Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli omasta ulkonäöstä

Vierailija
19.01.2024 |

Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok. 

Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.

Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti. 

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.

Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.

Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan

Kyllä, ap:n tarinassa on käytetty värikynää huolella..Ainoa totuus on se, että ap:lla on iso ruma nenä ja äärimmäisen huono itsetunto.

Vierailija
22/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän että naisena harmittaa jos ulkonäöstä ei saa koskaan positiivista huomiota. Kiva kuitenkin, että esimerkiksi vaatteitasi ja tyyliäsi kehutaan. Ota ne kommentit ilolla vastaan! Varmasti sinä olet myös kaunis miehesi silmissä. Ja ainakin sisäisesti kauniimpi kuin yksikään idiootti joka rumia kommentteja on laukonut. Fakta on se, että me kaikki emme saa synnyinlahjana kaunista ulkonäköä mutta voimme kuitenkin vaikuttaa paljon siihen minkälaisia ihmisiä olemme ja se on paljon tärkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli AP sattuu vielä tapaamaan tuon typerän sukulaismiehen, AP voi tiedustella häneltä, että miten h**vetissä tän äijän vaimo voi olla noin s*****n typerän jä häijyn äijän kanssa. 

itse en lähtisi haukkumaan takaisin mutta voisin ehkä todeta, että hänellä täytyy olla paha olo itsensä kanssa kun täytyy noin rumasti puhua muista

Vierailija
24/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.

Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.

Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan

Kyllä minäkin olen kuullut tosi ikäviä kommentteja ulkonäöstäni, ole siis onnellinen jos et ole törmännyt tällaiseen käytökseen tai et ole lähipiiristäsi kuullut tuollaista. Ne sanat oikeasti satuttaa.

Vierailija
25/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Naisethan ne vasta törkeitä ovatkin kun miehet joutuu aina tekemään aloitteen ja naiset antavat pakkeja törkeästi ilmaisten.

Vierailija
26/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.

Tosi hyvä kommentti. En tiedä onko tyhmää kommentoida, mutta itse olen kai aika kaunis (tai ainakin ollut) koska kadulta on pyydetty malliksi ja tuntemattomatkin ovat kehuen kommentoineet. Silti keskityin todella pitkään vain vikoihini ja olin täysin sokea sille miten kaunis olin ja viat olivat mitättömän pieniä. Mutta olin saanut niistä vioista muutaman häijyn kommentin ja ne kolkuttivat mielessäni. En kerro tätä kehuakseni itseäni vaan siksi, että myös niillä kauniilla voi olla voi olla huono itsetunto ja myös he voivat saada ilkeitä kommentteja. Ja ilkeät kommentit lähtevät aina kommentoijan pahasta olosta. Sinussakin on varmasti jostain kaunista, ehkä kauniit hiukset tai kauniit silmät? Ainakin hyvä tyyli sinulla ilmeisesti on kun vaatteitasi kehutaan. Pyri siis keskittymään siihen mitä sinulla on äläkä siihen mitä ei ole. Ja tosiaan ylläolevan kommentoijan tavoin, että tarvitse ilkeitä ihmisiä elämääsi, jätä heidät omaan arvoonsa.

Vierailija
27/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pull a bag over your head and I'll fuck you.

Ap, sivuuta nämä kuvottavat kommentit. Nuo ovat sairaita p*skiaisia jotka nauttii siitä kun toisella on paha olla ja haluavat lytätä toisen oloa vielä lisää noilla mukahauskoilla letkautuksilla...

Vierailija
28/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pull a bag over your head and I'll fuck you.

Ap, sivuuta nämä kuvottavat kommentit. Nuo ovat sairaita p*skiaisia jotka nauttii siitä kun toisella on paha olla ja haluavat lytätä toisen oloa vielä lisää noilla mukahauskoilla letkautuksilla...

Niinpä. Tekisi kyllä mieli halata näitä reppanoita <3

Vierailija
29/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.

Ihana että olet sinut itsesi kanssa! Toivon sitä lämpimästi ihan jokaiselle :) 

Minäkin siis olin ennen sinut, hyväksynyt piirteeni ja ihan OK mielellä itseni suhteen. En jaksanut välittää vaikka aina kotoa lähtiessä ei kauniilta tuntunut, koska joskus jopa tuntui. Ajattelin juurikin noin, että mitä ulkonäköni kenellekään kuuluu kun joka tapauksessa olen mitä olen (suora kopio isästäni), minun oma asianihan ulkonäköni on. Mutta pakko se on myöntää, että tuo ilkeä kommentointi söi sen hyväksynnän hyvin äkkiä :(

Tuossakin sen limanuljaskan kommentissa nöyryyttävintä on se, että siinä oli paljon muitakin kuulemassa, eikä kukaan miestäni lukuunottamassa kommentoinut asiaa mitenkään. Miehenikin kommentoi vain jotakin että ole apina hiljaa tms., ei korjannut asiaa. Se jotenkin ehkä eniten noita haavoja taas avasi, että olenko tosiaan niin ruma ettei sitä tarvitse edes kohteliaisuudesta kenenkään kiistää.

Kiitos ystävällisille kommentoijille <3 Olette oikeasti piristäneet mieltäni ihan tosi paljon!

AP

Vierailija
30/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin olen kuullut tosi ikäviä kommentteja ulkonäöstäni, ole siis onnellinen jos et ole törmännyt tällaiseen käytökseen tai et ole lähipiiristäsi kuullut tuollaista. Ne sanat oikeasti satuttaa.

