Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
14601/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa olla. Nyt on vain sellainen ristiriita että samaan aikaan ilakoitte kun naiset vievät miehiä kouluttautumisessa ja haukutte miehiä siitä ettei ne ole tarpeeksi hyviä.

Jatkakaa toki samalla linjalla mutta ymmärrä että se sun miehesi tyytyi sinuun, kun taas sinä sait hänet.

**

Ihan sama kuka kouluttautuu, kunhan kouluttautuu jos mielii tiettyihin (akateemisiin)piireihin ja tiettyyn elintasoon ilman että on valmiiksi itse menestynyt yrittäjä tai yrittäjäperheen Vesa. 

Sä et tajunnut. Me ollaan molemmat suvereenisti akateemisia ihmisiä. Samanvertaisia vaikka mies tästä pykälän pidemmällä.

Sen sijaan sinä ja minä emme ole samalla viivalla koska et käsittääkseni maisteri ole kuin korkeintaan jatkuvassa kinaamisessa. Anyway. Jos sulla ei ole yliopistosta vähintään maisterin papereita, niin minun viiteryhmässäni et tuolloin ole. Olet jossain muussa. Se on ihan ok ja hyvä myös, mutta et samassa. Että ei seuraa niistä omista piireistä.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
14602/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset tappa*vat usein vauvansa"

Alle 15 vuotiaiden  lasten joukossa lapsensurmaan kuolee 0,5 lasta sataatuhatta lasta kohden. Ja tuossa luvussa on mukana jo miestenkin hengiltä nihraamat lapset.  Mikä sekään ei ole vähäinen määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14603/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi ongelma ettei saa huonoa naista?

**

En mä tiedä :D en oo koskaan ettinyt naista enkä koskaan ottanut mitään huonoa. En siis liene oikea henkilö tähän vastaamaan.

T. Nainen KTM ja PS 

Annoit kuitenkin ymmärtää että asiassa olisi jokin ongelma.

Miksi?

Juu, no se että mun pitäisi naisena laskea omia standardeja siksi että sinä tai joku muu ette saa naisia haluamaltanne tasolta. Siksi. Akateemiselle naiselle löytyy vertaistaan seuraa myös vaikka vähän tarkemmin joutuu ehkä etsiä.

Se oli pointti. Enempi mua ärsytti että aloit täällä mun töitä kommentoida samalla kun et itse tee ma-su mitään muuta kuin kirjoitat palstaa aamusta iltaan. 

T. Nainen KTM ja PS 

Kirjoitit:

Senkun vaadit samaa, mutta jos ei tärppää niin ongelma lienee sinulla...

Mikä ongelma on, jos ei tärppää vaan pitää jotain tasoa yllä?

Ja tulin tuohon väittelyyn ohiksena. Kiinnosti vain tietää miksi koet että se on ongelma jos ei tärppää.

Lisäksi: kaikille akateemisille ei riitä seuraa. Aikoinaan ei riittänyt akateemisille miehille vaan he joutuivat tyytymään huonompiinsa (kuten miehesi teki) ja tulevaisuudessa naisille ei riitä "hyvät", akateemiset miehet. Siihen on kaksi syytä.

1. niitä tulee vähemmän kuin naisia

2. ne huolii edelleen ei-akateemisen partnerin, toisin kuin naiset.

Niille miehille se on ihan sama oletko matalapalkkainen baarityöläinen vai matalapalkkainen akateeminen naistutkimusta tekevä.

Siis jos muuten on asiat toivotulla tavalla. Lähinnä esimerkiksi naama ja perse. 

No tietysti on myös miehiä jotka katsoo rintoja eikä persettä eli ei aleta vääntämään siitä, jooko.

Vierailija
14604/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Ajankäyttötilastojen mukaan mies hoitaakin. Samojen tilastojen mukaan nainen ei hoida omaa osuuttaan palkkatöistä ja sen todistaa tulojakaumakin.

Ja edelleen, teillä on täysi oikeus vaatia lisää, antaa mennä vain, mutta älkää viitsikö valehdella etteikö mies hoitasi omaa osuuttaan."

