Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli omasta ulkonäöstä

Vierailija
19.01.2024 |

Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok. 

Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.

Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti. 

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläpä kuuntele dorkia

Vierailija
182/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma huonoin kokemus oli, kun olin aamulla odottanut junaa asemalla, ja iltapäivällä paluumatkalla kaksi aikuista miestä alkoivat hirnua ulkonäöstäni. Toinen kertoi muistavansa mut siltä aamulta, kun oli nähnyt mut asemalla junan ikkunasta, kuulemma jäin mieleen kamalimman ulkonäköpiirteeni ansiosta. Kyllä teki hyvää tulla teini-ikäisenä täyden junavaunullisen kuullen ja nähden haukutuksi ja nauretuksi tästä ominaisuudesta, josta olin koko elämäni tuntenut suurinta epävarmuutta.

Hyi, miten inhottava kokemus sinulla ollut.. :< 

Minulle tuo kauppakeskuksessa huutelu tapahtui kun olin muistaakseni 26 -vuotias. Periaatteessa minun olisi vain pitänyt "kestää" se ja jatkaa matkaa, mutta niin.. juurikin teini-iästä saakka minun itsetunto on tuhottu tehokkaasti ikävien kommenttien ja kiusaamisen vuoksi. 

Mikä ihme oikeasti saa ihmiset käyttäytymään tuolla tavoin. Ja miten nuo huutelijat löytääkin

Seksuaalista häirintää ja vallan käyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vuosittain valtavasti aikaa ja tuhansia euroja rahaa kauneuteeni, se on oikeasti yksi tärkeimpiä asioita elämässäni. Enkä häpeä myöntää että myös kumppaninhaussa ehdottomasti tärkein yksittäinen asia minulle on miehen ulkonäkö.

Tästä huolimatta minulla on täysi nollatoleranssi muiden ulkonäön haukkumisen suhteen. Tuollainen käytös on vastenmielistä, moukkamaista, ja joissakin tapauksissa ihan jopa sadistista henkistä väkivaltaa. Se kertoo paljon ihmisen luonteesta, jos hän kehtaa haukkua toisen ulkonäöä päin naamaa. 

184/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luettuani näitä järkyttäviä kokemuksia haluaisin kysyä, jos sellainen henkilö  joka on syyllistynyt tällaiseen käytökseen, lukee tätä,  kertoisi mikä on saanut hänet haukkumaan ja pilkkaaman toisten ulkonäköä. Muistan että jossain palstalla joku joskus kysyi tätä mutta yhtään vastausta ei tullut. Toivottavasti nyt joku tai jotkut vastaavat, koska sen voi tehdä täällä anonyymisti. Vastatkaa MIKSI???

I

Vierailija
185/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset ihmiset jaksavat miettiä tällaisia? Kuinka surkea itsetunto voi olla?!

Vierailija
186/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattaisi jutella sun miehen kanssa tästä. Siitä, mitä tapahtui. Ja että jos hän kokee, että sinä olet hänelle kaunis, niin sinun olisi hirmu tärkeää saada kuulla seääneen jne. Ja kerro myös sä hänelle, miten ihana ja kaunis hän on sinun mielestäsi. Kukapa täällämaailmassa olisi täydellinen, mutta kumppanit voivat olla toisilleen ne tärkeimmät.

Vierailija
187/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset ihmiset jaksavat miettiä tällaisia? Kuinka surkea itsetunto voi olla?!

Ajattele, että jollain (monella) todella on, esim nuoruusvuosien traumana. 

Vierailija
188/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Nyt luettuani näitä järkyttäviä kokemuksia haluaisin kysyä, jos sellainen henkilö  joka on syyllistynyt tällaiseen käytökseen, lukee tätä,  kertoisi mikä on saanut hänet haukkumaan ja pilkkaaman toisten ulkonäköä. Muistan että jossain palstalla joku joskus kysyi tätä mutta yhtään vastausta ei tullut. Toivottavasti nyt joku tai jotkut vastaavat, koska sen voi tehdä täällä anonyymisti. Vastatkaa MIKSI???

Pahuushan se, eivät vain itse tunnista sitä itsessään tai kehtaa myöntää, että parannettavan varaa olisikin heissä itsessään.

Vierailija
189/189 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Tuttavani kommentoi ja arvostelee ja nauraa niin miesten kuin naistenkin ulkonäköä. Miksi? Hänen itsetunnossa ei ole vikaa, vaan syy löytyy vinoutuneesta kasvatuksesta. Hänen äitinsä jolle ulkonäkö on tärkeä (jopa ehkä pakkomielle), opetti hänelle lapsuudesta teini-ikään asti mikä on "normaalia" tai mikä on "kaunista". En edes lähde esimerkkejä antamaan koska ne on surullista kuultavaa, mutta ikäänkuin kaikki erilaisuus ulkonäössä tekee sinusta ruman. Itsevarmuutta löytyy äidillä ja tyttärellä, mutta he katsovat ihmisiä muotissa jonka he ovat itselleen luoneet sopivaksi.