Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä jos mies treffeillä kertoo kassalle, että molemmat maksaa juomansa/ruokansa?

Vierailija
29.01.2024 |

Mitä mieltä miehestä, asetelmasta ja mahdollisesta tunnelmasta tämän jälkeen?

Tasa-arvoinen maailma toki, mutta tuleeko miehen heti alussa osoittaa naiselle että aikoo huolehtia naisesta ja perheestä, myös rahallisesti?

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassa kysyy, tuleeko samasta vai erikseen, silloin tietysti korrektia kertoa, miten asia on. Mutta jos kassa ei kysy, on junttimaista alkaa sanoa tuollaista - sinänsä itsestäänselvyyttä, koska oletushan kahvilassa aina on, että asiakas maksaa omat ostoksensa.

Vierailija
142/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ihan tarpeeksi se, että ollaan treffeillä paikassa, missä maksetaan kassalle. 

Suomessa lähes jokainen kahvila on tuollainen. Helsingistä voi ehkä muutama sellainen kahvila löytyä, jossa maksetaan vasta pöydässä, mutta kyllä monet aika kalliitkin kahvilat ovat sellaisia, joissa maksetaan kassalle. Itse ainakin mieluummin valitsisin kivan paikan hyvältä paikalta kuin lähtisin varta vasetin etsimään pöytiintarjoilupaikkaa. Hiukan tuntuu, että menee prioriteetit väärin - tarkoitus kai olisi tutustua uuteen ihmiseen eikä saada mitään kahvilaelämystä.

Ja monella paikkakunnallahan ei muunlaisia kahviloita olekaan kuin sellaisia, joissa maksetaan kassalle. Joten voi tuo paikanvalinta kertoa ihan vain asuinpaikastakin, ei henkilöiden omista ihanteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielummin omani, mutta kyllähän tuollainen huonon vaikutuksen tekee. Se, että tarjoutuisi msksamamaan taas tekisi hyvä vaikutuksen. Jos suostuisin tarjoukseen ajattelisin taas itse tekeväni huonon vaikutuksen. Vähän monimutkaista, mutta näin. 

Vierailija
144/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkikö mies varta vasten ensimmäiseksi jonoon, että pääsee tämän kertomaan?

Vierailija
145/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siinä jonossa sinun ja naisesi välissä on mummeli,joka kysyy onko nuori mies pihi?

Vierailija
146/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaikki kouluttautuvat ja lähtökohtaisesti pyrkivät hakeutumaan työelämään. Miksi ajattelet, että olisi jonkinlainen miehinen velvollisuus elättää yksin koko perhe? Ihan yhtä hyvin voit ajatella, että mies voi jäädä kotimieheksi ja nainen elättää kaikki. Siispä nainen voi hyvin tarjota joka ikisillä treffeillä kaikille miehille kahvit, kakut ja ruuat.

Niitä kakkuja ja ruokia ei siinä tapauksessa tarvitse miehelle tarjota, kun hän on toki tehnyt ne itse hääriessään keittiössä essu päällä. Jos nainen elättää miehen, mies tekee toki kotityöt. 

Vierailija
147/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielummin omani, mutta kyllähän tuollainen huonon vaikutuksen tekee. Se, että tarjoutuisi msksamamaan taas tekisi hyvä vaikutuksen. Jos suostuisin tarjoukseen ajattelisin taas itse tekeväni huonon vaikutuksen. Vähän monimutkaista, mutta näin. 

Miksi tekee huonon vaikutuksen? Miksi sen pitäisi olla mies, joka tarjoutuu maksamaan? Etkö sinä voi tarjoutua  maksamaan miehen ostokset ja hän voi sitten kunniakkaasti kieltäytyä tarjouksesta?

Vierailija
148/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää etten (silloin kun vielä deittailin) ikinä maksanut omiani. Yleensä tilanne meni niin, että mies kulki edellä esim. Kahvilassa ja sanoi kassalla, että kaikki samaan. Näissä tilanteissa pointti oli usein se ettei tarjoamisesta tehty numeroa ja kassalle kiirehdittiin niin että tarjoamisesta ei tavallaan pystynyt kieltäytymään. Jos jäisin sinkuksi ja treffeillä mies ei tarjoaisi, nii kyllä se valitettavasti olisi minulle merkki ettei toista ihan hirveästi kiinnosta. En suoraan luiskaan tietenkään laittaisi, mutta ennakkoajatukseni ei lupaisi hyvää.

Vierailija
149/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies treffailee paljon ja joka kerta joutuu tarjoamaan naisille, joiden kanssa ei tapailu jatku eikä kyse ole seksitreffeistä, harmittaahan se. Alkuvaiheessa kumpikin maksakoon omansa.

Mä käyn ekoilla treffeillä kahvilla. Voin kysyä esim onko sulla museokortti ja voidaan mennä museoon. Jos on kivaa, voidaan mennä kahville, on ok tarjota alle 5 e kahvi. Voin yhtä hyvin maksaa itse

Museotreffit ois kyllä hyvä, kyllä saisi mies pisteitä jos sellaista ehdottaa. Julkinen, turvallinen mutta rauhallinen paikka, helppo keksiä keskustelun aiheita niistä museon esineistä ja jos tuntuu että synkkaa niin lopuksi voi mennä kahville museon kahvilaan. 

Vierailija
150/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä naista. Ei saa suutansa auki, vaan miehen pitää puhua naisenkin puolesta. Nainen voisi ihan itse mennä ensin kassalle ja sanoa, että "toi äijä tossa maksaa."

Vierailija
151/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies heti ilmoittaa, että molemmat sitten maksavat omat ostoksensa, niin olisi turn off, etenkin jos mies on se joka pyytää treffeille niin olisi ihan kohteliasta että hän tarjoutuisi maksamaan.

Itse toki maksaisin omat kuluni mutta miehestä välittyy heti herrasmiesmäisempi vaikutelma mikäli mies tarjoutuisi maksajaksi

Vierailija
152/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tekee huonon vaikutuksen? Miksi sen pitäisi olla mies, joka tarjoutuu maksamaan? Etkö sinä voi tarjoutua  maksamaan miehen ostokset ja hän voi sitten kunniakkaasti kieltäytyä tarjouksesta?

Mies antaa itsestään sellaisen vaikutelman, että A) Nainen ei kiinnosta tarpeeksi ja B) Mies on liian pihi luonne tarjotakseen edes kahvia toiselle

Vierailija
153/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin ehdottomasti maksaa omat syömiseni ja juomiseni. Siinä käy miehelle selville sekin, että mahdollisessa parisuhteessa myös kotityöt tehdään puoliksi, tietenkin lastenhoito ja hoitovapaat.

Kuulostaa siltä, että sun pitäisi vaan sitten mennä naisen kanssa naimisiin. Tuollainen mies on mangina eli miespillu.

Vierailija
154/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin ehdottomasti maksaa omat syömiseni ja juomiseni. Siinä käy miehelle selville sekin, että mahdollisessa parisuhteessa myös kotityöt tehdään puoliksi, tietenkin lastenhoito ja hoitovapaat.

Ha ha ha ha!.... Ai olitkin tosissasi? Onnea asetelmaasi! Tuleva naimisissa oleva sinkkuäiti. 

Vierailija
155/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin miehenkin kahvit sillä sääli kävisi, en treffejä sopiessa ollut tajunnut hänellä olevan talousongelmia. 

Vierailija
156/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiinnittäisi asiaan huomiota, jos ensimmäisenä maksamaan menevä ilmoittaa kassalle heti alkuun informatiivisesti maksamisesta, kiusallisempaa se minusta on, jos aletaan siinä tiedustelemaan, että tuleeko nämä mukaan ja sitten noudetaan ja huovataan, että no maksaako kuka vai eikö kukaan..

Mulle ei tulis mieleenkään ekoilla treffeillä täysin uuden tyypin kanssa maksattaa kahvejani toisella. Ja mieluummin maksan aina muutenkin omat osuuteni, en pidä ajatuksesta olla "velassa".

Samaa mieltä. Lisäksi useimmiten itse otin jo ensiksi kantaa siihen, että maksetaan erillään.

Toisekseen nykyisin vastuu perheensä elättämisestä on molemmilla puolisoilla yhdessä sovitun menetelmän mukaan, koska molemmat ovat useimmiten työssä käyviä ihmisiä. En siten pidä oletuksesta, että perheen elättäjä on automaattisesti mies. Tämä on yksi syy, mikä ylläpitää epätasapainoa siitä, että millaista palkkaa maksetaan samasta työstä. Meillä minä tienaan enemmän ja en ole mitenkään tuttavapiirissäni harvinaisuus.

Vierailija
157/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Maksan omani, onko siinä jotain shokeeraavaa?

Vierailija
158/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän ei huolehdi naisesta vaan mies ja nainen huolehtivat perheestä yhdessä. Tähän kuuluu olennaisena osana se että mies tekee puolet kotitöistä, pitää puolet vanhempainvapaasta ja muutenkin huolehtii yhteisistä lapsista.

Miten mies hyvittää naiselle raskauden ja synnytyksen vaivat ja harmit? On käsittänätöntä että miehet ei korvaa naiselle raskautta ja synnytystä, imetystä. Mies ei tee koskaan mitään.

Nainen haluaa tyydyttää lisääntymistarvettaan lisääntymällä. Ja oliko sinun kysymyksesi nyt: miksi mies ei korvaa naiselle sitä että nainen toteuttaa omia viettejään?

:)

Vierailija
159/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sun pitäisi vaan sitten mennä naisen kanssa naimisiin. Tuollainen mies on mangina eli miespillu.

Yhyy pientä ylilautapoikaa, joka ei muuta vanhempien kellarista ikinä omilleen. Ylilautapoika on pulassa, kun vanhemmista aika jättää, ylilautapoika joko kuolee nälkään tai hautautuu roskakasojen alle. Kukaan ei kaipaa ylilautapoikaa.

160/162 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pyytää minut treffeille niin tietenkin mies maksaa. Treffeillä on tarkoitus tehdä toisen olo mukavaksi ja tehdä toiseen vaikutus. 

Okei. Koskeeko tuo myös sukupuolet toisinpäin, eli jos nainen kutsuu miehen treffeille, niin pitääkö naisen tarjota miehelle?

Todennäköisesti vastaus tähän kysymykseen on kielteinen.