Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa

Vierailija
28.01.2024 |

Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä. 

Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä. 

Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella. 

Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen. 

Kommentit (849)

Vierailija
81/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on vahvaa eksytystä tässäkin ketjussa!

Joka ei ota syntiensä sovitusta vastaan ja elä Herran tahdon mukaan, niin tuomio tulee olemaan tulinen järvi. Lukee täysin selvästi Raamatussa.

On se rakastava Jumala.. :D

Miten se on Jumalan rakkaudesta pois, että  Jumala ei rakasta vääryyttä? Jumala on oikeudenmukainen Jumala, ja synnin palkka on kuolema. Armoakin olisi kuolemantuomion sijstavtarjoll, mutta jos ei kelpaa niin ei kelpaa.

Oikeudenmukaisuus on suurinta rakkautta!

Ai miten on rakkaudesta pois? Omaan tajuuni ihmisen kiduttaminen ei ole koskaan hyväksyttävää, vielä vähemmän se käy järkeen, jos kyseessä on rakas ihminen. 

Ja missä todellisuudessa tuollainen mafiament

Ei sull oikeustaju kovin kummoinen ole, jos et tätä pysty ymmärtämään. Jumala on määritellyt, että synnin palkka on kuolema. Rikoksesta seuraa rangaistus, ja tämä on sinun mielestäsi väärin????

Rangaistuksen rinnalle Hän tarjoaa meille myös armoa, jotta säästyisi me rangaistukselta. Hän on antnuy meille vieläpä vaan tahdon joko vastaaottaa armo, tai sitten kärsiä rangaistus. Sinusta siis vapaus valita ja mahdollisuus vastaanottaa armo tuomion sijasta on sekin väärin???

Sinun järkeesi ei siis sovi oikeudenmukaisuus, missä rikoksesta seuraa rangaistus, eikä sinun järkeesi sovi armo, minkä kävisi oikeuden sijasta, eikä sinun järkeesi sovi vapaus valita näiden asioiden välillä.

Tältä pohjalta en paljoa laittaisi sinun järkesi varaan. 

Vierailija
82/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala on pohjattomassa hyvyydessä ja rakkaudessa luonut paikan johon kaikki ei-uskovat joutuvat!. samalla jumala leikkii kuurupiiloa jotta mahdollisimman moni ei usko häneen!. reilu peli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kuitenkin Saatanan seuraajia rangaistaan myös. "

Mutta miksi saatanan seuraajiksi ajatellaan ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät ole tehneet sen kummampaa pahaa kuin uskovatkaan ihmiset?

Vierailija
84/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas= sisäinen rauha itsensä ja ulkopuolisten kanssa

Helvetti= sisäinen ristiriidat itsensä ja muiden kanssa. Kärsii omista ajatuksistaan ja teoistaan

Ei muuta 

Vierailija
85/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on järjeltään vajavainen verrattuna Jumalaan. Kuten lapsi on vajavainen verrattuna aikuiseen. 

Jos lapsi sanoo että isä on tyhmä, vihaan sinua! Niin silloinko isä sanoo että selvä, olet valinnut näin, ollaan sitten ikuisesti erossa, näin on oikeudenmukaista. Ei, vaan rakastava isä ei hylkää lastaan vaikka tämä tekisi ja sanoisi mitä. Rakastava isä näyttää rakkautensa ja sanoo, rakastan sinua silloinkin kun käännät selkäsi minulle. 

Vierailija
86/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka joutu helvettiin?

Vierailija
87/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun järkeesi ei siis sovi oikeudenmukaisuus, missä rikoksesta seuraa rangaistus,"

Ei ole oikeudenmukaista jos ihan mitättömästä rikoksesta seuraa täysin kohtuuton rangaistus. Sehän on koko ajan se pointti eli helvetti on täysin kohtuuton rangaistus vain siitä että ei usko.

Jokainen ihminenhän tekee syntiä, sekä uskova että se joka ei usko. Rangaistus siis tulee vain siitä että ei ole uskonut oikeaan jumalaan oikealla tavalla.

Vierailija
88/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikuinen kadotus ahdistaa, niin tulkaa uskoon ja tehkää parannus pahoista teoistanne, niin saatte vapauttavan tuomion!

Sehän on ihan Herran käsissä, että uskooko vai ei. En mä ainakaan pysty päättämään uskoa mihinkään minkä koen järjenvastaiseksi, ainakaan siinä määrin, että se olis millään muotoa oikeaa uskomista. Sanoa mä voin tietysti mitä tahansa. 

Vierailija
89/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi saatanan seuraajiksi ajatellaan ihan tavallisia ihmisiä jotka eivät ole tehneet sen kummampaa pahaa kuin uskovatkaan ihmiset?

Siksi koska kaikki ovat syntiä tehneet, vaikka tämän maailman silmissä olisivatkin kuinka hyviä tahansa. Taivaassa ei syntiä sallita edessä vähäisissä määrin. 

Vierailija
90/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on järjeltään vajavainen verrattuna Jumalaan. Kuten lapsi on vajavainen verrattuna aikuiseen. 

Jos lapsi sanoo että isä on tyhmä, vihaan sinua! Niin silloinko isä sanoo että selvä, olet valinnut näin, ollaan sitten ikuisesti erossa, näin on oikeudenmukaista. Ei, vaan rakastava isä ei hylkää lastaan vaikka tämä tekisi ja sanoisi mitä. Rakastava isä näyttää rakkautensa ja sanoo, rakastan sinua silloinkin kun käännät selkäsi minulle. 

Toisaalta, lapsen mielestä vaikka rajoitettu ruutuaika, aikainen nukkumaanmeno, karkkipäivä vain kerran viikossa tai se ettei kaupasta heräteosteta jotain kohta kuitenkin unohtuvaa lelua on myös tyhmää mielivaltaa. Aikuinen silti tietää, mikä on lapselle parhaaksi.

Vierailija
91/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun järkeesi ei siis sovi oikeudenmukaisuus, missä rikoksesta seuraa rangaistus,"

Ei ole oikeudenmukaista jos ihan mitättömästä rikoksesta seuraa täysin kohtuuton rangaistus. Sehän on koko ajan se pointti eli helvetti on täysin kohtuuton rangaistus vain siitä että ei usko.

Jokainen ihminenhän tekee syntiä, sekä uskova että se joka ei usko. Rangaistus siis tulee vain siitä että ei ole uskonut oikeaan jumalaan oikealla tavalla.

Kohtuuton tai ei, mutta teethän sinäkin valinnan ettet usko vaikka olet kuullut evankeliumin.

Ja vaikka ihmisessä on perisynti ja hän heikkoudessaan tekee syntiä, tulee uskovan välttää tietoista ja tahallista synnin tekoa, kunnioittaa Jumalan tahtoa.

Vierailija
92/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajuu mitää niitten juttui    onneks

Vierailija
93/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jokaikinen on elämässään tehnyt syntiä. Määrällä ei sinänsä ole merkitystä, vaan sillä että yhdenkin synnin tehnyt ihminen on epäkelpo taivaaseen, ja vain Jeesuksen ristinkuolemassa vuodatettu veri voi pestä ihmisen puhtaaksi synnistä ja vain sitä kautta hän voi tulla soveltuvaksi taivaaseen. 

Jeesus itse sanoi, että joka ei ole minun puolella, on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani yhdessä kokoa, se hajoittaa. 

Eli se joka ei tietoisesti ole Jeesuksen puolella eikä ole vastaaottanut armoa, on Jeesusta vastaan. 

Vierailija
94/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita eivät ihmiset päätä, kuka pääsee tai joutuu minnekin. Onneksi. 

Vierailija
95/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, lapsen mielestä vaikka rajoitettu ruutuaika, aikainen nukkumaanmeno, karkkipäivä vain kerran viikossa tai se ettei kaupasta heräteosteta jotain kohta kuitenkin unohtuvaa lelua on myös tyhmää mielivaltaa. Aikuinen silti tietää, mikä on lapselle parhaaksi.

Eli helvetti, ikuinen kidutus, on ihmisille parhaaksi? 

96/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalliset tuomarit eivät yleensä sekä säädä lakeja että tuomitse niiden perusteella.

Epäoikeudenmukaisten lakien säätäminen lienee ainakin moraalisesti väärin, ja myös epäoikedenmukaisesti säädettyjen lakien noudattamisen valvomista pidettäisiin moraalisesti vääränä, riippuen vähän siitä, missä määrin "teen vain työtäni" -tyyliset puolustukset hyväksytään.

Vierailija
97/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan uskis ei ole pystynyt vastaamaan että miten voi olla onnellinen taivaaseen pääsystä jos tietää että toisia kidutetaan ikuisesti. Mä ainakin olen niin empaattinen että en kestäisi tuota, mulle taivas olisi helvetti. 

Vierailija
98/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kaikki ovat syntiä tehneet, vaikka tämän maailman silmissä olisivatkin kuinka hyviä tahansa. Taivaassa ei syntiä sallita edessä vähäisissä määrin. 

Eli kukaan ei pääse taivaaseen? Vai oliko se taas niin että jumala päättää antaa anteeksi ne synnit "omille kavereille" mutta ei muille?

Vierailija
99/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on vahvaa eksytystä tässäkin ketjussa!

Joka ei ota syntiensä sovitusta vastaan ja elä Herran tahdon mukaan, niin tuomio tulee olemaan tulinen järvi. Lukee täysin selvästi Raamatussa.

On se rakastava Jumala.. :D

Miten se on Jumalan rakkaudesta pois, että  Jumala ei rakasta vääryyttä? Jumala on oikeudenmukainen Jumala, ja synnin palkka on kuolema. Armoakin olisi kuolemantuomion sijstavtarjoll, mutta jos ei kelpaa niin ei kelpaa.

Oikeudenmukaisuus on suurinta rakkautta!

Ai miten on rakkaudesta pois? Omaan tajuuni ihmisen kiduttaminen ei ole koskaan hyväksyttävää, vielä vähemmän se käy järkeen, jos kyseessä on rakas ihminen. 

Vauva.fi

Vierailija

81/88

|

29.01.2024 | 12:14

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä todellisuudessa tuollainen mafiament

Ei sull oikeustaju kovin kummoinen ole, jos et tätä pysty ymmärtämään. Jumala on määritellyt, että synnin palkka on kuolema. Rikoksesta seuraa rangaistus, ja tämä on sinun mielestäsi väärin????

Rangaistuksen rinnalle Hän tarjoaa meille myös armoa, jotta säästyisi me rangaistukselta. Hän on antnuy meille vieläpä vaan tahdon joko vastaaottaa armo, tai sitten kärsiä rangaistus. Sinusta siis vapaus valita ja mahdollisuus vastaanottaa armo tuomion sijasta on sekin väärin???

Sinun järkeesi ei siis sovi oikeudenmukaisuus, missä rikoksesta seuraa rangaistus, eikä sinun järkeesi sovi armo, minkä kävisi oikeuden sijasta, eikä sinun järkeesi sovi vapaus valita näiden asioiden välillä.

Tältä pohjalta en paljoa laittaisi sinun järkesi varaan.

Mitä oikeudenmukaisuutta se on, että rangaistus perustuu puhtaasti mielivaltaan? Maailma on tulvillaan vastaavia "jumalia", mutta tälle yhdelle pitäisi näyttää vihreää valoa?

Se että sä uskot sen olevan jotenkin järkeenkäypä järjestely, että Jumala, joka kuulemma luonut kaiken, ei kuitenkaan ole vastuussa yhtään mistään pahasta, jota on maailma tulvillaan, ihan riippumatta ihmisen tekemisistä tai tekemättä jättämisestä. 

Edelleenkin, se tahdon vapaus on kovin häilyvä käsitys, jos pelolla hallitaan sitä haluttuun suuntaan. Mä oon aika varma, että säkin nopeasti alkaisit vaikka varkaaksi, jos mä annan sulle vaihtoehdon tehdä se tai ottaa vastaan ikuinen kärsimys. 

Vierailija
100/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niin kuin rakastavan isän pieni lapsi kasvaa aikuiseksi ja alkaa tekemään omat valintansa, niin myös ihmiset suhteessa Jumalaan. Isän rakkaus ei väkisin pakota ketään. Huolimatta isän rakkaudesta, aikuinen päättää itse haluaako tästä rakkaudesta osalliseksi.