Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viisikymppinen nainen voi laihtua?

Vierailija
02.02.2024 |

Mikään vanha konsti ei toimi. 

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso hoikkaa keski-ikäistä naista mainoksessa, elokuvassa tai kaupungilla. Jos he ovat hoikka siinä iässä, niin ei se mahdotonta silloin voi olla.

Tietysti on kaiken  kokoisia ihmisiä. Aika turha kommentti.

Ei kaikki kasva saman pituisiksikin vaikka kuinka olisi pitkiä naisia mainoksissa ja kaupungilla. Hehe.

Nyt on kyse siitä miksi ei kaikki laihdu niin helposti.

Harmittaako, että täällä saa sinun mielestä turhiakin kommentteja kirjoittaa. 😁

Kyllähän tänne saa vaikka presidentinvaaleista kirjoittaa mutta turhaa sekin kun ei sillä ole ap:n kysymykseen lisäarvoa tuotavaa sisältöä.

Vierailija
122/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan säästöliekillä. Niin voi käydä, jos syö liian vähän. Keho säätää kulutuksen sisään tulevan energian mukaan. Kaloreiden laskeminen ei ole myöskään toimiva tapa pudottaa painoa.

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000009796157.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma kittaa suuhunsa vuosi vuodelta vain enemmän ja enemmän, ja sitten ihmettelee, miksi paino nousee. Voi hellanlettas sentään, että on mennyt vaikeaksi. 

124/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö rutiineista ja suunnittelusta?

Suunnittele ruokalista aina etukäteen vaikka viikoksi. Kaikki päivän ateriat. Koosta lista siten että joka päivä kokonaiskalorimäärä jää alle kulutuksesi.

Tee lämmin ruoka valmiiksi ja annostele rasioihin. Kolme päivää voi aina syödä samaa ruokaa. Järjestä kotiin listan mukaiset ainekset pariin erilaiseen aamiaiseen ja illalliseen, vaihtelet niitä vuoropäivinä.

Kolmen päivän päästä taas käyt kaupassa ja teet uuden lämpimän ruoan kolmeksi seuraavaksi päiväksi, rasioit sen jne.

Älä koskaan syö listan ulkopuolelta mitään.

Tällaisella menetelmällä virheiden mahdollisuus minimoituu. Avainsanoina ovat yksinkertaisuus ja rutiineissa pysyminen.

Minulla ei ole tarvetta laihduttaa, mutta olen huomannut että terveellisesti syöminen on helppoa suunnitellun rutiinin mukaan.

Vierailija
125/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä juyri tarkoitin, en halua mitään pizzamättöä mutta miten ihmeessä annokseen saisi muuten tarpeeksi kaloreja ilman että syö 2 kiloa ruokaa (mun normaali annoskoko 300-400g)??

Broilerinfile 500g yht 835kcal, oliiviöljyssä (2rkl) paahdettua sipulia 500g ja kesäkurpitsaa 1 kilo yht 570kcal

Mä syön tuosta määrästä 5 ateriaa ja pitäisi ahtaa napaa yhtenä päivänä??

Mitä te 1-2 aterialla selviävät oikrin syötte ????

Ruoassa pitää olla riittävästi rasvaa josta saa energiaa. Broileri on vähärasvaista joten käytä rasvaisempaa lihaa tai lisää ateriaan eläinrasvaa. Kasvikset voit jättää pääasiassa/kokonaan pois.

Vierailija
126/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamma kittaa suuhunsa vuosi vuodelta vain enemmän ja enemmän, ja sitten ihmettelee, miksi paino nousee. Voi hellanlettas sentään, että on mennyt vaikeaksi. 

