Minkä takia miesten pitää aina korostaa, että heillä on vaimo ja ovat naimisissa?
Tämä on ihan vakavissaan esitetty kysymys. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Saan varmaan paljon alapeukkuja aiheesta, mutta halusin vaan tietää. Olen viime aikoina huomannut, että varsinkin miehet korostavat ihan koko ajan, miten heillä on vaimo. Ei siis minulle suoraan, vaan yleisesti keskustelussa. En ole iskemässä ketään. Hauskinta on, että katsoin kerran englanninkielistä elokuvan arvostelua IMDB:stä ja sielläkin miehet kertoivat arvosteluissaan, miten he olivat katsoneet kyseistä elokuvaa vaimon kanssa. My wife and I, my wife liked the movie jne jne. En ole huomannut monenkaan naisen tekevän ja korostavan naimisissa oloaan koko ajan ja kertoilevan miehestänsä. Vai tunnenko ihan vääränlaisia ihmisiä? Onko vaimo miehelle nykyään joku upea statussymboli vai mitä olen missannut? Kertokaa te minua viisaammat ihmiset. Voi toki myös olla, että olen ainoa ihminen maailmassa, joka kokee tällä tavalla.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Historiallisesti ollut poikkeuksetta naisille statussymboli, ei miehille. Jos sinulle miehet kokevat tarvetta kertoa olevansa naimisissa, kannattaa kiinnittää huomiota siihen kuinka "ystävällisesti" heitä lähestyt.
Ei, minun mieheni on eräässä keskusteluryhmässä, jossa 95% on miehiä ja sielläkin tämä ilmiö tulee esille. Vaimo sitä ja vaimo tätä, eikä kyseessä todellakaan ole, että joku yrittää siellä jotain romanttista. Pikemmin näyttää siltä, että halutaan ehkä tuoda esille, että ovat heteroja.
Joko susta on huhuja että olet nälkäinen syöjätär tai näytät siltä. Tiedän ehkä mitä tarkoitat. Joskus on luontevaa mainita jotain kumppanista, mutta joskus se tulee sillein epäluontevasti liian nopeasti keskustelun lomassa ja kuulostaa siltä että "hei mä olen muuten onnellisesti naimisissa" vaikka mitään flirttsilua ei ole ollut. Tulee sellaista" meidän Marja..." hassua miten miehet puhuu vaimoistaan ihan uusille tuttavuuksillekin.
Korkeammin koulutetut miehet puhuvat vaimostaan, duunarimiehet muijastaan. Mikäli heistä joskus puhuvat. Näin oman kuulemani mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Statussymbolihan avioliitto on molemmille sukupuolille.
No ei minusta, juridinen sopimus sen sijaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historiallisesti ollut poikkeuksetta naisille statussymboli, ei miehille. Jos sinulle miehet kokevat tarvetta kertoa olevansa naimisissa, kannattaa kiinnittää huomiota siihen kuinka "ystävällisesti" heitä lähestyt.
Ei, minun mieheni on eräässä keskusteluryhmässä, jossa 95% on miehiä ja sielläkin tämä ilmiö tulee esille. Vaimo sitä ja vaimo tätä, eikä kyseessä todellakaan ole, että joku yrittää siellä jotain romanttista. Pikemmin näyttää siltä, että halutaan ehkä tuoda esille, että ovat heteroja.
Ai senkö takia mainitaan. En mä tiedä
Ja jos ei mainita niin olet...mikä. Epäilyttävää! Kerran en maininnut miehestä ja henkilö vähän suuutttui kun ilmeni sitten 3 minuutin keskustelun loppupuolella. No halusin vähän pelleillä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä korostetaan toisia miehiä varten. Nuorenpana armeijan käyminen kelpasi myös asiaksi jolla leveillä jos vastapuolella oli sellaisen käymätön mies. Samoin työ jos toinen ei ole työelämässä. Samoin lapset jos toisella pariskunnalla ei ole niitä tai edes parisuhdetta. Miesten maailma on todella raadollinen kilpailuyhteiskunta.
Työpaikalla perheellinen mies sanoin toista tuhkamunaksi kun tämä on ollut parisuhteessa vuosikymmeniä eikä heillä ole lapsia. Ovat olleet kuitenkin tukiperheenä useammalle lapselle. Kai sitä vain jollain asialla pitää ylpeillä ja lyödä toista jos ei muutakaan ylpeydenaihetta elämässä ole? Muistan myös hyvin tuon armeijaa käymättömille miehille nälvimisen. Naisettomuudella lyödään myös todella kovaa jos tulee riitaa toisen miehen kanssa, joka ei ole paljon tai ollenkaan seurustellut.
Menestyvälle miehelle on tärkeää että on perhe...vaimo ja lapset. Ainakin muualla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä korostetaan toisia miehiä varten. Nuorenpana armeijan käyminen kelpasi myös asiaksi jolla leveillä jos vastapuolella oli sellaisen käymätön mies. Samoin työ jos toinen ei ole työelämässä. Samoin lapset jos toisella pariskunnalla ei ole niitä tai edes parisuhdetta. Miesten maailma on todella raadollinen kilpailuyhteiskunta.
Naisetkin harrastavat tuota, varsinkin perheelliset. Joku kilpailu se nähtävästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten puhuvat perhe -elämästään paljon, kuten moni tekee. Sillä ei ole mitään tekemistä historian kanssa enivei. Vietät varmaan paljon aikaa YouTubessa, tosta viimeisestä kommentista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille se nykyisin ehkä onkin statussymboli. Naisille ei niinkään. Ja olen huomannut saman. Miehillä joku tarve se erikseen mainita sellaisissa yhteyksissä joilla ei ole edes mitään merkitystä eikä edes liity mitenkään minkään keskustelun aiheeseen.
Mutta miksi se olisi miehille enemmän statusymboli? Kautta aikojenhan avioliitto on ollut naisille jonkinlainen statussymboli a la olen päässyt naimisiin, joku on halunnut minua.
Koska niin moni on eronnut tai sitten naiset eivät ole huolineet heitä edes alkujaan. Alfat pääsevät aina naimisiin halutessaan. Muista ei niin varmaksi. Pitkä avioliitto kertoo aina jostain ja nykyisin se on jo harvinaista. Eikä sellaista voi edes ostaa kaupasta. Se on tietenkin statusta kun voi sanoa olleen naimisissa yli 10 vuotta ja vain yhden kerran ja on sitä yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat enemmän feminiinisempiä kuin maskuliinisia, vähän kuin homopariskunnasta se naismaisempi mies.
Se antaa pientä rauhaa ahdistelevilta naisilta joita pyörii muuten koko ajan ympärillä. Usch!
Niin se on epäilyttävää jos aikuinen mies ei ole onnistunut saamaan vaimoa ja lapsia. Ja muualla maailmassa miehet ovat yhä ylpeitä että ovat perheellisiä. Tosin kuin juntit suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmen pienen lapsen isä, naimisissa vaimoni kanssa ja kimpassa olemme olleet yli 20v. Pidän itseäni sosiaalisena luonteensa, eikä ole hankaluuksia jutella tuntemattomille.
Jos olen lasten kanssa esim leikkipuistossa tms ja siellä on muitakin niin tapanani on ollut harrastaa kevyttä jutustelua muiden aikuisten kanssa. Useimmiten ne aikuiset ovat lasten äitejä.
Monesti keskustelu vaikkapa säästä menee about näin:
Minä: on muuten tosi hyvä ulkoilukeli, kuivaa pakkasta, eipä tuo lapset kuraa sisälle
Nainen: joo, just käytiin MIEHENI KANSSA Prismassa ja sen jälkeen mummolassa..
Silloin, kun meillä vielä oli lapsi (aikuinen jo), tein tuon ihan kertoakseni että oltiin liikkeellä kokoonpanolla pariskunta tai perhe eikä pelkästään minä+lapsi. Yleensä oli joku syy tarkennukseen. Mun mieheni puolestaan viettää paljon aikaa puolituttujen kanssa netissä, ja heille puhuu aina vaimostaan, on paljon helpompaa kuin nimellä. Mitäpä sillä kun ei ole kasvojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille se nykyisin ehkä onkin statussymboli. Naisille ei niinkään. Ja olen huomannut saman. Miehillä joku tarve se erikseen mainita sellaisissa yhteyksissä joilla ei ole edes mitään merkitystä eikä edes liity mitenkään minkään keskustelun aiheeseen.
Mutta miksi se olisi miehille enemmän statusymboli? Kautta aikojenhan avioliitto on ollut naisille jonkinlainen statussymboli a la olen päässyt naimisiin, joku on halunnut minua.
Koska niin moni on eronnut tai sitten naiset eivät ole huolineet heitä edes alkujaan. Alfat pääsevät aina naimisiin halutessaan. Muista ei niin varmaksi. Pitkä avioliitto kertoo aina jostain ja nykyisin se on jo harvinaista. Eikä sellaista voi edes ostaa kaupasta. Se on tietenkin statusta kun voi sanoa olleen naim
Oikeesti täällä ei realiteetit kohtaa kyllä tekstejä juuri koskaan :D Alfat ovat muuten myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kai silloin kun nainen tarvitsi elättäjän. Nykyisin ei tarvitse, paitsi nyt muutama julkisuudessa pyörinyt henkilö, nimiä mainitsematta.
Aloitin pari vuotta sitten viikottaisen uuden harrastuksen, jossa käy neljä miestä ja loput naisia. Työskentelemme pareittan.
Ensimmäinen miehistä kertoi minulle parisuhde-statukseksen heti toisella viikolla että vaimon kanssa katsoivat illalla tv:tä.. jne.
Toinen ja kolmas kertoivat n. 3kk kuluttua, ja viitaten kotona vaimo tekee jouluvalmisteluja vaimolle ostin lahjan jne tms.
Neljäs kertoi 6kk kuluttua, kun vaimon kanssa kävimme paikassa x jne.
Jokainen heistä on tuonut vaimon esiin ohimennen aloittaessa juttua. Itselle tuo vaimo on särähtänyt joka kerta korvaan niin, että asia ollaan tarkoituksella tuotu esiin keskusteluun.
Itse en ole tuonut omaa aviomiestäni esiin heille, mutten tiedä pitäiskö nyt tämän keskustelun luettuani.. :D Luulevatko lie että minulla on taka-ajatuksia, kun olen ollut peruskohtelias ja hyvän tuulinen aina kun tapaamme.
Itselläni olleet tilanteita, joissa miehet elävät selvästi jollain tavalla puutteellisessa liitossa ja tuovat sen aika nopeastikin esiin. Asiakaspalvelutilanteita, joissa itse olen asiakkaana ja pidempään joutuu siinä olemaan heidän seurassaan. Yksi toi esille, ettei nuku vaimonsa kanssa yhdessä, ovat yhdessä vain sen tuomien etujen vuoksi, vaimo on masentunut, vaimo nalkuttaa, vaimo sitä vaimo tätä. Vastenmielistä kuunnella tuollaista tuntemattomalta ihmiseltä, ei huvittaisi kuulla tutuiltakaan. Mussa on kai jotakin terapeuttista kun noin avautuvat. Kaksi näistä antoi selkeitä ihastussignaaleja itse, mutta tietenkään tuollaisten kanssa ei aleta mihinkään, todella "luotettaviahan" tuollaiset ovat.
Ilmeisesti se on jokin mittari miehille. Voi olla että he ajattelevat niin että mies on luuseri jos ei ole saanut ketään. Miesten mielestä sinkkumiehet ovat jääneet yksin, se ei voi olla miehillä oma valinta toisin kuin naiset enenevässä määrin nykyään valitsevat sinkkuuden.
No nainen ei enää tarvitse avioliittoa edes siihen minimielämään.
En minä oikeasti tiedä mikä se miesten pointti nykyisin on korostaa avioliittoaan. Toivottavasti ovat ainakin ylpeitä vaimostaan ja liitostaan ja osoittavat sen myös sille vaimolle.