Miten viisikymppinen nainen voi laihtua?
Kommentit (138)
Kevennä ruokavaliota ja liiku,kilot tippuu itsestään!
Kuntosalilla käynti ja siellä treenaaminen. Kasvattaa lihasta, polttaa rasvaa
Ruokavalio. Ei sitä turhaan painoteta että sikspäk tehdään keittiössä.
Puolita kaikki annokses. Varmasti kuukauden kuluttua näkyy jo tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran olet tiputtanut vaihdevuosi-ikäisenä? Olisi kiva kuulla tarkemmin kokemuksiasi578
Ihan samalla tavoin kuin minkä muun ikäinenkin.
Alko pois niin lähtee painoa kummasti
Siis et laihdu jos lopetat syömisen?
Alkoholi pois, kuntosalia ja pilatesta, hiihtoa/kävelyä tms. aerobista mukaan. Sokeri minimiin.
Ei mitenkään. Sinut on tuomittu läskiksi lopun iäksi.
1300 kcal/vrk, -10 kg tammikuussa. N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran olet tiputtanut vaihdevuosi-ikäisenä? Olisi kiva kuulla tarkemmin kokemuksiasi578
Mä olen vasta 48, mutta vaihdevuosissa, ja pudottanut vuoden alusta nyt jo melkein 4 kg. Normaalipainoon on matkaa sellaiset 7 kg.
Kaikki sokeriset ja rasvaiset herkut pois. Joskus voi toki syödä pienen palasen jotakin spesiaalia. Itse laihduin viime syksynä neljän kuukauden herkuttomuudella neljä kiloa. Muuta en muuttanut ruokavaliossa, joka on kasvisruokaa kokojyväviljoin. Paljon marjoja, hedelmiä ja jonkin verrab pähkinöitä. Liikun lähes joka päivä.
Joulun jälkeen alkoi uusi neljän kuukauden jakso.
Itse laihdun, kun syön vasta puolilta päivin ensimmäisen aterian, ja lopun päivää, johonkin kuuteen asti, ihan normaalisti. Eli aikarajoitetulla syömisellä. 5:2 -dieetti oli minulle liian ankara. ENE -jauhot eivät maistu hyviltä, kalorien roimalla vähentämisellä laihtuu kyllä, mutta takaisin lihomisen estäminen vaatii energiaa ( heh!)
Liikunta ei laihduta, mutta monet se tekee paremmalle tuulelle.
Keto