Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia ne ihmiset ovat, ketkä eivät työllisty?

Vierailija
02.02.2024 |

Kaikki tietää kontulan kaljaveikot ja harjun huumehörhöt.

Mutta minkälaisia ne ns. tavalliset ihmiset on, ketkä eivät saa/pääse töihin? Itse olen huomioinut ainakin seuraavat ominaisuudet toistuvasti näiden ihmisten kohdalla:

-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia

-Lyhyitä

-Yksinkertaisia

-Huonoja matikassa

-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä.

Nää nyt ainakin tulee mieleen.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ujo ja epävarma taidoistani. En osaa käyttää kyynärpäätaktiikkaa enkä nostaa itseäni jalustalle. Taustalla on myös kouluaikaista kiusaamista ja syrjimistä. Minua ei huolittu ikinä mihinkään ryhmään mukaan, ja näin aikuisenakin tuntuu edelleen, ettei ole sopivaa tungetella väkisin johonkin porukkaan.

Vierailija
102/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä?;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ap:n listassa on paljonkin perää. Nämä osuvat minuun:

-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia

-Lyhyitä

-Huonoja matikassa

-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi (minulla tradenomi) tai joku maisteri jostain ihmistieteistä.

Etenkin kun olen mies, niin tuo huonous matikassa ja yleensäkin loogisen ajattelun heikkous on tehnyt pahaa jälkeä. Olen hyvä kielissä, mutten ymmärtänyt lähteä opiskelemaan niitä.

Vierailija
104/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja, joustamattomia. Väsytään tavallisesta työstä, ollaan vittumaisia, ei auteta tai jousteta missään. 

Ei suostuta menemään töihin jos se ei vastaa 100% omaa alaa. Eli ei tehdä duunarihommia, mieluummin vaikka 10v työttömänä. 

Epämotivoituneita, huono ulosanti, epäsosiaalisuus. 

Tällaisiin olen paljon törmännyt, itse en ole koskaan ollut työttömänä.

Jos yhtään on kiinni tässä todellisuudessa, niin ymmärtää, että kukaan ei saa kuin omaa osaamista ja koulutusta vastaavia hommia.

Ei kenellekään tarjota eri alan töitä. Ne menee tasan tarkkaan sen alan osaajille.

Niin ja jos lähdet pois oman alan töistä (esim. DI kaupan kassalle), sen jälkeen on erittäin vaikea päästä takaisin oman alan töihin.

Vierailija
105/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alemmuuden tunne. Olisin saanut työn ehkä mutta soitin ja sanoin että etsin vähän erilaisempaa loppujen lopuksi.

Oikeasti alkoi ahdistaa etten ole tarpeeksi pätevä kun haastattelutilannetta myöhemmin mietti. Olisin kuitenkin rikkonut laitteet ja pinnat enkä oppinut tehtäviä yms 

Tätä varten on koeaika ja mitä tulee vahinkoihin, ne korvataan. Rohkeasti vain töihin!

Vierailija
106/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mitäs asialle pitäisi tehdä?

Sosiaalisia taitoja ainakin voi harjoittaa. Ei saa jäädä kotiin yksin puuhailemaan vaan pitää lähteä ihmisten pariin. 

Vierailija
107/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mitäs asialle pitäisi tehdä?

Sosiaalisia taitoja ainakin voi harjoittaa. Ei saa jäädä kotiin yksin puuhailemaan vaan pitää lähteä ihmisten pariin. 

Ei toimi kaikilla vaikka kuinka yrittäisi. Joku on loppuelämänsä tumpelo sosiaalisilta taidoiltaan. 

N56

Vierailija
108/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä😂😁🤣

Vierailija
109/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 29-vuotiaat ja yli 31-vuotiaat eivät työllisty. Myöskään änkyttävät tai huonohampaiset eivät pääse haastatteluista läpi.

Vierailija
110/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia jotka ei osaa katsoa peiliin, vikaa voi olla itsessäkin ei aina muissa

Vierailija
111/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellaisia jotka ei osaa katsoa peiliin, vikaa voi olla itsessäkin ei aina muissa

Niin, täytyisi olla 29-31 -vuotias. On ihan oma vika, jos ei ole.

Vierailija
112/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen 50+, kolme tutkintoa, lähes 30 vuotta työkokemusta. Mutta CV:een tuli muutaman vuoden aukko kun sairastuin vakavasti. Eipä nyt tahdo töitä löytyä.

Vierailija
113/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi kaikilla vaikka kuinka yrittäisi. Joku on loppuelämänsä tumpelo sosiaalisilta taidoiltaan. 

N56

Onko sulla kokemusta siitä?

Vierailija
114/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonotuuriset. Pelkästään yhtä työpaikkaa voi hakea sadat ihmiset. Yhdelle hyvätuuriselle napsahtaa työsuhde.

Juuri niin.

Vierailija
115/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi olla millainen vain hyvässä tai pahassa. Jos on suhteita voi kaikesta huolimatta työllistyä ja ilman todennäköisemmin ei vaikka olisi kuinka kelvollinen.

Minulla ei ole suhteita, joten Suomessa en työllistynyt. Ihan samoilla ominaisuuksilla ja edelleen ilman suhteita työllistyin ulkomailla heti. 👍

Vierailija
116/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ihmisiä, jotka haluavat työstään sellaista palkkaa, jolla elättää itsensä.

Jos yhtä työpaikkaa kohden on laskennallisesti viisi hakijaa (kuten Suomessa tilastollisesti), niin silloin neljä hakijaa jää ilman työpaikkaa ja yksi saa. Ei ole heidän vikansa, jos vain yksi palkataan eikä työpaikkoja ole, vaikka joka ainoa Suomessa nyt auki oleva työpaikka täytettäisiin.

Vierailija
117/118 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 29-vuotiaat ja yli 31-vuotiaat eivät työllisty. Myöskään änkyttävät tai huonohampaiset eivät pääse haastatteluista läpi.

No hitto, sittenhän minulla on nyt elämän ainoa tilaisuus työllistyä.

Jos siis tulisi edes niihin haastatteluihin kutsuja.

Vierailija
118/118 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mennä usko tähän yhteiskuntaan. Olen lähellä neron tasoa, mutta minulla on ollut mielenterveysongelmia. En ole löytänyt töitä. On tää perseestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi