Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli omasta ulkonäöstä

Vierailija
19.01.2024 |

Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok. 

Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.

Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti. 

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.

Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.

Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan

Kyllä minäkin olen kuullut tosi ikäviä kommentteja ulkonäöstäni, ole siis onnellinen jos et ole törmännyt tällaiseen käytökseen tai et ole lähipiiristäsi kuullut tuollaista. Ne sanat oikeasti satuttaa.

Ihmettelen niitä, jotka väittävät etteivät koskaan ole kuulleet kenenkään sanovan tuollaista. Oletteko koskaan olleet koulun pihalla? Aikuiset eivät yleensä selvin päin sano tuollaista päin naamaa, mutta humalaiset tekevät niin usein. Baarissa, tai kadulla keskellä kirkasta päivää mielestään vähemm

Itselleni pahin oli aikoinaan se, kun odottelin ystävääni töistä ison kauppakeskuksen käytävällä. Minulla oli itselläni ollut hyvä päivä töissä ja olin oikeasti hyvällä päällä ja iloinen, niin eikö joku mies tullut kommentoimaan minun kehoa ja kasvoja ihan päin naamaa... pelkkä tuo hetki aiheutti sen, että olisin halunnut kävellä autotielle ja jäädä auton alle. Olen koko ikäni kärsinyt äärimmäisen huonosta itsetunnosta ja nuo hyvät hetket ovat sellaisia mitkä haluaisin muistaa positiivisina, mutta tuosta päivästä tuli negatiivinen. 

Miten jotkut luulee, että heillä on etuoikeus kommentoida toisen ulkonäköä..?

Vierailija
42/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Somessa olen huomannut, että naisia rumasti arvostelevat ja haukkuvat miehet ovat aina itse aivan järkyttävän ruman näköisiä. Eivät koskaan mitään komeita ja viehättäviä, eivät edes tavallisen näköisiä vaan epäviehättäviä ja rumia.

Liekö se sisäinen rumuus sitten huokuu ulkonäöstäkin. 

Kyllä. Tolle sisäiselle rumuudelle joka huokuu ulkonäöstä oli joku termikin olemassa, mutta en muista mikä se oli nimeltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.

Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.

Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan

Kyllä minäkin olen kuullut tosi ikäviä kommentteja ulkonäöstäni, ole siis onnellinen jos et ole törmännyt tällaiseen käytökseen tai et ole lähipiiristäsi kuullut tuollaista. Ne sanat oikeasti satuttaa.

Ihmettelen niitä, jotka väittävät etteivät koskaan ole kuulleet kenenkään sanovan tuollaista. Oletteko koskaan olleet koulun pihalla? Aikuiset eivät yleensä selvin päin sano tuollaista päin naamaa, mutta humalaiset tekevät niin usein. Baarissa, tai kadulla keskellä kirkasta päivää mielestään vähemm

Mä olen kuullut tänä talvena jos useampaan otteeseen erilaisia solvauskommentteja vaikka tosiaan varmaan pari vuosikymmentä saikin olla rauhassa ja ilmeisen näkymätön. Eilenkin vastaantuleva mies jäi kapealla kulkureitillä töröttämään siihen keskelle paikalleen ja vielä oikein jotenkin levitteli käsiään ja heilutteli itseään, jotta olisi mahdollisimman tilaavievä. Sitten kun menin ihan umpihangen kautta ohi niin tämä tokaisi kuinka ä*mähän osaa kiertää..

Ja mua ei tosiaan tarvitse kenenkään väistellä, mutta tuossa mahtui kyllä kaksi rinnakkain kulkemaan ihan sitä aurattua/tallautunutta kohtaa pitkin mutta tämä ukko (ei vanhuskaan vaan just ehkä keski-ikäinen) halusi ilmeisesti näyttää mulle, naiselle paikkani ja alempiarvoisuuteni.

Vierailija
44/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen niitä, jotka väittävät etteivät koskaan ole kuulleet kenenkään sanovan tuollaista. Oletteko koskaan olleet koulun pihalla? Aikuiset eivät yleensä selvin päin sano tuollaista päin naamaa, mutta humalaiset tekevät niin usein. Baarissa, tai kadul

Mä kerroin tämän saman palstalla jo viime juhannuksena, mutta silloin tosiaan olin laittanut kivan mekon ja muutenkin oli hyvä fiilis lähteä ulos, niin sitten yhtäkkiä näen kun joku osoittelee mua kohti ja nauraa aivan katketakseen. En siis edes olettanut sen katsovan mua vaan kuvittelin että jossain takanani on tyypin kaveri jolle tämä sitten elehtii.

