Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku selittää minulle mistä kaverini suuttui?

Vierailija
22.01.2024 |

Olin pahassa flunssassa viime viikolla ja parikin kaveriani tarjoutui käymään kaupassa puolestani, toki niin että maksoin ostokset ja he jättivät ne oven taakse etteivät saa tartuntaa. Asumme kaikki lähekkäin joten tämä oli helpompaa kuin tilata kotiinkuljetus kaupasta.

Sovin yhden kanssa, mutta sitten hän sanoi, että ehtii käydä vain pienessä lähikaupassa ja ostaa mitä siellä on valikoimissa. Kävi sitten tuossa kaupassa ja useampi juttu ostoslistalta jäi pois koska niitä ei ollut kyseisessä lähikaupassa. Hyväksyin sitten toisenkin kaverin auttamistarjouksen kun hän sanoi, että voi käydä isommassa kaupassa ja ostaa mitä jäi puuttumaan. Tämä ihan siksi, etten tiennyt milloin itse pääsisin kauppaan enkä halunnut jäädä ilman useampia tuotteita.

Ensimmäinen kaupassa käynyt sai sitten tietää, että toinenkin kaveri oli käynyt puolestani kaupassa ja suuttui ihan valtavasti. Yritin selittää miksi näin tapahtui mutta ei auttanut. Nyt tämä kaveri ei suostu puhumaan minulle.

Voiko joku selittää, miksi joku suuttuu tuollaisesta niin valtavasti? Joo, ymmärrän että hänen mielestään halveksin hänen tarjoamaansa apua mutta ihan tosissaan pitää nyt mykkäkoulua tuon takia? Ja uskomatonta kyllä, olemme tosiaan kaikki aikuisia. Pitänee tilata kotiinkuljetus jatkossa ettei tapahdu tällaisia.

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kieltäytynyt avusta kun kuulit että kaveri on kiireellinen? Kun kuitenkin kerroit, että apu ei ollut välttämätöntä. Tottakai häntä ärsyttää, että on turhaan käynyt kaupassa kovassa kiireessä kun se ei ollutkaan tarpeen vaan myös toinen kaveri on käynyt sulle kaupassa heti perään.

Kuulostaa jotenkin uskomattomalta, että useampi ihminen ravaa flunssaiselle ihmiselle kaupassa peräkkäin vaikka tämä voisi tilata ruuat kotiin. Itse en kehtaisi tuolla tavalla vaivata, vaikka ystävä tarjoutuisikin.

En tuosta nyt noin kovasti suuttuisi, jatkossa en ehkä vaan tarjoaisi apua yhtä helposi ja pitäisin ap:ta vähän törppönä. 

Jos se kauppa on tosiaan vain korttelin päässä kuten ap kertoi niin ei nyt luulisi siellä käymisen olevan iso vaiva, varsinkin jos henkilö ostaa samalla omat ruokansa. 

Vierailija
102/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tarjoutuu auttamaan on avun ottaminen vastaan täysin ok. Ihan turhaan haukutte apta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tarjoutuu auttamaan on avun ottaminen vastaan täysin ok. Ihan turhaan haukutte apta.

Tarjoutuiko kaveri auttamaan vai pyysikö Ap ja kaveri suostui? Siinä on vissi ero.

Vierailija
104/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kieltäytynyt avusta kun kuulit että kaveri on kiireellinen? Kun kuitenkin kerroit, että apu ei ollut välttämätöntä. Tottakai häntä ärsyttää, että on turhaan käynyt kaupassa kovassa kiireessä kun se ei ollutkaan tarpeen vaan myös toinen kaveri on käynyt sulle kaupassa heti perään.

Kuulostaa jotenkin uskomattomalta, että useampi ihminen ravaa flunssaiselle ihmiselle kaupassa peräkkäin vaikka tämä voisi tilata ruuat kotiin. Itse en kehtaisi tuolla tavalla vaivata, vaikka ystävä tarjoutuisikin.

En tuosta nyt noin kovasti suuttuisi, jatkossa en ehkä vaan tarjoaisi apua yhtä helposi ja pitäisin ap:ta vähän törppönä. 

Mitä ihmeellistä jos kaverit itse tarjoutuivat auttamaan ja ap itsekin auttelee muita tarvittaessa.

Vierailija
105/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoutuiko kaveri auttamaan vai pyysikö Ap ja kaveri suostui? Siinä on vissi ero.

