Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viisikymppinen nainen voi laihtua?

Vierailija
02.02.2024 |

Mikään vanha konsti ei toimi. 

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa ihmiset että meitä on monenlaisia. Ei kaikille sovi samat jutut. Ihan turhaan sätitte toisiannne.

Kaikille sopii luontainen ruokavalio. Se että syö vastoin parempaa tietämystä ihmisen fysiologian ja geeniperimän vastaista ruokaa on juuri sairauksien ja lihavuuden lähde.

Liha ja eläinrasva ovat nykyihmisen luontaista ravintoa ja kasvikunnan tuotteet eivät siihen kuulu.

Ihminen on sekasyöjä. Luonnonmukainen ja lajinomainen ruokavalio sisältää sekä lihaa että kasviksia. Suomalaiset ovat lisäksi geneettisesti sopeutuneita käyttämään maitotuotteita olennaisena osana ruokavaliotaan.

Vierailija
82/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla pätkäpaastoa, 16:8. Eli syöt kaikki päivän ruoat 8 tunnin aikana, esim. aikavälillä klo. 10-18,11-19 tai 12-20. Tämä oikeasti toimii. Itse olen laihtunut normaalipainossa tällä tyylillä muutaman viikon aikana 4kg, josta osa nestettä tietysti, mutta en kyllä pistä pahakseni, sen verran turvotusta ollut joulun jälkeen. Mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa. Ja tää on itselleni ainaki ollut helppoa siksi kun ei ole tarvinnut kytätä ruokia, toki herkut olen jättänyt minimiin. 

Pätkäpaaston lisäksi kannattaa pitää pidempiä yli 72h vesipaastoja vaikka kerran kuussa. Autofagian avulla elimistö saa kierrätettyä tarpeetonta kudostaan ja nahkakin kiristyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla pätkäpaastoa, 16:8. Eli syöt kaikki päivän ruoat 8 tunnin aikana, esim. aikavälillä klo. 10-18,11-19 tai 12-20. Tämä oikeasti toimii. Itse olen laihtunut normaalipainossa tällä tyylillä muutaman viikon aikana 4kg, josta osa nestettä tietysti, mutta en kyllä pistä pahakseni, sen verran turvotusta ollut joulun jälkeen. Mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa. Ja tää on itselleni ainaki ollut helppoa siksi kun ei ole tarvinnut kytätä ruokia, toki herkut olen jättänyt minimiin. 

Mä herään klo 5 aivan sairaan nälkäisenä! Siis vatsaa suorastaan kouristelee ja kädet tärisee kun verensokeri on alhaalla. Tunnilla saan lykättyä syömistä kun juon vettä ja kahvia. 

En tiedä miten onnistuisi

Vierailija
84/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla käynti ja siellä treenaaminen. Kasvattaa lihasta, polttaa rasvaa 

Tämähän se on. Olen itsekin lähes 50 ja uskon tällä olevan suuri merkitys, lisäksi riittävästi proteiinia ruokavaliossa. On harhakäsitys, että aerobinen liikunta olisi voimaharjoittelua parempaa painonpudotuksessa.

Vierailija
85/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Ozempiciä.

Vierailija
86/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa ihmiset että meitä on monenlaisia. Ei kaikille sovi samat jutut. Ihan turhaan sätitte toisiannne.

Kaikille sopii luontainen ruokavalio. Se että syö vastoin parempaa tietämystä ihmisen fysiologian ja geeniperimän vastaista ruokaa on juuri sairauksien ja lihavuuden lähde.

Liha ja eläinrasva ovat nykyihmisen luontaista ravintoa ja kasvikunnan tuotteet eivät siihen kuulu.

Ihminen on sekasyöjä. Luonnonmukainen ja lajinomainen ruokavalio sisältää sekä lihaa että kasviksia. Suomalaiset ovat lisäksi geneettisesti sopeutuneita käyttämään maitotuotteita olennaisena osana ruokavaliotaan.

Ei ole sillä nykytiede on osoittanut muuta. Ihminen on luontaisesti hyper-karnivori. Tästä on erittäin vahvat todisteet jotka on saatu tutkimalla mm. muinaisten esi-isiemme säilyneitä luurankoja.

Vierailija
87/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonut ainakin yhden vaatekoon verran viimeisten vuosien aikana. Kyllä se paino ihan siitä on noussut, että olen syönyt liian isoja annoksia kerralla, herkkuja, virvokkeita ja muuta runsaskalorista. Heti, kun alan vähentämään niitä, alkaa painokin tippua.

Ikää 55.

Vierailija
88/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto toimii ainakin minulla. Syön kerran tai kaksi päivässä. 

Kilot lähtevät pääasiassa vain ruokavalion avulla. Liikunta ei juurikaan laihduta, mutta on muutoin kyllä hyväksi elimistölle.

-30kg ja vaihdevuodet on 

Vierailija
89/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso hoikkaa keski-ikäistä naista mainoksessa, elokuvassa tai kaupungilla. Jos he ovat hoikka siinä iässä, niin ei se mahdotonta silloin voi olla.

Tietysti on kaiken  kokoisia ihmisiä. Aika turha kommentti.

Ei kaikki kasva saman pituisiksikin vaikka kuinka olisi pitkiä naisia mainoksissa ja kaupungilla. Hehe.

Nyt on kyse siitä miksi ei kaikki laihdu niin helposti.

Harmittaako, että täällä saa sinun mielestä turhiakin kommentteja kirjoittaa. 😁

Vierailija
90/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilot lähtevät pääasiassa vain ruokavalion avulla. Liikunta ei juurikaan laihduta, mutta on muutoin kyllä hyväksi elimistölle.

