Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti Wolttiin ja wolttaamiseen?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisenä tapauksena ajateltuna ihan kätevä juttu. Isossa kuvassa erittäin haitallinen. Laiskistaa jo ennestään laiskoja ja saamattomia syrjäytyjiä. Jotka sitten ihmettelee, kun ei tuet riitä. Omille nuorilleni opetan ruuanlaittoa ja leipomista ja suorastaan määräsin heidät kaikki ottamaan yläasteella valinnaiseksi kotitalouden että oppivat perustaidot ruuanlaitosta ja huushollihommista. Rahat riittää kyllä kun laittaa ruuat itse.
Eli ihminen syrjäytyy, jos hän itse hae ruokaansa kaupasta. Itse näen kyllä joka päivä ihmisiä ihan tarpeeksi työpaikalla. Vapaa-ajalla ehtii urheilla, kun kauppareissuja ei tarvitse tehdä.
En usko, että juuri sinä kuulut syrjäytymisvaarassa oleviin, koska käyt lähitöissä ja harrastat vapaa-ajallasi liikuntaa kodin ulkopuolella.
Eiköhän tuossa tarkoitettu niitä, jotka ei käytännössä poistu kotoaan, minkä Wolt ym. kuljetuspalvelut mahdollistaa, eli työttömät, peräkammarinpojat, mt-potilaat ja ehkä kaikista introverteimmat etätyöläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei tunnu olevan muuta harrastusta kuin kaupassa haahuilu. Sinne lähdetään aina koko perheen kera. Ihmisten on vaikea käsittää, jos joku haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun ja ulkoistaa tavaroiden keräilyn. Näin säästyy usein myös heräteostoksilta.
Niillä kaupoilla on kaikilla omat kuljetuspalvelut. Lisäksi on muitakin ruoantoimituspalveluita. Ero Wolttiin on, että muut palvelut toimivat asiallisesti ja veloittavat asiakkailta kustannukset kattavat maksut. Wolt ei, vaan toimii tappiolla ja riistää ravintoloita ja työntekijöitä jolloin asiakkaiden ei tarvitse maksaa juuri mitään. Wolt on köyhän, laiskan ja moraalittoman valinta.
Tuo ravintoloiden riistäminen on muuten niin totta. Lähellä oli aiemmin tosi hyvä thai-ravintola (nykyään sushia) ja tilasin ja hain sieltä useam
Eli jos arvostat työntekijöitä ja ravintolaa, jonka ruokaa haluat tilata kotiin, menet paikan päälle hakemaan ja maksat tiskillä. Jos taas ravintola ei merkitse sinulle mitään, wolttaat.
Tätä ketjua lukiessa on moni asia auennut mulle. En ole koskaan woltannut enkä aio tehdä sitä jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Jos haluan liikuntaa, menen salille tai duuniporukan kanssa palloilemaan. Jos tuntuu yksinäiseltä, otan yhteyttä ystäviini. Kummassakaan tapauksessa en lähde ulos liukastelemaan. Jos olisin vähävarainen, silloin olisi pakko käydä itse kaupassa ja ottaa riski, että ilta vierähtää tapaturma-asemalla. Selkeä esimerkki miten rahalla saa arvokkaita asioita.
Miten niin et lähde ulos liukastelemaan, kun lähdet salille? Onko sali talossasi? Liukkaita kelejä on vain muutamia viikkoja vuodessa. Sillä ei voi perustella wolt-kuskien riistoa. Ja polkupyörällä kun kaatuu, niin voi käydä tosi huonosti. Sinä sen sijaan voisit köpötellä hissukseen kauppaan kävelysauvat antamassa lisätukea.
Voi jestas täällä on yksinkertaista porukkaa. Perehtykää alustatalouden ongelmiin niin ymmärrätte mikä se ongelma on.
Wolt kuskit ovat muttiaisia eli potentiaalisia raiskauskoneita.
Poikani opiskelee ja tekee etätöitä ja tämän lisäksi Wolttaa. Hän tykkää työstä, saa mielestään riittävän korvauksen. Yleensä pitää lounastauon muista hommistaan ja pyöräilee Woltia lähiravintoloista lähiympäristön toimistolle.
Itse wolttaan satunnaisesti esimerkiksi töihin, jos olen unohtanut ottaa eväät mukaan tai teen tuplavuoron yllättäen tms. Tällaiseen tarpeeseen on hyvä, että tämäntyyppisiä palveluita on tarjolla. Samoin töissä kimppawolttaamme silloin tällöin lounasta. En minäkään ymmärrä niitä, jotka hankkivat suuren osan ruoastaan näin, mutta aika harvinaista se kuulemma on.
Vierailija kirjoitti:
wolttikiskeille ei makseta. ahdustelevat naisia ja käpälöivät annoksia. vuotavat puhelinnumerot spämmereille. jäävät työttömiksi saatuaan oleskeluluvan.
Levittelevät talojen ovikoodeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Jos haluan liikuntaa, menen salille tai duuniporukan kanssa palloilemaan. Jos tuntuu yksinäiseltä, otan yhteyttä ystäviini. Kummassakaan tapauksessa en lähde ulos liukastelemaan. Jos olisin vähävarainen, silloin olisi pakko käydä itse kaupassa ja ottaa riski, että ilta vierähtää tapaturma-asemalla. Selkeä esimerkki miten rahalla saa arvokkaita asioita.
Miten niin et lähde ulos liukastelemaan, kun lähdet salille? Onko sali talossasi? Liukkaita kelejä on vain muutamia viikkoja vuodessa. Sillä ei v
Sali on työmatkani varrella. Joka tapauksessa en voi tilata treeniä kotiini, joten vaihtoehtoja ei ole. Sen sijaan ruuat ja kauppaostokset saa tilattua kotiin pikkurahalla, joten tietysti työssäkäyvänä käytän palvelua. En tiedä miten pyöräily liittyy mihinkään, koska wolt-kuskit tulevat autolla. Toki autollakin voi ajaa kolarin, mutta elämä on.
En pidä kusetuksista. Trokaribisneksen kusetus on siinä, että tehdään bisnestä ulkoistamalla kaikki taloudellinen vastuu muualle, koska elinkeino ei ole yksinkertaisesti riittävän tuottava. Tämän lisäksi se syö matalatuottoisten ravintoloiden kannattavuutta.
Ihan sama miten muut tekevät mutta itse tykkään käydä ulkona syömässä. Jotenkin kivaa kun ruoka tuodaan pöytään. Niin ja ruoka on vielä lämmintä kun alan syömään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska heidän mielestään kaikki ruoka pitää tehdä alusta lähtien itse.
Ei tarvitse Woltata valmisruokia. Kyllä se Wolt-kuski tuo ostokset ihan kaupasta asti.
Enne heitä kutsuttiin tsuppareiksi tai juoksupojiksi/tytöiksi.
Wolt mahdollistaa läski-ihmeiden syntymisen Amerikan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei tunnu olevan muuta harrastusta kuin kaupassa haahuilu. Sinne lähdetään aina koko perheen kera. Ihmisten on vaikea käsittää, jos joku haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun ja ulkoistaa tavaroiden keräilyn. Näin säästyy usein myös heräteostoksilta.
Niillä kaupoilla on kaikilla omat kuljetuspalvelut. Lisäksi on muitakin ruoantoimituspalveluita. Ero Wolttiin on, että muut palvelut toimivat asiallisesti ja veloittavat asiakkailta kustannukset kattavat maksut. Wolt ei, vaan toimii tappiolla ja riistää ravintoloita ja työntekijöitä jolloin asiakkaiden ei tarvitse maksaa juuri mitään. Wolt on köyhän, laiskan ja moraalittoman valinta.
Tuo ravintoloiden riistäminen on muuten niin totta. Lähellä oli aiemmin tosi hyvä thai-ravintola
Wolt yms boikottiin.
Onhan se hassua pohtia kuinka laiskoja ja uusavuttomia ihmiset ovat. Näitä käyttävät vielä pääasiassa melkein keskustassa asuvat. Turha ainakaan rahan puutetta itkeä jos tuollaiseen käyttää rahaa. Monet kuitenkin elävät juuri näin leväperäisesti ja parhaat näistä hakevat vielä sossusta rahaa. Siinä sitten sossutäti katsoo tiliotteet, jaahas on tullut woltattua, käytyä lattekahviloissa, ajettua uberillä sekä shoppailtua.
Onneksi on vielä sen verran viitseliäsyyttä että jos ravintolaruokaa haluan, sinne myös laahustan. En halua syödä tunnin kuljettajan kassissa maannutta mönjää. Valintojahan nämä ovat, säästän muuhun. Ja saahan sitä päässään ihmetellä näitä wolttaajia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vielä sen verran viitseliäsyyttä että jos ravintolaruokaa haluan, sinne myös laahustan. En halua syödä tunnin kuljettajan kassissa maannutta mönjää. Valintojahan nämä ovat, säästän muuhun. Ja saahan sitä päässään ihmetellä näitä wolttaajia.
Tilasin tasan kerran Woltilta. Kuski oli epäkohtelias ja töykeä ja pizza oli kylmä ja täytteet levinneet. Jäi siihen yhteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön.
Mitä naurettavaa siinä on? Itse tilaan kotiinkuljetuksella ruoat ja taloustarvikkeet 2kk kotiinkannettuna ja voin kertoa että niitä pahvilaatikoita on useita, eli todellakin ois iso vaiva ja joutuisi käymään tiheämmin. Tilaamalla kotiin ei tule ostettua mitään turhaa tai mielitekoja kun joutuu suunnittelemaan 2 vkon ruoat ennakkoon. Mulla ei ole autoa joten säästyn myös kaikelta kantamiselta. Inhoan muutenkin kaupassa käyntiä. Liikuntaa saa muutenkin kuin ravaamalla kaupassa, ja siihen jää jopa enemmän aikaa kun ei tarvitse tehdä kauppareissuja. Jos joku kerää, kantaa ja kuljettaa t
Missä maksaa vain 1,99€?
Koska Wolt ym. esiintyy aivan kuin he olisivat juuri keksineet polkupyörälähetin, mutta osaan kertoa että se oli Suomessakin yleinen työtehtävä -40 ja -50 luvuilla.
Koska koko liikeidea perustuu kahteen, erittäin halveksuttavaan menettelyyn. 1. Yritetään saada hädänalainen ihminen työskentelemään olematonta korvausta vastaan. Nimetään tuo ihminen "yrittäjäksi" niin vältytään työntekijästä aiheutuva vastuu.
2. Rahoitetaan toiminta lähes kiristystä muistuttavalla, parasiittimäisellä laskutuksella joka kohdistetaan ravintolayrittäjään, joka kuitenkin vastaa tuotteen valmistuksesta ja laadusta.
Siksi.
Koska Wolt-kuskit aiheuttavat niin paljon haittaa liikenteessä. Täysin kyllästynyt niihin ja todella halveksun typeryksiä jotka palvelua käyttävät.
Päinvastoin, asiat ovat todella huonosti, jos haluaa säästää kuljetusmaksussa ja lähtee tuonne räntäsateeseen liukastelemaan.