Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko joku selittää minulle mistä kaverini suuttui?

Vierailija
22.01.2024 |

Olin pahassa flunssassa viime viikolla ja parikin kaveriani tarjoutui käymään kaupassa puolestani, toki niin että maksoin ostokset ja he jättivät ne oven taakse etteivät saa tartuntaa. Asumme kaikki lähekkäin joten tämä oli helpompaa kuin tilata kotiinkuljetus kaupasta.

Sovin yhden kanssa, mutta sitten hän sanoi, että ehtii käydä vain pienessä lähikaupassa ja ostaa mitä siellä on valikoimissa. Kävi sitten tuossa kaupassa ja useampi juttu ostoslistalta jäi pois koska niitä ei ollut kyseisessä lähikaupassa. Hyväksyin sitten toisenkin kaverin auttamistarjouksen kun hän sanoi, että voi käydä isommassa kaupassa ja ostaa mitä jäi puuttumaan. Tämä ihan siksi, etten tiennyt milloin itse pääsisin kauppaan enkä halunnut jäädä ilman useampia tuotteita.

Ensimmäinen kaupassa käynyt sai sitten tietää, että toinenkin kaveri oli käynyt puolestani kaupassa ja suuttui ihan valtavasti. Yritin selittää miksi näin tapahtui mutta ei auttanut. Nyt tämä kaveri ei suostu puhumaan minulle.

Voiko joku selittää, miksi joku suuttuu tuollaisesta niin valtavasti? Joo, ymmärrän että hänen mielestään halveksin hänen tarjoamaansa apua mutta ihan tosissaan pitää nyt mykkäkoulua tuon takia? Ja uskomatonta kyllä, olemme tosiaan kaikki aikuisia. Pitänee tilata kotiinkuljetus jatkossa ettei tapahdu tällaisia.

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa tosiaan kotiinkuljetus jatkossa, menee helpommin.

Vierailija
2/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin tämä nyt oli helpompaa kuin tilata kotiin vaivaamatta muita? Sä pompotat montaa ihmistä samoilla ostoilla ja ihmettelet miksi kivistää? Jätä ne kaverit rauhaan ja tilaa kotiinkuljetus oven taakse. Ps. Kai sä myös bensarat maksoit näille kavereille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin tämä nyt oli helpompaa kuin tilata kotiin vaivaamatta muita? Sä pompotat montaa ihmistä samoilla ostoilla ja ihmettelet miksi kivistää? Jätä ne kaverit rauhaan ja tilaa kotiinkuljetus oven taakse. Ps. Kai sä myös bensarat maksoit näille kavereille?

Asuvat korttelin päässä, kaupat viereisessä korttelissa. Ihan kävellen kävivät joten ei mennyt bensaa. Ei tullut mieleen että asia olisi kovin vaivalloinen kun yleensä käyn kävellen kummassakin kaupassa oikeastaan päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä, kävelymatkaa on vain joitakin minuutteja. Ja ihan itse tarjoutuivat.

ap

Vierailija
4/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvat korttelin päässä, kaupat viereisessä korttelissa. Ihan kävellen kävivät joten ei mennyt bensaa. Ei tullut mieleen että asia olisi kovin vaivalloinen kun yleensä käyn kävellen kummassakin kaupassa oikeastaan päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä, kävelymatkaa on vain joitakin minuutteja. Ja ihan itse tarjoutuivat.

ap

Lisään vielä: ihan esimerkiksi koirapuistot ovat yhtä kaukana tai kauempana kuin kyseiset kaupat, jonka lisäksi kaikki käymme kävelyillä naapurustossa useita kertoja päivässä. Joten ei ihan tosiaan tullut mieleen, että parin korttelin kävely, jonka kaikki teemme joka päivä muutenkin, olisi mitenkään iso juttu. Eikä se ollutkaan, vaan toinen suuttui siitä, että olin ottanut tarjottua apua vastaan myös toiselta. Vaikka eihän sen olisi pitänyt hänelle mitenkään edes kuulua.

ap

Vierailija
5/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noi on vaikeita juttuja. Kannattaa tilata, jollei ole lähisukulaisia lähellä.

Vierailija
6/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt kaupassa toiselle, niin se oli yllättävän rankkaa, kun tuotteet olivat ihan eri mitä itse käytän, ja niiden etsimiseen meni isossa kaupassa aikaa ja lista oli sellainen että jouduin menemään edestakaisin. Se oli kirjoitettu varmaan oman kaupan tuotteiden sijainnin mukaan, jolloin olisi vain voinut yhdellä kävelyllä kaupan läpi poimia halutut tuotteet. Kauppalistaan oli hyvin tarkasti kerrottu merkit tai esim korpuista, että kaneli-versiota, mikä helpotti mutta toisaalta oli niin spesifiä, että piti etsiä oikeat tuotteet eikä rinnakkaisia voinut ottaa.

