Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos mies treffeillä kertoo kassalle, että molemmat maksaa juomansa/ruokansa?

Vierailija
29.01.2024 |

Mitä mieltä miehestä, asetelmasta ja mahdollisesta tunnelmasta tämän jälkeen?

Tasa-arvoinen maailma toki, mutta tuleeko miehen heti alussa osoittaa naiselle että aikoo huolehtia naisesta ja perheestä, myös rahallisesti?

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaunis nainen..kuka uskaltaa tehdä noin???

Minä ostaisin vielä kukkia daamille.

Kyllä niitä syötettäviä ja juotettavia riittää. Baarimikkona olen nähnyt yhtä ja toista. Tuoremehu kiitos ja jos joku kysyy mitä juo tilataankin heti sieltä kalliimmasta päästä. Paloauto eli Brambi /ruotsiksi brandbil  (Drambuie) , kuten eräskin kovaan ääneen tokaisi. Se tuoremehu jäikin siihen. 

Terv Maja Tukholmasta

Suomen vastine on panini ja superkaakao. 

Vierailija
82/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä ehdi kun menen oman kahvini kanssa ensin ja ojennan kassalle oman korttini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän ei huolehdi naisesta vaan mies ja nainen huolehtivat perheestä yhdessä. Tähän kuuluu olennaisena osana se että mies tekee puolet kotitöistä, pitää puolet vanhempainvapaasta ja muutenkin huolehtii yhteisistä lapsista.

Meillä vaan tuo evoluutio ja biologia puskee vähän siihen suuntaan, että nainen voi paremmin, kun mies pitää perheestä huolta. Suomessa on maailman uupuneimmat äidit juuri tuon mainitsemasi mallin vuoksi.

Sieltä tuli sitten vähän vaihtoehtoisia faktoja. Harmittaa varmaan kun hävisitte vaalit?

Vierailija
84/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Samalla tämä käy hyvin kumppaniehdokkaan testistä. En halua parisuhdetta kenekään millimetritasa-arvoa kannattavan jyrän kanssa. Olen erittäin mielelläni se selvästi paremmin tienaava osapuoli, ja kustannan siivous- ja pesulapalvelut. En halua käydä vääntöä siitä olenko käyttänyt yhtä monta minuuttia kotityöhön X, vaan kaipaan hieman suurpiirteisempää asennetta. Kuten joku tuolla ylempänä totesi: hän haluaa ehdottomasti maksaa tasan, jotta mies ymmärtää että parisuhteessakin sitten jaetaan kaikki tasan. OK, mut miten sitten jos ansioissa on esim 10-kertainen ero? Edelleenkö kaikki jaetaan aina tasan? Miten sitten jos halutaan vaikka matkustaa, miten tuo käytännössä onnistuu, jos on noin isot tuloerot? Tietysti niin että toinen maksaa enemmän, mutta onko silloin enää kyse kaiken tasan jakamisesta? Näitä vääntöjä en kaipaa, siksi jätän nuo millimetritasa-arvon kannattajat muille."

Minä en kirjoittanut, että lasku jaetaan tas

Miksi ei toimi? Meillä on toiminut ikuisuuden. Kiireinen ja stressaantunut yrittäjämies ei tosiaankaan halua hektisen ja raskaan työpäivän jälkeen tehdä pätkääkään kotitöitä. Hän on myös iloinen, että on ruoka valmiina odottamassa, eikä hänen tarvitse käydä kaupassa koskaan. Kumpikaan meistä ei halua matkustella.

Vierailija
85/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän ei huolehdi naisesta vaan mies ja nainen huolehtivat perheestä yhdessä. Tähän kuuluu olennaisena osana se että mies tekee puolet kotitöistä, pitää puolet vanhempainvapaasta ja muutenkin huolehtii yhteisistä lapsista.

Meillä vaan tuo evoluutio ja biologia puskee vähän siihen suuntaan, että nainen voi paremmin, kun mies pitää perheestä huolta. Suomessa on maailman uupuneimmat äidit juuri tuon mainitsemasi mallin vuoksi.

Ei vaan tuo edellä on täyttä utopiaa todella monissa perheissä. Miehet on loisia jotka eivät tee perheen toisena aikuisena hänelle kuuluvaa osaa, siksi naiset uupuvat. Ei kovin miehekästä pitää naista työjuhtana ja itse väistellä aikuisen vastuita

Todella monessa perheessä.mies ei todellakaan pidä perheestään huolta.

Vierailija
86/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen erikseen kertoo, niin ehkä hieman tökeröä. Mielestäni siis itsestäänselvyys, että molemmat maksavat omansa.

Vaan kun ei ole. Sehän se ongelma onkin.

Vierailija
87/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hyvin kiusallista jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa, vaikka sanon maksavani itse omat asiani. En menisi uudestaan treffeille, koska tällöin mies todennäköisesti jo odottaa vastapalvelusta. Mies antaa itsestään vanhanaikaisen ja kuuntelemiseen kykenemättömän kuvan.

Minä käyn työssä josta pidän ja elätän itseni, enkä kaipaa tähän kuvioon ketään joka ei kuuntele.

Silloin etsit itsellesi miehen, jolla on enemmän klassisia feminiinisiä ominaisuuksia.

Vierailija
88/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt aina huolehtisi edes omista (lapsistaan). Eikä jätä niitä uuden naisen hoidettavaksi kun itse lähtee omiin menoihinsa. 

Vierailija
89/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan kyllä parisuhteessa ja esim. kotona oman 50% asuntolainasta, sähköistä ja ruuasta, mutta olen sen verran vanhanaikainen kai, että minusta on kivaa että mies maksaa ekoilla treffeillä. Etenkin jos on tehnyt aloitteen tapaamisesta.

En muuten koskaan ole ollut sellaisilla treffeillä, missä mies EI olisi tarjonnut. Ja ihan tavallisia kahvi/drinkki treffejä ovat olleet. Nykyinen avomieskin maksoi kahvit ja pullat ekoilla treffeillä. 

Vierailija
90/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ihan tarpeeksi se, että ollaan treffeillä paikassa, missä maksetaan kassalle. 

Kuinka vammainen tulee älyllisesti olla, että menee johonkin Michelin-ravintolaan ensitreffeille ventovieraan kanssa ja vieläpä maksaa ruuat tälle tyypille?

Nuorisolla on tällaisille pellemiehille ihan hyvä nimitys: SIMP

Ei ole. Ne miehet on nimeltään poikaystävä, avo tai aviomies ja isä. Kukaan nainen ei halua ilkeää typerää miestä

Älkääkä vinkuko nirsoista naisista kun itse ette osaa käyttäytyä kuin ihmiset.

Vierailija
91/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tuo edellä on täyttä utopiaa todella monissa perheissä. Miehet on loisia jotka eivät tee perheen toisena aikuisena hänelle kuuluvaa osaa, siksi naiset uupuvat. Ei kovin miehekästä pitää naista työjuhtana ja itse väistellä aikuisen vastuita

Miksi nainen hyväksyy tällaisen miehen ja jaksaa vuodesta toiseen holhota miestä, joka on loinen? Oliko tämä loisena oleminen näkyvissä jo parisuhteen alussa?

Vierailija
92/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt aina huolehtisi edes omista (lapsistaan). Eikä jätä niitä uuden naisen hoidettavaksi kun itse lähtee omiin menoihinsa. 

Ethän vain ole tuolla traumapohjalla parisuhteessa?

Vierailija
93/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hyvin kiusallista jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa, vaikka sanon maksavani itse omat asiani. En menisi uudestaan treffeille, koska tällöin mies todennäköisesti jo odottaa vastapalvelusta. Mies antaa itsestään vanhanaikaisen ja kuuntelemiseen kykenemättömän kuvan.

Minä käyn työssä josta pidän ja elätän itseni, enkä kaipaa tähän kuvioon ketään joka ei kuuntele.

Silloin etsit itsellesi miehen, jolla on enemmän klassisia feminiinisiä ominaisuuksia.

Ei ole tarvetta etsiä, kun on jo maskuliininen mies joka huolehtii oman osuutensa taloudessa ja kotiaskareissa. En ymmärrä, mistä keksit että miehen pitäisi olla femiininen.

Vierailija
94/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ihan tarpeeksi se, että ollaan treffeillä paikassa, missä maksetaan kassalle. 

Kuinka vammainen tulee älyllisesti olla, että menee johonkin Michelin-ravintolaan ensitreffeille ventovieraan kanssa ja vieläpä maksaa ruuat tälle tyypille?

Nuorisolla on tällaisille pellemiehille ihan hyvä nimitys: SIMP

Ei ole. Ne miehet on nimeltään poikaystävä, avo tai aviomies ja isä. Kukaan nainen ei halua ilkeää typerää miestä

Älkääkä vinkuko nirsoista naisista kun itse ette osaa käyttäytyä kuin ihmiset.

Juurihan tuossa edellinen nainen sanoi, miten miehet ovat parisuhteessa loisia, jotka eivät hoida mitään asioita. Tuollaisen miehen naiset sitten kuitenkin ovat ilmeisesti valmiita ottamaan, jos jokainen perheellinen mies on loinen?

Vierailija
95/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa miehestä pihin kuvan. Tarjoutuisin maksamaan joka tapauksessa kyllä oman juomani ja syötäväni, mutta tähän asti kaikki tarkasti omat ja treffikumppanin laskut erotelleet miehet ovat olleet turhan pihejä omaan makuuni - osa jopa ällistyttävän kateellisia omasta hyvästä taloudellisesta tilanteestani.

Herrasmiehen tavattuani (tarjosi ekoilla treffeillä) olen jopa muuttanut yhteen ja maksanut enimmäkseen arjen asumismenot varakkaampana osapuolena. Toisen huomioiminen on itselleni tärkeää. Aluksi on kuitenkin korostuneen mukavaa, jos mies toimii herrasmiesmäisesti, avaa ovia ja haluaa (siis aidosti haluaa, koska on ihastunut minuun ja haluaa tehdä vaikutuksen minuun) maksaa treffeillä!

Vierailija
97/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta etsiä, kun on jo maskuliininen mies joka huolehtii oman osuutensa taloudessa ja kotiaskareissa. En ymmärrä, mistä keksit että miehen pitäisi olla femiininen.

Kaksi maskuliinista ihmistä ei pärjää samassa taloudessa. Sinulla on feminiininen mies ja sinä itse olet maskuliininen eteen päin pyrkivät ja liidin ottava nainen.

Vierailija
98/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Nainen on huolenpitäjä, ei mies. Nainen hoitaa lasten asiat, opettelee lastenhoitoa, järjestää terveellistä ruokaa ja kunnon vaatteet. Nainen myös kantaa lastenteon taloudelliset vaikutukset, kun jää kotiin hoitamaan lapsia ja menettää oman palkkansa. Taloudelliset vaikutukset ovat massiiviset - naiselle.

Mies korjaa hyödyn naisen työstä.

Vierailija
99/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ajattelin, että miehen kuuluu maksaa ekat treffit ainakin. Nykyään ajattelen, että mieluummin erikseen. Kuinka monet ateriat sitä mies joutuiskaan maksamaan, jos ei kemiat natsaa naisten kanssa 😂

Vierailija
100/162 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monessa perheessä.mies ei todellakaan pidä perheestään huol

Paitsi jos mies on se, joka tuo talouteen rahaa ja pitää huolen perheen taloudellisesta turvasta. Silloin nainen voi keskittyä opiskeluun, lastenhoitoon ja vaikka työntekoon yhtä aikaa.