No ei ollut vaan kun pääsin tuon naurajan kohdalle niin se tokaisi hirnuen "you are one ugly lady". 

Vierailija
45/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, syy on kyllä täysin kommentin sanojassa, ei sen kohteessa. Miten moukka ja paha ihminen pitää olla, että sanoo jostakusta noin ikävästi? Ei ole sivistynyttä käytöstä, itse en olisi noin ala-arvoisten ihmisten kanssa tekemisissä. Ihan sama mistä missistä tai vähemmän viehättävästä noin sanoo, se kertoo vain ja ainoastaan sanojastaan, ei kohteesta. Jokaista voi haukkua halutessaan, on kohteena sitten joku miss maailma tai tavallinen suomalainen. Ihmiset haukkuvat myös netissä näitä missejä sun muita "kaunottaria", eli en antaisi painoarvoa jonkun yhden peruspulliaisen tai useammankaan kommentille. 

Jokainen meistä on kaunis ja uniikki omalla tavallaan. Jotkut ovat ulkoisesti kauniimpia kuin toiset, jotkut sisäisesti. Joillain on enemmän älyä, joillain kyky hauskuuttaa jne. Ei meidän tarvitse olla tietynlaisia, riittää kun ollaan sitä mitä ollaan ja rohkeasti erilaisia. Olisi tylsää, jos jokainen olisi toisensa kopio.

Kait tässä elämässä nyt on muutakin arvoa ihmisillä, kuin ihmisten ulkonäkö eli kuori? 

Vierailija
46/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen niitä, jotka väittävät etteivät koskaan ole kuulleet kenenkään sanovan tuollaista. Oletteko koskaan olleet koulun pihalla? Aikuiset eivät yleensä selvin päin sano tuollaista päin naamaa, mutta

Voi jumalauta mitä tyyppejä

Vierailija
47/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä ap:n symppaajista on fatsoja ryhävalaita. 

Mitä mielihyvää saat tuollaisella lapsellisella käytöksellä? 

Vierailija
48/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Somessa olen huomannut, että naisia rumasti arvostelevat ja haukkuvat miehet ovat aina itse aivan järkyttävän ruman näköisiä. Eivät koskaan mitään komeita ja viehättäviä, eivät edes tavallisen näköisiä vaan epäviehättäviä ja rumia.

Kyllä. Tolle sisäiselle rumuudelle joka huokuu ulkonäöstä oli joku termikin olemassa, mutta en muista mikä se oli nimeltään.

Saman olen huomannut ja koska en ole mikään missi, niin en sitten tietenkään ole parisuhteessakaan ollut koskaan minkään hunksin kanssa. Ja valitettavan pitkään sitä nuorena kuvitteli, että se on ihan ok että toinen kertoo mikä kaikki mun ulkonäössä on pielessä.

Vähän jo jälkeenpäin naurattaakin yksi seurustelukumppani (joka hyvinkin voi olla joku näistä kitisevistä palstamiehistä) jonka mielestä hymyni oli vammainen. Ja kävelytyylini oli vammainen. Samoin näytin pipo päässä vammaiselta ja musiikkimakunikin oli vammainen.. 

Vierailija
49/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin pahaa mieltäsi. Mulla on kasvoissa sairaudesta johtuvaa epämuodostumaa, josta olin suurimman osan elämästäni äärimmäisen epävarma. Sitten päädyin ihan muista syistä terapiaan, jossa käsiteltiin myös kokonaisvaltaisesti huonoa itsetuntoani. En olisi ikinä uskonut, että voisin joskus olla sinut ulkonäkö"puutteideni" kanssa, mutta tässä sitä ollaan. Hyväksyn sen, mitä en pysty muuttamaan. En voi olla muuta kuin olen, ja jos se ei jollekin kelpaa, sellainen ihminen voi suksia hevonv*ttuun elämästäni, kiitos :) En tarvitse ihmisiä, jotka lyövät mua asioista, joille en voi mitään.

Ihana että olet sinut itsesi kanssa! Toivon sitä lämpimästi ihan jokaiselle :) 

Minäkin siis olin ennen sinut, hyväksynyt piirteeni ja ihan OK mielellä itseni suhteen. En jaksanut välittää vaikka aina kotoa lähtiessä ei kauniilta tuntunut, koska joskus jopa tun

Minäkin olen isäni näköinen nainen. Olen aina tuntenut itseni kovin rumaksi ja minua kiusattiin koulussa. Joskus minua on sanottu kauniiksi, mutta kaikki negatiiviset muistot ja kokemukset vie kaiken tilan. Toivon sulle kaikkea hyvää ja ei muiden kommenteista kannata välittää. Olisi hyvä kun ihmiset miettisi vähän mitä sanovat. Joskus pienelläkin jutulla voi olla isot seuraukset.

Vierailija
50/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo ilkeät kommentit tulevat tilanteessa, jossa on hyvä fiilis ja keskityt johonkin ihan muuhun asiaan ja sitten joku möläyttää jotakin. Siinä menee niin hämilleen, ettei heti osaa reagoida mitenkään järkevästi. Sitten kymmenen minuutin päästä pitää pidätellä kyyneleitä, kun ei halua nostaa mekkalaa asiasta. Kun lopulta pääsee kotiin peiton alle, niin siinä vaiheessa itkee silmät päästään.

Vierailija
51/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta myös kauniita haukutaan. Jotkut ihmiset vain haluavat loukata, saada toisen epävarmaksi ja kokea jonkinlaista vallantunnetta lytätessään toista. 

Mä oon ollut aina ns kaunis ja olen kyllä kuullut paljon kehujakin. Mutta todella paljon myös haukkuja. Kerran istuin baarissa odottamassa ystävääni kun minua vastapäätä istahti lupaa kysymättä itseäni reippaasti vanhempi mies, joka muitta mutkitta kävi läpi ulkonäöstäni jokaisen piirteen joka häntä häiritsi. Ja se lista oli pitkä. Itse istuin ja kuuntelin täysin tyynenä tuijottaen häntä takaisin, mutta mieleen tuo jäi pitkäksi aikaa. 

Paljon muitakin vastaavia on. Haluan tällä lähinnä sanoa että et välttämättä ap ole lainkaan niin pahan näköinen kuin nyt tunnet, vaan olet vain joutunut törmäämään ihmisiin jotka nauttivat satuttamisesta.

Vierailija
52/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut ja koska en

En ymmärrä tälläistä. Mulla oli kans poikaystävä joka valitti ulkonäöstäni. Sitten sanoi rakastavansa...juu.

Vierailija
53/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselleni pahin oli aikoinaan se, kun odottelin ystävääni töistä ison kauppakeskuksen käytävällä. Minulla oli itselläni ollut hyvä päivä töissä ja olin oikeasti hyvällä päällä ja iloinen, niin eikö joku mies tullut kommentoimaan minun kehoa ja kasvoja ihan päin naamaa... pelkkä tuo hetki aiheutti sen, että olisin halunnut kävellä autotielle ja jäädä auton alle. Olen koko ikäni kärsinyt äärimmäisen huonosta itsetunnosta ja nuo hyvät hetket ovat sellaisia mitkä haluaisin muistaa positiivisina, mutta tuosta päivästä tuli negatiivinen. 

Miten jotkut luulee, että heillä on etuoikeus kommentoida toisen ulkonäköä..?"

Oma huonoin kokemus oli, kun olin aamulla odottanut junaa asemalla, ja iltapäivällä paluumatkalla kaksi aikuista miestä alkoivat hirnua ulkonäöstäni. Toinen kertoi muistavansa mut siltä aamulta, kun oli nähnyt mut asemalla junan ikkunasta, kuulemma jäin mieleen kamalimman ulkonäköpiirteeni ansiosta. Kyllä teki hyvää tulla teini-ikäisenä täyden junavaunullisen kuullen ja nähden haukutuksi ja nauretuksi tästä ominaisuudesta, josta olin koko elämäni tuntenut suurinta epävarmuutta.

Vierailija
54/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laukovat ihan hirveitä kommentteja ja varsinkin naisia saa luvan kanssa haukkua. Ilkeämielisyys on ruma ja ikävä piirre ihmisissä. Minuakin on haukuttu perinteisesti h****ksi ja on näitä ollut, milloin lauta ja milloin mitäkin. Sinuna keksisin jonkun vakiolauseen, minkä kajauttaa ilmoille, kun joku tomppeli tulee aukomaan päätään. Ota valta takaisin ja käytä ääntäsi. Naiset ovat sillä tavalla kieroja, että ottavat aseekseen "miehet kuolaavat perääni baarissa ja kukaan ei sinusta kiinnostunut". Uusia ystäviä tulee kyllä. 

Vierailija
55/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huonoin kokemus oli, kun olin aamulla odottanut junaa asemalla, ja iltapäivällä paluumatkalla kaksi aikuista miestä alkoivat hirnua ulkonäöstäni. Toinen kertoi muistavansa mut siltä aamulta, kun oli nähnyt mut asemalla junan ikkunasta, kuulemma jäin mieleen kamalimman ulkonäköpiirteeni ansiosta. Kyllä teki hyvää tulla teini-ikäisenä täyden junavaunullisen kuullen ja nähden haukutuksi ja nauretuksi tästä ominaisuudesta, josta olin koko elämäni tuntenut suurinta epävarmuutta.

Hyi, miten inhottava kokemus sinulla ollut.. :< 

Minulle tuo kauppakeskuksessa huutelu tapahtui kun olin muistaakseni 26 -vuotias. Periaatteessa minun olisi vain pitänyt "kestää" se ja jatkaa matkaa, mutta niin.. juurikin teini-iästä saakka minun itsetunto on tuhottu tehokkaasti ikävien kommenttien ja kiusaamisen vuoksi. 

Mikä ihme oikeasti saa ihmiset käyttäytymään tuolla tavoin. Ja miten nuo huutelijat löytääkin juuri ne tietyt kohdat mihin osata iskeä sanallisesti. 

Vierailija
56/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ap:n tarinassa on käytetty värikynää huolella..Ainoa totuus on se, että ap:lla on iso ruma nenä ja äärimmäisen huono itsetunto.

Aloittajan multipeukutuksesta päätellen osuit oikeaan. 

Vierailija
57/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin olen välillä kaunis ja välillä ruma jonkun mielestä. Aikoinaan koulussakin oli yksi jannu, joka kyttäsi sairaalloisesti mun tekemisiä. Yritän olla näkymätön, mutta en tiedä johtuuko se pituudestani vai mistä että en sulaudu tapettiin. 

Vierailija
58/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus on se mikä auttaa hyväksymään ulkonäkönsä ja muiden puheet korvasta sisään ja ulos. Minulla on todella lyhyet hiukset koska pidän siitä miten helppoa lyhyet hiukset on kammata, hoitaa ja pestä. Vuosien aikana (sukulaiset, muutama "ystävä" ja tuntemattomat ovat sanoneet esim.

- olet ihan pojan näköinen

- oletko trans vai lesbo?

- mikä syöpä sinulla oli?

- näyttäisit kauniilta jos sinulla olisi pitkät hiukset.

Suomessa ja ulkomailla matkustaen olen huomannut sen, että joillekin niin miehille kuin naisille, pitkät hiukset on se mikä kertoo että "olet nainen" ja jos sinulla on lyhyet hiukset et ole nainen vaan jotain siltä väliltä. Silti vaikka minut haukuttaisiin maan rakoon vain niinkin pienen asian kuin hiusten pituuden takia, en aio kasvattaa pitkiä hiuksia vaan annan puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Muita ei edes kiinnosta ja joillekin se on näköjään järkyttävää jos naisella on lyhyet hiukset omasta halustaan eikä sairauden takia. 

Vuosien ajan minulla oli pitkät hiukset mutta en enää kestänyt sitä miten paljon hiukset painoivat nutturalla tai poninhännällä ja vapaina olivat aina tiellä. Oma kampaajani ei suostunut leikkaamaan selkään asti ylettyneitä hiuksia koska "varmasti kadut". Menin toiselle kampaajalle joka vain totesi että aloitetaan. Se ihana tunne miten kevyeltä hiukset tuntui korvan tasolla enkä ole palannut pitkään enää pitkään malliin. 

Vierailija
59/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo ilkeät kommentit tulevat tilanteessa, jossa on hyvä fiilis ja keskityt johonkin ihan muuhun asiaan ja sitten joku möläyttää jotakin. Siinä menee niin hämilleen, ettei heti osaa reagoida mitenkään järkevästi. Sitten kymmenen minuutin päästä pitää pidätellä kyyneleitä, kun ei halua nostaa mekkalaa asiasta. Kun lopulta pääsee kotiin peiton alle, niin siinä vaiheessa itkee silmät päästään.

Tämä! Monesti on käynyt mielessä, että tuleeko näille ääliökommentoijille jokin outo tarve palauttaa arvostelun kohde "omalle paikalleen". Ilmeisesti se ulkonäöltään vaatimattomamman ja/tai "vääränlaisen" hyvä fiilis on näistä jotenkin väärin tai kenties jopa jokin uhka heidän maailmankuvalleen.

Sellaisenhan pitäisi hävetä itseään jossain nurkassa tai peiton alla.

Vierailija
60/189 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Lisäksi vielä lihavia ja heillä muka varaa arvostella naisten läskejä. Minua on läskitelty ja haukuttu rumaksi ja kaikki kerrat nimenomaan miesten toimesta eikä niiden komeiden miesten.

Niin juuri tuollaiset miehet kuvittelevat, että voivat haukkua naisia, koska he nyt sattuvat olemaan miehiä ja heillä on joku ihme oikeus siihen. Ei kiinnosta mielipiteensä yhtään. Ihan kuin miesten lihavuus olisi hyväksyttävämpää.