-30kg ja vaihdevuodet on 

Miten pystyt syömään 500-1500 kcal 1-2 aterialla??

Mulla tekee tiukkaa saada 4 aterialla 1200-1500kcal täyteen. Maha ei vaan vedä jättiannoksia. Ja jos joskus srmellaisen saa ahdettua sisäänsä tulee paha olo ja kuitenkin nälkä 4-5 h kuluttua. 

Enkä viitsisi mitään pizzamättöä tai hampurilaisia ja ranskalaisia syömään vaan haluan kunnon ruokaa. 

Vierailija
91/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-30kg ja vaihdevuodet on 

Mulla tekee tiukkaa saada 4 aterialla 1200-1500kcal täyteen. Maha ei vaan vedä jättiannoksia. Ja jos joskus srmellaisen saa ahdettua sisäänsä tulee paha olo ja kuitenkin nälkä 4-5 h kuluttua. 

Enkä viitsisi mitään pizzamättöä tai hampurilaisia ja ranskalaisia syömään vaan haluan kunnon ruokaa. 

Ravinto pitää juuri syödä yhdellä tai kahdella aterialla päivässä eikä laiduntaa ympäri vuorokauden. Tämä onnistuu kun syö ravintorikasta ja energiapitoista ruokaa: suomeksi lihaa ja eläinrasvaa. Pitsat, hampurilaiset ja ranskalaiset ovat juuri sitä pahinta hiilihydraattikuonaa joka ei ihmisen luontaiseen ruokavalioon kuulu. No hampurilaisesta voi syödä sen pihvin.

Vierailija
92/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä herään klo 5 aivan sairaan nälkäisenä! Siis vatsaa suorastaan kouristelee ja kädet tärisee kun verensokeri on alhaalla. Tunnilla saan lykättyä syömistä kun juon vettä ja kahvia. 

No sä olet tottunut tuohon. Onnistuisi siten, että opettelisit uuden rytmin / tyylin, esim. 6-14, 7-15, 8-16? Ehkä alku vois olla hieman epämukavaa ja nälkä, mutta yllättävän nopeasti elimistö tottuu uuteen. Oli mullakin aluksi aina aamuisin nälkä kun aloitin tuon pätkäpaaston, mut nykyään oon jo tottunut ja olo on mitä mainioin. Ei väsytä yhtään niin paljoo kuin aiemmilla ruokatottumuksilla. 

Vierailija
93/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä määrä (eläin)proteiinia ruokavaliossa pitää nälän loitolla.

Vierailija
94/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä vähemmän. Sillä tavalla kaikki laihtuvat satavarmasti.

Vierailija
95/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on laihtunut pätkäpaastolla ja liikunnan lisäämisellä.

Vierailija
96/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet totuttanut elimistösi tohon. Sun pitää vaan kärvistellä pari kolme päivää "vieroitusoireet", niin totut kyllä uuteen rytmiin. 

Vierailija
97/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin kuka tahansa ihminen, oli nuori, vanha, mies tai nainen: kuluttamalla enemmän energiaa kuin mitä saa ravinnosta.

Vierailija
98/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä olet tottunut tuohon. Onnistuisi siten, että opettelisit u

Tämä vähempään ja harvempaan syömiseen siirtyminen on ekoina päivinä kaikista vaikeinta  kun on nälkä. Mä onnistuin siinä hyödyntämällä sen, kun tuli vatsatauri, enkä siksi voinut syldä paljon. Sen jälkeen jatkoin syömällä 2-3 krt päivässä ja jätin herkut pois. Liikkunut en ole juurikaan muuta kuin kävellyt vähän.

Vierailija
99/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset, sipsit, leivokset, einekset ja pikaruoka pois (herkkupäivän voi pitää esim. kerran parissa kuukaudessa, silloinkaan ei mitään övereitä tietty).

Päivittäin reipasta kävelyä, sauvakävely on hyvä, mutta sauvoja ei joka kerta tarvii, pääasia että kävelee. Ja hyötyliikunta tärkeää, portaat hissin sijasta, osa pidemmästä matkasta kävellen, jne. Lihaskuntoa kehittävää liikuntaa sen verran minkä viikossa ehtii. Istumatyössä taukojumpat tärkeitä.

Runsaasti kasviksia ja kuituja ruokavalioon, juo paljon vettä. Lisäksi kannattaa syödä n. 3-4 tunnin välein, tällöin pysyy hyvä verensokerin balanssi ja olo on jaksavampi. Pitkät ateriavälit huono. Annoskokojen pienentäminen ehdoton juttu myös.

Vierailija
100/138 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-30kg ja vaihdevuodet on 

Ravinto pitää juuri syödä yhdellä tai kahdella aterialla päivässä eikä laiduntaa ympäri vuorokauden. Tämä onnistuu kun syö ravintorikasta ja energiapitoista ruokaa: suo

No sitä juyri tarkoitin, en halua mitään pizzamättöä mutta miten ihmeessä annokseen saisi muuten tarpeeksi kaloreja ilman että syö 2 kiloa ruokaa (mun normaali annoskoko 300-400g)??

Broilerinfile 500g yht 835kcal, oliiviöljyssä (2rkl) paahdettua sipulia 500g ja kesäkurpitsaa 1 kilo yht 570kcal

Mä syön tuosta määrästä 5 ateriaa ja pitäisi ahtaa napaa yhtenä päivänä??

Mitä te 1-2 aterialla selviävät oikrin syötte ????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi