli ei kerrytä myöskään maksukattoa.
Ostopalvelulähetteen kohdalla hyvinvointialue hyväksyy ne palveluntuottajat, joiden palveluihin voidaan ohjata lähetteellä. Hyvinvointialue laskuttaa asiakasta asiakasmaksujen mukaisesti. Ostopalvelu kerryttää maksukattoa.
Jos olet saanut hyvinvointialueeltasi palvelusetelin tai ostopalvelulähetteen hammashoitoon, voit itse valita hammaslääkärin hyvinvointialueesi hyväksymistä palveluntuottajista."
Älä siis mene halpaan, tai maksat itse erotuksen.Piilota
Varakkaille annetaan varmaan tuo ostopalvelulähete ja köyhille palveluseteli, että joutuvat maksamaan osan hammashoidostaan pienestä toimeentulotuedtaan. Petteri saa Vip-lipun hammashoitoon ja salaatti-viinibuffetin seuralaisineen ilmaishammashoitonsa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säkin julkisessa saat sen palvelusetelin jos niillä ei ole aikoja vapaana, vaan pyytävät sun sillä palvelusetelillä menemään yksityiseen.
Julkisen hammashoidon jonojen takia antoivat palvelusetelin yksityiseen hammashoitoon, se oli vedätys!
Menin sinne ja maksoin erotuksen. Toimeentulotukea hakiessa eivät suostuneet maksamaan etotusta, vaan pyysivät hankkimaan tiedot julkisen hammashoidon hinnasta, joka korkeintaan maksetaan. Mistä minä sellaisen olisin saanut, joten maksoin erotuksen itse.
Kun siis työttömälle ehdottavat yksityiseen hammashoitoon palveluseteliä, älkää suostuko ottamaan, vaan valittakaa hammaskipua ja vaatikaa päästä kipupäivystykseen julkiseen. Muuten maksatte huvin matalasta toimeentulotuesta osan hammashoidosta. Eiköhän tämäkin ole joku oikeiston kikka lypsää köyhiltä viimeisetkin matalasta perusturvasta. Paska hallinto!
Oikeiston kikka? Tuohan on ollut jo pitkään käyössä, miksi sosialisti-kuningatar Sanna Marin ei korjannut asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Saman palvelusetelin voi jokainen saada.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Palvelueteleitä on erilaisia.
Pyydä hyvinvointialueelta tiedot, paljonko tehdyt toimenpiteet maksaa heillä ja toimita Kelaan. Ei sen vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai noinko se on? Minulle ei kerrottu palvelusetelin arvoa ja ajattelin, että kattaa sen minkä katsovat tarpeelliseksi ja tekevät. Hyvää tietoa tuoja varmasti uutta monille.
Seteleitä on erilaisia.
Eikös se nyt syksyllä vasta tuu voimaan se muutos, että yksityiseltä saa hoitoa julkisen palvelun hinnalla 3 kertaa vuodessa. Tällä loppuvuodella kuulemma saa 1 kerran kun astuu voimaan.
Mä kävin julkisella, hammastarkastus, röntgen ja yhden pinnan paikkaus 97 E.
Itse olin onneksi tietoinen tuosta, että palvelusetelin käyttöä ei huomioida toimeentulotuessa. Olen pahoillani aloittajan puolesta. Kyllä tommoinen pitäisi kelan puolelta olla tiedotettu paremmin.
Joo, sain setelin ja maksoin 45 euroa erotusta. Mulle ihan ok. Käyn paljon mieluummin yksityisellä kuin julkisella.
Kyllähän se terveydenhoito kuuluukin omasta pussista maksaa. Kuten kaikki muutkin omat kulut. Voisinpa minäkin vaan ulkoistaa hammaslääkärilaskut jollekin.