Minkälaisia ne ihmiset ovat, ketkä eivät työllisty?
Kaikki tietää kontulan kaljaveikot ja harjun huumehörhöt.
Mutta minkälaisia ne ns. tavalliset ihmiset on, ketkä eivät saa/pääse töihin? Itse olen huomioinut ainakin seuraavat ominaisuudet toistuvasti näiden ihmisten kohdalla:
-Sosiaalisesti outoja/omalaatuisia
-Lyhyitä
-Yksinkertaisia
-Huonoja matikassa
-Omaa jonkun täysin turhan tutkinnon esim merkonomi tai joku maisteri jostain ihmistieteistä.
Nää nyt ainakin tulee mieleen.
Kommentit (118)
Ap kuvaili Hjallis Harkimon mutta eihän hän ole työtön. Hän elää silti verovaroillamme kustannettua elämää ja on aika hyödytön.
Ikä.. Jos 50 lähestyy niin alkaa olemaan ongelmajätettä.
Poikkeuksena on isot verkostot omaavat jotka sitten menee tuttujen kautta töihin.
Olen keskivertoa lyhyempi. Siinä varmaan syy, että en saa korkeakoulutettuna töitä.
Pituuteen ei voi mitenkään itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaili Hjallis Harkimon mutta eihän hän ole työtön. Hän elää silti verovaroillamme kustannettua elämää ja on aika hyödytön.
Haluaisin nähdä sinut 70-kymppisenä taloudellisesti riippumattomana vielä painamassa 24/7 oman poliittisen puolueen eteen hommia.
Oli kuinka outo tahansa, en itsekään tykkää, mutta ahkera yrittäjäluonne silti.
Ainoat henkilökohtaisesti tuntemani työttömät jotka ovat mielenterveys- ja/tai päihdeongelmista kärsiviä. Heidän kuuluisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä ja uskon että tällaisia on paljon samoin kuin fyysisten rajoitteiden takia työttöminä olevia, mutta työkyvyttömyyseläkkeitä ei myönnetä vaikka kuuluisi. Muita vaikeuksia voisi olla korkeaikä, koulutuksen puute tai koulutus alalle jolla kilpailua työpaikoista, työkokemuksen puute, työttömyyden pitkittyminen ja sosiaaliset ongelmat kuten syrjäytyminen, maahanmuuttajatausta ja yksinkertaisesti se että töitä ei vain ole kaikille. Oma joukkonsa on sitten tämä pieni elämäntapatyöttömien joukko jotka eivät vain halua töihin. Älykkyydellä, pituudella tms yksittäisellä ominaisuudella pl ehkä vähemmistöön kuuluminen, tuskin on suurta merkitystä työllistymisen suhteen.
Suurimmaksi osaksi persuja äänestäneitä.
Koko peruskoulun ajan koulukiusattu
Alkoholistiperheestä
Eroperheestä
Turvattomat vanhemmat
Vanhemmilla ei kasvatustaitoja
Totta kai tästäkin joukosta osa työllistyy, mutta osa ei. Vaikka olisi useita tutkintoja.
Oisko vika työnantajassa jos tämmöisiä kirjoittelee nettiin tai mikä pahinta palkkaa nettitrolleja jankuttamaan samaa asiaa vuosikaudet netissä? Ei kai kukaan sellaiselle työnantajalle tulekaan töihin.
Maistuu kyllä työt, mutta itse valitsemallani alalla.
Minulla on silmien karsastus. Siksi en varmaan päässyt haastatteluista huolimatta töihin. Älykkyys on mitatusti 2% maksimin sisällä ja osaan kyllä kirjoittaa sellaisen hakemuksen että haastatteluun pääsee mutta ulkonäöstä se on kiinni ettei pääse. Kysymykset ovat aina samat ja tiedän niihin oikeat vastaukset koska osaan lukea samoja kirjoja joista rekrytoijat ovat ne kysymykset ottaneet.
Olen introvertti. Minua eivät kiinnosta ihmisten asiat enkä tarvitse kontakteja vaikka hyväksyn "pakolliset". En siedä tietyn tyylisiä ihmisiä lähelläni enkä typeryyttä. Ikääkin on jo 56v joten tuskin tästä tulen muuksi muuttumaan. Näillä mennään eläkkeelle kelan orjuudessa ja olenkin sen hyväksynyt.
Demarinperkeleitä ovat. Kukaan työnantaja ei sellaista loiseläintä halua riesakseen, kun se ei edes tuota mitään tulosta eikä hyötyä kenellekään. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko peruskoulun ajan koulukiusattu
Alkoholistiperheestä
Eroperheestä
Turvattomat vanhemmat
Vanhemmilla ei kasvatustaitoja
Totta kai tästäkin joukosta osa työllistyy, mutta osa ei. Vaikka olisi useita tutkintoja.
Tunnistan itseni tästä. Koulukiusaus tosin kääntyi kiusaajia vastaan koska hakkasin heidät.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vika työnantajassa jos tämmöisiä kirjoittelee nettiin tai mikä pahinta palkkaa nettitrolleja jankuttamaan samaa asiaa vuosikaudet netissä? Ei kai kukaan sellaiselle työnantajalle tulekaan töihin.
Mitä samaa asiaa? En ole tällaista ketjua ainakaan itse ennen lukenut. Ihan itse aloitin ketjun, en ole työnantaja eikä minua ole palkattu mihinkään vauvalle kirjoittamaan. Aivan älytön koko ajatus, pitäisikö sitä foliohattua vähän löysyttää?
ap
Et sinä päätä missä minä olen töissä ja missä en. Siitä päätän MINÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä samaa asiaa? En ole tällaista ketjua ainakaan itse ennen lukenut. Ihan itse aloitin ketjun, en ole työnantaja eikä minua ole palkattu mihinkään vauvalle kirjoittamaan. Aivan älytön koko ajatus, pitäisikö sitä foliohattua vähän löysyttää?
ap
Mikä työnantaja on palkannut sinut kirjoittelemaan? Aika tyhmä työnantaja ja toimii rikollisin keinoin.
Työttömien hallitsevin piirre tuntuu olevan sellainen lyhytnäköinen itsekkyys. Voivat esimerkiksi ihmetellä, miten toiset muuttavat työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Hän tekee töitä sen eteen. Siinä ihan pikkiriikkinen ero. Olisr turhaa työtä tai ei.
50+ osatyökykyiinen.