Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia miesten pitää aina korostaa, että heillä on vaimo ja ovat naimisissa?

Vierailija
20.01.2024 |

Tämä on ihan vakavissaan esitetty kysymys. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Saan varmaan paljon alapeukkuja aiheesta, mutta halusin vaan tietää. Olen viime aikoina huomannut, että varsinkin miehet korostavat ihan koko ajan, miten heillä on vaimo. Ei siis minulle suoraan, vaan yleisesti keskustelussa. En ole iskemässä ketään. Hauskinta on, että katsoin kerran englanninkielistä elokuvan arvostelua IMDB:stä ja sielläkin miehet kertoivat arvosteluissaan, miten he olivat katsoneet kyseistä elokuvaa vaimon kanssa. My wife and I, my wife liked the movie jne jne. En ole huomannut monenkaan naisen tekevän ja korostavan naimisissa oloaan koko ajan ja kertoilevan miehestänsä. Vai tunnenko ihan vääränlaisia ihmisiä? Onko vaimo miehelle nykyään joku upea statussymboli vai mitä olen missannut? Kertokaa te minua viisaammat ihmiset. Voi toki myös olla, että olen ainoa ihminen maailmassa, joka kokee tällä tavalla.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vi^ uttaa, että kuulen joskus miehen puhuvan minusta vaimonaan.  Ei ole mielestäni oikeutta tällaiseen, kun ei olla naimisissa. Se vasta outoa onkin, että puhutaan vaimosta ilman sormusta.

Vierailija
82/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aikuinen mis ole mitään jos ei ole naista. Jos sanoo että on onnellinen yksin niin todenäköisesti valehtelee. Niin se vain on. itse en huolisi kaveripiiriin miestä jolla ei ole juurikaan tai yhtään vientiä.

En kokisi elämääni merkityksellisenä jos ei olisi naista rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet haluavat tiedottaa, että ovat sentään kelvanneet jollekin, eivätkä ole pahempia pervoja.

Tämähän ei pidä lainkaan paikkaansa. Runkkaavat teineille, suuri huorien asiakasryhmä. Iskemässä ja pettämässä heti muita kun silmä välttää. Ehkä haluavat tuoda ilmi, että homma on sitten salaista jos siihen ryhdytään.

Vierailija
84/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastausta tähän vaan eivät näköjään muutkaan.

Vierailija
85/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se mies on vaimonsa kanssa katsonut sen elokuvan ja molemmat on siitä pitäneet niin mitä pitäisi sanoa? Katsoin yksin? Miksi se häiritsee jos miehellä on vaimo? Miksi se häiritsee? onko itsellä parisuhteeseen kaipuu?

Vierailija
86/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vi^ uttaa, että kuulen joskus miehen puhuvan minusta vaimonaan.  Ei ole mielestäni oikeutta tällaiseen, kun ei olla naimisissa. Se vasta outoa onkin, että puhutaan vaimosta ilman sormusta.

Mun mielestä koko sana on alentava. Pahin kun jotkut käyttävät sanaa vaimoke, kuin joku lisäke, umpilisäke tms. Jos joskus parisuhteeseen vielä alan, kutsun miestäni puolisoksi ja toivottavasti tekee samoin minusta.

Vierailija
87/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaketju ilmiannettu. N24

Vierailija
88/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä koko sana on alentava. Pahin kun jotkut käyttävät sanaa vaimoke, kuin joku lisäke, umpilisäke tms. Jos joskus parisuhteeseen vielä alan, kutsun miestäni puolisoksi ja toivottavasti tekee samoin minusta.

Yksi äijä jankutti avokista ties kuinka monta kertaa. Sanoi jotenkin lapsekkaasti, että mulla on avovaimo, avokki. Olin että ööö, ok. Kiva, mentäiskö nyt tähän työasiaan.

Vierailija
89/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse en esim. työyhteyksissä tapaamilleni naisille kerro vaimosta mitään, ellei ole ihan pakko.

Vierailija
90/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoke on vaimon korvike

Vierailija
91/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole miestä ja vaikka olisikin (onneksi ei ole!!) niin en todellakaan korostaisi parisuhdettani tai puolisoani missään yhteydessä. Ennemmin tunnen myötähäpeää näiden puolesta jotka tarpeettomasti korostavat tätä. Joo, joku on kelpuuttanut sinutkin, ok ketä kiinnostaa. Minä en huolisi, en sinua enkä ketään muutakaan, koska yksin on parasta.

Vierailija
92/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että jotkut puhuu koko ajan vaimostaan. Olen itsekin naimisissa mutta en jauha asiaa muille. Sormukset sormessa viestivät hiljaa, että olen varattu, jätä rauhaan.

Mulla pari kaveria kerran kysy, kun oltiin kaljalla, että miksi sä sanot sun vaimoa sen nimellä, kun se on sun vaimo. Sanoin, koska te kaikki tiedätte, että olen naimisissa ja hänen nimensä ei ole vaimo.

Vierailija
93/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhe kertaa oo tullu tämmöstä vastaan

Vierailija
94/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat nössöjä jotka pitävät naisia arvossa. Ei jatkoon. Ei naisten mielipiteillä ole merkitystä. 

Mutta täällä sinä asut niitä naisten mielipiteitä lukemassa. Mitä jos lähtisit sinne omille poluillesi, vihdoinkin?

Väärin luultu. Et tiedä mistään mitään, olet turha ja mitätön.

Vierailija
95/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naisille outoa kertoa olevansa suhteessa, koska luonnostaan miehiä sutkimpina haluavat pitää pettämisen mahdollisuuden avoimena?

Vierailija
96/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen huomannut. Sinkkunaisena jos vaan juttelen sosiaalisena ihmisenä, heti kerrotaan vaimosta. Mammanpoikia eli vaimo pitää kontrollissa. Pelkäävät että hairahtuvat. 

Vierailija
97/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut huomattua, että vihkisormusta halutaan esitellä tai ohimennen keskustelussa mainitaan vaimo ja perhe. Johtuuko siitä, että minun koetaan olevan kiinnostunut ja annetaan ymmärtää, että on varattu vai onko yleinen käsitys, että sinkkunainen keskustelee ainoastaan iskemistarkoituksessa? 

Vierailija
98/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille se nykyisin ehkä onkin statussymboli. Naisille ei niinkään. Ja olen huomannut saman. Miehillä joku tarve se erikseen mainita sellaisissa yhteyksissä joilla ei ole edes mitään merkitystä eikä edes liity mitenkään minkään keskustelun aiheeseen. 

Mutta miksi se olisi miehille enemmän statusymboli? Kautta aikojenhan avioliitto on ollut naisille jonkinlainen statussymboli a la olen päässyt naimisiin, joku on halunnut minua.

Ihmettelen myös miksi on suurempi statussymboli miehelle. Sitä en tiedä miten asia on ollut kautta aikain, veikkaan että sinun "kautta aikain" koskee jotain sukusi yhtä sukupolvea. Minun tietääkseni kunnollisella miehellä on ollut aina perhe.

Koska naiseton mies on perinteisesti nähty sellaisena reppanana, tai homona. Siitä tuo vaimon ottaminen esiin erilaisissa tilanteissa johtuu. 

Vierailija
99/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat kaikki vaimoedut miehelle jo ennen naimisissa oloa... Asutte yhdessä, laitatte ruokaa, siivoatte, teillä on ehkä yhteinen asuntolaina jne.. Miksipä mies ei vaimoksi kutsuisi.

Vierailija
100/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoke on vaimon korvike

Eikös vaimoke ole pitkäaikainen kumppani, jonka kanssa ei olla naimisissa. Ikään kuin vaimoehdokas.