Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli omasta ulkonäöstä

Vierailija
19.01.2024 |

Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok. 

Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.

Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti. 

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä ap:n symppaajista on fatsoja ryhävalaita. 

Sinä kuvailit kyllä nyt enemmänkin tällaisen "totuudentorven" ulkomuodon.

Vierailija
62/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.

Ihana että olet sinut itsesi kanssa! Toivon sitä lämpimästi ihan jokaiselle :) 

Minäkin siis olin ennen sinut, hyväksynyt piirteeni ja ihan OK mielellä itseni suhteen. En jaksanut välittää vaikka aina kotoa lähtiessä ei kauniilta tuntunut, koska joskus jopa tun

Ap, kun kerrot että sinua loukkasi ettei miehesi korjannut asiaa, niin mitä olisit toivonut miehesi sanovan? Jäin tuota miettimään ihan omalta kohdalta. Jos joku loukkaisi minulle rakkaan ihmisen ulkonäköä niin en minäkään osaisi muuta sanoa kuin että ole apina hiljaa tms. Tuntuisi tosi oudolta lähteä väittelemään ja sanomaan että eihän hän ole ruma, koska se on itsestäänselvää eikä pointti muutenkaan ole se että ääliö on väärässä vaan se että hän on ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten julmia ja moukkamaisia kommentteja oletkaan joutunut kuulemaan, olen pahoillani puolestasi!

Olen 31-vuotias, eikä minua koskaan ole lähestytty romanttisessa mielessä; kaveriporukassa olen se, jonka ohi katsotaan. Toisinaan ajattelen, että minua tulisi sakottaa ulkona liikkumisesta muille ihmisille aiheuttamani esteettisen haitan tähden. Meitä samalla tavalla tuntevia on siis muitakin! Arvosi ei ole ulkonäössäsi, ja se arvo on meillä jokaisella yhtä suuri.

Vierailija
64/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Somessa olen huomannut, että naisia rumasti arvostelevat ja haukkuvat miehet ovat aina itse aivan järkyttävän ruman näköisiä. Eivät koskaan mitään komeita ja viehättäviä, eivät edes tavallisen näköisiä vaan epäviehättäviä ja rumia.

Liekö se sisäinen rumuus sitten huokuu ulkonäöstäkin. 

Kyllä. Tolle sisäiselle rumuudelle joka huokuu ulkonäöstä oli joku termikin olemassa, mutta en muista mikä se oli nimeltään.

Tuollaiset on vielä siitä hupaisia, että ensin ne haukkuu jopa omaa seurustelukumppaninsa ulkonäköä ja yleensä aina just siitä, ettei nainen ole tarpeeksi hoikka, timmi ja sporttinen (ja/tai naisellinen) vaikka eivät itsekään liikuntaa harrasta kuin penkkiurheilun muodossa ja se oma maskuliinisuuskin on vähän niin ja näin. Sitten jos/kun nainen lähtee lenkille tai alkaa käydä jumpassa niin alkaa nälvintä siitä, että kuvitteleeko nainen nyt muuttuvansa jotenkin sporttiseksi tai laihtuvansa.. Tai kun nainen laittaa kesällä mekon päälleen niin alkaa ilkunta kuinka tyhmältä nainen näyttää ja tuohan on kuin possulla olisi rusetti eikä yhtään naisellista kuten kaikilla muilla naisilla.

Tuollaisilla on ihan kuin jokin pohjaton pahanolon kaivo mistä sitä nälvittävää riittää ammennettavaa ikuisesti eikä se oma olo tunnu kohenevan yhtään.

Vierailija
65/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä todistanut kuinka tosi kaunista ihmistä on sanottu rumaksi akaksi. Tuo on joku vallankäyttöväline naisia kohtaan :(

Vierailija
66/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta, kuinka sun lähipiirissä onkin noin alhaista porukkaa, kukaan terve ihminen ei puhu toisesta noin, olen tosi pahoillani sun puolestasi. Jos olisin sinä niin lähettäisin näille kyseisille tyypeille viestin siitä mitä ovat sinulle aiheuttaneet, älä päästä pälkähästä niitä vaikenemalla. Paha mieli kannattaa tuoda heti tilanteessa jo tietoon, eihän nämä tyhmät mitään muuten tajua. 

Vierailija
67/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa käytöstä. Uskon että näytät ap kivajta. Persoonallisuus ei haittaa ulkonäössä. 

Vierailija
68/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo ilkeät kommentit tulevat tilanteessa, jossa on hyvä fiilis ja keskityt johonkin ihan muuhun asiaan ja sitten joku möläyttää jotakin. Siinä menee niin hämilleen, ettei heti osaa reagoida mitenkään järkevästi. Sitten kymmenen minuutin päästä pitää pidätellä kyyneleitä, kun ei halua nostaa mekkalaa asiasta. Kun lopulta pääsee kotiin peiton alle, niin siinä vaiheessa itkee silmät päästään.

Tämä! Monesti on käynyt mielessä, että tuleeko näille ääliökommentoijille jokin outo tarve palauttaa arvostelun kohde "omalle paikalleen". Ilmeisesti se ulkonäöltään vaatimattomamman ja/tai "vääränlaisen" hyvä fiilis on näistä jotenkin väärin tai kenties jopa jokin uhka heidän maailmankuvalleen.

Sellaisenhan pitäisi hävetä itseään jossain nurkassa tai peiton alla.

Noin hienot puheet ja silti vaan itseäsi häpeät??

Vierailija
69/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä todistanut kuinka tosi kaunista ihmistä on sanottu rumaksi akaksi. Tuo on joku vallankäyttöväline naisia kohtaan :(

Näinpä. Ulkonäön kommentointi sisältää aina valta-asetelman. Sillä noustaan toisen yläpuolelle, tehdään tiedettäväksi että toinen on kohde, se jota katsotaan ja arvioidaan ja itse on tekijä. On hyvin yleistä, vaikka ei tietenkään sopivaa, että vaikkapa yrityksen johtaja voi kommentoida alaisen ulkonäköä tai habitusta. Toisin päin olisi skandaali ja potkut. Naisten ulkonäön kommentoinnilla mies osoittaa että hän on pomo ja nainen on alainen.

Vierailija
70/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsevarmuus on se mikä auttaa hyväksymään ulkonäkönsä ja muiden puheet korvasta sisään ja ulos. Minulla on todella lyhyet hiukset koska pidän siitä miten helppoa lyhyet hiukset on kammata, hoitaa ja pestä. Vuosien aikana (sukulaiset, muutama "ystävä" ja tuntemattomat ovat sanoneet esim.

- olet ihan pojan näköinen

- oletko trans vai lesbo?

- mikä syöpä sinulla oli?

- näyttäisit kauniilta jos sinulla olisi pitkät hiukset.

Suomessa ja ulkomailla matkustaen olen huomannut sen, että joillekin niin miehille kuin naisille, pitkät hiukset on se mikä kertoo että "olet nainen" ja jos sinulla on lyhyet hiukset et ole nainen vaan jotain siltä väliltä. Silti vaikka minut haukuttaisiin maan rakoon vain niinkin pienen asian kuin hiusten pituuden takia, en aio kasvattaa pitkiä hiuksia vaan annan puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muita ei edes kiinnosta ja joillekin se on näköjään j

Mulla taas on päinvastainen kokemus näin pitkähiuksisena eli etenkin naiset on kärkkäästi kyselemässä, koska aion leikata lyhyen tukan ja valistaa kuinka hölmöltä pitkät hiukset näyttää kun ikää on 40 vuotta. Lisäksi sekin on muistettu kertoa kuinka on turha mielistellä miehiä pitämällä hiuksia pitkinä ja kun vielä olen ikisinkku niin sekin on kerrottu etten mä miestä tule löytämään eikä varatut ole vampattavissa pitkillä hiuksilla.

Olen siis ikisinkku ihan omasta tahdostani ja samaten tämä hiusmalli on mulle itselleni mieluisin ja helpoin ihan siinä missä joku toinen viihtyy lyhyemmässä mallissa. Tuntuu kummalta ajatukseltakin, että joku valitsisi oman hiusmallinsa muiden mahdollisten mieltymysten mukaan mutta ilmeisesti monikin niin sitten tekee.

Vierailija
71/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien välissä vikaa typerien kommenttien sanojilla.

Vierailija
72/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.

Ihana että olet sinut itsesi kanssa! Toivon sitä lämpimästi ihan jokaiselle :) 

Minäkin siis olin ennen sinut, hyväksynyt piirteeni ja ihan OK mielellä itseni suhteen. En jaksanut välittää vaikka aina kotoa läh

Ap, kun kerrot että sinua loukkasi ettei miehesi korjannut asiaa, niin mitä olisit toivonut miehesi sanovan? Jäin tuota miettimään ihan omalta kohdalta. Jos joku loukkaisi minulle rakkaan ihmisen ulkonäköä niin en minäkään osaisi muuta sanoa kuin että ole apina hiljaa tms. Tuntuisi tosi oudolta lähteä väittelemään ja sanomaan että eihän hän ole ruma, koska se on itsestäänselvää eikä pointti muutenkaan ole se että ääliö on väärässä vaan se että hän on ääliö.

Sama juttu. Lähtemällä väittelemään asiasta tai edes oikaisemaan asiaa antaisin samalla myönnytyksen sille että häne ääliömäiset sanansa olisivat jollain tapaa relevantteja. Minua ei kiinnosta hänen mielipiteensä tai näkemyksensä, minä haluan viestiä hänelle täysin yksisuuntaisesti, että hänen käytöksessään ei ole mitään hyväksyttävää. 

Vierailija
73/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ulkonäössäsi ei ole mitään vikaa, varmastikaan. Ole kiitollinen terveydestä, tai kaikesta mikä sillä saralla on kunnossa (useimmilla on jotain terveysmurheita). Iloitse esimerkiksi liikuntakyvystä, lukutaidosta jne. Älä alistu olemaan vain ulkonäkösi. Me olemme niin paljon enemmän kuin miltä näytämme!

Rumasti sanoneisiin ihmisiin laitetaan välit poikki tai sitten mennään kohtaamaan heidät silmästä silmään ja sanomaan "Hei, sinä loukkasit minua kommentillasi. Pyydäpäs anteeksi."

Vierailija
74/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana tavannut miehiä joille kasvotusten kohdattu nainen on ruma (jopa kauniitkin). Kyseiset miehet ihailevat niitä Instagramin naisia ja ihmettelevät miksi naiset eivät ole niin kauniita kuin siellä somessa. 

No koska ne naiset laittavat jokaisen kuvansa julki filtterin läpi! Olen itse kokeilut niitä ja se ero on pelottava.   Valikoimassa on pitkät tuuheat ripset, terävä leukalinja, virheetön kasvot, isot turbohuulet ja nenäkin joka tietyissä kuvakulmissa katoaa kokonaan pois. Jotkin miehet eivät tajua sitä miten filtteri vääristää ja kuvittelevat näkemänsä olevan aivan aito eikä muokattu. 

Epäilen että jotkin miehet jotka kommentoivat sitten naisten ulkonäköä ovat sitten näitä samoja miehiä jotka katsovat ja kommentoivat IG filttereitä käyttäville naisille "luonnonkaunis olet" ja tosiaan ihmettelevät missä ne somessa olevat kauniit naiset ovat :D 

Vierailija
75/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.

Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.

Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan

Kyllä, ap:n tarinassa on käytetty värikynää huolella..Ainoa totuus on se, että ap:lla on iso ruma nenä ja äärimmäisen huono itsetunto.

No, ap ei ole sinulle hyvää itsetuntoa velkaa. Eikä tietenkään kenellekään muulle, mutta ei varsinkaan teille hänen ulkonäköään mollaaville

Vierailija
76/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullon sentäs mies.

Vierailija
77/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Olen itse (ihan ilman mitään flexailuja) kaunis nainen ja olen kuullut lukemattomia kertoja haukkuja ulkonäöstäni. 

Tästä syystä en suostu ottamaan vastaan kehuja ulkonäöstäni. Jos joku kehuu ulkonäköäni, kiellän häntä kommentoimasta kehoani. Jos hyväksymme ulkonäön kommentoinnin edes hyväntahtoisesti sanomme samalla että ulkonäöllä on väliä. Meidän tulisi kuitenkin pyrkiä pois tuosta tavasta arvottaa ihmisiä ulkonäön kautta. J

Jossain kaukana utopiassa, missä ulkonäkö on täysin epärelevantti seikka ihmisten kesken, tuollaiset aloittajan kohtaamat ääliöt alkaisivat kuolla vihdoin sukupuuttoon.

Vierailija
78/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsevarmuus on se mikä auttaa hyväksymään ulkonäkönsä ja muiden puheet korvasta sisään ja ulos. Minulla on todella lyhyet hiukset koska pidän siitä miten helppoa lyhyet hiukset on kammata, hoitaa ja pestä. Vuosien aikana (sukulaiset, muutama "ystävä" ja tuntemattomat ovat sanoneet esim.

- olet ihan pojan näköinen

- oletko trans vai lesbo?

- mikä syöpä sinulla oli?

- näyttäisit kauniilta jos sinulla olisi pitkät hiukset.

Suomessa ja ulkomailla matkustaen olen huomannut sen, että joillekin niin miehille kuin naisille, pitkät hiukset on se mikä kertoo että "olet nainen" ja jos sinulla on lyhyet hiukset et ole nainen vaan jotain siltä väliltä. Silti vaikka minut haukuttaisiin maan rakoon vain niinkin pienen asian kuin hiusten pituuden takia, en aio kasvattaa pitkiä hiuksia vaan annan puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muita

Onhan niitä joitakin naisiakin jotka värjäävät tietyllä värillä hiuksensa tai pitävät sen tietyssä pituudessa miellyttääkseen miestä. Ei kaikki vain ehkä uskalla kokeilla lyhyttä mallia JOS haluaisivatkin kokeilla syystä tai toisesta, jos tuollaisia kommentteja saa lyhyiden hiusten takia. 

Vierailija
79/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, tässä koko maailmassa on vain yksi sinä. Ei ketään muuta samanlaista. Arvostakaa yksityiskohtianne ja yksilöllistä kauneuttanne! Ja muistakaa, että kukaan ei ole kauniimpi kuin te. Meistä jokainen on maailman kaunein omalla erityisellä tavalla. <3 Ja jos miehet ei sitä ymmärrä, me pärjäämme ilmankin.

Vierailija
80/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukulaismies, joka on aina osoittanut ylemmyyttään kommentoimalla naisten ulkonäköä. Kauneimmistakin naisista hän löytää virheen jota lähtee ruotimaan. Olen ottanut hänen kanssaan äärimmäisen kovan linjan. Hän on itse vanha, rapistunut, kalju ja lihava. Nuo on totta kai täysin ok ominaisuuksia, mutta aina kun hän arvostelee jotakuta naista, minä arvostelen häntä ja sivallan täysin säälimättä. Kovaa, mutta tehokasta. Arvostelu on selkeästi vähentynyt ellei loppunut kokonaan. On suuri vaikutus kun saa itse kokea miltä oma käytös toisista tuntuu.