Ei ole jos itse suostuvat.

Vierailija
106/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kaveri ei ap vastaa siksi, että pelkää sun tyrkyttävän taas uutta kauppalistaa.

Se ei vaan kehtaa sanoa, ettei halua juosta sun asioillasi enää. 

Ap ei ole vastuussa sen kaverin tunteista.

Vierailija
107/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jos itse suostuvat.

Jos multa pyydetään apua niin oletan että silloin sitä apua oikeasti tarvitaan eikä kaveri selviä ilman apuani. Autan jos pystyn, vaikka olisin itse kuinka kiireessä. Mutta jos kaveri ei kerro että on kysynyt monelta muultakin ja joku muukin auttaa häntä, niin silloin tuntuu vähän surkeasti hoidetulta hommalta.

Vierailija
108/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä moista, itse olisin iloinen vaan jos jotenkin pystyin ystävää auttamaan ja tyyväinen kun sai puuttuvat tuotteet muuta kautta.

Vierailija
109/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun kaveri ei ap vastaa siksi, että pelkää sun tyrkyttävän taas uutta kauppalistaa.

Se ei vaan kehtaa sanoa, ettei halua juosta sun asioillasi enää. 

Ap ei ole vastuussa sen kaverin tunteista.

Ap nyt kuitenkin teki tämän aloituksen juuri ymmärtääkseen sen kaverin tunteita. Käsittämätöntä että siihen esitettyyn kysymykseen sitten ei saa vastata ilman että saa haukut niskaansa muilta palstalaisilta.

Vierailija
110/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Jäin vielä miettimään tuota. Kaveri ei edelleenkään puhu minulle vaikka olen pyytänyt anteeksi. Tuntuu siksikin pahalta, että vain pari viikkoa sitten hän oli flunssassa ja kokkasin hänelle varta vasten keittoa kun hän sitä toivoi. Kävin hakemassa kaikki raaka-aineet kaupasta, tein keiton ja vein sen hänelle, samalla kun vein laatikollisen klementiinejä ja yrttiteetä. Kiitteli tuolloin suuresti avusta ja hoivasta. Joten siksikään ei tullut mieleen, että hänen avuntarjouksensa hyväksyminen olisi ollut niin iso juttu koska olin juuri häntä auttanut vielä suuremmin. 

ap

Lopeta. Kyseessä ei ole mikään kaveri. Jos haluat tehdä vapaaehtoistyötä mielenterveysongelmaisten parissa, se on oma asiasi, mutta tuo koko kuvio on täysin järjetön. Jos et katkaise välejäsi tuohon ihmiseen, olet yhtä typerä kuin hänkin. Ehkä typerämpi, koska alennuit pyytämään anteeksi.

Koska tässä ketjussa näyttää riittävän ymmärrystä kaikelle turhalle loukkaantumiselle ja oman pahan olonsa purkamiseen muihin sekä odotetaan ihmisten joskus tarkoittavan eri asiaa kuin sanovat, joudun olettamaan, ettei tämä ole vain yksittäisen ihmisen ongelma ja suosittelen pyytämään ensi kerralla apua joltain mieheltä.

Vierailija
111/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit nyt vaan auttaa toisiaan. Ei mulle ois mikään ongelma käydä vaikka kahdessa kaupassa hakemassa kaverille tuotteita.Vaikuttaa vähän erikoiselle tyypille tuo apn kaveri, pitäisin välimatkaa.

Vierailija
112/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Koska tässä ketjussa näyttää riittävän ymmärrystä kaikelle turhalle loukkaantumiselle ja oman pahan olonsa purkamiseen muihin sekä odotetaan ihmisten joskus tarkoittavan eri asiaa kuin sanovat, joudun olettamaan, ettei tämä ole vain yksittäisen ihmisen ongelma ja suosittelen pyytämään ensi kerralla apua joltain mieheltä.

Totta. Sitten ei tarvitse palstalla arvailla, kun tietää kaverin vetäneen herneen nenään siksi ettei Ap palkinnut apua seksillä.

Vierailija
113/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä vajaan kuorman tuonella kaverillasi on puolustautumisreaktio päällä,häntä hävettää. Kyllä hän olisi ehtinyt tuoda ne kaikki tavarat, mutta hän ei viitsinyt.

Aivan turhaa murehdit tuollaista "ystävää". Ystävyys on paljon syvempää kuin yhteiskävely naapurustossa hän ei ole ystäväsi, tuskin edes hyvä kaveri.

Vierailija
114/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Onneksi mulla ei ole tuollaisia kavereita. Ihan suoraa sanottuna.

Taitaa koko stoori olla jostakin jenkkiläisestä saippuasarjasta sillä Suomessa ei kukaan keittele soppaa flunssaiselle kaverilleen. Eikä varmaan käy kaupassakaan. En ainakaan itse ole koskaan kuullut moisesta. Ihan omin avuin täytyy flunssaisena mennä kauppaan, apteekkiin ja lääkäriinkin.

Vierailija
115/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa koko stoori olla jostakin jenkkiläisestä saippuasarjasta sillä Suomessa ei kukaan keittele soppaa flunssaiselle kaverilleen. Eikä varmaan käy kaupassakaan. En ainakaan itse ole koskaan kuullut moisesta. Ihan omin avuin täytyy flunssaisena mennä kauppaan, apteekkiin ja lääkäriinkin.

Eikö sulla oikeasti ole yhtään ihmistä elämässäsi, joka viitsisi käydä missään puolestasi kun olet sairaana? Surullista. 

Vierailija
116/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla oikeasti ole yhtään ihmistä elämässäsi, joka viitsisi käydä missään puolestasi kun olet sairaana? Surullista. 

Samaa ihmettelin. Onko osa ihmisistä Suomessa tosiaan noin yksinäisiä, ettei heillä ole ketään elämässä auttamassa? 

Vierailija
117/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla että loukkaantui siitä kun juoksutit häntä turhaan? Se isossa kaupassa käynyt kaveri olisi varmaan voinut tuoda kaiken kerralla? Voi tuntua siltä että pyydettiin apua mutta se ei riittänyt.

Vierailija
118/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea on tuollaista, että kukaan ei auta ketään? Onkohan tässä paikallisia kulttuurieroja.

Vierailija
119/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ihmistyypin ihan täysin. Minulla oli ennen kaverina tuollainen loukkaantuja joka saattoi alkaa jälkikäteen mököttämään siitä että jokin asia meni hänen mieletään väärin tai epäkohteliaasti, vaikka oli ensin vakuutellut muuta. Esimerkiksi kerran oltiin viettämässä aikaa tämän luona ja tämä oli vakuutellut että hänellä ei ole yhtään mitään muuta tekemistä kyseisenä päivänä. Ehdotin että käydään yhdessä tapahtumassa joka oli ihan lähellä. Oltiin oltu tuossa tapahtumassa ehkä puoli tuntia kun kaveri pimahti täysin siitä, miten hänellä "on ihan hirveästi tehtävää ja hän ei voi olla täällä enää, ei hän kerkeä tekemään enää mitään, koko päivä meni ihan pilalle".

Meillä meni itseasiassa välit kauppareissun takia. Oltiin molemmat menossa yhdelle kolmannelle kaverille illanviettoon ja olin sopinut illanvieton järjestäjän kanssa että tulen suoraan töistä mutta käyn sitä ennen hakemassa pari asiaa (myös illanviettoon pyydettyjä asioita) kaupasta, eli tuloni saattaa venähtää. Järjestäjälle tämä oli ok ja oli vain mielissään kun pääsin tulemaan, tämä toinen kaveri muisti seuraavana päivänä pitkällä viestillä siitä miten pilasin koko illan odotuttamisellani ja minun olisi pitänyt olla tulematta, jos tiesin että en pysty tulemaan heti ajallaan. Siis vaikka asia oli viikkoa ennen illanvieton pitäjän kanssa sovittu.

Vierailija
120/205 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla että loukkaantui siitä kun juoksutit häntä turhaan? Se isossa kaupassa käynyt kaveri olisi varmaan voinut tuoda kaiken kerralla? Voi tuntua siltä että pyydettiin apua mutta se ei riittänyt.

Eikö sen suuttuneen kaverin olisi sitten pitänyt kieltäytyä tuomasta mitään jos kerran ei viitsinyt hoitaa koko hommaa? Silloin ap olisi tiennyt heti pyytää muualta apua eikä koko sotkua olisi tullut. Joten miksi se ensimmäinen kaveri ei viitsinyt sanoa, ettei aio hoitaa koko juttua? Mikä järki on tuoda vain joitakin tuotteita, eli hoitaa homma vain osittain, ja sitten kiukutella kun ap keksii tavan saada loputkin järjestettyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän