Minkä takia miesten pitää aina korostaa, että heillä on vaimo ja ovat naimisissa?
Tämä on ihan vakavissaan esitetty kysymys. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Saan varmaan paljon alapeukkuja aiheesta, mutta halusin vaan tietää. Olen viime aikoina huomannut, että varsinkin miehet korostavat ihan koko ajan, miten heillä on vaimo. Ei siis minulle suoraan, vaan yleisesti keskustelussa. En ole iskemässä ketään. Hauskinta on, että katsoin kerran englanninkielistä elokuvan arvostelua IMDB:stä ja sielläkin miehet kertoivat arvosteluissaan, miten he olivat katsoneet kyseistä elokuvaa vaimon kanssa. My wife and I, my wife liked the movie jne jne. En ole huomannut monenkaan naisen tekevän ja korostavan naimisissa oloaan koko ajan ja kertoilevan miehestänsä. Vai tunnenko ihan vääränlaisia ihmisiä? Onko vaimo miehelle nykyään joku upea statussymboli vai mitä olen missannut? Kertokaa te minua viisaammat ihmiset. Voi toki myös olla, että olen ainoa ihminen maailmassa, joka kokee tällä tavalla.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä korostetaan toisia miehiä varten. Nuorenpana armeijan käyminen kelpasi myös asiaksi jolla leveillä jos vastapuolella oli sellaisen käymätön mies. Samoin työ jos toinen ei ole työelämässä. Samoin lapset jos toisella pariskunnalla ei ole niitä tai edes parisuhdetta. Miesten maailma on todella raadollinen kilpailuyhteiskunta.
Työpaikalla perheellinen mies sanoin toista tuhkamunaksi kun tämä on ollut parisuhteessa vuosikymmeniä eikä heillä ole lapsia. Ovat olleet kuitenkin tukiperheenä useammalle lapselle. Kai sitä vain jollain asialla pitää ylpeillä ja lyödä toista jos ei muutakaan ylpeydenaihetta elämässä ole? Muistan myös hyvin tuon armeijaa käymättömille miehille nälvimisen. Naisettomuudella lyödään myös todella kovaa jos tulee riitaa toisen miehen kanssa, joka ei ole paljon tai ollenkaan seurustellut.
Olisin vetänyt kunnianloukkauksesta oikeuteen tuon tuhkamunahaukkujan. Todella törkeästi puhui työkaverilleen. N 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Mua vi^ uttaa, että kuulen joskus miehen puhuvan minusta vaimonaan. Ei ole mielestäni oikeutta tällaiseen, kun ei olla naimisissa. Se vasta outoa onkin, että puhutaan vaimosta ilman sormusta.
Mä kutsuisin sua tussukaveriksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vi^ uttaa, että kuulen joskus miehen puhuvan minusta vaimonaan. Ei ole mielestäni oikeutta tällaiseen, kun ei olla naimisissa. Se vasta outoa onkin, että puhutaan vaimosta ilman sormusta.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mielestäni kertoo itsevarmuudesta.
Ei itsevarman ja perheelleen omistautuneen tarvitse tuoda itsestään selvää asiaa esille koska hän on tilanteessa kuin tilanteessa vahva omassa elossaan.
Aina sanotaan ettei kahden väliin kolmatta pääse kun asiat on kunnossa ja tuossa se pääsee konkreettisesti esille.
Miehen (tai vastaehtoisesti naisen) silmä ei vilkkaa. Ei tarvitse vilkuilla ympärille eikä tarvitse sanoilla kertoa olen naimisissa, älä pliis katsoa mua koska mun liha on heikko, jätä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Hienoa, että jollakin edes on huumorintajua :D
Vaimo on statussymboli monelle miehelle. Sillä ei niin väliä millainen itse avioliitto on. Siksi miehille ero tulee aina niin shokkina, kun eivät pysty käsittämään että nainen haluaa avioliitolta substanssia eikä jotain statusshowta.
No tuossa kontekstissa varmaan ajatteli että antoi lisäarvoa että myös vaimo piti elokuvasta. Toki tietysti olisi parempi jos jokainen arvostelisi erikseen, mutta usein molemmat eivät ole perheessä samanlaisia elokuvafriikkejä ja lisäisi arvosteluja.
Tähän vaimon ylistykseen kun liitetään se, että perheeseen syntyi vauva. Tätä sepustusta kuunnellessa miettii, mikä tarkoitus mokomalla kaakatuksella on.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jotkut puhuu koko ajan vaimostaan. Olen itsekin naimisissa mutta en jauha asiaa muille. Sormukset sormessa viestivät hiljaa, että olen varattu, jätä rauhaan.
Jos ihminen on rakastunut, niin jopa rakastetusta puhuminen nostaa mielihyvähormoneja. Vaikka yrittäisi olla hiljaakin, niin puoliso voi hiipiä puheeseen toistuvasti, rakastuminen on kuin huumetta. Vastoin joidenkin luuloja, aktiivinen rakastuminen voi tietyissä tapauksissa kestää koko suhteen ajan, jopa vuosikymmeniä.
Jos taas on kipinöt paketissa ja vaan "varattu", niin puhumisen tarve voi kadota.
Minulla on eräs facebook kaveri, amerikkalainen mies italialaisilla sukujuurilla. Tyyppi ylistää vaimoaan melkein jokaisessa postauksessaan yli-imelästi ja ylistyssanoillaan esim. my wife is the most beautiful woman in the world. En oikeasti ymmärrä, mitä tässä on taustalla ja miksi pitää tehdä näin. Tämä käytös menee jo omituisen puolelle. Ja vaimo ei ole edes mikään huippukaunotar, ihan tavallisen näköinen nainen. Nyt joku tietenkin sanoo, että olen hirveän kateellinen, mutta haluaisin vain tietää, miksi jotkut miehet tekee niin. Ja miksi joitakin naisia ylistetään kuin jotakin jumalolentoja, mutta toiset naiset eivät saa edes yhtä kehua, vaikka ansaitsisivat niitä yhtä paljon.
Mä oon huomannut tismalleen saman mutta naisten suusta. Olen naisvaltaisella alalla töissä jossa meitä noin 30 naista, pari miestä ja tiedän jokaisen naishenkilön statuksen koska puhuvat aina miehistään "meiän isäntä", "meiän ukko". Olen aina ihmetellyt miksi naisten täytyy tuoda esille tuo että heillä on mies. Tosin itse olen ikisinkku eikä ole koskaan ollutkaan miestä niin ehkä en vaan tajua.
Väitän oman kokemukseni perusteella, että miehet puhuvat paljon vaimoistaan, koska heille vaimo on kaikki kaikessa. Jopa he, jotka pettävät, eivät yleensä halua jättää vaan hakevat vain hetkellistä jännitystä. Miehet ovat tutkitusti ja ihan empiiristen havaintojenkin valossa onnettomampia yksin, kuin naiset. Parisuhteessa olevat miehet ovat onnellisempia, terveempiä ja elävät pidempään.
Aiheesta esim. https://www.tuni.fi/unit-magazine/artikkelit/onko-onnea-ilman-perhetta-…
Vierailija kirjoitti:
Ei itsevarman ja perheelleen omistautuneen tarvitse tuoda itsestään selvää asiaa esille koska hän on tilanteessa kuin tilanteessa vahva omassa elossaan.
Aina sanotaan ettei kahden väliin kolmatta pääse kun asiat on kunnossa ja tuossa se pääsee konkreettisesti esille.
Miehen (tai vastaehtoisesti naisen) silmä ei vilkkaa. Ei tarvitse vilkuilla ympärille eikä tarvitse sanoilla kertoa olen naimisissa, älä pliis katsoa mua koska mun liha on heikko, jätä rauhaan.
Mitä jos siitä vaimosta puhutaan, koska hän on niin olennainen osa elämää?
Ja miksi joitakin naisia ylistetään kuin jotakin jumalolentoja, mutta toiset naiset eivät saa edes yhtä kehua, vaikka ansaitsisivat niitä yhtä paljon.
Siksi, että heillä on eri puolisot eli toinen ylistää kumppaniaan, toinen ei ymmärrä edes arvostaa.
Ja tottakai heidän suhteensakin ovat erilaiset. Tiedäthän sinäkin, että osa suhteista toimii, osa ei.
Ketjua lukiessa paistaa jonkinlainen pahansuopa ajattelu, aivan kuin vaimosta puhuvat tekisivät jotain väärin. Mitä se teidän peppua kutittaa, jos joku ylistää puolisoaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huomannut tismalleen saman mutta naisten suusta. Olen naisvaltaisella alalla töissä jossa meitä noin 30 naista, pari miestä ja tiedän jokaisen naishenkilön statuksen koska puhuvat aina miehistään "meiän isäntä", "meiän ukko". Olen aina ihmetellyt miksi naisten täytyy tuoda esille tuo että heillä on mies. Tosin itse olen ikisinkku eikä ole koskaan ollutkaan miestä niin ehkä en vaan tajua.
Luulenpa, että jos sinulla olisi saman katon alla asuvia perheenjäseniä, myös sinä puhuisit heistä usein.
Tämä on vähän sama kuin luin joskus Quorasta vastauksia, miltä tuntuu olla naimisissa huomattavan kauniin naisen kanssa. Voi sitä miesten leuhkimista ja itsensäkorostamista ja kuvien laittoa, varsinkin amerikkalaisten ja intialaisten. Hassuinta oli se, ettei yksikään miesten ylistämä nainen ollut mielestäni mikään huippumalli ja upea ilmestys, vaan ihan sieviä tavallisia naisia. Yhtä naista sanoisin jopa hyvin tavalliseksi, mutta miehensä mielestä hän oli NIIN onnekas, että oli päässyt naimisiin kyseisen jumalattaren kanssa. He siis laittoivat kuviakin naisista kaikille nähtäväksi. Tästä huomasin, että miehillä ja naisilla taitaa olla ihan erilainen maku ja ajatukset maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siitä vaimosta puhutaan, koska hän on niin olennainen osa elämää?
Tämä ketju on kyllä yksi katkerien sinkkujen kokoontumisajo :D Eihän tietenkään omista perheenjäsenistä tai rakkaista puhuta mistään todennäköisistä syistä (tärkeä osa elämää, rakas), vaan EPÄILYTTÄVISTÄ syistä.
Negatiivisessa mielessä tuovat esiin. Moittivat, sätkättävät akoistaan. Jos kuulija ei tilanteessa pysty suoraan sanomaan, että turpa kiinni, niin sätkätys jatkuu jopa intiimielämän paljastuksiin passiivis-aggressiivisesti ilmaistuna: Kyllä se meillä avioliitossa elävillä kaikilla loppuu seksi ennemmin tai myöhemmin. Näin ne mieskaveritkin sanoo. Kyllä se nainen komentaa ja määrää kaiken kaikkien miesten parisuhteissa. Yrität siihen väliin sanoa, että persoonasta kiinni, saa vastauksen; ei kyllä se näin on meidän miesten mielestä, kaikki joidenkin kanssa olen puhunut (eli myöntää huutelevansa suhteensa asioita sinne tänne), ovat todenneet, että näin on.
Epälojaalius on muutenkin piirre, joka on miehissä vahvana.
Vaimo ja lapset buustaa miehen sosiaalista statusta merkittävästi.
Heh:D Hassua, että joku on huomannut saman. Eräs jo varttuneempi tuttavamies saa liitettyä sanan "vaimo" melkein joka lauseeseen. Joskus mua naurattaa kyseinen asia ja mun tekisi mieli sanoa, että "sano nyt vielä kerran, että VAIMO!!!". 😂