Jos joku palstalla valittaa, että parisuhteessa ei ole enää seksiä, sinä varmaan tempaiset jostain tilaston ja kerrot, että älä valehtele, kun tilastojen mukaan sitä on kaikilla kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
14605/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikon reissussa ja nyt kun palasin kotiin, kurkkasin, mitä vauvalla näkyy ja tämä sama jankutus vaan jatkuu palstamiehellä. 

Eikähän olis viisainta jättää tämä sankari jankuttamaan ihan vaan itsekseen. Luin muutaman viimeisimmän sivun ja samaa, samaa, samaa jankutusta, jankutusta...... Ei jaksa enää kiinnostaa. 

Oli tosi ihanaa, kun ei tarvinnut lukea tuon sekopään juttuja aikoihin ja näki, että miehet ei todellakaan ole noin hulluja  ja sekopäisiä jankkaajaia ja naisten vihaajia :D 

No mutta, lähden hiihtämään, täällä vielä pääsee ja sitten saunaan ja paljuun. Ah ihanaa. Tämän jankuttajan ketjun annan painua unholaan ja vietän mukavaa elämää ilman pastamiehen jankutus, jankutus, jankutus kommentteja. Hauskaa viikonloppua kaikille, paitsi ei palstamiehelle. Hyvästi!

Jep. Itsekkin vähentänyt käyntejä ja hyvin täällä hommat rullaa samoissa teemoissa vaikkei itse olisi paikalla.

Mutta nauti lomasta, minäkin vapaasta 😄 enimmäkseen muualla kuin täällä 😉

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
14606/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit:

Senkun vaadit samaa, mutta jos ei tärppää niin ongelma lienee sinulla...

Mikä ongelma on, jos ei tärppää vaan pitää jotain tasoa yllä?

Ja tulin tuohon väittelyyn ohiksena. Kiinnosti vain tietää miksi koet että se on ongelma jos ei tärppää.

Lisäksi: kaikille akateemisille ei riitä seuraa. Aikoinaan ei riittänyt akateemisille miehille vaan he joutuivat tyytymään huonompiinsa (kuten miehesi teki) ja tulevaisuudessa naisille ei riitä "hyvät", akateemiset miehet. Siihen on kaksi syytä.

1. niitä tulee vähemmän kuin naisia

2. ne huolii edelleen ei-akateemisen partnerin, toisin kuin naiset.

Niille miehille se on ihan sama oletko matalapalkkainen baarityöläinen vai matalapalkkainen akateeminen naistutkimusta tekevä.

Siis jos muuten on asiat toivotulla tavalla. Lähinnä esimerkiksi naama ja perse. No tietysti on myös miehiä jotka katsoo rintoja eikä persettä eli ei aleta vääntämään siitä, jooko.

No mutta eihän tuossa silloin ole ongelmaa :D senkin pitää tasoa yllä. En minäkään omaani laskisi tuumaakaan. Mutta kun vielä aikanaan olin opiskelija ja sinkku, minun oli vaikeaa löytää sellaista seuraa joka tyydyttäisi myös älyllisesti. Ehkä kaikilla ei ole näin, mutta itse olen siinä aika ehdoton että klikkaa tai sit ei. Ja helppoa se ei kaikkien kanssa ollut.

Minä en huolisi kevein perustein ei-akateemista. Mutta jos joku muu huolii niin ei ongelmaa. 

Jep, mun miehelle oli ihan sama kuka oon, mutta minulle ei ollut ihan sama kuka hän on :D. Hyvin toimeentulevan itsenäisen miehen ei tarvitse optimoida vaan voi valita omilla kriteereillä. Mutta loppuhyvin kaikki hyvin kun molemmat saatiin mitä haluttiin.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
14607/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisena sinä tiedät mitä sinä haluat. Miehet taas tietävät mitä suuri massa naisista heiltä vaatii."

Minä luulin, että oltaisiin jo päästy yhteisymmärrykseen siitä, että toisilta saa vaatia ihan mitä haluaa, koska se vaikuttaa vain siihen vaatijaan. Näköjään ei.

