En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa
Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä.
Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä.
Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella.
Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen.
Kommentit (849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli uskisten mielestä ikuinen kidutus helvetissä on ihan oikeudenmukainen ratkaisu. Uskovaiset taitavat olla itse niitä paholaisia, koska normaalin ihmisen lähimmäisenrakkauteen ja empatiakykyyn ajatus ikuisesta kidutuksesta ei vain sovi.
Siksi vastuullinen lähimmäinen julistaakin evankeliumia, niin että mahdollisimman moni pelastuisi.
Kysehän ei ole siitä mitä seinä teet vaan millaiset säännöt jumala on laatinut ja ovatko ne kohtuulliset.
Vierailija kirjoitti:
jumala on pohjattomassa hyvyydessä ja rakkaudessa luonut paikan johon kaikki ei-uskovat joutuvat!. samalla jumala leikkii kuurupiiloa jotta mahdollisimman moni ei usko häneen!. reilu peli...
Väärin. Helvetti ei ole mikään luotu kidutuskammio. Se on yksinkertaisesti paikka, missä ei ole promilleakaan Jumalaa. Tämä on se rangaistus, lopullinen eri Jumalasta.
Täällä maailmassa saat elää lähellä Jumalaa huolimatta mihin uskot. Tämä kaikki on Jumalan luomaa, luonto, ruoka, aurinko, sade jne jne.
Kadotus on sitä että Jumalasta ei ole siellä mitään, yhtään mitään. Se kertoo aika paljon Jumalan olemuksesta, kun Hänen poissaolonsa on kidutusta ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei, vaan ihminen ei ymmärrä kokonaiskuvaa."
Joka on mikä?
Sitä ei kukaan ihminen tiedä, mutta uskon että näin on, jos Jumala on kerran isä ja ihminen lapsi.
Ainoa kokonaiskuva joka nyt näkyy on kohtuuton rangaistus osalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskovaiset korottavat itsensä Jumalan paikalle ja jakavat tuomioita muille? Silloinhan teette juuri Jumalan tahtoa vastaan.
En ainakaan tässä keskustelussa sitä näe. Tässä kerrotaan vain miten kristinusko opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli uskisten mielestä ikuinen kidutus helvetissä on ihan oikeudenmukainen ratkaisu. Uskovaiset taitavat olla itse niitä paholaisia, koska normaalin ihmisen lähimmäisenrakkauteen ja empatiakykyyn ajatus ikuisesta kidutuksesta ei vain sovi.
Siksi vastuullinen lähimmäinen julistaakin evankeliumia, niin että mahdollisimman moni pelastuisi.
Kysehän ei ole siitä mitä seinä teet vaan millaiset säännöt jumala on laatinut ja ovatko ne kohtuulliset.
Säännöt on täysin oikeudenmukaiset ja kohtuulliset. Kohtuutonta olisi jos syntien sovitusta ei olisi edes tarjolla ihmiskunnalle.
Miten kukaan voi rakastaa ikuista kiduttajaa?
Tajuatteko yhtään miten sairas tää kokonaiskuva on? Hyvä esimerkki tuo kuinka moni luopuu uskostaan esimerkiksi elämänkriisin yhteydessä. Ajatellen, että ei Jumalaa voi olla kun tämä maailma on näin julma, kun menetin lapseni tms.
Sen sijaan että Jumala lohduttaisi ja rakastaisi, se ajattelee: kidutetaan tätä ihmistä ikuisesti, kun kehtasi lakata uskomasta minuun!
Rakastava Jumala ymmärtäisi, antaisi anteeksi. Kuten Jeesuskin teki heille, jotka häntä vastaan rikkoivat.
Nää raivouskikset tekee oman jumalakuvan, joka pahuudessaan muistuttaa saatanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on järjeltään vajavainen verrattuna Jumalaan. Kuten lapsi on vajavainen verrattuna aikuiseen.
Jos lapsi sanoo että isä on tyhmä, vihaan sinua! Niin silloinko isä sanoo että selvä, olet valinnut näin, ollaan sitten ikuisesti erossa, näin on oikeudenmukaista. Ei, vaan rakastava isä ei hylkää lastaan vaikka tämä tekisi ja sanoisi mitä. Rakastava isä näyttää rakkautensa ja sanoo, rakastan sinua silloinkin kun käännät selkäsi minulle.
Mutta niin kuin rakastavan isän pieni lapsi kasvaa aikuiseksi ja alkaa tekemään omat valintansa, niin myös ihmiset suhteessa Jumalaan. Isän rakkaus ei väkisin pakota ketään. Huolimatta isän rakkaudesta, aikuinen päättää itse haluaako tästä rakkaudesta osalliseksi.
La
Onko se isän vika, jos lapse juoksee kiellosta huolimatta auton alle?
"Kadotus on sitä että Jumalasta ei ole siellä mitään, yhtään mitään. Se kertoo aika paljon Jumalan olemuksesta, kun Hänen poissaolonsa on kidutusta ihmiselle. "
Edelleen, voit määritellä sen helvetin ihan miten itse haluat mutta se ei poista sitä että jos se on ikuinen ja ikävä, se on kohtuuton rangaistus vain siitä että ei usko. Sellaiseen rangaistukseen ei jumalan olisi pakko ketään tuomita mutta hän on valinnut niin tehdä. Ja se tekee hänestä jotain muuta kuin rakastavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jumala on pohjattomassa hyvyydessä ja rakkaudessa luonut paikan johon kaikki ei-uskovat joutuvat!. samalla jumala leikkii kuurupiiloa jotta mahdollisimman moni ei usko häneen!. reilu peli...
Väärin. Helvetti ei ole mikään luotu kidutuskammio. Se on yksinkertaisesti paikka, missä ei ole promilleakaan Jumalaa. Tämä on se rangaistus, lopullinen eri Jumalasta.
Täällä maailmassa saat elää lähellä Jumalaa huolimatta mihin uskot. Tämä kaikki on Jumalan luomaa, luonto, ruoka, aurinko, sade jne jne.
Kadotus on sitä että Jumalasta ei ole siellä mitään, yhtään mitään. Se kertoo aika paljon Jumalan olemuksesta, kun Hänen poissaolonsa on kidutusta ihmiselle.
Niin, Jumala on luonut kaiken paitsi pahuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinun järkeesi ei siis sovi oikeudenmukaisuus, missä rikoksesta seuraa rangaistus,"
Ei ole oikeudenmukaista jos ihan mitättömästä rikoksesta seuraa täysin kohtuuton rangaistus. Sehän on koko ajan se pointti eli helvetti on täysin kohtuuton rangaistus vain siitä että ei usko.
Jokainen ihminenhän tekee syntiä, sekä uskova että se joka ei usko. Rangaistus siis tulee vain siitä että ei ole uskonut oikeaan jumalaan oikealla tavalla.
Kohtuuton tai ei, mutta teethän sinäkin valinnan ettet usko vaikka olet kuullut evankeliumin.
Ja vaikka ihmisessä on perisynti ja hän heikkoudessaan tekee syntiä, tulee uskovan välttää tietoista ja tahallista synnin tekoa, kunnioittaa Jumalan tahtoa.
Kohtuuton tai ei, mutta teethän sinäkin valinnan ettet usko vaikka olet kuullut evankeliumin.
Itse olen tullut kutsutuksi, eikä sydämessäni tai sielussani ole epäilystä. Mieleni kanssa taistelen toisinaan. Se on sitä kilvoittelua.
Uskonto itsessään on helvetti. Siinä lapsi aivopestään luulemaan, että joku taikaolento kaiken aikaa kyttää ja tarkkailee, lukee jopa ajatuksia ja unia, etsii pienintäkin syytä (syntiä) jonka perusteella perua kyseisen yksilön taivaspaikka, ja oikeuttaa ikuinen kidutus liekkimeressä. Siinä sitten uskovainen elää elämänsä vain miellyttääkseen julmaa tuomariaan kuin Tukholma-syndroomasta kärsivä panttivanki. Ja vaikka miten olisi uskonnollista ahdistusta, se peitellään teennäisellä hymyllä ja ylistyssanoilla, miten jumalan "rakkaus" on niin ihanaa niin ihanaa.
Sääliksi käy kaikki jotka eivät uskalla kuunnella aikuisena oman järkensä ääntä, vaan jäävät tuhlaamaan koko elämänsä moiseen keskiaikaiseen taikauskoon. Se on se todellinen helvetti, eli uskovaisen kahlittu elämä. Kuoleman jälkeen kukaan meistä ei enää kärsi sen enempää kuin ennen syntymääkään.
"Säännöt on täysin oikeudenmukaiset ja kohtuulliset."
Varmasti sadistin näkökulmasta mutta ei kenekään normaalin empatiankyvyn omaavan mielestä.
Onko se isän vika jos lapsi kiellosta huolimatta juoksee auton alle?
:D Ei voi muuta kuin nauraa näille. Teistä tulisi hyviä vanhempia.
Tietysti se on isän vika, isän kuuluu vahtia lastaan ettei se juokse auton alle. Ei lapsi ymmärrä tekojensa seurauksia.
Vai et tajua: ' taivas-helvetti ' -asetelmaa?
..
Helppoa.
Esim. nyt vasta 2v !! jatkunut ( JÄR-JE-TÖN )
venäjä-ukraina sota.
..
Taivas = (ukraina/eu ja sivistynyt länsimaailma.)
ja
helvetti = (venäjä/kiina/syyria/turkki/unkari/yms diktatuuriset järjestelmät, n.70% maapallon maista).
..
..Saitko edes vähän kiinni? Hyvä niin..
"Onko se isän vika, jos lapse juoksee kiellosta huolimatta auton alle?"
On jos isä on kaikkivaltias eikä silti estä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se on isän vika, isän kuuluu vahtia lastaan ettei se juokse auton alle. Ei lapsi ymmärrä tekojensa seurauksia.
Mutta lapsi voi päästä karkuun, vaikka isä vahtisi ja kieltäisi. Olen minäkin lapsena karannut kotipihalta ilman lupaa vilkasliikenteiselle tielle. Kun en ymmärtänyt että sääntö oli turvallisuuden takia. En siis ollut mikään taapero, vaan jotain 7.
Vierailija kirjoitti:
"Säännöt on täysin oikeudenmukaiset ja kohtuulliset."
Varmasti sadistin näkökulmasta mutta ei kenekään normaalin empatiankyvyn omaavan mielestä.
Sadistiset säännöt? Rakasta Jumalaa kaikesta sielustasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi. Todella sadistista.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto itsessään on helvetti. Siinä lapsi aivopestään luulemaan, että joku taikaolento kaiken aikaa kyttää ja tarkkailee, lukee jopa ajatuksia ja unia, etsii pienintäkin syytä (syntiä) jonka perusteella perua kyseisen yksilön taivaspaikka, ja oikeuttaa ikuinen kidutus liekkimeressä. Siinä sitten uskovainen elää elämänsä vain miellyttääkseen julmaa tuomariaan kuin Tukholma-syndroomasta kärsivä panttivanki. Ja vaikka miten olisi uskonnollista ahdistusta, se peitellään teennäisellä hymyllä ja ylistyssanoilla, miten jumalan "rakkaus" on niin ihanaa niin ihanaa.
Sääliksi käy kaikki jotka eivät uskalla kuunnella aikuisena oman järkensä ääntä, vaan jäävät tuhlaamaan koko elämänsä moiseen keskiaikaiseen taikauskoon. Se on se todellinen helvetti, eli uskovaisen kahlittu elämä. Kuoleman jälkeen kukaan meistä ei enää kärsi sen enempää kuin ennen syntymääkään.
Usko voi tuoda myös rauhaa. Jos uskoo lähimmäisenrakkauteen, hyvyyteen, rakastavaan Taivaan isään johon voi turvata. Tai vastaavasti universumiin, energiaan, johonkin hyvään joka kannattelee. Sitä on ihan tutkittukin että hengellisyys on hyväksi ihmiselle. Itse uskon että Jumala on se lähimmäisenrakkaus mikä elää meissä ihmisissä. Ei mikään taikaolento vaan jotain konkreettista mitä voimme nähdä ja kokea itsessämme ja maailmassa.
Sen sijaan nämä pelottelu-uskonnot ovat maanpäällinen helvetti, siitä olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsi voi päästä karkuun, vaikka isä vahtisi ja kieltäisi. Olen minäkin lapsena karannut kotipihalta ilman lupaa vilkasliikenteiselle tielle. Kun en ymmärtänyt että sääntö oli turvallisuuden takia. En siis ollut mikään taapero, vaan jotain 7.
Jumala sanoo olevansa kaikkiavaltias joten hän voi estää ihan juuri mitä haluaa. Ja hän voi myös päättää mitä tapahtuu.
Vielä vähemmän se, joka itse tuomitsee lapsensa siihen kidutukseen..