Mikä vikana? Miehet ovat ensin aivan mielettömän kiinnostuneita
Ulkonäköäni kehutaan todella paljon, olen kuulema niin kuuma, vaikka omasta mielestäni olen vain sellainen naapurintyttö. Minulla on aika paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia mm huonekalujen entisöinti, urheilen myös paljon. Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista. Miksi olemme sellaisia kuin olemme.
Kuulen usein että minulla on hyvä energia. Mutta olen kuullut myös että minulla on käsittelemättömiä asioita, tai että vaikutan siltä että pelkään että minua sattuu ihmissuhteissa. Nämä ihan vaan olemuksestani ja uskon että ne ovat totta. Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani. Tämä voi olla "liikaa".
Sitten muutaman tapaamisen jälkeen miehet usein vetäytyvät. Tai sitten minä lopetan tapailun, koska saan tunteen että mies ei ole hakemassa mitään vakavampaa. Hän ei ns ole saatavilla.
Mutta minua kiinnostaa mikä voisi aiheuttaa sen että mies perääntyy? Tosin lähes aina he yrittävät tulla myöhemmin takaisin.
Voi olla että olen todella intensiivinen ja ehkä tämä teksti itsessäänkin kertoo jotain. Itse mielellään aina jatkaisin ihmisiin tutustumista, koska meissä on niin paljon kerroksia.
Kommentit (194)
En lukenut vielä kaikkia kommentteja, mutta mitä väärää siinä on jos on vähän erikoinen? Itse en ole neurotyypillinen, täysin samat kokemukset kuin AP:lla deittaillessa. Silti tosi monet miehet sanovat että olen ystävällisin heidän koskaan tapaamassa nainen ja he ihailevat usein monia harrastuksiani ja taitojani. Olen monella tapaa lahjakas ja lisäksi yritän olla niin hyvä ihmisenä kuin mahdollista, olen erittäin empaattinen. Tämä ei ole mitään itsekehua, sillä ymmärrän myös kuinka pieni merkitys yksittäisellä ihmisellä on maailmankaikkeudessa ja lähtö voi tulla milloin tahansa meille jokaiselle.
Näin vanhemmiten olen alkanut ajatella, että ehkä monet miehet kokevat huonommuutta rinnallani ja sen takia kokevat suhteen liian haasteelliseksi. Itse en olisi mieheltä kuitenkaan vaatimassa todellakaan mitään suorituksia, en välitä materiasta. En pysty olemaan kenenkään kylmän ja laskelmoivan ihmisen kanssa, päihteiden käyttäjät eivät myöskään miellytä. Eli yksin mennään ilmeisesti loppuun asti. Olen onneksi nuorena saanut kokea rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yksi syy ihan vaan nykyaika? Miehille ei riitä enää mikään. Pitäisi aina saada uusi 18 vuotias superkaunis ja muut naiset on vaan joitakin joihin tyydytään. Katsellaan vähän aikaa ja siirrytään seuraavaan. Sitten nämä samat miehet valittaa kun naista ei löydy mutta tavallista naista ei lasketa naiseksi. Tai sitten ulkonäkö ja luonne on jotenkin ristiriidassa. Esim mulla on niin että näytän todella ujolta mutta olen täysin päinvastainen luonteeltani eli olen todella itsenäinen ja rohkea. Miehet odottaa jotakin ihan muuta. Ei kohtaa odotukset ja todellisuus.
Kumpi on todennäköisempää: että vika on kaikissa miehissä, joista jokainen on vain kerran kyseisessä tilanteessa vai että vika on sinussa, joka olet kaikissa näissä tilanteissa?
Ainakaan itse en joudu kilpailemaan 18-vuotiaiden superkauniiden kanssa, vaan olen saanut pitää löytämäni miehen vaikka ole
En kyllä keksi yhtään syytä miten miesten pinnallisuus olisi oma vikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yksi syy ihan vaan nykyaika? Miehille ei riitä enää mikään. Pitäisi aina saada uusi 18 vuotias superkaunis ja muut naiset on vaan joitakin joihin tyydytään. Katsellaan vähän aikaa ja siirrytään seuraavaan. Sitten nämä samat miehet valittaa kun naista ei löydy mutta tavallista naista ei lasketa naiseksi. Tai sitten ulkonäkö ja luonne on jotenkin ristiriidassa. Esim mulla on niin että näytän todella ujolta mutta olen täysin päinvastainen luonteeltani eli olen todella itsenäinen ja rohkea. Miehet odottaa jotakin ihan muuta. Ei kohtaa odotukset ja todellisuus.
No eikö ole hyvä, jos tuollaiset miehet eivät löydä naista ja eivät ole häiritsemässä sinua? Tosin juuri äsken sanoit, että nämä miehet katselevat vähän aikaa ja siirtyvät seuraavaan? Sitten eivät kuitenkaan löydä ketään, koska haluavat 18-vuotiaan superkauniin? Täh?