Vierailija
14608/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan auton aina multakaupan lähimmistä liikennevaloista GTA-tyyliin, jos nainen on kuskina!

Joo, perutan naisen vielä 😁, saa katupatja maistaa pakokaasuja 😂

Vierailija
14609/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan auton aina multakaupan lähimmistä liikennevaloista GTA-tyyliin, jos nainen on kuskina!

Joo, perutan autolla naisen päälle vielä 😁, saa katupatja maistaa pakokaasuja 😂

Vierailija
14610/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

No eihän siinä ole sitten mitään ongelmaa naisillakaan kun kerran päivähoito tekee hommansa.

Mitäs te mammat uhriudutte että joudutte hoitamaan lapset?"

Päivähoito hoitaa lapset vanhempien työpäivien ajan, sen jälkeinen aika pitää mennä 50/50 kummankin vanhemman kesken yövalvomisia ja sairastamisia myöten.

Vierailija
14611/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, perutan autolla naisen päälle vielä 😁, saa katupatja maistaa pakokaasuja 😂

Semmoiset harhat palstapeikolla tänään.

Vierailija
14612/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että tämä tulee muuttumaan, kun naisetkin kouluttautuvat nykyään. Ennen oli luonnollisesti niin, että miehellä oli se koulutus ja tulot, koska miehet opiskeli ja naiset ei. Tästä sit miehet syyttää naisia, et naiset vaan lokkeilevat. Mutta tilanne väkisinkin muuttuu, kun molemmat sukupuolet kouluttautuvat. Ja kun asenteetkin pikkuhiljaa muuttuvat, tasaantuu palkkaerotkin. Tai erot pienenevät.

Niinhän sinä luulet.

Tutkimukset osoittavat toista. Naiset edelleen haluavat paremmin koulutetun ja enemmän tienaavan, vaikka olisivat itse huippumenestyjiä. Sitten kun teitä on joskus 90% ja miehiä omassa poolissa 10% niin kas, naiset itkevät kun ei ole "hyviä miehiä" saatavilla. Toki se hyvän määritelmä miljonäärille on jotain aivan muuta kuin muille  :)

Eikä siinä mitään, ei minua häiritse yhtä

Semmonen setäselittäjä siellä sitten. Toiset valittaa, ettei naiset tee mitään, toiset taas, et naiset tekee näennäisiä töitä. Misogynistin mukaan naisilla ei ole mitään merkitystä missään. Kummasti jaksatte silti täällä väitellä tyhjäntekijöiden kanssa. 

Vierailija
14613/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voi mennä töihin, lapset pitää viedä päiväkotiin. Jokainen meistä vanhenee ja osa tarvitsee vanhustenhoitoa. 

Ja se on tosi ok. Se vain tarkoittaa sitä, ettet kanna itse vastuuta vaan ulkoistat sen.

Aivan kuten naiset ulkoistavat taloudellisen vastuun miehille.

Sitähän tässä toivottiin että alkaisitte kantaa vastuuta tavalla tai toisella, ettekä siirtäisi sitä aina muille.

Kun äiti menee töihin, hän siis ulkoistaa vastuun, ei hoida osaansa vastuunkannosta lapsen hoidon suhteen. Jos äiti jää kotiin hoitaa lapsiaan, hän ulkoistaa vastuunkannon elättämisen osalta yhteiskunnalle tai miehelle. Tekee nainen niin tai näin, aina sinusta se on vastuun ulkoistamista. Mies ei hoid

Miksi pitää sietää? Eihän pariutuminen ole mikään pakko, varsinkaan epämieluisan parin kanssa.

Vierailija
14614/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Ajankäyttötilastojen mukaan mies hoitaakin. Samojen tilastojen mukaan nainen ei hoida omaa osuuttaan palkkatöistä ja sen todistaa tulojakaumakin.

Ja edelleen, teillä on täysi oikeus vaatia lisää, antaa mennä vain, mutta älkää viitsikö valehdella etteikö mies hoitasi omaa osuuttaan."

Jos joku palstalla valittaa, että parisuhteessa ei ole enää seksiä, sinä varmaan tempaiset jostain tilaston ja kerrot, että älä valehtele, kun tilastojen mukaan sitä on kaikilla kaksi kertaa viikossa.

No jos hän väittää että naiset pihtaa eikä harrasta seksiä niin ehkäpä joku sen tilaston kaivaa esiin?

Mutta puhuit siis koko ajan omasta suhteestasi ja kuinka sinun miehet ei siinä hoida lapsia?

Ikävä kuulla että tasosi on sellainen ettet saa parempia miehiä.

Vierailija
14615/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän tuossa silloin ole ongelmaa :D senkin pitää tasoa yllä. En minäkään omaani laskisi tuumaakaan. Mutta kun vielä aikanaan olin opiskelija ja sinkku, minun oli vaikeaa löytää sellaista seuraa joka tyydyttäisi myös älyllisesti. Ehkä kaikilla ei ole näin, mutta itse olen siinä aika ehdoton että klikkaa tai sit ei. Ja helppoa se ei kaikkien kanssa ollut.

Minä en huolisi kevein perustein ei-akateemista. Mutta jos joku muu huolii niin ei ongelmaa. 

Jep, mun miehelle oli ihan sama kuka oon, mutta minulle ei ollut ihan sama kuka hän on :D. Hyvin toimeentulevan itsenäisen miehen ei tarvitse optimoida vaan voi valita omilla kriteereillä. Mutta loppuhyvin kaikki hyvin kun molemmat saatiin mitä haluttiin.

T. Nainen KTM ja PS 

Ei ole niin, miksi väitit että on?

Vierailija
14616/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille töissä raataminen on max kahdeksan tunnin työpäiviä viitenä päivänä viikossa. Hohhoijaa, onpa raskasta. Siis tooodella raskasta. Minulle tuo ajanjakso on ollut helpointa aikaa koko aikuisen elämäni aikana, kun ei tarvinnut tehdä muuta kuin käydä töissä.

Miksi naiset eivät siis hoida hommaa?

Naiset käyvät töissä. Etkö tiennyt sitä?

Vierailija
14617/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisena sinä tiedät mitä sinä haluat. Miehet taas tietävät mitä suuri massa naisista heiltä vaatii."

Minä luulin, että oltaisiin jo päästy yhteisymmärrykseen siitä, että toisilta saa vaatia ihan mitä haluaa, koska se vaikuttaa vain siihen vaatijaan. Näköjään ei.

Sanottiinko jossain ettei saa vaatia? Ei sanottu, eli taas, miesvihaa ja olkiukko.

Vierailija
14618/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

No jos hän väittää että naiset pihtaa eikä harrasta seksiä niin ehkäpä joku sen tilaston kaivaa esiin?

Mutta puhuit siis koko ajan omasta suhteestasi ja kuinka sinun miehet ei siinä hoida lapsia?

Ikävä kuulla että tasosi on sellainen ettet saa parempia miehiä.

Täällä on muitakin keskustelijoita kuin minä. Mistä miehistä sinä puhut? Minulla on riittänyt parisuhteeseen yksi mies, ei ole ollut tarvetta erota.

Vierailija
14619/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

No eihän siinä ole sitten mitään ongelmaa naisillakaan kun kerran päivähoito tekee hommansa.

Mitäs te mammat uhriudutte että joudutte hoitamaan lapset?"

Päivähoito hoitaa lapset vanhempien työpäivien ajan, sen jälkeinen aika pitää mennä 50/50 kummankin vanhemman kesken yövalvomisia ja sairastamisia myöten.

tuokaa se 50/50 tuloista niin ehkäpä miehet lähtee tuohon.

Vierailija
14620/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko jossain ettei saa vaatia? Ei sanottu, eli taas, miesvihaa ja olkiukko.

Mitä väliä sillä on, miten suuri joukko vaatii ja ihan mitä tahansa? Se ei vaikuta kenenkään muun elämään kuin niiden vaatijoiden. Ei muiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi