Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.
Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.
Pääsettekö te harrastuksiin?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on epäsäännöllinen työ niin miksi ei voi mennä sellaiselle salille missä on mahdollisuus lastenhoitoon?
Ei ap ole sanonut ettei mies ikinä ole lapsen kanssa vaan ymmärsin niin että miehelle on tullut tällä viikolla silloin menoa kun ap:lla olisi ollut ohjattu jumppa.Mun miehellä on epäsäännöllinen työ ja päivystää usein, en voi silloin lähteä pois mutta saan omaa aikaa ja mies hoitaa lasta. Jumppaan kotona ja luen kirjaa..
Jos miehellä on iltavuoro niin lähden aamulla lenkille yms..
Mies on yrittäjä, joka voisi vaikuttaa työaikoihinsa, ja ap oli vielä erikseen varmistanut mieheltä että onnistuu päästä näihin tiettyyn aikoihin oleviin jumppiin, kun oli niihin ilmoittautunut ja maksanut. Minusta ihan täysi syy olla vihainen miehelle, kun ei nyt sit onnistukaan. Ja ilmeisesti tämä "aina töissä" ongelma on jatkunut pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miesvauvalle "Minä lähden nyt jumppaan, pidä huoli, että lapsi on hengissä, kun tulen takaisin." Ja sitten lähdet jumppaan.
Jos mies on lapsen isä, hänelle kuuluu 50 prosenttia vastuusta ja velvoitteista. Hänen osuutensa lapsenhoidosta ei kuulu isovanhemmille/muille sukulaisille/ystäville, palkatulle lapsenvahdille, eikä varsinkaan sinulle. Se kuuluu ihan vain hänelle itselleen, koska oletettavasti on itse sen lapsen halunnutkin.
No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan vain vanhempiensa seurassa eikä kenenkään muun hoidettavana.
Tässä tapaukses
Ei kotona oleva voi sanella ehtoja työssäkäyvälle että minulla on x ja x aikana omia juttuja, et mene töihin.
Kyllä sen kotona olevan pitää ajoittaa se vapaa-aikansa siihen kun se työssäoleva on kotona.
me saadaan kolmen viikon työvuorolistat kerrallaan, en voi pomolle sanoa että mä haluan sitten joka tiistai ja torstai aamuvuoron kun vaimolla on iltaisin jumppa.
jos on ottanut miehen jolla ei ole säännöllistä työtä vaan vuorotyö/ paljon ylitöitä pitää hyväksyä se.
Meillä on sovittu että molemmat voi harrastaa pari kertaa viikossa mutta se ei voi haitata minun työtäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jympassa ja siellä vauvat mukana. Onko mahdotonta?
Toivottavasti on. Vttumaista yrittää esim. rentoutua joogan jälkeen, jos yhdellä pn parkuva paskakäärö mukana.
Ne vauvajoogat on kyllä erikseen, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miesvauvalle "Minä lähden nyt jumppaan, pidä huoli, että lapsi on hengissä, kun tulen takaisin." Ja sitten lähdet jumppaan.
Jos mies on lapsen isä, hänelle kuuluu 50 prosenttia vastuusta ja velvoitteista. Hänen osuutensa lapsenhoidosta ei kuulu isovanhemmille/muille sukulaisille/ystäville, palkatulle lapsenvahdille, eikä varsinkaan sinulle. Se kuuluu ihan vain hänelle itselleen, koska oletettavasti on itse sen lapsen halunnutkin.
No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan vain vanhempiensa seurassa eikä kenenkään muun hoid
Ei ole vuorotyötä ja mies oli luvannut että lapsenhoito onnistuu.
"Ei kotona oleva voi sanella ehtoja työssäkäyvälle että minulla on x ja x aikana omia juttuja, et mene töihin."
No eipä ole kukaan mitään ehtoja sanellutkaan. Turhaan vänkäät omia kuvitelmiasi. Luet aloituksen ihan ajatuksen kanssa niin huomaat, että jumpista on keskusteltu yhdessä, kuten normaali aikuiset osaavat tehdä. Sinä ilmeisesti et osaa, kun jankkaat vain sanelemisesta.
Pitäisiköhän noita palliksrvoja trimmata, kun huomenna työhaastattelu?
Jos lorauttas jotain parfyymit palleihin, niin ei hiki ja kusi tuoksu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan vain vanhempiensa seurassa eikä kenenkään muun hoid
Et sitten osannut lukea, että jumppamenot oli SOVITTU YHDESSÄ ja mies oli ITSE LUVANNUT olla lapsen kanssa silloin. Miksi yrität tehdä tästä jotain valtataistelua kotona olevan ja työssäkäyvän välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on. Vttumaista yrittää esim. rentoutua joogan jälkeen, jos yhdellä pn parkuva paskakäärö mukana.
Ei tunnu olevan, kun tuo yksikin oli raahannut vauvan mukaan jumppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vauvajumppaan, semmoisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mitään vauvajumpasta puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri: Kaikki vanhemmat eivät selkeästi tiedä, että on. Käyn ohjatussa ryhmäliikunnassa, jonne parikin äitiä raahaa vauvansa ja taaperonsa mukaan, vaikka kyseessä on aikuisten tunti. "Ei kai ketään haittaa, että Pertti-Elisa ja Maisa-Johannes tulivat mukaan. Ei heistä ole mitään vaivaa" (paitsi että vauva parkuu ja taapero häiriköi muita liikkujia eikä äiti puutu asiaan mitenkään. Ja jos itse sanot, että menepä helvettiin siitä (en oikeasti sano noin) vedetään herne HYVIN syvälle nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä. Et ole varmaan luvannutkaan olla lapsen kanssa kotona tiettyinä iltoina tiettyyn aikaan, kuten ap:n mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri: Kaikki vanhemmat eivät selkeästi tiedä, että on. Käyn ohjatussa ryhmäliikunnassa, jonne parikin äitiä raahaa vauvansa ja taaperonsa mukaan, vaikka kyseessä on aikuisten tunti. "Ei kai ketään haittaa, että Pertti-Elisa ja Maisa-Johannes t
No tuo oli ihan normaalia kun minä olin lapsi. Siellä oli jumpassa monella äidillä lapset mukana. Nykyään ei tietenkään sovi kun ei lapset saa kuulua tai näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt noinkaan sanoisi, että 50% lapsenhoitoajasta voi kuulua töissäkäyvälle vanhemmalle, kun toinen on kotona. Näin ainakin voi päätellä siitä, että lapsi on tottunut olemaan va
Juu en, luin tuolta että ap kertoi että hän oli ajatellut että kun mies on yrittäjä niin voi päättää onko kotona vai ei..
eli onko ap nyt vain ajatellut vai oikeasti keskustellut selkeästi miehen kanssa että ne jumpat ovat säännöllisin päivinä..
"No tuo oli ihan normaalia kun minä olin lapsi. Siellä oli jumpassa monella äidillä lapset mukana. Nykyään ei tietenkään sovi kun ei lapset saa kuulua tai näkyä."
Saa ne, mutta pitää ymmärtää mikä ero on aikuisten ryhmäliikunnalla ja äiti-lapsi jumpalla. Maailma ei ole pelkästään lapsiperheitä varten, vaan ihmisillä on oikeus harrastaa myös ilman pieniä häiriköitä, jos haluavat. Tästä aloituksesta ja keskustelusta päätellen moni vanhempikin haluaa olla välillä ilman tahmatassuja ihan vain aikuisten tunnilla. Eli pidetään ne pennut siellä lasten jumpissa tai lapsiparkeissa ja kunnioitetaan niitäkin, jotka eivät halua jumpata lasten kanssa. Lapset noin muuten saavat ihan riittävästi kuuluvuutta ja näkyvyyttä, joten joitain paikkoja voi vielä hyvällä syyllä pitää lapsivapaina rauhallisina aikuisten alueina.
Juu en, luin tuolta että ap kertoi että hän oli ajatellut että kun mies on yrittäjä niin voi päättää onko kotona vai ei..
Luepa tarkemmin. Ihan selkosuomella moneenkin kertaan on ap kertonut, että mies on itse luvannut olla lasten kanssa. Kyse ei ole mistään yksipuolisesta päättämisestä, vaan yhdessä sovitusta asiasta, josta mies lipsuu.
"Nykyään ei tietenkään sovi kun ei lapset saa kuulua tai näkyä."
Miksi lasten pitäisi päästä aikuisten tunnille? Sehän on jopa turvallisuusriski, jos esim. crossfit tunnilla hilluu taaperoita. Siellä kuitenkin nostellaan painoja, jotka voivat sopivasti pudotessaan vaikka tappaa pikkuihmisen. Tai vähintään aihettaa vakavia vammoja sekä lapselle että treenajalle.
Ja mitä tuohon "ei saa saa kuulua" kohtaan tulee, tulepa huomenna mukaani kirjastoreissulle Oodiin niin saat siitä realistisen kuvan. Lähen klo 10 maissa.
Ap on ihan selkeästi sopinut niistä päivistä ja kysellyt vielä peräänkin kun ei miestä kuulu. Ap vaikuttaa kyllä vähän turhan kiltiltä ja myöntyväiseltä (kertoo ettei viitsi sanoa tiukasti ettei tule riitaa jne), ja mies käyttää tätä nyt ihan täysin hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään ei tietenkään sovi kun ei lapset saa kuulua tai näkyä."
Miksi lasten pitäisi päästä aikuisten tunnille? Sehän on jopa turvallisuusriski, jos esim. crossfit tunnilla hilluu taaperoita. Siellä kuitenkin nostellaan painoja, jotka voivat sopivasti pudotessaan vaikka tappaa pikkuihmisen. Tai vähintään aihettaa vakavia vammoja sekä lapselle että treenajalle.
Ja mitä tuohon "ei saa saa kuulua" kohtaan tulee, tulepa huomenna mukaani kirjastoreissulle Oodiin niin saat siitä realistisen kuvan. Lähen klo 10 maissa.
Juu, olet oiva esimerkki siitä "ei saa kuulua"-ihmisestä.