Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ystävän raskaudesta iloita jos itsellä on tuska lapsettomuudesta?

Vierailija
26.01.2024 |

Olenko myrkyllinen ystävä jos tunnen pelkästään kipua ja vihaa ystävän kertoessa raskaudestaan enkä pysty iloitsemaan hänen puolestaan? Itsellä lapsettomuutta ja kaksi kesken päättynyttä raskautta. Ajatuskin johonkin vauvakutsuille osallistumisesta saa aikaan ahdistuskohtauksen.

Kommentit (215)

Vierailija
141/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuli taas suomalaisia vihaavat Pietarin trollit tähänkin ketjuun huutamaan, ettei suomalaisten kannattaisi lisääntyä.

Älkää menkö halpaan. Tehkää lapsia nuorena, että saatte mahdollisimman monta.

Vierailija
142/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen haluaminen on ihan biologiasta tuleva tarve ja sitä on turha vähätellä, eikä siitä voi edes toipua. Sen kanssa voi jotenkin oppia elämään, mutta se on elämän suurin suru.

Tämä. Se on elukan primitiivinen tarve, ja primitiivisten tarpeiden kyseenalaistaminen vaatii ajattelua. Se ei tule itsestään kuten sikiäminen.

Sinä voit elää robotin tavoin, jos haluat. Monet muut eivät niin halua elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää. Mukavaa, että ystäväsi saa lapsen. 

Eihän hänen odotuksensa vie sinulta yhtään mitään. 

t. toinen lapseton, jolle lapsettomuus on vaikein asia elämässä

Vierailija
144/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen haluaminen on ihan biologiasta tuleva tarve ja sitä on turha vähätellä, eikä siitä voi edes toipua. Sen kanssa voi jotenkin oppia elämään, mutta se on elämän suurin suru.

Sama kun sanoisi, että sukupuoliyhdyntä on biologiasta tuleva tarve ja siksi on okei tehdä siihen liittyviä rikoksia.

No ei. Väärä vertauskuva. Ei lisääntyminen ole rikos.

Vierailija
145/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Se on elukan primitiivinen tarve, ja primitiivisten tarpeiden kyseenalaistaminen vaatii ajattelua. Se ei tule itsestään kuten sikiäminen.

Kyllä haluavat. Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat. Velat ovat siis näin liikakansoitusaikanakin uniikkeja lumihiutaleita.

Vierailija
146/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun sanoisi, että sukupuoliyhdyntä on biologiasta tuleva tarve ja siksi on okei tehdä siihen liittyviä rikoksia.

Ei juridisesti, mutta henkisesti sitä lasta kohtaan. Hänet tuomitaan syyttömänä kuolemaan.

Vierailija
147/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet ainakin kuvittelevat olevansa kovinkin älykkäitä ja hyvännäköisiä, mutta totuus kirpaisee..."

No katsos, kun sitä älykkyystasoa voi mitata. Itselleni ainakin ylitsepääsemätön ajatus, että kasvattaisin jonkun tyhmän ihmisen jälkeläistä. Kaikillehan asia ei ole näin, mutta minulle on. Onneksi on oma biol. jälkeläinen, joka vanhempiensa kaltainen.

Vierailija
148/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juridisesti, mutta henkisesti sitä lasta kohtaan. Hänet tuomitaan syyttömänä kuolemaan.

Edelleen: väärä kohderyhmä. Tahattomasti lapsettomia ei kiinnosta vela-höpinät.

Vierailija
149/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tuntea kaikkia noita tunteita, olematta kuitenkaan mitenkään huono ystävä. Minä olen kaveripiirini ainoa lapseton, ja ei tämä kyllä helppoa ole ollut katsoa, kuinka muut vakiintuvat ja perustavat perheitä. Olen jokaisen raskausuutisen jälkeen itkenyt yksin kotona asiaa, koska se vaan tekee kipeää. Ystäviä toki aina onnittelen ja yritän olla iloinen heidän puolestaan. Ystäväni toki myös tietävät, että lapsettomuus on minulle kipeä asia, mutta olen myös sanonut, etten halua ettei minulle kerrota vauvauutisista tai että minun seurassani ei tarvitse mitenkään himmailla sitä omaa iloa ja innostusta. Koska kaikki tämä on nyt vain osa tätä prosessia, vaikka se pahalta tuntuukin.

Aika ikävää ettei ystävät saa olla omia itsejään sinun seurassasi vaan pitää olla varpailla ettei sulle tule pahaa mieltä. Aika raskas ystävyyssuhde sitten. 

Ystävyyssuhteisiin kuuluu myös se, ettei elämä ole pelkkää onnen auvoa, ja ystävällesi uskaltaa kertoa ettei kaikki ole hyvin juuri nyt.

Ne puolitutut hengailukaverit ovat sitten sitä varten, että pidetään yllä rennon tyytyväisiä kulisseja ja ollaan Iloisia, vaikka omassa elämässä kaikki olisi päin peetä.

Vierailija
150/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun voisi kääntää myös toisinpäin.

Mitä se on raskaana olevalta pois, ettei jokainen ole puolestariemuitsemassa raskaudesta?

Vierailija
151/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monet ainakin kuvittelevat olevansa kovinkin älykkäitä ja hyvännäköisiä, mutta totuus kirpaisee..."

No katsos, kun sitä älykkyystasoa voi mitata. Itselleni ainakin ylitsepääsemätön ajatus, että kasvattaisin jonkun tyhmän ihmisen jälkeläistä. Kaikillehan asia ei ole näin, mutta minulle on. Onneksi on oma biol. jälkeläinen, joka vanhempiensa kaltainen.

Monet myrkkypiikeistä ja salaliitoista vouhkaavatkin kuvittelevat olevansa oikeita älyn jättiläisiä, vaikka eivät todellakaan ole. :D

Vierailija
152/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteita saa tulla, mutta negatiivisista tunteista pitää osata päästää irti. Sisaruksillani ei ole lapsia syystä ja toisesta, ainakin osa heistä olisi halunnut lapsia, ja joillakin ikäkin alkaa tulla vastaan. Tiedän, että heillä on negatiivisia tunteita minua kohtaan, koska elämäni on sellaista kuin he olisivat halunneet itselleen, mutta eivät jostain syystä saaneet. Vältän tietoisesti kuvien lähettelyä lapsestani, ellei kyseessä ole jokin tärkeä merkkipaalu, jonka ehdottomasti haluan jakaa. Yksi ei reagoi mitenkään, toinen ehkä laittaa peukun, joku saattaa kommentoida, ja äitimme on innoissaan. Yleensä laitankin kuvat äidillemme yksityisviestinä, koska hän tietysti haluaa nähdä lapsenlastaan. Mutta minusta tuntuu, etten voi täysillä iloita lapsestani ja jakaa arkeamme, koska ajattelin sisaruksieni tunteita. Lisäksi minua harmittaa, etteivät sisarukseni ole tiiviisti lapseni elämässä, koska muistan omasta lapsuudestani, miten kivaa esim. täti

Semmoisia oman suvun lasten vihaajia siellä🙄 no itsepä haluavat poistaa lapset elämästään. Joskus voi sitten harmittaa.

Vierailija
153/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on luisunut täysin sivuraiteille. Palataanpa takaisin ketjun alkuperäiseen aiheeseen.

Vierailija
154/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun voisi kääntää myös toisinpäin.

Mitä se on raskaana olevalta pois, ettei jokainen ole puolestariemuitsemassa raskaudesta?

Ei mitään väliä. Tässähän on kyse kateudesta. 

Vierailija
155/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet myrkkypiikeistä ja salaliitoista vouhkaavatkin kuvittelevat olevansa oikeita älyn jättiläisiä, vaikka eivät todellakaan ole. :D

Miten nuo liittyvät mihinkään...

Ymmärrätkö, mitä eroa on sanoilla "kuvitella" ja "mitata"?

Vierailija
156/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluavat. Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat. Velat ovat siis näin liikakansoitusaikanakin uniikkeja lumihiutaleita.

Edellinen kirjoittaja sanoi kyllä veloja roboteiksi ja sanoi, ettei monetkaan halua elää ilman tunteita lapsettomana. Ymmärsit ilmeisesti väärin, että robotti olisi viitannut lapsellisiin.

Vierailija
157/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen ilonsa ei ole sinulta pois.

Onhan. Sitä iloa pitäisi ensinnäkin itsellä olla jotta sitä riittäisi muillekin. Aivan kuin itseään pitää ensin rakastaa jotta voi rakastaa muita.

Vierailija
158/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekoiteta näitäkään asioita tähän keskusteluun, kun ne eivät liity asiaan. Vaikutat olevan trolli, joka yrittää vaan viedä keskustelun pois itse aiheesta. Kovasti ottaa sinua toisten lisääntyminen päähän, mutta perusta omalle aiheellesi ketju. Toisaalta voi ymmärtää, että lapsettomuus on sinullekin hyvin kipeä asia, etkä pysty sitä käsittelemään. Mielenterveyden ongelmat liittyvät siihen, ettei sinulla ole lapsia, mutta toisaalta myös lapsettomuus aiheuttaa niitä. Käsittelepä näitä asioita terapiassa.

Vierailija
159/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen tarvitsee olla juuri itse synnytetty lapsi? Miksei adoptiolapsi käy? Yhtä lailla adoptiolapsi tarvitsee hoivaa, tukea ja turvaa.

Itse ainakin olen halunnut, että oma biologia jatkuu. Tätähän ei saisi sanoa ääneen tietynlaisten ihmisten mielestä. Kirjoitan sen nyt kuitenkin. Hälläväliä adoptiolapsista tai ylipäätään muiden lapsista, ei voi vähempää kiinnostaa. Olen itsekäs eliö, ja kiinnostaa se, että minun biologiani jatkuu. Kaikki muu on toisarvoista.

Eli lapsi on sinulle väline. Geenien säilytyspaikka.

- erl

Hyvät geenit älykkyyden ja ulkonäön suhteen ovat myös lahja lapselle. Silloin on syytäkin tehdä kaikkensa, että lapset ovat biologisia.

Kyllä, tyhmien ja rumien pitäisi lakata lisääntymästä jos joidenkin. 

Vierailija
160/215 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on luisunut täysin sivuraiteille. Palataanpa takaisin ketjun alkuperäiseen aiheeseen.

Palstapoliisi taas ojentamassa keskustelijoita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi