Kuinka paljon aiemmin heräät töihin/kouluun?
Kuinka kauan menee laittaessa kaikki lähtövalmiiksi?
Itse kuhnin varmaan tunnin, ennenkuin saan itseni ovesta ulos.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimistopäivä, herään 6.00. Käytän koiran ulkona ja käyn aamupesulla ja vessassa, puen, syön ja ruokin koiran, meikkaan ja laitan hiukset. 6.25 lähden ajamaan töihin. Menen aina etuajassa plussatunteja keräillessä.
Jos etäpäivä, herään 7.35, käytän koiran, käyn aamupesulla ja vessassa, laitan hiukset ponnarille ja aloitan työt 7.45.
No et siten vielä vähemmän aikaa voi olla koirien kanssa aamulla pihalla?! :O Herranen aika, koiria olisi hyvä aamulla ulkoiluttaa sen puoli tuntia! Itse herään klo 05:50, ja ulkona olen koiran kanssa viimeistään 06:15 ja kotona ollaan klo 07:00. Sen jälkeen juon kahvit, puen työvaatteet ja lähden töihin 7:45
Mikä ihme sinua riivaa? Ei, en käytä koiraa lenkillä heti herättyäni koska toimistolle lähtiessänikin mies jää yleensä kotiin ja hän lenkittää koiran aamukahvinsa jälkeen, kuten kerroin.
Lisäksi, ei asuta missään kerrostalokopperossa, vaan meillä on iso, koiria varten aidattu piha, jossa koira on tänäkin aamuna kiertänyt, nuuskinut ja jopa juossut moneen kertaan edestakaisin, kun taas tuli uutta lunta. Tykkää juosta pihassa vapaana muutenkin ja saa tehdä sitä just niin paljon kun haluaa. Liikunnassa voittaa remmilenkin mennen tullen ja joka päivä tehdään se lenkki kuitenkin, vaikka sitä ei tehdäkään klo 7. Lähdetään pellolle, metsään tai ihan tielle, ellei lähdetä autolla jonnekin kauemmas retkeilemään.
Marraskuun alusta alkaen kun katsotaan tähän päivään, niin koira on ollut yksin kotona yhden (1) työpäivän ajan. Että on paljon paremmat oltavat, kuin monella muulla koiralla. Nyt saa loppua tuo jankutus, kun ette lukea osaa 😄
Herään aina kuudelta. Jatko riippuu päivästä.
Jos on uimahalli- tai punttispäivä niin herättyäni juon lasin appelsiinimehua ja suuntaan hallille tai salille. Olen siellä noin 6.30, treeniin menee tunti, kotona 7.45. Aamiainen ja sen jälkeen koiran kanssa puolen tunnin lenkki. Työt aloitan yhdeksältä.
Jos on lenkkipäivä niin näin talvella se tarkoittaa sitä että aloitan työt jo heti kuuden jälkeen. Kahdeksan maissa aamiais- ja koiranlenkitys tauko, sitten taas töitä ~11 asti. Tunnin lenkki ja sen päälle lounas, Iltapäivä töitä. Kesällä käyn juoksemassa aamuisin kun on viileämpää jolloin rytmi on sama kuin uinti/salipäivinä, mutta näin talvella käyn mieluummin päivällä kun on valoisaa.
Ja juu, koiraa ei kiinnosta aikaiset herätykset, muuten veisin sen tietysti heti kuudelta. Rontti kuitenkin kääntää vain kylkeä jos ehdottelee lenkkiä niin aikaisin.
4:45 herättää kello. Aamupalan syönti ja lähden töitä kohti ajelemaan n.5:30. Työt alkaa 6:00
Riippuu vähän mut keskimäärin about 30-40min ennen kun ajattelin olla työpaikalla. 11-15min kestää työmatka.
Riippuu vuorosta mutta pyrin heräämään joka päivä aamu neljältä, (aamuvuoro alkaa klo 6.00) itse aamutoimiin ei mee ku 10 min, työmatkaan sitte enempi. 45 kävely junalle ja 30min junalla ja sitte oot 20min etuajassa odottamassa työn alkua jolloin yleensä syön aamupalan. Joinain päivinä kulkee bussi jolloin skippaan aamusta tuon kävelyn.
Hui kauhea kun ihmiset joutuvat heräämään aikaisin ja työt alkaa aikaisin joillain (6.00). En itse pystyisi.
Olen sen verran aamu-uninen, että herätys soi 7.50 minkä jälkeen avaan läppärin (eli etätöitä teen aina), päästän koirat pihalle (aidattu iso piha) ja keitän kahvit. 8.00 aloitan työt kahvin kanssa, eli aamuisin lähinnä sähköpostin perkaus ja mm posteihin vastailua pari ekaa tuntia, jos ei ole palavereja heti aamutuimaan.
Herään 6.40 ja lähtö himasta 7.25. Töissä just tähän ennen kasia, vuoro alkaa 8.00.
1-1,5 tuntia ennen lähtöä nousen, nuorena riitti varttikin valmistautumiseen mutta vanhemmiten on kiva nauttia hitaammista aamuista :D
Herätys 07.00, naaman ja hampaiden pesu, vaatteet päälle ja pyörän selkään, työt alkavat 7.30.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joill menee akke tunti, kuvittelevat olevansa luonnonkauniita kaunottaria, että sen kun kampaa hiukset, mutta todellisuudessa ovat seinästä reväistyn nököisiä kun pääsevät työpaikalle saakka.
Itsellä menee arkimeikkiin ehkä 10 minuuttia jos sitäkään, ja näytän tietääkseni ihan ihmiseltä :D Ihan helposti voi ehostautua, syödä ja pukea alle tunnissa.
Vaikka heräisin 3 tuntia liian aikaisin niin kaikki aika menee ja lopussa tulee vielä kiirekin.
Kaksi tuntia ennen lähtöä on herättävä ja silti tulee usein kiire. Johtuu vaan siitä, että jostain syystä jumitan aamulla niin paljon, että en meinaa saada mitään tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimistopäivä, herään 6.00. Käytän koiran ulkona ja käyn aamupesulla ja vessassa, puen, syön ja ruokin koiran, meikkaan ja laitan hiukset. 6.25 lähden ajamaan töihin. Menen aina etuajassa plussatunteja keräillessä.
Jos etäpäivä, herään 7.35, käytän koiran, käyn aamupesulla ja vessassa, laitan hiukset ponnarille ja aloitan työt 7.45.
Sekuntiakaan en usko, että teet tuon kaiken luettelemasi 25 minuutissa. Ehkä teet etänä niin usein, ettet muista, mihin aikaan oikeasti heräät ja monelta lähdet. Aamupalaa et ainakaan tuossa ajassa ehdi syödä mitenkään.
Oma aamuni menee nopeammin tai hitaammin riippuen siihen, moneen menen. Jos työpäivä alkaa jo 6.30, herään 5.40 ja suihkin nopeasti itseni valmiiksi. Ripsarit laitan silmiin vasta työpaikalla ja syön aamupalan siellä. Jos työpäivä alkaa klo 8, herään 6.30, silloinkin syön vasta töissä, mutta heräilyyn on enemmän aikaa. Jos taas menen ysiksi töihin, herään 7.20 ja syön aamiaisen kotona. Suihkussa en käy ikinä aamuisin, vaan aina illalla. Työmatkaan menee 20 min.
En voisi ikinä lähteä töihin ilman että kävisin aamulla suihkussa, sen verran pitää miettiä myös kollegoita! :O
Herään miten sattuu, puoli tuntia myöhemmin olen työn touhussa. Aloitan työt 7 - 9 aikaan päivästä riippuen. Yhtenä päivänä viikossa pitää olla palaverissa ennen ysiä. Aamupalan syön vasta työn ohessa, muuten joutuisin heräämään pari tuntia aiemmin.
Jos menen klo 10, herään 8.
Jos menen klo 9, herään 7:30.
Jos menen klo 8, herään 6:45.
Mahdollisimman vähän tingin hyvistä yöunista, mitä aiemmaksi pitää mennä, sitä vähemmän aikaa varaan valmistautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekuntiakaan en usko, että teet tuon kaiken luettelemasi 25 minuutissa. Ehkä teet etänä niin usein, ettet muista, mihin aikaan oikeasti heräät ja monelta lähdet. Aamupalaa et ainakaan tuossa ajassa ehdi syödä mitenkään.
Mulle on aivan sama vaikket usko, totta se kuitenkin on 😄 Aamupalani toimistopäivinä menee niin että napsautan vedenkeittimen päälle ja kippaan puurohiutaleet lautaselle, menen pesulle, tulen takaisin ja sekoitan puuron, lisään marjat ja jogurtin ja syön samalla kun meikkaan. Kesällä voin syödä ulkona samalla kun katselen koiraa. Mutta joka tapauksessa, jos varaan puoli tuntia aikaa niin lähden 5 minuuttia ennen. Vakiintunut valmistautumisaika siis, vuosien kokemuksella.
Kotipäivinä aloitan työt ensin ja syön vasta 9-10 aikaan aamupalan, silloin kahvia, leipää ym pidemmällä kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
En voisi ikinä lähteä töihin ilman että kävisin aamulla suihkussa, sen verran pitää miettiä myös kollegoita! :O
Hyvä niin ja täysin ymmärrettävää silloin, kun yöhikoilu on noin voimakasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joill menee akke tunti, kuvittelevat olevansa luonnonkauniita kaunottaria, että sen kun kampaa hiukset, mutta todellisuudessa ovat seinästä reväistyn nököisiä kun pääsevät työpaikalle saakka.
No sä voit laittautua vaikka 2 tuntia ihan vapaasti että olet sitten riittävän hyvännäköinen lähtemään. Mulle riittää että on siisti, ei se mikään kauneuskilpailu ole ja jos olisi, niin en minä siihen osallistuisi. Meikkejä en käytä, ihan turhaa touhua koittaa näyttää keinotekoisesti joltain ja aiheuttaa turhaa roskaa, luonnonvarojen haaskausta sekä kärsimystä eläimille.
Herään 06.50 ja yleensä pääsen ovesta ulos siinä 08.30. Työmatka on vartin kävellen.
Käyn suihkussa joka aamu, syön rauhallisesti aamupalaa tietokoneen ääressä (lähinnä luen uutisia eri lehdistä), sitten föönaan hiukset, pesen hampaat ja pukeudun. Varmasti selviäisin noin tunnissa jos olisi pakko, mutta pidän kiireettömistä aamuista.