Jatkossa suostuisin korkeintaan noutamaan valmiin kauppakassin, mutten sitäkään kun en ole autoileva. Itse käyttäisin jotain toimituspalvelua jos olisin estynyt.

Vierailija
7/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä käytännössä osoitit tuolle ensimmäiselle kaverille, että hänen vaivannäkönsä oli ihan täysin turhaa sillä sinun täytyi silti pyytää muualtakin apua. Hänellä oli kova kiire, mutta yritti silti tehdä sen mitä sinun eteesi pystyy, mutta tuo apu ei sinulle riittänyt. 

Vierailija
8/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passuutat muita monia. Vaikka joku tarjoutuisi, voi sanoa, että kiitos, ja pyydän jos tulee tosi kova tarve.

Vierailija
9/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen erikoistarvikkeita flunssassa oleva ihminen oikein tarvitsee niin paljon, että täytyy kahta kauppaa myöten käydä etsimässä jotain tiettyjä asioita? Itse olisin ollut tyytyväinen jos joku olisi käynyt hakemassa ihan mitä tahansa täytettä tyhjään jääkaappiin, flunssassa ei kuitenkaan maista mitään tai jaksa panostaa kokkaamiseen. 

Vierailija
10/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain wolttaat ne ostoksesi seuraavalla kerralla.

Vierailija
11/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa ajattelin sen olevan siksi, että näin toimimme naapurustossa laajastikin korona-aikana. Itse kävin useita kertoja kaupassa toisten puolesta tuolloin, oli joustavampaa kysyä lähistöllä asuvaa kaveria tai naapuria käväisemään kaupassa. Joten itsellä oli tätä ennen kokemus vain siitä, että olin itse se kauppa-apu enkä kokenut sitä mitenkään vaikeana. Kyse ei siis ole haja-asutusalueesta jossa olisi pitkät välimatkat ja bensoihin menisi rahaa vaan alueesta, jossa kaupat ovat lyhyen kävelymatkan päässä.

Mutta joo, enpä toiste ota avuntarjouksia vastaan tai ainakin olen hyvin varovainen niiden kanssa, sillä ei tosiaan ole kiva kun sitten suututaan. Itse autoin mielelläni toisia tuolloin korona-aikana mutta ei sitä tosiaan voi omasta kokemuksesta yleistää.

ap

Vierailija
12/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ome ihan reilua sinulta juoksuttaa molempia kavereita kauppaan, toinen näkee sen vaivan turhaan, yhden käynti pitää riittää. Kyllä Alepasta saa leivän, maidon, mandariinin, pakastepizzan ja suklaalevyn, jotka flunssassa riittää hyvin, ei flunssainen tarvitse välttämättä K-Supermarketin itse savustamaa norjalaista lohta. Mutta ei tuosta silti nyt suuttua kannattaisi. Mykkäkoulun pitäminen on ihan lapsellista muutenkin. Kai muuten käskit molempien ostaa samalla itselleen vaivanpalkaksi jotkut suklaalevyt tms?

Vierailija
13/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa ajattelin sen olevan siksi, että näin toimimme naapurustossa laajastikin korona-aikana. Itse kävin useita kertoja kaupassa toisten puolesta tuolloin, oli joustavampaa kysyä lähistöllä asuvaa kaveria tai naapuria käväisemään kaupassa. 

😇😇😇

Vierailija
14/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa ajattelin sen olevan siksi, että näin toimimme naapurustossa laajastikin korona-aikana. Itse kävin useita kertoja kaupassa toisten puolesta tuolloin, oli joustavampaa kysyä lähistöllä asuvaa kaveria tai naapuria käväisemään kaupassa. 

😇😇😇

Yksinkertaisesti totta.

Vierailija
15/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kaveri suuttui turhasta. Hän ilmoitti jo valmiiksi, että kaikkia tavaroita ei tule. On jopa tehnyt sen kiusallaan: ikää kuin auttaa, mutta jättää sinut huonoon tilanteeseen, kun myös isompi kauppa oli kävelymatkan varrella. Hän on lopulta suuttunut siitä, että sait loputkin tavarat ja hänen aiheuttama kiusa ei onnistunut. Mökötys kertoo koko totuuden.

Jokainen aito YSTÄVÄ haluaa auttaa kavereitaan. Siihen ei kuulu sairaan kiusaaminen.

Mun nähdäkseni tässä oli lähellä asuva kaveriporukka, joista kuka vaan olisi voinut auttaa sairastunutta kaveria.

Me lukijat ei voida tahallaan ymmärtää tilannetta väärin. Uskon, että AP auttaisi muita kavereita samassa tilanteessa.

Johtopäätös on se, että älä pidä ensimmäistä auttajaa enää hyvänä tai luotettavana ystävänä. Ystävä olisi ollut iloinen, että sait loputkin tavarat kotiin. 

Vierailija
16/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinä käytännössä osoitit tuolle ensimmäiselle kaverille, että hänen vaivannäkönsä oli ihan täysin turhaa sillä sinun täytyi silti pyytää muualtakin apua. Hänellä oli kova kiire, mutta yritti silti tehdä sen mitä sinun eteesi pystyy, mutta tuo apu ei sinulle riittänyt. 

Jos vaikka leipoo, ja ensimmäinen kaveri saa tuotua kaupasta jauhot ja kananmunat, mutta hiiva olikin loppunut, ei pitäisi olla mitenkään ilkeää ketään kohtaan, jos kaveri nro 2 hakee sen hiivan? 

Ennemmin noin, kuin pyytää sitä ensimmäistä juoksemaan toiseen kauppaan. Ja molemmat tarjoutuivat itse auttamaan.

Omituisia "ystäviä" täällä, kun kysellään oitis bensanhintaa ja korvauksia. Aito ystävyys on molemminpuolista ja itse ainakin tekisin vastapalveluksen, tarjoaisin lounaan tai vastaisin itse ystävän samantyyppiseen avunpyyntöön.

On aivan eri asia, jos joku ystävä vaikka lainailee rahaa, eikä koskaan maksa, mutta pieni kauppakäynti kuuluu normaaliin kaveruuteen. Parempi teidänlaistenne vaan olla ITSENNE kanssa, ITSEKKÄINÄ, kuin olla jonkun muka ystävä.

Kyse oli sairastavasta ystävästä, joka ei päässyt hakemaan ruokaa, ei mistään laiskuudesta.

Vierailija
17/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka leipoo, ja ensimmäinen kaveri saa tuotua kaupasta jauhot ja kananmunat, mutta hiiva olikin loppunut, ei pitäisi olla mitenkään ilkeää ketään kohtaan, jos kaveri nro 2 hakee sen hiivan? 

Ennemmin noin, kuin pyytää sitä ensimmäistä juoksemaan toiseen kauppaan. Ja molemmat tarjoutuivat itse auttamaan.

Omituisia "ystäviä" täällä, kun kysellään oitis bensanhintaa ja korvauksia. Aito ystävyys on molemminpuolista ja itse ainakin tekisin vastapalveluksen, tarjoaisin lounaan tai vastaisin itse ystävän samantyyppiseen avunpyyntöön.

Leivotko useinkin kovassa flunssassa jos olet niin kipeä ettet pysty käymään itse kaupassa? Hiiva nyt muutenkin kuuluu jokaisen pikkukaupankin valikoimaan.

Vierailija
18/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät hallitse tunteitaan ja käytöstään kovin hyvin nykyään. En ymmärrä mikä tuossa on ongelma että piti suuttua noin pahasti.

Vierailija
19/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Leivonta" oli vain esimerkki, ei tarvitse lukea kuin piru raamattua. Ole sinä vaan rauhassa, äläkä koskaan auta ystävää, tai muista ainakin laskea tarkkaan jokainen asiaan kuluva sentti korkojen kera. Tai ehkä on parempi, että touhuilet vaan itseksesi.

Ei ihmekään, että esim. koulukiusaaminen on huipussaan. Hyi miten pahoja ja ilkeitä ihmiset nykyään ovat. "Minä minä ja vain minä".

Vierailija
20/205 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä ymmärrä mitä suuttumista tuossa on. Varsinkin kun kaverit ITSE TARJOSIVAT apua. Jos tuo ensimmäinen kaveri ei pystynyt hoitamaan kaikkea, niin eikös se silloin ole kaikkien etu, että toinenkin auttoi? Minun kaverini eivät koskaan ole käyneet minulle kaupassa, vaikka kaupat ovat ihan lähellä meilläkin ja kaikilla muilla on autotkin paitsi minulla. Olen ajatellut että ehkä syynä on se että minulla on eri ruokavalio kuin heillä ja kokevat sen siksi vaikeaksi vaikka olisi tarkka lista. Mutta kyllä itse auttajan roolissa usein olleena olisin ollut kiitollinen jos auttamisiin olisi joku muukin joskus osallistunut. Normaali flunssa ei kuitenkaan yleensä vie toimintakykyä moniksi viikoiksi eikä kaupassa tarvi joka päivä käydä eli kyseessä ei ole pitkäkestoinen avuntarve. Kaveri on kiukutteleva marttyyri, olisi keskustelun paikka. Asia olisi ihan eri jos ap olisi itse käskyttänyt ja hyppyyttänyt kavereitaan kaupasta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi