Voiko joku selittää minulle mistä kaverini suuttui?
Olin pahassa flunssassa viime viikolla ja parikin kaveriani tarjoutui käymään kaupassa puolestani, toki niin että maksoin ostokset ja he jättivät ne oven taakse etteivät saa tartuntaa. Asumme kaikki lähekkäin joten tämä oli helpompaa kuin tilata kotiinkuljetus kaupasta.
Sovin yhden kanssa, mutta sitten hän sanoi, että ehtii käydä vain pienessä lähikaupassa ja ostaa mitä siellä on valikoimissa. Kävi sitten tuossa kaupassa ja useampi juttu ostoslistalta jäi pois koska niitä ei ollut kyseisessä lähikaupassa. Hyväksyin sitten toisenkin kaverin auttamistarjouksen kun hän sanoi, että voi käydä isommassa kaupassa ja ostaa mitä jäi puuttumaan. Tämä ihan siksi, etten tiennyt milloin itse pääsisin kauppaan enkä halunnut jäädä ilman useampia tuotteita.
Ensimmäinen kaupassa käynyt sai sitten tietää, että toinenkin kaveri oli käynyt puolestani kaupassa ja suuttui ihan valtavasti. Yritin selittää miksi näin tapahtui mutta ei auttanut. Nyt tämä kaveri ei suostu puhumaan minulle.
Voiko joku selittää, miksi joku suuttuu tuollaisesta niin valtavasti? Joo, ymmärrän että hänen mielestään halveksin hänen tarjoamaansa apua mutta ihan tosissaan pitää nyt mykkäkoulua tuon takia? Ja uskomatonta kyllä, olemme tosiaan kaikki aikuisia. Pitänee tilata kotiinkuljetus jatkossa ettei tapahdu tällaisia.
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh! Onneksi mulla ei ole tuollaisia kavereita. Ihan suoraa sanottuna.
Taitaa koko stoori olla jostakin jenkkiläisestä saippuasarjasta sillä Suomessa ei kukaan keittele soppaa flunssaiselle kaverilleen. Eikä varmaan käy kaupassakaan. En ainakaan itse ole koskaan kuullut moisesta. Ihan omin avuin täytyy flunssaisena mennä kauppaan, apteekkiin ja lääkäriinkin.
Eikö sulla oikeasti ole yhtään ihmistä elämässäsi, joka viitsisi käydä missään puolestasi kun olet sairaana? Surullista.
On. Mutta ne on perheen jäseniä. Kaverini eivät ole koskaan vaatineet tuollaisia palveluita. Kuulostaa tosi absurdille, että pelkän flunssan takia vaatii kaupassa käyntiä kahdelta kaverilta. Mä menisin itse. Jos olisi jalka poikki niin sitten olisi ehkä eri asia.
Eihän tässä vaadittu ketään tekemään mitään vaan henkilöt itse tarjoutuivat. Ja itse kyllä juuri sanoit, että joudut omin avuin tekemään kaiken kipeänä, eli perheenjäsenetkään eivät sinua auta. Ja ilmeisesti et itsekään auta ketään. Missä päin Suomea toimitaan noin? Länsi-Suomessa varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa koko stoori olla jostakin jenkkiläisestä saippuasarjasta sillä Suomessa ei kukaan keittele soppaa flunssaiselle kaverilleen. Eikä varmaan käy kaupassakaan. En ainakaan itse ole koskaan kuullut moisesta. Ihan omin avuin täytyy flunssaisena mennä kauppaan, apteekkiin ja lääkäriinkin.
Eikö sulla oikeasti ole yhtään ihmistä elämässäsi, joka viitsisi käydä missään puolestasi kun olet sairaana? Surullista.
On. Mutta ne on perheen jäseniä. Kaverini eivät ole koskaan vaatineet tuollaisia palveluita. Kuulostaa tosi absurdille, että pelkän flunssan takia vaatii kaupassa käyntiä kahdelta kaverilta. Mä menisin itse. Jos olisi jalka poikki niin sitten olisi ehkä eri asia.
Ohiksena, en kyllä todellakaan haluaisi, että joku korkeassa kuumeessa ja tartuttavan viruksen kanssa tulisi tartuttamaan muita kauppaan. Ei siinä ole mitään hienoa tai ylpeilyn aihetta, se on vain tyhmää, itsekästä ja vastuutonta.
Minkä takia piti erikseen juoksuttaa mua turhaan, kun toinen kaverisi olisi voinut tuoda nämä kaikki tarvikkeet sulle kerralla? Muutenkin hirveä kiire ja stressi.
T. (Entinen) kaverisi
Vierailija kirjoitti:
Ei ome ihan reilua sinulta juoksuttaa molempia kavereita kauppaan, toinen näkee sen vaivan turhaan, yhden käynti pitää riittää. Kyllä Alepasta saa leivän, maidon, mandariinin, pakastepizzan ja suklaalevyn, jotka flunssassa riittää hyvin, ei flunssainen tarvitse välttämättä K-Supermarketin itse savustamaa norjalaista lohta. Mutta ei tuosta silti nyt suuttua kannattaisi. Mykkäkoulun pitäminen on ihan lapsellista muutenkin. Kai muuten käskit molempien ostaa samalla itselleen vaivanpalkaksi jotkut suklaalevyt tms?
En ymmärrä miten toinen olisi kaupassa käynyt turhaan. Olihan kaikki aiemmin ostetut tuotteet pois toisen listalta.
Kyllä mun mielestä on ainakin helpompi ostaa 15 (mahdollisesti ei omassa käytössä olevaa ja etsimistä vaativaa) tuotetta kuin vaikka 25.
Mielensä voi pahoittaa mistä vaan, mutta eipä tuossa ole mitään syytä sellaiseen.
Täytyy vielä lisätä, että tällä palstalla on ihan uskomattomua älypuuttoja. Kysellään miksi piti juoksuttaa useampaa, mitä erikoisia tuotteita tarvii jne. No varmaan siksi piti juoksuttaa useampaa, koska ekalta sai varmaan sen millä selviää (ja toisesta ei ollut vielä sillon tietoa) ja toinen pystyi tuomaan sellaisia tarvikkeita, mitkä lisäävät viihtyisyyttä. Kukapa ei tykkäisi mielijuomistaan tai karkista tai pastillista tai ihan mistä vaan mistä tykkää ja miksipä ei hemmottelisi itseään sairaana.
Voisitte joskus oikeasti vähän ajatella ennen tyhmien kyselyä. Kyllä varmasti flunssassa selviää hengissä vaikka kukaan ei kävisi kaupassa jos vain hanasta tulee juomakelpoista vettä. Nälkään ei viikossa tai parissa viikossa kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla että loukkaantui siitä kun juoksutit häntä turhaan? Se isossa kaupassa käynyt kaveri olisi varmaan voinut tuoda kaiken kerralla? Voi tuntua siltä että pyydettiin apua mutta se ei riittänyt.
Eikö sen suuttuneen kaverin olisi sitten pitänyt kieltäytyä tuomasta mitään jos kerran ei viitsinyt hoitaa koko hommaa? Silloin ap olisi tiennyt heti pyytää muualta apua eikä koko sotkua olisi tullut. Joten miksi se ensimmäinen kaveri ei viitsinyt sanoa, ettei aio hoitaa koko juttua? Mikä järki on tuoda vain joitakin tuotteita, eli hoitaa homma vain osittain, ja sitten kiukutella kun ap keksii tavan saada loputkin järjestettyä.
Eikö ap:n olisi pitänyt kieltäytyä kun kaveri kertoi suoraan että käy vain pikkukaupassa ja se ei riittänyt? Miksi ap pyysi ensimmäistä kaveria käymään kaupassa jos se ei riittänyt ja tarvitsi pyytää myös toista. Kysymykseesi "miksi se ensimmäinen kaveri ei viitsinyt sanoa ettei aio hoitaa koko juttua" Niin kyllähän hän sanoi ainakin ap:n mukaan "ilmoitti ettei käy kuin pikkukaupassa"
Mikä järki on pyytää yhtä kaveria tuomaan joitakin tuotteita ja toista loput jos olisi voinut pyytää sitä toista tuomaan kaiken? Juoksuttaa kaveriaan siis ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia piti erikseen juoksuttaa mua turhaan, kun toinen kaverisi olisi voinut tuoda nämä kaikki tarvikkeet sulle kerralla? Muutenkin hirveä kiire ja stressi.
T. (Entinen) kaverisi
Osaat varmaan jatkossa avata suusi ja sanoa ettet pysty auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit itse? Niinkö toimit myös jos sulla on korona? Menet levittelemään sitä kauppaan ja tartuttamaan muita ihmisiä? Jos sulla ei kerran ole ketään joka sua auttaa koskaan missään tilanteessa. Ja mitä teet sitten jos sulla on se jalka poikki kun ei ole ketään joka auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
T. (Entinen) kaverisi
Olisit viivytellyt avun tarjoamisessa sen verran, että toinen kaveri olisi ehtinyt ensin. Vai luuletko, että tämä entinen kaverisi on joku ennustaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla että loukkaantui siitä kun juoksutit häntä turhaan? Se isossa kaupassa käynyt kaveri olisi varmaan voinut tuoda kaiken kerralla? Voi tuntua siltä että pyydettiin apua mutta se ei riittänyt.
Eikö sen suuttuneen kaverin olisi sitten pitänyt kieltäytyä tuomasta mitään jos kerran ei viitsinyt hoitaa koko hommaa? Silloin ap olisi tiennyt heti pyytää muualta apua eikä koko sotkua olisi tullut. Joten miksi se ensimmäinen kaveri ei viitsinyt sanoa, ettei aio hoitaa koko juttua? Mikä järki on tuoda vain joitakin tuotteita, eli hoitaa homma vain osittain, ja sitten kiukutella kun ap keksii tavan saada loputkin järjestettyä.
Koska luuli, että kukaan muu ei voi käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei taidakaan olla yhtään kaveria. Mitä höpötät koko Suomesta, josta et tiedä näköjään mitään. Kyllä Suomessa kuten muuallakin autetaan kaveria jos on sairaana. Kaikkialla ei ole näitä kotiintuontipalveluita. Mitä teet maaseudulla asuessasi kun olet katkaissut koipesi jos ei kukaan auta ja käy kaupassa tai apteekissa? Itse olen nimenomaan keitellyt keittoja ja tehnyt laatikoita ym. sairaille kavereille ja käynyt kaupassa ja apteekissa, postissa ja kirjastossa heille. Olen jopa siivonnut kaverin asunnon kun ei itse pystynyt siihen, vessaan sentään pääsi itse. Huh huh itsellesi jästipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. (Entinen) kaverisi
Sain hänen puheestaan sellaisen käsityksen, että kukaan muu ei voi käydä ja on nääntymässä suunnilleen nälkään saman päivän aikana.
T. (Entinen) kaverisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan sitten kannattanut kysyä. Ihan yksinkertaisesti "voiko joku muu auttaa?". Sillähän se olisi selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. (Entinen) kaverisi
Sain hänen puheestaan sellaisen käsityksen, että kukaan muu ei voi käydä ja on nääntymässä suunnilleen nälkään saman päivän aikana.
T. (Entinen) kaverisi
Osaat varmaan jatkossa avata suusi ja kysyä kysymyksiä niin silloin sulla olisi kavereita, ei vain entisiä kavereita. Ei kannata toimia luulojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sovin yhden kanssa, mutta sitten hän sanoi, että ehtii käydä vain pienessä lähikaupassa ja ostaa mitä siellä on valikoimissa. Kävi sitten tuossa kaupassa ja useampi juttu ostoslistalta jäi pois koska niitä ei ollut kyseisessä lähikaupassa. Hyväksyin sitten toisenkin kaverin auttamistarjouksen kun hän sanoi, että voi käydä isommassa kaupassa ja ostaa mitä jäi puuttumaan."
Kerrotko vielä mistä päättelit ap:n luulleen että kukaan muu ei voi käydä kaupassa? Tuon tekstin perusteella ap on tarttunut toiseen avun tarjoamiseen kun ensimmäinen ei riittänyt. Ei siinä lue että hän olisi alkanut etsiä toista kaupassa kävijää sen jälkeen kun ensimmäinen ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan sitten kannattanut kysyä. Ihan yksi
Jonka jälkeen ap olisi tehnyt tulikivenkatkuisen aloituksen siitä, että olisi tarvinnut apua, mutta kaveri oli törkeä ja yritti kaikin keinoin välttyä auttamasta, mutta onneksi toinen kaveri oli jalompi.
Olisit alunperin jo pyytänyt vaan sitä kaveria joka oli valmis menemään isompaan kauppaan jos tiesit ettei pikku kaupasta löydy oikeita tuotteita. Miksi olit niin ehdoton tuotteissa? Miksi ei jotain korvaavaa olisi voinut tuoda.
Vierailija kirjoitti:
T. (Entinen) kaverisi
Älä tarjoudu tekemään palveluksia, jotka koet itsellesi liian suuriksi. Vastenmielistä marttyrointia ensin tyrkyttäytyä tekemään jotain, ja sitten uhriutua siitä. Kaverisi, entiset tai nykyiset, eivät voi tietää missä rajasi menevät jos et kommunikoi niitä.
Miten flunssa tai nuha estää sen, että ei voi yleensäkään mennä kauppaan. Vaikuttaa melko turhamaiselta prinsessoinnilta.
Ja itse asiaan minulla ei ole miehenä vastausta, koska miesten maailmassa tuosta ei olisi tullut ongelmaa ja naismaista mököttämistä seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Miten flunssa tai nuha estää sen, että ei voi yleensäkään mennä kauppaan. Vaikuttaa melko turhamaiselta prinsessoinnilta.
Ja itse asiaan minulla ei ole miehenä vastausta, koska miesten maailmassa tuosta ei olisi tullut ongelmaa ja naismaista mököttämistä seurannut.
Jos kuume on korkea ja flunssa tartuttamisvaiheessa, niin ei todellakaan voi eikä pidä mennä kauppaan, eli ap oli täysin oikeassa.