Ihmettelen niitä, jotka väittävät etteivät koskaan ole kuulleet kenenkään sanovan tuollaista. Oletteko koskaan olleet koulun pihalla? Aikuiset eivät yleensä selvin päin sano tuollaista päin naamaa, mutta humalaiset tekevät niin usein. Baarissa, tai kadulla keskellä kirkasta päivää mielestään vähemmän hyvännäköisen naisen kävellessä ohi. Kokemusta on. Minun itsetuntoni ei kyllä kovin hyvin kestä tulla oilkatuksi julkisella paikalla. Onneksi keski-ikäisiin ei enää paljon kiinnitetä huomiota. 

Vierailija
31/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kehut, joopa joo. Niillä on yleensä joku päämäärä.

Olisin mieluummin kuulematta noita falskeja kehuja.

Vierailija
32/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet kiusaavat myös kauniita. Katsovat halveksuvasti jne, eivät huomioi. Ovat epävarmoja kun eivät saa ketään

Älä välitä idiooteista, niillä on vaan paha olla ja se pitää purkaa tyhmällä tavalla. 

Vierailija
33/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙌 Täydellisesti sanottu 💖

Vierailija
34/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä kuin ihmetellä, miten jotkut ihmiset kehtaavat kommentoida tuolla tavalla muiden ulkonäköä. Sairasta touhua.

Myönnän kyllä olevani itse hyvin ulkonäkökeskeinen, mutta en ikipäivänä kommentoisi kenenkään muun ihmisen ulkonäköön liittyviä negatiivisia piirteitä ääneen. Ymmärrän hyvin miten tuollaiset kommentit satuttavat. 

Vierailija
35/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Olen samaa ikäluokkaa ap:n kanssa ja mulle on kyllä töksäytellyt tasapuolisesti niin naiset kuin miehetkin.

Olen saanut kuulla vertailua vanhemmilta sukulaisnaisilta etenkin serkkuihini ja kuinka niillä on niin kivan paksu tukka toisin kuin sulla (itsellä tavisliru kuten normistikin suomalaisilla) ja kuinka kaunis hymy xxxx:lla on verrattuna sinuun ja kuinka sinulla on rumat hampaat verrattuna xxxxx:n valkoisiin hampaisiin. Tai kuinka valokuvassa xxxx on aina niin aurinkoinen ja sinä taas tuollainen tyhmän totinen.. Puhumattakaan siitä kuinka eteviä ne koulussa (toisin kuin sinä) ja kuinka hienosti ne osaa piirtää (toisin kuin sinä).

Nuo siis lapsena ja nuoresta asti sitten on tullut kuultua toisenlaista vertailua tai siis enempikin oman ikäisiltä mutta samalla tyylillä. Tyttökaverit on auliisti kertoneet kuinka nätti paita mulla on, mutta ettei se sovi mulle koska en ole tarpeeksi hoikka ja "mahalaiha". Poikaystävät taas on kehuneet kuinka ohikulkevalla naiselle oli kiva kampaus (toisin kuin sulla) tai kuinka työkaverilla on uusi tyttöystävä joka harrastaa sitä ja tätä eikä sillä ole aikaa istua huoltsikalla kahvilla (kuten sulla)..

Näitä moitteita ja vertailuja riittää.

Vierailija
36/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana että olet sinut itsesi kanssa! Toivon sitä lämpimästi ihan jokaiselle :) 

Minäkin siis olin ennen sinut, hyväksynyt piirteeni ja ihan OK mielellä itseni suhteen. En jaksanut välittää vaikka aina kotoa lähtiessä ei kauniilta tuntunut, koska joskus jopa tun

Ihana AP! Vaatii kanttia mutta voithan joskus vastata kommentoijalle että mieluummin ulkoisesti ruma kuin sisäisesti. Voisi mennä luu kurkkuun. Mutta tiedän kyllä kokemuksesta, että tuollaisia kommentteja kuullessani itseeni ainakin sattuu niin paljon ettei siitä mitään nasevaa pysty sanomaan takaisin... Todella hyvä, että olet sinut itsesi kanssa, se on tärkeintä. Ilkeät kommentoijat eivät selkeästi ole :)

Vierailija
37/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti naisetkin osaavat tuon. 

Alkuperäiselle. Minä uskon, että sinä olet kaunis. Miehesi näkee sen varmasti myös..:) 

Vierailija
38/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön haukkuminen on pinnallisten ja surkeiden ihmisten hommaa. Yleensä aikuisena kasvaa ulos tästä teinien ja nuorten pinnallisuudesta, mutta jotkut jämähtävät nuoruuteen ja luulevat voivansa kyykyttää toisia haukkumalla.

Kannattaa karsia elämästä kaikenlaiset arvostelijat pois, niin taakka kevenee.

Ei kukaan täyspäinen sano tuollaisia törkeyksiä. Saati edes huomaa toisen yksityiskohtia. Ihmiset ovat kaikki puutteellisia.

Vierailija
39/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi ihan että mikä se ruma piirre sun naamassa on? Ja varsinkin jos sen saa viel piiloon. 

Vierailija
40/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja. Itsekin välillä huonoitsetuntoilen ulkonäköni kanssa. Olen ehkä vähän hihhuli mutta itselle (joko peilin edessä itseä katsoen tai silmät kiinni keskittyen) toistetut affirmaatiot kuten olen ihana ja olen kaunis toimii :) Ainakin ne saa paremmalla mielelle, sitten ehkä kevyt meikki naamaan omia parhaita puolia (mulla silmät, mikä teillä?) korostamaan, pää pystyyn, hymy huulille ja menoksi!