Ei se ihan noinkaan ole. Minä olen koko ikäni ollut hoikka tai ehkä sana laiha kuvaa tilannetta paremmin. BMI 16-19 46 vuotiaaksi asti. Nyt muutaman viimeisen vuoden aikana paino on noussut muutamia kiloja. Huomaan monesta asiasta, että aineenvaihdunta on erilainen ja valvominen tai suolainen ruoka vaikuttaa heti seuraavana päivänä turvotuksena. Syön samalla tavalla kuin ennen ja liikun myös. Minua painonnousu ei tietenkään haittaa, kunhan se ei tästä enää jatku, mutta ymmärrän kyllä että moni normaalipainon ylärajalla tai jo ylipainoinen on ns. pulassa keski-ikäisenä. Annoskokoja on pakko pienentää, liikuntaa lisätä ja muutenkin panostaa hyvinvointiin, jos haluaa vain pysyä samassa painossa. Laihduttaminen vaatii sitten vielä ekstraa. Tietenkin tässä on myös yksilöllisiä eroja.

Vierailija
127/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä juyri tarkoitin, en halua mitään pizzamättöä mutta miten ihmeessä annokseen saisi muuten tarpeeksi kaloreja ilman että syö 2 kiloa ruokaa (mun normaali annoskoko 300-400g)??

Broilerinfile 500g yht 835kcal, oliiviöljyssä (2rkl) paahdettua sipulia 500g ja kesäkurpitsaa 1 kilo yht 570kcal

Ruoassa pitää olla riittävästi rasvaa josta saa energiaa. Broileri on vähärasvaista joten käytä rasvaisempaa lihaa tai lisää ateriaan eläinrasvaa. Kasvikset voit jättää pääasiassa/kokonaan pois.

Edelleenkin odotan niitä terveellisiä ateriaehdotuksia.

Kasvisten poisjättäminen ei ole terveellistä missään tapauksessa. Lihan paistan aina voissa mutta ei sitäkään ruokalusikallista enempää mene.

Esim sika-nautajauhelihassakin on vain 266kcal/100g, 300g on vain 798kcal mutta määrällisesti tupla mitä pystyy normaali ihminen syömään aterialla. Ja se rasvaisuus maistuu ällöltä varsinkin  jos ei ole mitään keventävää kasvista mukana. 

Vierailija
128/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko oikea tarve laihtua? Ei keski-iässä tarvitse olla nuoren tytön mitoissa.

Olen kaunis 55 vuotias.

Miksi haluaisin lihomalla turvottaa sirot kasvoni?

Tunnen nuorena kauniita/komeita ihmisiä.

Syöneet kasvot pilalle:(

Vierailija
129/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko oikea tarve laihtua? Ei keski-iässä tarvitse olla nuoren tytön mitoissa.

Olen kaunis 55 vuotias.

Miksi haluaisin lihomalla turvottaa sirot kasvoni?

Tunnen nuorena kauniita/komeita ihmisiä.

Syöneet kasvot pilalle:(

Taikinanaama kertoo länsimaisista ruokailutottumuksista: sokerista, venhäjauhosta sekä hiivana alkoholista. Se näkyy jo keski-iässä.

Vierailija
130/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 149 cm ja hyvin siro, istumatyö ja ikä 49 v. Lihon jos syön yli 1400 kaloria päivässä. 

Jos haluan laihtua 0,5 kg viikossa, eli 2 kg kuukaudessa niin saan syödä silloin 900 kaloria päivässä, urheilupäivänä saan syödä 1200 kaloria laihdutettaessa. 

HUS:n lihavuuden hoitoon erikoistunut proffa nämä kalorit laskenut minulle ja toki olen huomannut myös että pitää täysin paikkaansa nuo kalorimäärät. 

Kyllä pitää olla tarkka syömisten suhteen. 

Seitsemän vuotta sitten pudotin liikakilot pois useita kymmeniä kiloja. Kilot ovat pysyneet poissa nyt kun tiedän miten paljon saan syödä 

Vierailija
131/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin odotan niitä terveellisiä ateriaehdotuksia.

Kasvisten poisjättäminen ei ole terveellistä missään tapauksessa. Lihan pa

Sikanauta haisee ja maistuu ulosteelle.

Vierailija
132/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin viimevuonna 50 vuotta

Aloitin salitreenin. Ostin PT:lta minulle räätälöidyn ohjelman, joka jo kerran päivitetty.

Kolme kuukautta treenasin ilman sen kummempaa ruokaan liittyvää muutosta, eli ihan vain opettelin salitreenin rutiinia ja opin nauttimaan treenistä. Sitten hankin ravinto-ohjeet.

Olen laihtunut 7 kuukaudessa 15 kg hävittämättä lihaksia.

Suosittelen siis ammattilaisten apua

Vierailija
133/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä kalorilaskennalla ei varmasti onnistukaan.

Vierailija
134/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevennä ruokavaliota ja liiku,kilot tippuu itsestään!

Minkä verran olet tiputtanut vaihdevuosi-ikäisenä? Olisi kiva kuulla tarkemmin kokemuksiasi578

Olen laihtunut 15 kg seitsemän kuukauden aikana ja olen todellakin vaihdevuosi-iässä :) 

135/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevennä ruokavaliota ja liiku,kilot tippuu itsestään!

Minkä verran olet tiputtanut vaihdevuosi-ikäisenä? Olisi kiva kuulla tarkemmin kokemuksiasi578

15 kiloa tippunut kolmessa vuodessa. Tavis kotiruokaa. Ei eineksiä, niiden natriumglutamaatti vaan lisää ruokahalua

Vierailija
136/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto toimii ainakin minulla. Syön kerran tai kaksi päivässä. 

Kilot lähtevät pääasiassa vain ruokavalion avulla. Liikunta ei juurikaan laihduta, mutta on muutoin kyllä hyväksi elimistölle.

-30kg ja vaihdevuodet on 

Miten pystyt syömään 500-1500 kcal 1-2 aterialla??

Mulla tekee tiukkaa saada 4 aterialla 1200-1500kcal täyteen. Maha ei vaan vedä jättiannoksia. Ja jos joskus srmellaisen saa ahdettua sisäänsä tulee paha olo ja kuitenkin nälkä 4-5 h kuluttua. 

Enkä viitsisi mitään pizzamättöä tai hampurilaisia ja ranskalaisia syömään vaan haluan kunnon ruokaa. 

Syön broilerinkoipia, jauhelihaa, possua, rasvaista kalaa, kananmunia, voissa wokattuja kasviksia, salaattia oliiviöljykastikkeella tai oliiviöljymajoneesilla. itsetehtyä manteli-ketoleipää, juustoja, maustamatonta jugurttia, marjoja. Pari-kolme ateriaa päivässä riittää, lihan/kalan annoskokoa on oman kämmenen kokoinen pala.En tiedä paljonko noissa on kaloreita, mutta pääasia on, ettei ole nälkä. Aamiainen on lounas klo 11 aikaan, iltapalan syön 7-8 aikaan illalla, siinä välissä päivällinen perheen kanssa. Iltapalaa en syö nälän vuoksi, vaan hyvien yöunien vuoksi.

N50

Vierailija
137/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Panosta arkiliikuntaan, kävele kaikkialle mihin järkevästi pystyt. Älä käytä hissiä.

Ihan oikeasti suuri osa ihmisistä ei liiku juuri ollenkaan, pelkästään normaali arkiliikunta kuluttaa jo 200-500 kcal lisää päivässä.

2. Jätä viikolla herkut/pullat/limsat/sokerit pois. Itselle toimii kun tiedän että voi ostaa lauantaille ja sunnuntaille jotain pientä hyvää, esim. nyt laskiaispullan.

3. Syö pienempiä annoksia, eli jos jo nyt syöt normaalia ruokaa, niin kokeile pienentää annosta (voit toki täyttää sen kasviksilla).

Vierailija
138/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alko pois niin lähtee painoa kummasti

No moni 50+ pullea nainen on lähes absolutisti. Ainakin ne jotka tiedän. Se on mässyt se pahe heillä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä