Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua uskisten taivas-helvetti-asetelmaa

Vierailija
28.01.2024 |

Helvetti = ikuinen kidutus liekkimeressä. 

Taivas = ikuinen elämä sillä aikaa kun osa ihmisistä kituu ikuisesti = helvetti sekin. Myötätuntoinen ihminen kärsii kun muut kärsii. Jos voi nauttia olostaan taivaassa kun osa ihmisistä kärsii ikuisessa kidutuksessa, taitaa olla psykopaatti. Näissä ikuisen kidutuksen uhreissa on myös hyviä ihmisiä, jotka eivät vain ole pystyneet uskomaan oikealla tavalla, ihmisiä jotka ovat syntyneet muslimiperheeseen eivätkä ole siksi saaneet edes opetusta kristinuskosta jne. Ja näiden palkka on ikuinen kidutus. Joukossa mahdollisesti myös perheenjäseniä ja ystäviä. 

Jumala joka antaisi luomansa ihmisen mennä helvettiin on kuin vanhempi, joka antaisi taaperonsa kiivetä parvekkeen kaiteen yli ja hypätä alas ja sanoisi tälle, että mitäs itse valitsit hypätä. Rakastavan isän pitää ohjata ja suojella. 

Mun usko ja omatunto sanoo että jos Jumala on niin hän on itse rakkaus, armollisuus ja oikeudenmukaisuus eikä pikkumainen ja kostonhaluinen. 

Kommentit (849)

Vierailija
441/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihmisiä hallitaan: pelolla. Jo pieniä lapsia pelotellaan hvetin tulella joissakin lahkoissa kun lapsia on pakko tehdä yhden naisen enemmän kuin kykenee hallitsemaan. Meitä isoja ihmisiäkin hallitaan samalla pelolla. Uskonnoissa, politiikassa ym. 

Vierailija
442/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvettiin joutuu vain omasta valinnasta. Kun Jeesus palaa ja kaikki luodaan uudeksi niin ne jotka eivät halunneet Jeesuksen kanssa olla eivät tule sinne vaan menevät helvettiin saatanan kanssa. 

Eli minä voin vapaasti valita menenkö taivaaseen tai helvettiin, ihan ilman mitään ehtoja?

Kyllä. Jos sit taivaaseen Jeesuksen kanssa haluat niin voit jo nyt sitten lukea siitä kuka tää Jeesus on ja mitä teki sun puolesta että tosiaan sinne taivaaseen pääset, Raamatusta voi lukea. 

En jaksa tuollaisia lukea, riittää että valitsen sinne pääsyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos taivaassa ei muisteta enää näitä toisin valinneita.

Eli taivaaseen päätyviltä ihmisiltä pitää viedä muisti että eivät enää tajua moraalista vääryyttä?

Olisihan se suotavaa, muuten on melkoista helvettiä se ikuisuus, jos esim oma lapsi ei saavukaan samaan paikkaan.. 

Taivaassa ei ole negatiivisia tunteita.

Vierailija
444/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joko ikuinen elämä tai ikuinen kuolema. Vihollinen valehteli jo heti alkuun ettei ihminen suinkaan kuole jos hän rikkoo Jumalaa vastaan, vaan että saa elää ikuisesti. Ikuinen kituminen olisi yhtä lailla elossa oloa, kuin ikuinen elämä. Joten asetelma on ikuinen elämä tai kuoleminen eli katoaminen lopullisesti. 

Paratiisissa ei ollut kuolemaa. Miten A+ E olisi voinut mitenkään edes käsittää mitä koko sana tarkoittaa. Eli koko höpinä kuolemasta oli täydellisen turhaa.

Vierailija
445/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli taivaaseen päätyviltä ihmisiltä pitää viedä muisti että eivät enää tajua moraalista vääryyttä?

Olisihan se suotavaa, muuten on melkoista helvettiä se ikuisuus, jos esim oma lapsi ei saavukaan samaan paikkaan.. 

Eli lobotomia on kristityille taivas? Ei kiitos, jätän väliin.

Vierailija
446/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivas kyllä luterilaisessa uskomuksessa ei kuulosta kovin hyvältä, jos sen mieltää kirjaimellisesti (jotain airueita ja pumpulinpehmeätä harpunsoittoa ikuisuus ilman elämän särmiä ja ilman elossa olevia rakkaita). Mutta jos ajattelee sen niin, että paras, mitä voit kuvitella, jatkuisi taivaassa. Eli kuten maanpäällinen elämä, mutta siitä täydellinen versio. Voihan olla, että taivas on se hetki, joka jo oli parasta elämässä tai jonka olisi halunnut olevan ja se jatkuisin sitten kuoleman jälkeen. Saisi olla kaikkien rakkaiden kanssa (vaikka he olisivat hengissä maan päällä), voisi tehdä kaikkea sitä, joka jäi kokeilematta, eikä koskaan olisi kipeä mistään. Jos vaikka olisi aina halunnut olla upporikas mallivartaloinen uskomattomilla puolisolla ja lapsilla, se olisi sinun sitten. Tuohon voisin uskoa.

Vierailija
447/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen mennyt on niin valaistunut ja täydessä onnessa, että häneltä unohtuu kaikki huonommalle puolelle päätyvät. 

Ja Jumala tietää jokaisen kohtalon jo etukäteen. (Vaikka ihmisellä on oma tahto, hän kyllä tietää sen.) Se on mulle epäselvää, miksi antaa tänne syntyä sellaisia, jotka joutuu huonolle puolelle. 

Vierailija
448/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä myöskään aivokuolleena hengityskoneessa makaavalla, mutta sekään ei kuulosta houkuttelevalta.

Vierailija
449/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvettiin joutuu vain omasta valinnasta. Kun Jeesus palaa ja kaikki luodaan uudeksi niin ne jotka eivät halunneet Jeesuksen kanssa olla eivät tule sinne vaan menevät helvettiin saatanan kanssa. 

Eli minä voin vapaasti valita menenkö taivaaseen tai helvettiin, ihan ilman mitään ehtoja?

Kyllä. Jos sit taivaaseen Jeesuksen kanssa haluat niin voit jo nyt sitten lukea siitä kuka tää Jeesus on ja mitä teki sun puolesta että tosiaan sinne taivaaseen pääset, Raamatusta voi lukea. 

Luulis kiinnostavan kenen kanssa vietät ikuisuuden, mut niin Jeesus itse sanoo että joka Hänen luokseen tulee Hän ei heitä pois. Eli jos kerran taivaaseen luokseen valitset mennä niin ei sua pois heitetä. Jeesus haluaa sut sinne, nii paljon että kuoli sun puolesta jotta voit mennä. 

Vierailija
450/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi, jos kerran rangaistus mielestäsi kuulosta niin kovin kohtuuttomalta, mikä voisi olla syynä ettet siinä tapauksessa tartu aika uskomattoman upeaan kädenojennukseen, eli siis armoon??!!

Koska en suostu alistumaan tyrannien edessä.

Aivan, ja sitten maksat kovan hinnan. Tämä on toki oma valintasi ja oikeutesi, koska Jumala meidät loi vapaaseen tahtoon. 

Btw ei turhaan sanota että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Ylpeys on vakava eksyttää minä vie ihmisen lopulliseen turmioonsa. 

Mutta eikö se ole vähän ristiriitaista että Jumala itse on hyvinkin ylpeä olento? Ylpeys on yksi kuoleman synneistä, niin miksi ainoastaan Jumala saa olla ylpeä ilmaan mitään ongelmaa, tai vihainen?

Koska Jumala on täydellinen. Hän on Oikeudenmukaisuus ja rakkaus, ja Hänen on myös viha ja kosto pahantekijöille.

Absoluuttinen rakkaus ja oikeanmukaisuus ei tarvitse ihmisen hyväksyntää eikä Hän tarvitsi syntiselle ihmisille laadittuja ohjeita. 

Niin täydellinen, että pettyi luomuksiinsa, tappoi käytännössä jokaisen ja täytti pallon sitten samalla paskalla? 

Vierailija
451/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsisin varmaan lobotomian, että kykenisin nielemään raamatun tarustot totena. Olen nimittäin lukenut raamatun kannesta kanteen kahdesti, ja käynyt läpi koko aivopesukoneiston aina isäni horinoista ja seurakunnan kerhosta pyhäkouluun, ja koulun uskonnontuputuksesta ripariin. Ei vaan uppoa meikäläisen kaaliin, sillä olen lukenut satoja muitakin kirjoja, jotka ovat kaikki todistettua faktaa, ja jyrkässä ristiriidassa raamattunne kanssa. Aika vaikeaksi on jumalanne taivaspaikan lunastamisen tehnyt, jos älykkyys ja opinnot ovat se perisynti jotka "pelastuksen" estävät. Helposti höynäytettävien ja tietämättömien on taivasten valtakunta?!

Vierailija
452/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaaseen mennyt on niin valaistunut ja täydessä onnessa, että häneltä unohtuu kaikki huonommalle puolelle päätyvät. 

Ja Jumala tietää jokaisen kohtalon jo etukäteen. (Vaikka ihmisellä on oma tahto, hän kyllä tietää sen.) Se on mulle epäselvää, miksi antaa tänne syntyä sellaisia, jotka joutuu huonolle puolelle. 

Voiko ihminen valita sellaisen kohtalon, jota Jumala ei tiedä?

Vierailija
453/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on jonkinlainen Jumala, ja tämä Jumala on hyvä eikä heitä ketään Helvettiin, vaan auttaa ihmisiä kasvamaan ihmisenä paremmiksi. Uskon, että ihmisen henkiseen kasvuun kuuluu jossain vaiheessa ymmärtää, että Raamatun Jumala ja monien muiden uskontojen jumalat eivät ole niitä oikeita jumalia, vaan oikea Jumala on rakkaus ja se on kaikille maailman ihmisille yksi ja sama.

Ihminen, joka uskoo järjestäytyneeseen uskontoon, on sielunkierrossa vielä alkutaipaleella, mutta kun hän alkaa kyseenalaistaa niitä valheita, mitä hänelle on syötetty, ja alkaa etsiä uskoa sisältään, hän voi viimein valaistua ja päästä jälleensyntymän kierrosta sekä syntyä sitten jonnekin taivaan kaltaiseen paikkaan. Niin kauan kuin ihminen uskoo, että Jumala voi olla paha ja suorittaa veritekoja, näin ei tule käymään.

Vierailija
454/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus armahti jopa omat murhaajansakin! 

Tämän valossa tuntuisi nurinkuriselta että hän tuomitsisi ihmisiä helvettiin jostain pikkuasioista, kuten siitä että järkeen nojaavan ihmisen on ollut vaikea uskoa Raamattuun kokonaan. Kyllähän moni toivoo uskoa ja Jumalaa avuksi vaikeina hetkinä vaikka ei tee sitä välttämättä tietoisesti ja oikeilla sanoilla. Ei se varmasti ole syy kiduttaa ihmistä ikuisesti. Miettikää nyt Jeesusta, kiduttiko hän ihmisiä ollessaan maan päällä? Ei! Ei se kuulu hänen luonteeseensa. 

Jeesus näytti meille mallin miten elää. Jos kaikki eläisivät niin nyt, eläisimme Taivasten valtakunnassa.

Jumala tuomitsee varmaan ne, jotka estivät Taivasten valtakuntaa syntymästä ilman..no Johanneksen Ilmestys kertoo sitten siitä.

Eikö se diili menetetty jo paljon ennen Jeesuksen ohjelmanumeroa? 

Vierailija
455/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Jumala on täydellinen. Hän on Oikeudenmukaisuus ja rakkaus, ja Hänen on myös viha ja kosto pahantekijöille.

Absoluuttinen rakkaus ja oikeanmukaisuus ei tarvitse ihmisen hyväksyntää eikä Hän tarvitsi syntiselle ihmisille laadittuja ohjeita. 

Ei kuulosta siltä että noin mahtava olento tarvitsisi ihmisiä tai heidän rakkauttakaan yhtään mihinkään.

Olemme hänen lapsiaan.

Eli se siitä "ainokaisesta pojasta" sitten, jumalallahan on jo kahdeksan miljardia kersaa + jo aiemmin kuolleet, eli kymmeniä miljardeja!! Kenenkäs kersoja ne ennen Jeesusta eläneet ihmiset sitten olivat, jos Jeesus oli silloin ainokainen?

Jumala loi meidät ja Jeesus on h

Raamatun Jumala on kolminainen, Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki.

Jeesus on näistä kolmesta Jumalan persoonasta se, joka syntyi ihmisen kautta maailmaan ja joka ihmisenä ollessaan sai nimen Jeesus Nasaretilainen. Isä pysyi taivaassa.

Kun Jeesus palasi taivaaseen Isän luokse, hänen tilalleen maailmaan lähetettiin Jumalan kolmas persoona, Pyhä Henki. Nyt sekä Isä että Poika ovat taivaassa ja vain Henki on maan päällä.

Jos ymmärtäisimme Jumalan täydellisesti, ei Hän mikään yliluonnollinen olento silloin varmaan edes olisi. Mutta koska Hän on yliluonnollinen Henki, emme voi täysin ymmärtää Hänen olemustaankaan. Raamattuunkin on kirjoitettu Hänestä vain sen verran, mitä me ihmiset kykenemme ymmärtämään, ja sekin tuottaa monelle vaikeuksia.

Vierailija
456/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis kiinnostavan kenen kanssa vietät ikuisuuden, mut niin Jeesus itse sanoo että joka Hänen luokseen tulee Hän

No ei kyllä kiinnosta, enkä ajatellut hänen kanssaan siellä sen enempää myöskään hengailla.

Vierailija
457/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ihmisiä hallitaan: pelolla. Jo pieniä lapsia pelotellaan hvetin tulella joissakin lahkoissa kun lapsia on pakko tehdä yhden naisen enemmän kuin kykenee hallitsemaan. Meitä isoja ihmisiäkin hallitaan samalla pelolla. Uskonnoissa, politiikassa ym.

Ei kai kadotusta pelkää kuin kadotukseen joutuvat? 

Vierailija
458/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli nimenomaan se joka ei ylpeytensä vuoksi nöyrry Jumalan edessä ja kumarra Häntä kuninkaana, menee mieluummin helvettiin. "

Missä tällainen tilaisuus järjestetään jossa se jumala tulee henkilökohtaisesti kumarrettavaksi ja jossa minä tietoisesti päätän olla kumartamatta? Ei ole vielä tullut vastaan.

Se että sinä tai joku muu väittää jumalan olevan olemassa ei ole sama asia kuin että minä en jotain jumalaa kumartaisi jos hän minun elämääni tulisi näyttäytymään.

Tässä ja nyt! Minä Jumalan mandaatilla toteutan lähetyskäskyä pelastuksesta ihmiselle joka ei usko.

Henkilökohtaisesti Sinulle toimitettuna, Jumala haluaa Sinun tietävän, että poikansa Jeesus kuoli sinunkin syntiesi tähden, jotta et hukkuisi synteihisi, vaan voisit pelastua. Usko siis tämä evankeliumi ja tee parannus, niin p

Mandaatti:

Matteus 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Todistus:

Roomalaiskirje 8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

8:12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.

8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää

8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia

8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"

8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Ota tai jätä. 

Vierailija
459/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärtäisimme Jumalan täydellisesti, ei Hän mikään yliluonnollinen olento silloin varmaan edes olisi. Mutta koska Hän on yliluonnollinen Henki, emme voi täysin ymmärtää Hänen olemustaankaan. Raamattuunkin on kirjoitettu Hänestä vain sen verran, mitä me ihmiset kykenemme ymmärtämään, ja sekin tuottaa monelle vaikeuksia.

Eli on mahdollista, että olet ymmärtänyt Jumalan, Jeesuksen ja Raamatun täysin väärin, ja se oletkin itse asiassa sinä joka olet matkalla paholaisen pannuun?

Vierailija
460/849 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetti ei ole tuota vaan ikuinen ero Jumalasta. 

Se on silti kauheaa. Onko se niin, että helvetissä ollaan yksin täydessä tyhjyydessä? Sehän on hirvittävää kidutusta, vaikkei fyysistä sattumista. 

Ihan sama millaiseksi helvetin kuvittelet. Jos se on millään tavalla ikävä paikka ja siellä ollaan sitten ikuisesti niin se on täysin kohtuuton rangaistus siitä että ei ole vain sattunut uskomaan oikeaan jumalaan oikealla tavalla.

Tämän ikuisen rangaistuksen käsittäminen on ongelmallista, koska me olemme läpeensä ajallisia olentoja. Jumala on kuitenkin meidän kolmiulotteisen maailmamme ulkopuolella - tai takana, edessä ja sivuilla. Ilmestyskirjan loppupuolella enkeli vannoo *ettei aikaa ole enää oleva*.

Ajallisen ja materiaalisen maailman ulkopuolella ei ole olemassa mitään muuta kuin niin sanotusti päättymätön nykyhetki. Siten toteutuu vanha sanonta *millaisena kuolema sinut tapaa, ikuisuus sinut pitää.*

Taivas tai kadotus; molemmat ovat väkisinkin ikuisia, koska ne koetaan sellaisessa todellisuudessa, jossa EI OLE aikaa.