Minkälaisia ne ihmiset ovat, ketkä eivät työllisty?
Kaikki tietää kontulan kaljaveikot ja harjun huumehörhöt.
Mutta minkälaisia ne ns. tavalliset ihmiset on, ketkä eivät saa/pääse töihin? Itse olen huomioinut ainakin seuraavat ominaisuudet toistuvasti näiden ihmisten kohdalla:
-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia
-Lyhyitä
-Yksinkertaisia
-Huonoja matikassa
-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä.
Nää nyt ainakin tulee mieleen.
Kommentit (118)
"-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia
-Lyhyitä
-Yksinkertaisia"
Heh heh, hauska vitsi!
Jos työnhakija lähettää noin 100 työhakemusta, eikä saa yhtään ainutta kutsua haastatteluun, niin silloin noi listatut ei ainakaan vaikuta asiaan mitenkään.
Työpaikkahaastattelussa noi ominaisuudet saattais tulla ilmi, mutta jos ei pääse edes sinne asti. Tuskin noita kukaan on ansioluetteloonsa laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmien karsastus. Siksi en varmaan päässyt haastatteluista huolimatta töihin. Älykkyys on mitatusti 2% maksimin sisällä ja osaan kyllä kirjoittaa sellaisen hakemuksen että haastatteluun pääsee mutta ulkonäöstä se on kiinni ettei pääse. Kysymykset ovat aina samat ja tiedän niihin oikeat vastaukset koska osaan lukea samoja kirjoja joista rekrytoijat ovat ne kysymykset ottaneet.
Rekrytoijat varmaan haluaa kuulla jotain omaa pohdintaa ja analysointia. Ei pelkkiä kirjalainauksia.
- Myönnän että olen sosiaalisesti outo/omalaatuinen. Työelämässä kaikki muut tietää mitä pitää tehdä ja sanoa. Minä ihmettelen niitä kummallisuuksia ja epäloogisuuksia.
- Matematiikka ei ole vahvuuteni. 😅
- Tutkinto joka ei työllistänyt. Itse en kokenut täysin turhaksi.
En ole lyhyt tai liian yksinkertainen. Ehkä hidas ap:n mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silmien karsastus. Siksi en varmaan päässyt haastatteluista huolimatta töihin. Älykkyys on mitatusti 2% maksimin sisällä ja osaan kyllä kirjoittaa sellaisen hakemuksen että haastatteluun pääsee mutta ulkonäöstä se on kiinni ettei pääse. Kysymykset ovat aina samat ja tiedän niihin oikeat vastaukset koska osaan lukea samoja kirjoja joista rekrytoijat ovat ne kysymykset ottaneet.
Rekrytoijat varmaan haluaa kuulla jotain omaa pohdintaa ja analysointia. Ei pelkkiä kirjalainauksia.
Kusetan rekrytoijia aina kuin voin.
No minä olen lyhyt, huono matikassa ja mulla on valtiotieteiden maisterin tutkinto, syventävät keskiarvolla 5. Mikään näistä ei ole syy työttömyyteen, vaan cptsd, mistä huolimatta pystyin opiskelemaan. Sairauden syynä narsistiäidin aiheuttamat lapsuuden kauhut. Työelämään minusta ei kuitenkaan ole, se on liian rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin 50-kymppisenä on aika hankala työllistyä.
N 52
Näin 58-vuotiaana on vielä hankalampi työllistyä.
M/58
Näin elokuussa 60 vuotta täyttävällä on vieläkin vaikeampi työllistyä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kusetan rekrytoijia aina kuin voin.
miten on toiminut? Onko työpaikka
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaili Hjallis Harkimon mutta eihän hän ole työtön. Hän elää silti verovaroillamme kustannettua elämää ja on aika hyödytön.
Harkimokin on aika monta kymmentä vuotta hankkinut rahansa yrittämällä. Nyt on pienen hetken ollut eduskunnassa, mutta se on kokonaisuudesta aika olematon murto-osa.
Tuolla logiikalla kaikki päättäjät/kansanedustajat on aika hyödyttömiä ja elävät verovaroilla kustannettua elämää.
Sinähän voisitkin lähteä kansanedustajaksi tai vaikka ministeriksi. Et tietenkään ottaisi palkkaa, koska et halua elää veronmaksajien kustannuksella. Ilman muuta rupeaisit tekemään arvokasta työtä ilmaiseksi, maan mielessä. Jepjep.
Kontulan kaljaveikoista suurin osa käy töissä.
t. kontulalainen joka itsekin tykkää juoda olutta
Vastaan omasta puolestani:
-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia - mielestäni olen ihan tavallinen, mutta osa ihmisistä katsoo minua kieroon. Eli tuo saattaa (noiden ihmisten näkökulmasta) pitää paikkansa.
-Lyhyitä - olen 180 cm nainen, eli huti
-Yksinkertaisia - määrittele yksinkertainen?
-Huonoja matikassa - pitkä matematiikka laudatur (aikana, jolloin oli jo eximia), eli huti
-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä. - tutkinto fysiikasta, eli ei ihan ihmistiede, eli huti tämäkin
Viidestä kohdasta siis kolme oli huteja, yksi saattaa pitää paikkansa, yksi taas lienee myös huti kahden seuraavan kohdan perusteella.
Useimiten sairaita jollain tavalla, päihdeongelma taas on usein osa sairauden ilmenemistä.
Ihan tavallisia ihmisiä
Ei työ ole mikään mittari sille millainen ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain jätepaskaa. Laiskureita jotka pitäisi hakata tohjoksi niin että alkaisi työnteko vähän kiinnostamaan.
Tohjona voi olla hankala enää tehdä mitään työtä.
No mä olin sitten varmaan liian älykäs, itsevarma ja kaunis. Työkavereita ärsytti kun olin hoikka ja väittivät, että kyllä mä lihon kun vanhenen. No en ole vieläkään lihonut.
En mä oikeasti tiedä. Hyvät koulutukset ja todistukset mutta ei vaan kelvannut. Sitten lopulta lakkasin yrittämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua. He ovat täysiä tolloja yleensä joilla ei ole omia ajatuksia lainkaan. Näkeehän sen kysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen introvertti ja erotun ulkoisesti muista joten minusta ei pidetä kun olen ollut jossain töissä. Olen yrittänyt hakea jotain siivoustyötä missä saa olla itsekseen mutta ei anneta mitään.
Sama. Olen tehnyt siivoustyötä suunnilleen noin viisi vuotta mutta koska ne ovat pääosin työkokeilua niin niitä ei noteerata. Haastatteluissa olen myös täysin onneton jos niihin pääsen. Aina kun kysytään miksi haluan teille töihin en osaa vastata muuta kuin että olen työtön ja teillä on työpaikka. Olen myös käynyt kaikki kurssit työnhakuun liittyen, ei apua. Liekö iällä merkitystä, olen 34 v nainen. Ehkä he luulevat että jään heti äitiyslomalle, kun palkkaavat
Vierailija kirjoitti:
Vastaan omasta puolestani:
-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia - mielestäni olen ihan tavallinen, mutta osa ihmisistä katsoo minua kieroon. Eli tuo saattaa (noiden ihmisten näkökulmasta) pitää paikkansa.
-Lyhyitä - olen 180 cm nainen, eli huti
-Yksinkertaisia - määrittele yksinkertainen?
-Huonoja matikassa - pitkä matematiikka laudatur (aikana, jolloin oli jo eximia), eli huti
-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä. - tutkinto fysiikasta, eli ei ihan ihmistiede, eli huti tämäkin
Viidestä kohdasta siis kolme oli huteja, yksi saattaa pitää paikkansa, yksi taas lienee myös huti kahden seuraavan kohdan perusteella.
Nää olikin vain minun yleisiä huomioita. En toki väittänyt, että kaikilla työelämän ulkopuolelle jäävillä olisi juuri nämä ominaisuudet. Lähinnä kiinnostaa kuulla mitä muita tuodaan esiin ja täsmääkö ne yhtään omiin havaintoihini.
ap
Lääkäri ja hoitaja kelpaavat työhön vielä 70-vuotiaana. ICT-nero saa töitä, vaikka olisi outo ja epäsosiaalinen. Työtä ei saa, jos on väärä ala tullut valittua tai on keskinkertainen kyvyiltään ja halijoita paljon. Myös firmojen konkurssit vaikuttavat, teollisuutta on siirtynyt ulkomaille ja lakkojen takia taas tulee paljon työttömyyttä.
Monella näistä on työkykyyn vaikuttavia sairauksia, jotka eivät päälle päin näy varsinkaan, kun ovat ihmisten ilmoilla vain hyvinä päivinä.