Niin nämä miehet eivät loppujenlopuksi löydä ketään koska heille ei kelpaa kukaan. Katsellaan ja tapaillaan mutta mikään ei syvene. Etsitään naisista vaan vikoja ja valitetaan kuinka jollakin oli yksi kilo liikaa tai kuinka jollakin oli liikaa mielipiteitä. Sitten vilkuillaan itseään 10 vuotta nuorempia ja samalla tapaillaan hampaat irvessä oman ikäistä Marjattaa kun niitä 10 vuotta nuorempia ei kiinnosta. Samalla nämä miehet vinkuu kuinka naiset eivät ole heistä kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii kuin katsella deittiohjelmia, niin huomaa miten vinoitunutta parisuhteen etsintä nykyään on. Katselen juuri Love Island USA:a ja siinäkin on eräs nainen, joka oli täysi 10/10. Kaunis, mukava ja fiksu, mutta mies jonka kanssa ihastuivat jatkaa vaan uusiin naisiin tutustumista. Jokaisen kanssa on mukamas jotain
Todennäköisesti myös mies oli 10/10 tuossa ohjelmassa, ja hänellä on varaa valita useita naisia. Naisilla ei ole mitään itsearvostusta, eikä ymmärrystä miehen biologiasta, joten totta kai tuollainen haluttu nuori mies ottaa kaiken, mitä saa. Vaikka nainen olisi ulkoisesti miten 10/10, niin niin on moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuin lukea tuo sepustuksesi ajatuksen kanssa niin ymmärtää miksi ainakin fiksut miehet kaasuttavat helvetin lujaa karkuun kohti auringonlaskua.
Kyllä. On liian raskas ja vaativa ja intensiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on todennäköisempää: että vika on kaikissa miehissä, joista jokainen on vain kerran kyseisessä tilanteessa vai että vika on sinussa, joka olet kaikissa näissä tilanteissa?
Ainakaan itse en joudu kilpailemaan 18-vuotiaiden superkauniiden kanssa, vaan olen saanut pitää löytämäni miehen vaikka ole
Menepäs nyt sinne ylilaudelle jonne. Me av mammat tiedetään, että miehet haluaa vain 18- vuotaitai instababeja. Niih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole hyvä, jos tuollaiset miehet eivät löydä naista ja eivät ole häiritsemässä sinua? Tosin juuri äsken sanoit, että nämä miehet katselevat vähän aikaa ja siirtyvät seuraavaan? Sitten eivät kuitenkaan löydä ketään, koska haluavat 18-vuotiaan supe
Teoriasi on omaa kuvitelmaasi ja fantasiaa. Olet elänyt arkeasi täällä palstalla ja niellyt myrkyn, kuten meistä moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mit vit sitten vaikka ei ois kaikki mentaalipuolella kohdallaan... mit vit sitten vaikka ois erilainen ja outo... se ei tarkoita että on paha ihminen ja on pakko vetäytyä... vtun pellet!
Ei tässä ketjussa ole yksikään kehottanut vetäytymään tai sanonut erilaisuutta pahaksi asiaksi, jos olen oikein lukenut.
Jos ei halua hakata jatkuvasti päätään seinään treffiasioissa, olisi kuitenkin hyvä oppia ihmisten erilaisuudesta ja A) joko pyrkiä kehittämään itsessään yleisesti haluttavia ominaisuuksia ja hillitsemään niitä yleisesti ei -haluttavia tai B) hypätä pois siitä normojen deittipoolista ja etsiä yhtä outo ja erilainen kumppani kuin mitä itsekin on. Vaihtoehto B vaatii sekin joustoa ja mukautumista.
Samankaltainen viehättää samankaltaista. Eikä tällä tarkoiteta sitä, että amis ja korkeakoulutettu eivät voisi päätyä yhteen. Enemmänkin sitä
Asiaa on tutkittukin, ja todettu että siinä missä esim. naisten välinen ystävyys perustuu usein samankaltaisuuteen, naisen ja miehen parisuhteessa nimenomaan vastinparit vetävät toisiaan puoleensa. Introvertti ekstroverttiä, dominoiva väistyvää, puhelias hiljaisempaa jne. Ainakin oma arkikokemukseni myös vahvistaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeahan se on lyhyen tekstin perusteella sanoa, mikä mättää. Mutta niin kuin ap itsekin sanoo, myös hän vetäytyy. Tutustuminen nyt on aina kahden kauppa.
Avauksessa jo ihmetyttää suoraan se, että ensimmäisiä asioita, joita hän kertoo on huonekalujen entisöinti. Ihan ok harrastus ja hyvä, että kiinnostuksen kohteita löytyy. Mutta ei kai se nyt liity parisuhteen saantiin?
Muutenkin naisille tuntuu tulevan yllätyksenä, ettei pelkkä ulkonäkö riitä.
Jos huomaan naisen vetäytyvän, niin en todellakaan ala panostamaan häneen yhtään enempää. Vetäytyminen on viesti siitä, että toista ei kiinnosta tai häntä ahdistaa. Tällöin on parempi vain lopettaa viestintä ja yhteydenpito kokonaan.
"Silti tosi monet miehet sanovat että olen ystävällisin heidän koskaan tapaamassa nainen ja he ihailevat usein monia harrastuksiani ja taitojani. Olen monella tapaa lahjakas ja lisäksi yritän olla niin hyvä ihmisenä kuin mahdollista, olen erittäin empaattinen."
Mutta vetovoima puuttuu. Liian laimea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeahan se on lyhyen tekstin perusteella sanoa, mikä mättää. Mutta niin kuin ap itsekin sanoo, myös hän vetäytyy. Tutustuminen nyt on aina kahden kauppa.
Avauksessa jo ihmetyttää suoraan se, että ensimmäisiä asioita, joita hän kertoo on huonekalujen entisöinti. Ihan ok harrastus ja hyvä, että kiinnostuksen kohteita löytyy. Mutta ei kai se nyt liity parisuhteen saantiin?
Muutenkin naisille tuntuu tulevan yllätyksenä, ettei pelkkä ulkonäkö riitä.
Jos huomaan naisen vetäytyvän, niin en todellakaan ala panostamaan häneen yhtään enempää. Vetäytyminen on viesti siitä, että toista ei kiinnosta tai häntä ahdistaa. Tällöin on parempi vain lopettaa viestintä ja yhteydenpito kokonaan.
Jotkut naiset koittavat kyllä myöhemmin vielä lähettää viestiä ja viritellä sitä yhteyttä uudestaan, mutta se on auttamatta jo liian myöhäistä silloin.
Kun ap sanoo, että on kuulema kuuma, niin tarkoittaako, että on kuuman näköinen? Hottishan minusta viittaa intohimoiseen ja siinä on leikillisyyttäkin.
Liian laimea? Eli pitäisi olla ilkeähkö tai kovasti särmää?
Luulisi että ihmisestä tekee mielenkiintoisen jos hänellä on utelias mieli oppimaan ja tietämään monista asioista kuten nepsyillä usein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mit vit sitten vaikka ei ois kaikki mentaalipuolella kohdallaan... mit vit sitten vaikka ois erilainen ja outo... se ei tarkoita että on paha ihminen ja on pakko vetäytyä... vtun pellet!
Ei tarkoitakaan, mutta sitä kyllä tarkoittaa, että kumppanin löytäminen on merkittävästi vaikeampaa. Jos ei osaa tarvittaessa vetäytyä ja antaa tilaa, toinen kyllä ottaa sen, eikä välttämättä palaa enää takaisin.
Jos nainen vetäytyy parisuhteen alkuvaiheessa, niin ainakaan minä en miehenä jatka yhtään siitä eteenpäin. On parempi olla yksin tai siirtyä seuraavaan, koska kiinnostunut tai jopa rakastunut nainen ei koskaan vetäydy yhtään mihinkään.
Kyllä rakastunut nainen vetäytyy, jos mies vaikuttaa epäluotettavalta yhtäkkiä. Jos käytös yhtäkkiä muuttuu, eikä mies ole yhtä intensiivinen kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Päivän incel-kommentti! Yksittäisissä naisissa ei voi olla mitään vikaa vaan miehet on vaan pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole hyvä, jos tuollaiset miehet eivät löydä naista ja eivät ole häiritsemässä sinua? Tosin juuri äsken sanoit, että nämä miehet katselevat vähän aikaa ja siirtyvät seuraavaan? Sitten eivät kuitenkaan löydä ketään, koska haluavat 18-vuotiaan supe
No anna olla tuollaisia ja keskity sinä niihin miehiin jotka eivät yritä vaihtaa 18-vuotiaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ketjussa ole yksikään kehottanut vetäytymään tai sanonut erilaisuutta pahaksi asiaksi, jos olen oikein lukenut.
Jos ei halua hakata jatkuvasti päätään seinään treffiasioissa, olisi kuitenkin hyvä oppia ihmisten erilaisuudesta ja A) joko pyrkiä kehittämään itsessään yleisesti haluttavia ominaisuuksia ja hillitsemään niitä yleisesti ei -haluttavia tai B) hypätä pois siitä normojen deittipoolista ja etsiä yhtä outo ja erilainen kumppani kuin mitä itsekin on. Vaihtoehto B vaatii sekin joustoa ja mukautumista.
Samankaltainen viehättää samankaltaista. Eikä tällä tarkoiteta sitä, että amis ja korkeakoulute
Eli puhelias ja dominoiva ekstroverttinainen tuntee vetoa hiljaisiin ja alistuviin introverttimiehiin?
Omien kokemusten mukaan tuollainen nainen kyllä kaipaa vielä itseäänkin dominoivampaa ja ekstrovertimpää miestä kumppanikseen.
Mies on varmaan kiinnostunut vain rahasta, hyvästä, kovapalkkaisesta ammatista ja tiedustelutiedoista. Lähtevät karkuun kun sinulla ei ollutkaan mitään annettavaa eli rahaa, valtaa, tiedustelutietoja.
Nyt osui ja upposi minun sielunmaisemaan, oletko ap mistä päin? Olisi ihana olla sun kaveri 😍
Ainakaan itse en joudu kilpailemaan 18-vuotiaiden superkauniiden kanssa, vaan olen saanut pitää löytämäni miehen vaikka olen jo nelikymppinen ja tavis.