Aikuisen taloudellisesti kontrolloivat vanhemmat
Siis kyllä taas vituttaa. Faija on varakas yrittäjä. Täytän 20 vuotta ja faija lupasi ostaa minulle asunnon. Sanoi, että saan itse etsiä ja valita, mutta se saa maksaa maksimissaan 400 000 euroa. MUTTA eikös hänen pitänyt laittaa ehtoja! Isä sanoi, että kun löydän, asunnon, niin hänen pitää vielä hyväksyä se! Puhui jostain remonteista ja korkeista yhtiövastikkeista.
Siis hyväähän se ajatteli ja olin jo innoissaan, mutta sitten taas tuli tämä kontrolli! Että kun hän maksaa, niin sitten hän kuitenkin tekee viimeisen päätöksen! Nyt näen punaista ja olen vittuuntunut koko ukkoon!
Anteeksi kun avauduin, mutta olen siis aikuinen ja vanhemmat vieläkin kontrolloi minua taloudellisesti. Tottakai mun on pakko se asunto ottaa, mutta paha maku ja vitutus tässä on nyt päällimmäiset tunteet! Onko muilla vastaavia vanhempia?
Kommentit (18)
Siis vanhemmat ostavat asunnon ja koet että sinua kontrolloidaan taloudellisesti. Tottakai voit kieltäytyä ja ostaa haluamasi asunnon itse ihan omilla rahoillasi. Niin normaalit ihmiset tekevät.
No tuskin se sinun valitsemasi asunto sellainen pommi on, mitä ei hyväksy. Ja jos on, niin voithan aina muuttaa vuokralle kelan tuilla!
Vierailija kirjoitti:
Siis vanhemmat ostavat asunnon ja koet että sinua kontrolloidaan taloudellisesti. Tottakai voit kieltäytyä ja ostaa haluamasi asunnon itse ihan omilla rahoillasi. Niin normaalit ihmiset tekevät.
No, joo, koska ne asettaa ehtoja, että se minun valitsema asunto lopulta he hyväksyvät! Niin kuin aikuisena ihmisenä muka osaisi itselleni asuntoa valita!
Ostat kummiskin Porvoosta se asunnon.
Asunnon hinta on oikeastaan 460 000€ koska lahjavero on 15%.
Ehkä en ihan kerrostalo asuntoa tuolla rahalla ostaisi.
Sanot vaan "Ei kiitos" ja ostat itse, minkä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, joo, koska ne asettaa ehtoja, että se minun valitsema asunto lopulta he hyväksyvät! Niin kuin aikuisena ihmisenä muka osaisi itselleni asuntoa valita!
Mikä sinun mielestä on kohtuullinen hoitovastike? Entä rahoitusvastike? Miten selvität, onko taloyhtiöön tulossa remontteja vai ei?
Fiksu isä, ei osta mitä tahansa paskakämppää. Järkevä pitää olla ostaessaan. Koeta nyt järkiintyä
Kai se maksaja saa päättää mihin rahansa laittaa
Vähän niinku olis provo.
Kirjoittaja taitaa olla aika nuori kun näin naiivia tekstiä naputtelee?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät millainen kauppa on kyseessä. ?
Voi olla järjestelty niin ettei lahjaveroa tule
Miksi ei kerrostaloa " tuolla rahalla " ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no..
Aikuinen ihminen yleensä ostaa asuntonsa itse ja päättää omista asioistaan. Sinulla on vielä matkaa aikuisuuteen.
Jos olisit fiksumpi ihminen, niin antaisit isäsi vapaasti päättää asunnon jonka sinulle ostaa, asuisit siinä 2 vuotta ja myisit pois. 2 vuotta siksi, että vältyt veroilta. Näillä myynnistä saamillasi rahoilla voitkin sitten ostaa mieleisesi asunnon. Vaikka sitten puolet edullisemman ja nauttia rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan "Ei kiitos" ja ostat itse, minkä haluat.
Minulla ei ole rahaa !
Ap.
Kuulostaa kaikin puolin oudolle....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näemmä ymmärrä asuntokaupoista tuon taivaallista😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät millainen kauppa on kyseessä. ?
Voi olla järjestelty niin ettei lahjaveroa tule
Miksi ei kerrostaloa " tuolla rahalla " ?
Yksi tyhmä kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastaamaan.
'faija ostaa minulle" = omistus tulee suoraan lapsen nimiin. = Lahjoitus =Lahjavero.
Miksi ei kerrostalo? Koska niissä asuu sinun kaltaisiasi flegmaattisia alkoholisoituneita lähiörottia.
Kerrostaloissa asuvat lähinnä vain turvenuijat ja eronneet muijat.
Helena Koivulla. Ei ku.