Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia miesten pitää aina korostaa, että heillä on vaimo ja ovat naimisissa?

Vierailija
20.01.2024 |

Tämä on ihan vakavissaan esitetty kysymys. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Saan varmaan paljon alapeukkuja aiheesta, mutta halusin vaan tietää. Olen viime aikoina huomannut, että varsinkin miehet korostavat ihan koko ajan, miten heillä on vaimo. Ei siis minulle suoraan, vaan yleisesti keskustelussa. En ole iskemässä ketään. Hauskinta on, että katsoin kerran englanninkielistä elokuvan arvostelua IMDB:stä ja sielläkin miehet kertoivat arvosteluissaan, miten he olivat katsoneet kyseistä elokuvaa vaimon kanssa. My wife and I, my wife liked the movie jne jne. En ole huomannut monenkaan naisen tekevän ja korostavan naimisissa oloaan koko ajan ja kertoilevan miehestänsä. Vai tunnenko ihan vääränlaisia ihmisiä? Onko vaimo miehelle nykyään joku upea statussymboli vai mitä olen missannut? Kertokaa te minua viisaammat ihmiset. Voi toki myös olla, että olen ainoa ihminen maailmassa, joka kokee tällä tavalla.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö-ööö. Olen ollut miesvaltaisella alla töissä 30 vuotta enkä ole pannut merkille tällaista missään työpaikassa. Päinvastoin, eivät puhu kotiasioistaan yhtään mitään. Insinööriala. Ovatko insinöörit joku oma rotunsa, jotka poikkeavat ap:n säännöstä? Itse olen nainen ja minuun on suhtauduttu kaikin puolin asiallisesti, ei mitään iskuyrityksiä.

Vierailija
122/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt pari kertaa niin, että mies on sanonut jonkun kohteliaisuuden ja sen jälkeen ihan irrallisen kommentin vaimostaan. Varmaan sillä ajatuksella, että vaikka nyt kehuin sua, niin älä ota tätä flirttinä, koska mulla on vaimo. Miehet on kyllä erikoisia välillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eräs facebook kaveri, amerikkalainen mies italialaisilla sukujuurilla. Tyyppi ylistää vaimoaan melkein jokaisessa postauksessaan yli-imelästi ja ylistyssanoillaan esim. my wife is the most beautiful woman in the world. En oikeasti ymmärrä, mitä tässä on taustalla ja miksi pitää tehdä näin. Tämä käytös menee jo omituisen puolelle. Ja vaimo ei ole edes mikään huippukaunotar, ihan tavallisen näköinen nainen. Nyt joku tietenkin sanoo, että olen hirveän kateellinen, mutta haluaisin vain tietää, miksi jotkut miehet tekee niin. Ja miksi joitakin naisia ylistetään kuin jotakin jumalolentoja, mutta toiset naiset eivät saa edes yhtä kehua, vaikka ansaitsisivat niitä yhtä paljon. 

Siis miksi miesten pitäisi kehua jotain toisia naisia? 

Vierailija
124/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eräs facebook kaveri, amerikkalainen mies italialaisilla sukujuurilla. Tyyppi ylistää vaimoaan melkein jokaisessa postauksessaan yli-imelästi ja ylistyssanoillaan esim. my wife is the most beautiful woman in the world. En oikeasti ymmärrä, mitä tässä on taustalla ja miksi pitää tehdä näin. Tämä käytös menee jo omituisen puolelle. Ja vaimo ei ole edes mikään huippukaunotar, ihan tavallisen näköinen nainen. Nyt joku tietenkin sanoo, että olen hirveän kateellinen, mutta haluaisin vain tietää, miksi jotkut miehet tekee niin. Ja miksi joitakin naisia ylistetään kuin jotakin jumalolentoja, mutta toiset naiset eivät saa edes yhtä kehua, vaikka ansaitsisivat niitä yhtä paljon. 

Mun mies ylistää, kehuu aina maailman kauneimmaksi. Ja olen vaan perusnätti, toki nyt ikääntyessä alkaa erottua itsestä huolehtimisen vaikutus mutta mikään malli en ole. Syy ylistykseen onkin selvä, se on se sama, miksi jumaloin ihan tavallista suomalaista perusmiestäni, arvaatko mikä?

Surullista, miten moni jää maailmassa niin vaille rakkautta, ettei oikein tunnu edes ymmärtävän mitä se on. 

Vierailija
125/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näähän on miehiä jotka on rakastuneita. Vaimoonsa kyllästynyt, muita vilkuileva ja pettämishaluinen mies salaa visusti siviilisäätynsä ja jopa lapset. Joskus aikoinaan töissä oli tällainen häntäheikki, joka esiintyi kaikkialla kuin sinkku, ikinä ei maininnut vaimosta sanaakaan.

Vierailija
126/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö-ööö. Olen ollut miesvaltaisella alla töissä 30 vuotta enkä ole pannut merkille tällaista missään työpaikassa. Päinvastoin, eivät puhu kotiasioistaan yhtään mitään. Insinööriala. Ovatko insinöörit joku oma rotunsa, jotka poikkeavat ap:n säännöstä? Itse olen nainen ja minuun on suhtauduttu kaikin puolin asiallisesti, ei mitään iskuyrityksiä.

Minusta ovat, mutta tämä vaimon kehu ilmiö on minusta tosin vasta viimeaikoina lisääntynyt huomattavasti. Ehkä nämä insinöörit eivät ole vielä lähteneet tähän trendiin mukaan.

Minusta kyse on statuksesta ja siitä, että nykyisin sinkkuja on vaan niin paljon, kuten myös eronneita.

Sinkkuja ärsyttää tämä vaimosta puhuminen ja ehkä sitä myös käytetään siksi. Halutaan tuoda esille jotain, mihin se toinen ei voi ehkä sanoa mitään. Mulla on vaimo. Mites sinulla? Sanoa, että minulla on auto, koira, talo, vene, ei merkitse mitään, koska kuka tahansa voi ostaa sellaisen vähintään osamaksulla.

Enemmän on enemmän ja vaimo ja lapset ovat enemmän kuin olla sinkku ja perheetön, perheellisten mielestä. Tietysti sinkut ja lapsettomat ajattelevat toisin, mutta vain he itse, ei perheelliset, vaikka sinkut ja lapsettomat kovasti yrittävätkin muuttaa tätä ajattelua perheellisissä.

En tiedä mitä viimeaikoina on tapahtunut, mutta mieheni, jonka työhön kuuluu tavata paljon asiakkaita, kertoo yhä useammin kuinka häneltä kysytään myös vaimosta ja lapsista. Sekä miehet, että naiset, että vanhat ja nuoremmat kysyvät epäsuoraan asiasta. Mutta myös minulta itseltäni saatetaan kysyä ihan suoraan olenko naimissa ja usein kysyjä on toinen samanikäinen nainen.

Vierailija
127/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat epävarmoja, siksi toitottavat naimisissa oloa. Ehkä vieras liha kiinnostaa, mutta pitää esittää kunnollista. Näin itse näen asian.

Vierailija
128/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vi^ uttaa, että kuulen joskus miehen puhuvan minusta vaimonaan.  Ei ole mielestäni oikeutta tällaiseen, kun ei olla naimisissa. Se vasta outoa onkin, että puhutaan vaimosta ilman sormusta.

Mä kutsuisin sua tussukaveriksi

Anna kun arvaan... olet Seinäjoelta?

Vierailija
129/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vaimon ylistykseen kun liitetään se, että perheeseen syntyi vauva. Tätä sepustusta kuunnellessa miettii, mikä tarkoitus mokomalla kaakatuksella on. 

Hyi öklötys. Jos mies rupeaa lässyttämään lapsistaan tai vauvoista, niin lähden sama tien pois oksentamaan.

Vierailija
130/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat nössöjä jotka pitävät naisia arvossa. Ei jatkoon. Ei naisten mielipiteillä ole merkitystä. 

Mutta täällä sinä asut niitä naisten mielipiteitä lukemassa. Mitä jos lähtisit sinne omille poluillesi, vihdoinkin?

Väärin luultu. Et tiedä mistään mitään, olet turha ja mitätön.

Niin, kun naisenkaipuusi on huutava, ja tämä palsta  ainut tapa kommunikoida naisten kanssa. Voiko olla säälittävämpää.

Vierailija
131/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsivät toista naista, rakastajatarta. Tekevät heti selväksi, ettei kannata haaveilla enempää.

Vierailija
132/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että jotkut puhuu koko ajan vaimostaan. Olen itsekin naimisissa mutta en jauha asiaa muille. Sormukset sormessa viestivät hiljaa, että olen varattu, jätä rauhaan.

Luuletko siis jos nainen kaverina lähestyy, pyytää vaikka kahville, että nyt tuo yrittää iskeä?

Vierailija
133/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen taas huomannut naisissa ihan samaa, varsinkin nuoremmissa ei tarvitse kuin kaupassa jutella hetki niin jotenkin ilmaisevat, että heillä on mies. En yritä iskeä heitä.

M48

Koen tällaiset keskustelunaloitukset hyvin kiusallisina, ja naiset olettavat yleensä, että juttelemaan tullut mies iskee. Varsinkin jos sinulle kertovat olevansa varattuja. 

Kannattaisi vaan hyväksyä, ettei sun juttujasi kukaan kaipaa ja jättää naiset rauhaa. 

Vierailija
134/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ongelma, jos on iloinen/ylpeä/mitä tahansa siitä, että on löytänyt elämäänsä niin rakkaan ihmisen, että on halunnut viedä vihille? 

Miksi tänä päivänä ihan jokaisesta pienestäkin harmittomasta eleestä pitää perustaa jonkinlainen paneeli kaivelemaan, yleensä jokin negatiivinen syy, milloin millekin toiminnalle? 

Vierailija
135/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ottaa minut puheissaan esiin usein, koska rakastaa mua. En tajua, mikä tässä ap:ta risoo? 

Avioliitosta tulee iso osa identiteettiä, ja olisi outoa sanoa ihmisille että katsoin elokuvan (yksin), jos oikeasti katsoin sen mieheni kanssa. 

Vierailija
136/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on ongelma, jos on iloinen/ylpeä/mitä tahansa siitä, että on löytänyt elämäänsä niin rakkaan ihmisen, että on halunnut viedä vihille? 

Miksi tänä päivänä ihan jokaisesta pienestäkin harmittomasta eleestä pitää perustaa jonkinlainen paneeli kaivelemaan, yleensä jokin negatiivinen syy, milloin millekin toiminnalle? 

Koska on näitä kuin ap, jotka ovat kateellisia muille, mutta eivät itse saa parisuhdetta. Koska luonne ja sydän ovat läpeensä mustuneita taikka sitten odotellaan Brad Pittiä hervantalaisessa karaokebaarissa eikä muu kelpaa. 

Vierailija
137/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat epävarmoja, siksi toitottavat naimisissa oloa. Ehkä vieras liha kiinnostaa, mutta pitää esittää kunnollista. Näin itse näen asian.

Olemme mieheni kanssa nähneet paljon rikkinäisiä suhteita ja suureksi osaksi nämä aina johtuvat kolmannesta osapuolesta. Jo suhteen alkuaikoina sovimme, että olemme aina avoimia siitä, että olemme pariskunta ja vältämme näin ketään yrittämästä mitään väärää. Riitojahan noista tulee helposti, jos mies väärässä tilanteessa ei kerro olevansa varattu..

On kummallista, että meidän suhteelle toimiva juttu on ap:lle ongelma. Joka siis haluaisi, että mieheni vaikka juttelisi hänelle mutta ei ikinä sanoisi, että on naimisissa? Miksi? Ei kovin vaikea arvata. :D

Vierailija
138/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap surettaa mua kovin. Tulee mieleen sellainen säälittävä tulitikkutyttö, jota kukaan ei rakasta. Joka ei siksi edes tiedä, miltä tuntuu, kun mies rakastaa vaimoaan. 

Vierailija
139/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme mieheni kanssa nähneet paljon rikkinäisiä suhteita ja suureksi osaksi nämä aina johtuvat kolmannesta osapuolesta. Jo suhteen alkuaikoina sovimme, että olemme aina avoimia siitä, että olemme pariskunta ja vältämme näin ketään yrittämästä mitään väärää. Riitojahan noista tulee helposti, jos mies väärässä tilanteessa ei kerro olevansa varattu..

On kummallista, että meidän suhteelle toimiva juttu on ap:lle ongelma. Joka siis haluaisi, että mieheni vaikka juttelisi hänelle mutta ei ikinä sanoisi, että on naimisissa? Miksi? Ei kovin vaikea arvata. :D

Sinäkin taidat olla Seinäjoelta? Varsinainen emäntä.

Vierailija
140/143 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ikinä mainitse, että olen naimisissa mutta aika usein naiset ovat kysyneet, että olenko naimisissa, kun hetken aikaa ollaan keskusteltu.