Kuinka paljon aiemmin heräät töihin/kouluun?
Kuinka kauan menee laittaessa kaikki lähtövalmiiksi?
Itse kuhnin varmaan tunnin, ennenkuin saan itseni ovesta ulos.
Kommentit (128)
Entisessä elämässä etätöissä oli ihan normaalia, että kello soi kymmenen minuuttia ennen aamupalaveria. Siinä sitten kuulokkeet päässä aamupalat, vessassakäynti jne.
Nykyisin teen läsnätyötä, työt käytännössä alkavat /loppuvat kolmessa eri paikassa (liikenneala). Lähin paikka on tuossa kymmenen minuutin päässä kävellen, joukkoliikenteellä 2 min + lyhyt kävely. Näinä päivinä riittää erinomaisesti herääminen tuntia ennen, joskus jätän vähemmänkin aikaa. Sitten jos aloitus kauempana, niin sen mukaan lisäaikaa. Mutta oikeasti riittää ihan hyvin heräämisestä 10 min, jos syö, niin 10-20 lisää. Ja siis käyn yleensä illalla suihkussa / saunassa niin aamulla en jaksa mennä pesulle yleensä, niin siihenkään ei kulu aikaa.
Mulla on ärsyttävä tapa käydä suihkussa aamulla. En jaksa koskaan iltaisin, kun väsyttää. Sitten kun käyn suihkussa, kuivaan kylmällä ilmalla hiukset. Talvella joudun myös rasvaamaan ihoa. Menee tuohon suihkuhommaan hiusten kuivattamisen kanssa 20-30 min. joka aamu.
Toinen aikasyöppö on se mistä äiti aina kotona motkotti. En osaa valita vaatteita illalla valmiiksi. Joinakin aamuina etsin 10 minuuttia kaapeista, mitä laittaisin päälle.
Kolmas aikasyöppö on lehden luku. Luen joka aamu lehteä vähintään 10-15 minuuttia. Päätän aina, että vilkaisen vain vähän, ja sitten jään selaamaan. Se ärsyttää itseänikin, mutta tavasta on vaikea luopua.
Kaikkineen minulla menee aikaa heräämisestä ulko-oven sulkemiseen noin 1,5 tuntia. Sitten vielä työmatka. Usein olen toimistolla vasta noin klo 9.30. Päätän aina, että huomenna olen nopeampi ja viimeistään klo 8.30 aloittamassa työpäivää. Ei niin tapahdu. Liukuva työaika on paha juttu ja iltapäivästä työpäivät sitten venyy. Tänäänkin lähdin töistä vasta klo 17.30. Ilta jää lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Herätys 5:50, ovesta ulos 6:40, töihin leimaan itseni sisään 7:20
Ja työt leimaamisen jälkeen alkoi 11.30
Noin kaksi ja puoli tuntia. Herätys 5:30. Koiran ulkoilutus säästä riippuen 20-50 minuuttia. Aamukahvit ja lehden lukua noin 7:00 asti. Suihku ja muut aamutoimet. Töihin lähden noin 7:35-7:50 ja työt alkavat yleensä 8:10.
Herään, pukeudun, otan aamulääkkeen ja lähden. Tähän menee 10 min ja työmatkaan 5-10 min, joten herään 8.40 kun työt alkaa 9.00
2 tuntia aiemmin, saa rauhassa kahvitella. Illat rauhoitan jo 19.00 eli, en räplää nettiä, menen nukkumaan illalla aiemmin.
Menee pari tuntia, ja se on liikaa. En ole aamuihminen, ja olen muutenkin hidasliikkeinen. Herättyäni avaan puhelimeen ja roikun somessa n.10-40 minuuttia. Sitten suihku ja naaman ja kropan rasvaus. Aamupala katsoen aamu-TV: tä. Pukeutuminen. Joskus kokeilen useampaakin asua, siinäkin menee aikaa. Meikkaus. Laitan aina ripsivärin, meikkivoiteet, puuterin, poskipunan, kulmavärin, huultenrajauskynän sekä huulipunan.
Pitäisi jättää ainakin tuo suomen selaaminen pois. Käydä illalla suihkussa. Ja valita vaatteet illalla valmiiksi. Joskus tein aamupalaleivät valmiiksi rasiaan ja söin ne vasta kahvitauolla töissä. Mutta se ei ollut hyvä koska nälkä oli aivan hirveä ennen taukoa.
Kun olin tehtaalla töissä niin aamukuuden vuoroon heräsin klo 3 että sai rauhassa kahvitella, peseytyä, ajella työmatkan ja työpaikallakin vielä vaihtaa varusteet ja keretä työpisteelle siihen klo 6:ksi jyräyttämään koneet käyntiin.
10 min. Harjaan vain hiukset ja hampaat. En kuitenkaan samalla harjalla
Kello soi aamulla 6.00, ensiksi laitan microon puuron kypsymään, käyn suihkussa, ja sitten syön ja katselen uutisia netistä, sitten pukeudun ja lähden työpaikalle, jossa olen n. 6.55.
Jos eläisin yksin, menisi varmaankin 15-30 min. Mutta herään siinä 6.40-6.55, katson että koululainen on hereillä ja löytää aamiaista, keitän kahvit ja pesen hampaat ja pukeudun, herättelen päiväkotilaista ja katson hänen pukemiset ja pesut ja hiusten laiton, muistelen tarvitseeko kouluun/päiväkotiin mitään, pakkaan omat eväät reppuuni siinä samalla, sitten koululaisen lähtöhalaukset ja suukot, pienemmän vessat ja ulkovaatteet ja olemme ehkä 8 aikaan lähdössä. Päiväkodilta lähden kohti työpaikkaa siinä 8.10-8.20 ja töissä olen fyysisesti 8.35-8.50 riippuen miten matkan kuljen. Hitonmoinen urakka joka aamu jotta saa leipänsä tienattua. Parhaillaan pohdin mitä osaa kokonaisuudesta saisi liikautettua niin että olisin vaikka varttia aiemmin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pese hampaita, harjaa hiuksia, pese kasvoja,...?
Siis oli tarkoitettu tyypille, joka on autossa matkalla töihin 10 min heräämisestä
Olen eri. Mutta jos nyt oikein mietin niin pukeutumiseen menee minuutin verran. Hampaiden pesuun suositellaan 2 minuuttia. Kasvojen pesuun menee alle 10 sekuntia, hiusten harjaukseen ja ponnarille laittoon korkeintaan 20 sekuntia. Jotta miksi ei 10 minuutissa ehtisi noita tehdä ja vielä muutakin.
Joku 10 sekunnin kasvojen pesu on maailman turhin asia eli jos ei sen enempää jaksa vaivautua, voi jättää kokonaan pois.
Herään 6:10 ja lähden töihin tai aloitan työt kotona klo 7:45. Aamupuuhiin kuuluu suihku, laittautuminen, koiran ulkoilutus ja kuppi kahvia.
Herätys duuniin tuntia ennen, joskus pari 10 min torkkua perään kun ei lähe, 8min kävelymatka duuniin, fillarilla 2min.
19.30 soi kello ja klo 20 ulos ovesta. Klo 20.30 töissä. Ensin dösä, sitten vaihto sporaan.
- stadin yökkö
Seuraavasti:
ylös klo: 06.00. Ruoka itselle ja koiralle.
klo: 6.15 aamiainen lapsille
klo: 6.20 ulos koiran kanssa
klo: 6.40 vaimo on pukenut lapset
klo: 6.45 minä + lapset ulos.
klo: 7.00 lapset päiväkotiin
klo: 7.15 kuntosalille.
klo: 8.00 takaisin kotona
klo: 8.05 kone auki töissä.
pakko herätä vähintään 1h 45 min aikaisemmin koska olen iän myötä hidastunut aamutoimissa niin paljon, että en selviä millään tunnin varoajalla. Haluan käydä aamulla suihkussa, sitten juon rauhassa aamukahvin ja syön vähän jotain, kun keli sallii istun terassiparvekkeella katselemassa upeaa maisemaa samalla. sitten laittaudun muuten ja ajan töihin 15 min. Olen sellaisessa työssä jossa itse määrittelen alkamisajan, joten ei ole minuuttiaikataulua (onneksi) mutta toisaalta se taitaakin olla se asia joka venyttää aamuani. Maanantaiaamut on pahimpia, ei meinaa millään selvitä lähtemään.
Tänäänkin teen etätöitä kun en vaan jaksanu lähteekään toimistolle, piti aloittaa työt noin 8 tienoolla, avasin koneen vasta 8.20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oon illasta valmistautunu niin 2 h, jos en oo jaksanu niin 2.5 h.
Mitä kaikkea teet?
No se puoli tuntia menee siihen kun pakkaa repun, pesee rillit ja valkkaa vaatteet. Aina kahdet vaihtoehdot jos vaikka toisissa onkin reikä tai tahra tai jotain. Aamusta koitan heti juoda paljon vettä että ehtii pissiä pois ennen työmatkaa. Tietty aamupesu yms. Koneella haluan tuhlata aikaa ja kattella kissa/koira/lapsivideoita että tulee hyvälle tuulelle. Työmatka kestää kävellen melkein tunnin eli jää vielä aikaa hakea kaupasta evästä. Yleensä heräilen klo 4 eli aamusta on runsaasti aikaa, jee.
Katsot kissa/koira/lapsivideoita? Mitä mä just luin?
Mä kans ihmettelin tuota.
Itse kerran yritin katsoa kissavideoita. Pari minuuttia ja alkoi tulla sen sortin videoita, joita en tosiaankaan halua nähdä. Enkä olisi halunnut tietää sellaisia olevan edes olemassa.
Toivottavasti tuo kommentoija katsoo kivempia videoita.
Jos työt alkaa klo 09, herään klo 07. Juon mukillisen kahvia, meikkaan, puen vaatteet. Nyt talvella raappaan auton. Sitten käytän koirat aamupissalla, siihen menee noin 20 min. Lähden ovesta klo 08.15 ja olen työpaikan pihalla klo 08.55. Jos on hidas keli, pitää lähteä vähän aiemmin. Jos joudun menemään töihin jo klo 08, joudun heräämään kuudelta ja olen todella väsynyt koko päivän. Jos vapaasti saisin valita, aloittaisin työpäivät vasta klo 10.