Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
6621/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oletusarvoisesti sitoudu elättämään toista, enkä odota että toinenkaan niin tekee jos ei olla ensin keskusteltu ja sovittu näin :) "

Avioliittoon sisältyy ihan juridisestikin molemminpuolinen elatusvelvollisuus ja kirkon vihkikaavassa puhutaan myötä ja vastamäestä. Joten kyllä se on useimmille aika oletusarvoista ja sisältyy siihen rakkauteen ja sitoutumiseen.

Toki siitä on sen lisäksi hyvä puhua myös ihan konkreettisesti.

Vierailija
6622/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No minun tilanne oli että tapasin mieheni ennen valmistumista, oli jo pitkään ollut työelämässä kun on minua sen verran vanhempi (tuolloin vajaa 40 ja minä selvästi olin alle 30, olen edelleen alle 30). Meillä siis toisella oli alussa huomattavasti kovemmat tulot kuin toisella. "

Onhan tuossa tietenkin tietynlainen näkymä ja visio siitä mitä se tulevaisuus voisi tuoda tullessaan mutta se on vain visio, ei mikään lupaus mistään. Yhden ystäväni mies oli menestyvä ja rikas yrittäjä kunnes tekikin yllättäen konkurssin, masentui ja alkoholisoitui. Koko perheen tulotaso meni käytännössä viemäristä alas ja he elivät vuosikausia naisen ihan keskivertopalkalla. Onneksi mies vähitellen pääsi jaloilleen mutta eivät ne tulot enää ikinä palautuneet siihen mitä ne olivat.

Toisen ystäväni mies sai aivoverenvuodon ja on ollut sen jälkeen ihan hoidettava. Sitä ennen menestyvä juristi isossa yrityksessä. Nyt vaimo osittainen omaishoit

Nämä kuvaamasi tilanteet muuttavat tietysti normaalia poikkeusta ja mahdollisia aiemmin sovittuja asioita. Erittäin valitettavia ja surullisia tilanteita, jotka tosiaan voivat osua kenelle tahansa. 

Olen myös itse oman perhetaustan vuoksi turvattu täysin. Mies taas on alalla jossa kysyntä on tarjontaa suurempaa, eli ei ole tilannetta etteikö hän työllistyisi jos muuten vaan pysyy terveenä. Hänkin kerryttänyt jo sellaisen pesämunan että rahan takia ei töitä enää tarvitse tehdä.

Mutta olet oikeassa, emme voi ikinä tietää jos tapahtuu jotakin odottamatonta joka muuttaa kaiken..

T. Nainen KTM ja PS 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6623/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En oletusarvoisesti sitoudu elättämään toista, enkä odota että toinenkaan niin tekee jos ei olla ensin keskusteltu ja sovittu näin :) "

Avioliittoon sisältyy ihan juridisestikin molemminpuolinen elatusvelvollisuus ja kirkon vihkikaavassa puhutaan myötä ja vastamäestä. Joten kyllä se on useimmille aika oletusarvoista ja sisältyy siihen rakkauteen ja sitoutumiseen.

Toki siitä on sen lisäksi hyvä puhua myös ihan konkreettisesti.

Ja juridisesti olemme tehneet avioehdon joka kumoa kaikki vaatimukset toista kohtaan. Molemmilla on omaisuutta ja varallisuutta jota emme mahdollisen eron tultaessa halua jakaa. 

Olemme luonnollisesti kuitenkin sillä lähtökohdalla että myötä ja vastamäessä kuljetaan ja toista tuetaan jos tilanne tulee. Silti vaikka tämä on itseisarvo niin minun mielestä on ollut tärkeää se myös keskustelemalla sopia.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6624/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""No minun tilanne oli että tapasin mieheni ennen valmistumista, oli jo pitkään ollut työelämässä kun on minua sen verran vanhempi (tuolloin vajaa 40 ja minä selvästi olin alle 30, olen edelleen alle 30)."

Teillä on todella selvästi keskivertoa isompi ikäero. Noin ison ikäeron pariskuntia on varsin vähän. Yleensä ihmiset pariutuvat suunnilleen saman ikäisten ja samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ja silloin nuorena pariutuvat harvoin ovat kummatkaan vielä mitään varakkaita tai kovin hyvätuloisia.

Olet myös edelleen aika nuori (enkä sano tätä mitenkään sinua vähätelläkseni) ja et ole ehkä vielä nähnyt ihan kaikkia elämän puolia. Elämä ja tulevaisuus näyttää vähän erilaiselta alle kolmikymppisenä kuin vaikkapa viisikymppisenä.

Vierailija
6625/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen myös itse oman perhetaustan vuoksi turvattu täysin. "

Olet siis hyväosainen ja etuoikeutettu, etkä vain omaa ansiotasi. Se usein antaa sellaista (välillä valheellistakin) turvallisuuden tunnetta jota ei ole sellaisilla ihmisillä jotka ovat joutuneet ponnistamaan alempaa ja ilman mitään selkänojaa.

En halua sinua mitenkään mollata koska kukaan meistä ei valitse taustaansa. Mutta kannattaa ymmärtää myös se oma taustansa ja miten se vaikuttaa omaan maailmankuvaan ja siihen miten näkee elämän ja muut ihmiset. Kukaan meistä ei pysty olemaan ihan objektiivinen koska olemme aina oman historiamme ja taustamme vankeja. Mutta toisten tausta vie heitä vielä pienempään kuplaan kuin toisten tausta.

Vierailija
6626/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""No minun tilanne oli että tapasin mieheni ennen valmistumista, oli jo pitkään ollut työelämässä kun on minua sen verran vanhempi (tuolloin vajaa 40 ja minä selvästi olin alle 30, olen edelleen alle 30)."

Teillä on todella selvästi keskivertoa isompi ikäero. Noin ison ikäeron pariskuntia on varsin vähän. Yleensä ihmiset pariutuvat suunnilleen saman ikäisten ja samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ja silloin nuorena pariutuvat harvoin ovat kummatkaan vielä mitään varakkaita tai kovin hyvätuloisia.

Olet myös edelleen aika nuori (enkä sano tätä mitenkään sinua vähätelläkseni) ja et ole ehkä vielä nähnyt ihan kaikkia elämän puolia. Elämä ja tulevaisuus näyttää vähän erilaiselta alle kolmikymppisenä kuin vaikkapa viisikymppisenä.

Niin se voi olla. On meilläkin nykyään tasavertaiset elämäntilanteet :) 

Olen samaa mieltä että paljon on vielä näkemättä ja kokematta, mutta varauduttu on ja positiivisesti kuitenkin tulevaa katson. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6627/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juuh. Haluan (mies) kumppanini olevan yhtä varakas ja kouluttautunut kuin minä olen. "

OIhan mielenkiinnosta kysyn että miksi sen miehen pitää olla yhtä varakas koska eihän se enää tuo sinulle mitään uutta suhteeseenne? Kuvittelisin että sinun tilanteessasi sen miehen tärkeimmät ominaisuudet ovat sellaisia jotka eivät enää liity rahaan koska rahaa sinulla jo on.

Haluan matkustaa ja harrastaa ja elää tietyntasoista elämää yhdessä sen kumppanin kanssa. Siksi kumppanin pitää olla yhtä varakas jotta hän pystyy siihen. En myöskään halua onnenonkijoita tai lokkeja. Tottakai kriteerilistalla on myös rahaan liittymättömiä ominaisuuksia ja piirteitä. Outo ajatus tuo, että raha toisi jotain uutta suhteeseen, kuulostaa hyväksikäytöltä. 

Se että voitte elää "samantasoista elämää" ei

Jos ihmisellä on omaisuutta, hän myös tietää mitä siitä huolehtiminen on. Se kertoo myös ihmisen taustasta ja luonteestakin. En lentele yksityisjeteillä, mutta jos haluan lähteä kuukaudeksi kiertämään Etelä-Amerikkaa tai purjehtimaan Välimerelle, haluan kumppanini mukaan. Naimisiin en suostu ja tietysti kumpikin kustantaa omat menonsa. 

Vierailija
6628/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen myös itse oman perhetaustan vuoksi turvattu täysin. "

Olet siis hyväosainen ja etuoikeutettu, etkä vain omaa ansiotasi. Se usein antaa sellaista (välillä valheellistakin) turvallisuuden tunnetta jota ei ole sellaisilla ihmisillä jotka ovat joutuneet ponnistamaan alempaa ja ilman mitään selkänojaa.

En halua sinua mitenkään mollata koska kukaan meistä ei valitse taustaansa. Mutta kannattaa ymmärtää myös se oma taustansa ja miten se vaikuttaa omaan maailmankuvaan ja siihen miten näkee elämän ja muut ihmiset. Kukaan meistä ei pysty olemaan ihan objektiivinen koska olemme aina oman historiamme ja taustamme vankeja. Mutta toisten tausta vie heitä vielä pienempään kuplaan kuin toisten tausta.

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat ja koen suurta myötätuntoa niille jotka elävät erilaisessa tilanteessa. Omasta lähtökohdasta huolimatta minulle on ollut erittäin tärkeää voida opiskella. Toivon edelleen kaikille nuorille laadukasta koulutusta ja mahdollista mennä kohti omia unelmiaan ja tavoitteita. Kannatan hyvinvointivaltiota palveluineen vaikka kannatan muuten myös oikeistolaisia talouspolitiikkaa.

Myös haluaisin täsmentää että minullekaan ei todellakaan kaikkea ole annettu valmiina vaikka teoriassa mahdollisuus olisi ollut. Itse on pitänyt ponnistella lukihäiriöistä ja muista haasteista huolimatta. Toki perheeni on aina tukennut tässä.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6629/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan matkustaa ja harrastaa ja elää tietyntasoista elämää yhdessä sen kumppanin kanssa. Siksi kumppanin pitää olla yhtä varakas jotta hän pystyy siihen. En myöskään halua onnenonkijoita tai lokkeja. "

Mitä varakkaampi ihminen, sen enemmän häntä kauhistuttaa ajatus että hän joutusi käyttämään omaa rahaansa kenenkään muun hyväksi. Tavikset ovat yleensä aina anteliaampia ja joustavampia rahan suhteen kuin rikkaat. Siksikin pariudun vain tavisten kanssa. Ei tarvitse kitupiikkien kanssa tapella.

Vierailija
6630/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haluan matkustaa ja harrastaa ja elää tietyntasoista elämää yhdessä sen kumppanin kanssa. Siksi kumppanin pitää olla yhtä varakas jotta hän pystyy siihen. En myöskään halua onnenonkijoita tai lokkeja. "

Mitä varakkaampi ihminen, sen enemmän häntä kauhistuttaa ajatus että hän joutusi käyttämään omaa rahaansa kenenkään muun hyväksi. Tavikset ovat yleensä aina anteliaampia ja joustavampia rahan suhteen kuin rikkaat. Siksikin pariudun vain tavisten kanssa. Ei tarvitse kitupiikkien kanssa tapella.

Siis minusta ainakin on ehdottoman tärkeää ja arvokasta suojella hyvinvointivaltiota joka mahdollistaa koulutuksen, terveydenhuollon ja muut palvelut jokaiselle tilanteestaan huolimatta. 

Vastustan sitä että veroeuroilla rakennetaan jotain monumentteja maakuntiin, mutta ehdottomasti maksan veroja esim terveydenhuollon ja koulutuksen puolesta nyt ja jatkossakin. 

T. Nainen KTM ja PS, pitäisi vielä hetki töitäkin tehdä 😅 onneksi aika rauhallinen päivä. Kouluttava tämä palsta. 

Vierailija
6631/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ihmisellä on omaisuutta, hän myös tietää mitä siitä huolehtiminen on. Se kertoo myös ihmisen taustasta ja luonteestakin. En lentele yksityisjeteillä, mutta jos haluan lähteä kuukaudeksi kiertämään Etelä-Amerikkaa tai purjehtimaan Välimerelle, haluan kumppanini mukaan. Naimisiin en suostu ja tietysti kumpikin kustantaa omat menonsa. "

Anteeksi nyt vain mutta kuulostat vähän elitistiseltä noine "jos ihmisellä on omaisuutta" lauseinesi.

Ja edelleen, normituloinen pystyy matkustelemaan jos siihen ei upoteta mitään valtavia summia. Monet ihan tavalliset ihmiset matkustelevat kuukausia eikä siihen tarvita mitään miljoonaperintöjä.

Vierailija
6632/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minusta ainakin on ehdottoman tärkeää ja arvokasta suojella hyvinvointivaltiota joka mahdollistaa koulutuksen, terveydenhuollon ja muut palvelut jokaiselle tilanteestaan huolimatta. 

Vastustan sitä että veroeuroilla rakennetaan jotain monumentteja maakuntiin, mutta ehdottomasti maksan veroja esim terveydenhuollon ja koulutuksen puolesta nyt

En puhunut nyt veroista vaan kumppanin valinnasta ja ajatuksesta että se toinen ei ainakaan saisi olla vähemmän varakas koska silloin minun ehkä pitäisi joskus antaa hänelle jotain.

Itse ansaitsen puolisoani enemmän ja yksi suurimmista iloistani on se kun pystyn antamaan hänelle ja lapsilleni asioita joita he eivät muuten saisi.

Vierailija
6633/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se varakas ihminen ole kauaa varakas jos alkaa jakamaan rahojaan pois. Ei aikuista ihmistä kuulu seurustelukumppanin elättää. 

Vierailija
6634/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varakas ihminen ole kauaa varakas jos alkaa jakamaan rahojaan pois. Ei aikuista ihmistä kuulu seurustelukumppanin elättää. 

Hassua että se tavis voi joskus maksaa vaikka puolisonsa matkasta osan köyhtymättä mutta varakas ei siihen pysty.

Nythän ei ollut kyse mistään toisen elättämisestä tai rahan loputtomasta jakamisesta pois vaan ihan erityisestä toiveesta että se toinen on varakkaampi jolloin ei koskaan tule mitään tilannetta jossa joutuisi toista mitenkään kustantamaan.

Vierailija
6635/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa käy hyvin ilmi, että minkälaisiin miehiin naisten viha kohdistuu: niihin, jotka eivät saa eli joille he eivät anna p**lua. Sinänsä mielenkiintoinen vallankäyttöväline ja kierre miehen kannalta: me emme anna sinulle p***ua, joten olet p**ka luuseri ja halveksuttava siksi, koska me anna sinulle p***ua. Harvemmin kuulee ja näkee retoriikkaa, jossa mies haukkuisi naista sanomalla, että ei sinua tarvitse kuunnella koska ethän sinä saa edes k***ia. 

Paitti, että tämä "viha" kohdistuu ihan vaan näihin palstaukkeleihin, jotka täällä fantasioivat ällötyksiä ja alistamisia. Eihän sitä kukaan tiedä livenä tavatessa, kuin paljon ja mitä kokemusta kellään on.

Vierailija
6636/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se varakas ihminen ole kauaa varakas jos alkaa jakamaan rahojaan pois. "

Sehän se varakkaan suurin pelko on että ei enää olisi varakas koska raha on hänelle kaikkein tärkeintä. Joten hän kaihtaa viimeiseen saakka kaikenlaista anteliaisuutta.

Vierailija
6637/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.tiktok.com/@flotus_47/video/7293544087016197408

Se niistä ruotsalaisista miehistä, joille naiset nauraa ympäri maailmaa!

--

Onpas viettävä nainen videos! Vaihtaisin koska vaan hänet omaan muijaan, joka tuos sohval lojuu vaan. En katuis päiväkää vaihtoo! Kyl nuoret kauniit naikkoset, tällaist miest nuorentaa vaik its aika hyväs sekä komees kunnos olenki

M 45

Pliis kerto tuo sille vaimolles. Anna mahdollisuus lähteä, jos ei nyt ihan ajoissa, niin kuitenkin. 

Miks kertoisi on siit jotai hyötyykii viel mul, hoitakoo lapset isoiks sit voin ottaa ero siitä muijas ja elää omaa elämää!

Eli olet myös täydellinen esimerkki vastuuttomuudesta. Ikävä vaimos kannalta, mutta tällai

Ei tolla mitään vaimoa ole, joku 12v jonne suoltamassa lietettä. Mitä enemmän nuo jonnet projektiilioksentavat sappeaan nettiin, sitä enemmän miehiin suhtaudutaan epäilevästi. Mites se palstan miesvihakiimanarttu siihen suhtautuu, että "miehet" kirjoittavat halveeraavia kommentteja naisista? Mahtaisiko se jotenkin vaikuttaa siihen miten miehiin suhtaudutaan? Puutu siihen, vaadi suukapulaa jonneille. Sillä saa jo sopua aikaan. Mätiin ajatuksiin naisista se toki tuskin auttaa, auttaako edes lobotomia...

Kyllä tuollaisia miehiä on aika paljon, jotka halveksuvat vaimoaan sekä esittävät olevansa muka hyvä isä lapsilleen! Suomessa on avioeroja on yli 10000... en ihmettele jos vaimot eivät jaksa enää mieslasta, vaan ottavat eron!

Tässä tilastot avioeroista suomessa!

https://www.stat.fi/julkaisu/cl8ebhtnajuh70avu5stv17td

Vierailija
6638/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että se tavis voi joskus maksaa vaikka puolisonsa matkasta osan köyhtymättä mutta varakas ei siihen pysty.

Nythän ei ollut kyse mistään toisen e

Toisen kustantaminen on elättämistä ja kyse on periaatteesta että jokainen maksaa omat kulunsa. Parisuhteesta ei kuulu saada rahallista hyötyä eikä tappiota, parisuhde perustuu ihan muihin asioihin. 

Vierailija
6639/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en kaikessa liberaalifeminismin kanssa olekaan samaa mieltä niin paljon enemmän vastenmielisyyttä herättää se miten miehet puhuvat naisista, ja miten suosittuja sellaiset "ulostulot" ovat somessa. On mennyt usko siihen että miehet kykenisivät näkemään naisia ihmisinä.

Hyvänä esimerkkinä se jääkiekkoilijan raiskaustuomio. Nainen on seksuaaliväkivallan uhri ja sitten on Akit ja Pojut somessa haukkumassa uhria ja puolustamassa raiskaajaa. Sairasta. Tuosta muut miehet sitten ottaa mallia.

Siinä on kummallinen tosiÄijä-harha. Liittynee urheilupiireihinkin vahvasti. Kun on sankari, kaikki sellasen kans haluaa olla. Sehän on kunnia kelle vaan. Jos joku valittaa, sillä väärät motiivit. Kun tosiÄijä ottaa kenet vaan. 

Kukaan ei tiedä, kuinka paljon tätä on tapahtunut, kun näistä ei ennen tultu julkisuuteen. Voisko olla jopa niin, ettei nää sankarit itsekään tajua, kuin väärin heidän toiminta on. Ovat tottuneet vaan ottaa, kenet haluaa, tilaisuuden tullen.

Ihan oikein naiselle, mitäs menee pitkien ja komeiden miesten seuraan! Varmaan nainen on läksynsä oppinut!

Vierailija
6640/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko kun valenuha alkoi niin myös mädätys eteni vauhdilla ja loput tiedätte älkää suostuko tähän teatteri esitykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi