Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............
olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lait pitäisi räätälöidä jokaisen yksilön erityistarpeiden mukaan.
Esim. tässä ap on ihan oikealla asialla ja *haluaisi* työllistyä. Mutta me jokainen ollaan nähty ne käyrät, joissa työllistyminen räjähtää nousuun juuri kun ansiosidonnainen uhkaa loppua. Yhtäkkiä töitä onkin. Me jokainen myös tunnetaan ne kausialojen työntekijät, jotka painavat duunia kesän/talven ja vetävät sitten 'ansaittua' lonkkaa muiden rahoilla. Se ei ole ap:n syy, mutta näin vaan on.
Tämähän on pötyä. Ei ole mitään hirveää piikkiä. Vain vähemmistö työttömistä on työttömänä yli yhtä vuotta ylipäätään, suurin piikki työllistymisessä on ensimmäisinä työttömyyskuukausina.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/340504ca-7d52-4f4a-88fa-d9c915879…
Heh, olipa harvinaisen harhaanjohtavasti uutisoitu. Vertaa koko työttömyyden aikaiseen työllistymiseen. Tuo piikki on vain pieni näppylä kun vertaat siihen, miten ihmiset työllistyy työttömyyden alussa: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/raju-piikki-tilastoissa-ansiosidonnais…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä äänestit persuja? Sitä saa mitä tilaa.
Tätä minäkin ihmettelen? Toisaalta mikä tahansa puolue hallituksessa olisikaan niin ei rahaa enempää ole jaettavana. Leikkauksia pitää tehdä kuitenkin.
Persut on erikoistuneet leikkaamaan köyhiltä, varsinkin köyhiltä lapsiperheiltä, jotta saa annettua suurimmat veroalet ministerin tulotasolla oleville.
Samalla velkaantuminen kiihtyy, koska leikkaukset ei kata valtion tulopohjan murentamista.
NO NYYH
Aina ne KÖYHÄT LAPSIPERHEET. Tekeekö tässä maassa kukaan muu enää lapsiakaan kuin köyhät ja köyhät ja tuilla elävät köyhät ja sairaat köyhät
Ei hätää,
Minä olen itse maksanut itselleni eläkkeen. Sinä ja sinun kakarasi syötte kuormasta kaiken aikaa. Syytä itseäsi jos elät köyhänä kunhan vanhaksi ehdit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Matalapalkka-aloilla kuten kaupoissa ja kahviloissa ja ravintoloissa on työvoimapula.
Ja tulee pahenemaan, koska kenellekään ei anneta täysiä viikkotunteja, joten palkan lisäksi on joutunut hakemaan Kelalta täydennystä. Nyt siihenkin iskee leikkuri. Minä tein vielä viime kesänä osa-aikatöitä, mutta jatkossa en tee niitäkään.
Oletko kysynyt ammattiliitolta, mitä se aikoo tämän asian hyväksi tehdä? Järjestetäänkö seuraavallakaan neuvottelukierroksella lakkoa, että nämä työntekijät saisivat täysiä tunteja? Luulen, että suurin osa ei edes halua täyttä päivää, varsinkaan kun tähän saakka (kiitos Sipilän hallituksen) sai tienata 300 euroa kuussa ilman, että se vaikutti tukiin
En ole kertaakaan nähnyt kenenkään vaativan täysiä tunteja. Kannattaako tuollaiselle liitollekaan maksaa jäsenmaksuja joka hoitaa teidän asioitanne noin hienosti?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitenkään, koska saat kompensoinnin sossusta. Kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin lokoisia oltavia kuin yksinhuoltajalla. Siksi moni pari muka"eroaa" vaikka asuvatkin oikeasti edelleen samassa taloudessa. Hyöty on niin huikea, ettei kenenkään kannata elää pariskuntana
Särähti korvaan tuo "kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin kokoisia oltava kuin yksinhuoltajilla". Muistan kun ystäväni sanoi että kun jäät yksinhuoltajaksi niin saat kaikki tuet ja niillä elää hyvin.
Ihmettelen edelleen että miksi sitten 2 viikkoa kuukaudesta mietimme mitä syötäisiin ja mistä saisi lapselle ajankohtaiset vaatteet? Kaikki energia menee siihen. Itse en ole kampaajaa nähnyt moneen vuoteen, vaatteita on tasan kymmenen lukuunottamatta alusvaatteet. Kenkiä yhdet. Käymme "lomalla" asuinympäristömme metsissä. Ihanko tosissaan meillä on lokoisat oltavat? Olin viime vuoden töissä ja tälle vuodelle olisi tarjolla osa aika työtä jossa palkka niin pieni että jo pelkillä työmatkakuluilla ja lapsien jälkkärimaksuilla jäämme miinukselle. Ei vaan kannata mennä, silöä palkalla ei elä. Kulut vain nousee.
Kaikki yksinhuoltajat eivät ole työttömiä ja kun se osuu omalle kohdalle niin ei enää naurata.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Matalapalkka-aloilla kuten kaupoissa ja kahviloissa ja ravintoloissa on työvoimapula.
Ja tulee pahenemaan, koska kenellekään ei anneta täysiä viikkotunteja, joten palkan lisäksi on joutunut hakemaan Kelalta täydennystä. Nyt siihenkin iskee leikkuri. Minä tein vielä viime kesänä osa-aikatöitä, mutta jatkossa en tee niitäkään.
Mut hei, palkalla ei tartte elää, voitte hakia tukia täydennykseksi. paitsi että nyt niitä tukiakaan ei enää saa.
t. urpo-petteri
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä persuhuutelua, eikös siellä ole Kokoomus ihan yhtä lailla :D Persutko nämä yksin päättäneet? Valoja päälle! Ja se on tosi että Suomessa on liikaa erilaisin turvin kotona makoilevia tyyppejä, tähän ei ole VARAA, veroja ei enää voi kiristää kun toisinaan tuntuu ettei työ kannata, kun tukia saanut kotiin lähes yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen? Toisaalta mikä tahansa puolue hallituksessa olisikaan niin ei rahaa enempää ole jaettavana. Leikkauksia pitää tehdä kuitenkin.
Persut on erikoistuneet leikkaamaan köyhiltä, varsinkin köyhiltä lapsiperheiltä, jotta saa annettua suurimmat veroalet ministerin tulotasolla oleville.
Samalla velkaantuminen kiihtyy, koska leikkaukset ei kata valtion tulopohjan murentamista.
Persut, entä Kokoomus? Miksi aina vedotaan persuihin, yksinkö ne hallituksessa on??? :D
No ainakin opit ketä ei kannata äänestää.
Itse saan pelkkää perus työttömyyskorvausta ja siitä leikattiin lapsikorotus. Totaali yh.
Minäkin käyn paskalla yksin, koska naiset h u o r a a tinderissä. Huhtikuussa leikataan asumistukea ja millois se suojaosa poistetaan.
Miten se kannustaa ottamaan osa-aikatöitä, kun suojaosa poistetaan?
Pitää lähteä nyt paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan mikään työllisyystoimi, vaan säästötoimi. Rahaa ei vaan riitä enää kaikkeen ja myös kipeitä leikkauksia on tehtävä.
Vastustan silti näitä, vaikka ymmärrän miksi näitä tehdään, kiusataan jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia. Nyt vain toivoo ettei itse joudu työttömäksi... Eikä tällä ainakaan syntyvyys tule nousemaan.
Hallituksesta riippumatta kipeät leikkaukset kohdistuvat aina muihin kuin itseen. 90-luvun lamassakin pelastettiin pankit ihmisten kustannuksella, ja veikkaan että yksikään "kipeistä leikkauksista" päättänyt ei joutunut velkahelvettiin tai myymään asuntoaan polkuhintaan.
Oikeasti kipeät päätökset ovat sellaisia, jotka koskettavat itseäkin. Niistä eivät porvaripuolueet ole kiinnostuneita: muiden kipu on sitä parempaa kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä persuhuutelua, eikös siellä ole Kokoomus ihan yhtä lailla :D Persutko nämä yksin päättäneet? Valoja päälle! Ja se on tosi että Suomessa on liikaa erilaisin turvin kotona makoilevia tyyppejä, tähän ei ole VARAA, veroja ei enää voi kiristää kun toisinaan tuntuu ettei työ kannata, kun tukia saanut kotiin lähes yhtä paljon.
Pointti on se että Persut kääntää takin ja pettää, AINA. Joka ikinen kerta. Ovat valmiita myymään vaikka mummonsa siitä hillotolpasta että pääsevät vit t u i lemaan hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Varmasti on, mutta kuka lähtee sillä palkalla tekemään kuluttavaa työtä?
Sinä et ole kuluttavaa työtä nähnytkään,. jos kuvittelet että tuo on raskasta työtä
Voi kuule, tuo on kuluttavaa työtä, nivelet, olkapäät yms kuluu. En puhunut siitä etteikö sitä jaksaisi tehdä.
Olen ikäni tehnyt töitä, kolmivuorotyötä tehtaassa, aamulla kuudelta latomaan viilua-> neljä aamua, neljä yötä, neljä iltaa. Olen myös tehnyt sairaalassa parikymmentä vuotta 2 vuorotöitä jossa työpäivän aikana jaat ruuat yli 30 huoneeseen yksin mukana kylmäkärry ja lämpökärry ja avaat raskaat ovet 3x30 vuoron aikana. Vastuullani on olleet myös 6 leikkaussaliin joissa juokset yksin kun potilaita tulee joka suunnasta.
Eihän tämä kuulosta raskaalta mutta voit kokeilla..kyllä siinä kulumaa tulee.
Pistää hakemaan tehokkaammin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Pistää hakemaan tehokkaammin töitä.
Tai sitten ei.
124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitenkään, koska saat kompensoinnin sossusta. Kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin lokoisia oltavia kuin yksinhuoltajalla. Siksi moni pari muka"eroaa" vaikka asuvatkin oikeasti edelleen samassa taloudessa. Hyöty on niin huikea, ettei kenenkään kannata elää pariskuntana
Särähti korvaan tuo "kellään perheellisellä ei ole tässä maassa niin kokoisia oltava kuin yksinhuoltajilla". Muistan kun ystäväni sanoi että kun jäät yksinhuoltajaksi niin saat kaikki tuet ja niillä elää hyvin.
Ihmettelen edelleen että miksi sitten 2 viikkoa kuukaudesta mietimme mitä syötäisiin ja mistä saisi lapselle ajankohtaiset vaatteet? Kaikki energia menee siihen. Itse en ole kampaajaa nähnyt moneen vuoteen, vaatteita on tasan kymmenen lukuunottamatta alusvaatteet. Kenkiä yhdet. Käymme "lomalla" asuinympäristömme metsissä. Ihanko tosissaan meillä on lokoisat ol
TYÖTTÖMILLÄ sossun asiakkaina olevilla yhäreillä on hyvät oltavat. Sehän tässä kummallista onkin, että töihin menemällä tienaa vähemmän tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
124€ on kyllä iso raha. Miten sitä rahaa jaetaankin joka välissä siitä, että on tehnyt mukulan. Lapsilisä, lapsilisän korotus, tuo mainitsemasi korotus, elatustuki jne jne. Kyllä työttömillä yksinhuoltajilla on taloudellisesti paljon lokoisammat oltavat kuin monella muulla.
Jos näin on, voit jäädä työttömäksi yksinhuoltajaksi ja kokeilla, miten mukavaa on.
hahaha, miten on mahdollista että sun kaltainen boomeri elää köyhyydessä?
Teidän sukupolvi sai kaiken puoli-ilmaiseksi, kun ostovoima oli alhainen ja jotenkin silti onnistuit väistelemään kaikki vaurastumisen saumat. Sulla varmasti oli mahdollisuus vaurastua talon ostoista ja osakkeiden huikeasta kasvusta elämäsi aikana, mutta taisit tuhlata viiniin ja matkusteluun ja nyt harmittaa?
Ehkä on viimein aika katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on, voit jäädä työttömäksi yksinhuoltajaksi ja kokeilla, miten mukavaa on.
Voi kuule työtön minä olen. Mutta ei ole lapsia, niin eipä näy paljon rahaakaan.
Joo ei ne täälläkään hae työntekijöitä kuin 30 tuntia viikossa työsuhteisiin. Monta paikkaa voi olla jaossa, mutta yhdellekään ei täysiä tunteja anneta. Voisi palkata 3 ihmistä 40 tunniksi viikko, mutta palkataan mieluiten 4 ihmistä 30 tunniksi. Lisää tunteja ei anneta koska sitten vain hankitaan uusi osari.