Miten viisikymppinen nainen voi laihtua?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Mkä tässä on niin vaikea ymmärtää ihmisillä, yhä vieläkin? Paino tippuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Vähennät vain ruokaa sitä mukaa, että alat laihtumaan. Paljoa yksinkertaisempaa asiaa ei maailmassa taida olla.
Vaan kun näin se ei ole vanhemmiten. Tietysti kun syöt 500 kcal / päivä viikkokausia niin kyllä siinä lihaksetkin häviää.
No onpas teillä dietit. Mä en laske kaloreita. Syön terveellisesti ja liikun. Syön n. 4h välein. Välipalana on voileipä tai hedelmä. Aamupala on puuroa ja kahvia.
Syö vähemmän ja liiku enemmän. Laihduttaminen koostuu 80-90 % ruokavaliosta, loput on liikuntaa. Muista myös juomissa olevat kalorit.
Katso hoikkaa keski-ikäistä naista mainoksessa, elokuvassa tai kaupungilla. Jos he ovat hoikka siinä iässä, niin ei se mahdotonta silloin voi olla.
Katsokaa äitejänne. Yleensä tytär on saman mallinen syö tai ei syö enemmän kuin liikkuu.
Ei tietenkään aina jos tulee isän sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mkä tässä on niin vaikea ymmärtää ihmisillä, yhä vieläkin? Paino tippuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Vähennät vain ruokaa sitä mukaa, että alat laihtumaan. Paljoa yksinkertaisempaa asiaa ei maailmassa taida olla.
Vaan kun näin se ei ole vanhemmiten. Tietysti kun syöt 500 kcal / päivä viikkokausia niin kyllä siinä lihaksetkin häviää.
Ei ne lihakset siitä mihinkään häviä paitsi jos makaa vaan päivätpitkät mutta silloin niitä ei ole ollut alkujansakaan.
Vierailija kirjoitti:
Liiasta energiastahan se paino nousee, joten kaloreita pitää syödä ja juoda vähempi kuin mitä kuluttaa.
Hoikkia ikänaisia on vaikka kuinka paljon. Kyllä se paino keski-iässä ja sitä vanhempana ihan samalla tavalla nousee ja laskee kuin nuoremmillakin, eli sillä, mitä suuhunsa lykkää tai ei lykkää.
Näin on
Vierailija kirjoitti:
Katso hoikkaa keski-ikäistä naista mainoksessa, elokuvassa tai kaupungilla. Jos he ovat hoikka siinä iässä, niin ei se mahdotonta silloin voi olla.
Ei se todellakaan ole. En tiedä mistä tuo ajatus tulee, että on jotenkin mahdottomuus olla hoikka ja 50+.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on kaiken kokoisia ihmisiä. Aika turha kommentti.
Ei kaikki kasva saman pituisiksikin vaikka kuinka olisi pitkiä naisia mainoksissa ja kaupungilla. Hehe.
Nyt on kyse siitä miksi ei kaikki laihdu niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää ihmisillä, yhä vieläkin? Paino tippuu kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Vähennät vain ruokaa sitä mukaa, että alat laihtumaan. Paljoa yksinkertaisempaa asiaa ei maailmassa taida olla.
Juurikin näin
No onko oikea tarve laihtua? Ei keski-iässä tarvitse olla nuoren tytön mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
No onko oikea tarve laihtua? Ei keski-iässä tarvitse olla nuoren tytön mitoissa.
Itseasiassa vielä tärkeämpää olla hoikka mitä vanhemmaksi tulee, riskit sairastua kasvaa vanhetessa
Ottaa eron, lähtee painoo miehen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lihakset siitä mihinkään häviä paitsi jos makaa vaan päivätpitkät mutta silloin niitä ei ole ollut alkujansakaan.
Tässä ei taida tietosi olla ajan tasalla. Googlailepa vähän.
Ala syömään nykyihmisen luontaisen ruokavalion mukaan eli syö lihaa ja eläinrasvaa. N. 15g rasvaista punaista lihaa (nautaa) rasvatonta painokiloa kohti päivässä sekä suolaa ja vettä. Kasvikunnan tuotteet eivät kuulu nykyihmisen luontaiseen ruokavalioon. Et syöttäisi kasviksia kissallesikaan niin miksi söisit niitä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuoden 2 kt/ vk PT-saliträäkillä en laihtunut kuin n 3-4 kg. Ja tein hulluna töitä. Rasva paloi kyllä mutta lihakset kasvoi joten paino ei laskenut. Olin varmaan vähän soukempi mutta en paljoa. Eli vaatteita ei tarvinnut pienentää. Olin silloin n 55 vuotias.
Se paino ei vaan laske tässä iässä helposti kun AINEENVAIHDUNTA on hitaampaa.
JA kun lopetin salivuort paino nousi nopeasti. En käytä sokeria paljoa ja alkoa vain n. kerran parissa kuussa.
Vaihdevuosien jälkeen paino ei vain tahdo laskea.
AP täällä vielä ... sen verran lisään että painoni oli n 78 kg ja halusin -10 kg. Kehon rasvapitoisuus 29% eli ei mitään -30 kg ylipainoa. Mutta BMI oli 30. Olen lyhyt.
Luultavasti jotain 20-40 kg ylipainosta lähtee helpommin se 10 kg.
Mun lähtöpaino oli 75,5 kg, pituutta 161 cm. Ja siis ruokavaliolla (liikuntaa en ole lisännyt, itse asiassa pakkasten ja yhden vamman takia vähän vähentänyt) on lähtenyt melkein 4 kg 8.1. lähtien.
-18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä tutkimusten mukaan on ihan noin vanhemmitenkin. Aineenvaihdunta ei merkittävästi edes hidastu esim. vaihdevuosissa. Vähitellen ikääntyessä toki lihasmassa vähenee ja silloin se peruskulutus jonkin verran pienenee. Mutta edelleen silloinkin pätee, että laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Se kulutus voi vaan olla silloin vaikka 1700 kcal jos se nuorena oli 1900 kcal ja sen mukaan täytyy syödä.
Mene kehonkoostumus mittaukseen ja totea oikea tilanne. Sitten vähennä syömistä, hanki lihaksia ja mukaan myös kestävyysliikuntaa. Erityisen paljon auttaa, jos pystyt tekemään kunnon sykettä nostavan treenin kerran viikossa. Itse olen jo 58 juoksunharrastaja ja keväällä paino putoaa aina 2-3 kiloa, kun juoksukilometrejä tulee lisää.
Liiasta energiastahan se paino nousee, joten kaloreita pitää syödä ja juoda vähempi kuin mitä kuluttaa.
Hoikkia ikänaisia on vaikka kuinka paljon. Kyllä se paino keski-iässä ja sitä vanhempana ihan samalla tavalla nousee ja laskee kuin nuoremmillakin, eli sillä, mitä suuhunsa lykkää tai ei lykkää.