Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.
Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.
Pääsettekö te harrastuksiin?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään ei tietenkään sovi kun ei lapset saa kuulua tai näkyä."
Miksi lasten pitäisi päästä aikuisten tunnille? Sehän on jopa turvallisuusriski, jos esim. crossfit tunnilla hilluu taaperoita. Siellä kuitenkin nostellaan painoja, jotka voivat sopivasti pudotessaan vaikka tappaa pikkuihmisen. Tai vähintään aihettaa vakavia vammoja sekä lapselle että treenajalle.
Ja mitä tuohon "ei saa saa kuulua" kohtaan tulee, tulepa huomenna mukaani kirjastoreissulle Oodiin niin saat siitä realistisen kuvan. Lähen klo 10 maissa.
Juu, olet oiva esimerkki siitä "ei saa kuulua"-ihmisestä.
Eli sinulle on ok, että lapsesi jää painon alle ja saa vakavia vammoja tai kuolee? Pääasia, että saa kuulua ja näkyä.
Olet siis lisäksi typerä.
Vierailija kirjoitti:
Juu en, luin tuolta että ap kertoi että hän oli ajatellut että kun mies on yrittäjä niin voi päättää onko kotona vai ei..
Luepa tarkemmin. Ihan selkosuomella moneenkin kertaan on ap kertonut, että mies on itse luvannut olla lasten kanssa. Kyse ei ole mistään yksipuolisesta päättämisestä, vaan yhdessä sovitusta asiasta, josta mies lipsuu.
Niin on luvannut olla mutta missään ei lue että ap on kysynyt säännöllisiä päiviä niille jumpilleen vaan kirjoittaa että olin ajatellut että kun mies on yrittäjä niin pystyy itse valitsemaan työaikansa
siksi kysyin onko asiasta selkeästi sovittu että ne on säännölliset ajat kun ne jumpat on vai onko vain ajateltu että kyllä se mies on tiistait ja torstait lapsen kanssa.
Mies on voinut ymmärtää että ap:lle riittää mikö tahansa viikonpäivä eikö sillä muutoin ole väliä.
ap kirjoittaa myös että omaa aikaa on varsinkin viikonloppuisin eli kyllö se mies kuitenkin sen lapsen kanssa on.. siksi ajattelin vain varmistaa että tuokin asia on selkeästi juteltu, miehet kun saattaa välillä olla vähän putkiaivoja tämön suhteen naiset puolestaan ajattelee enemmän kuin tulee sitten sanottua ääneen ja näin onkin väärinkäsitykset valmiit.
ap:lle suosittelen enemmän puhumista miehen kanssa niin ne asiat selkenee varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pitäisi päästä aikuisten tunnille? Sehän on jopa turvallisuusriski, jos esim. crossfit tunnilla hilluu taaperoita. Siellä kuitenkin nostellaan painoja, jotka voivat sopivasti pudotessaan vaikka tappaa pikkuihmisen. Tai vähintään aihettaa vakavia vammoja sekä lapselle että treenajalle.
Ja mitä tuohon "ei saa saa kuulua" kohtaan tulee, tulepa huomenna mukaani kirjastoreissulle Oodiin niin saat siitä realistisen kuvan. Lähen klo 10 maissa.
Milläp perusteella? Minusta tuossa oli ihan järkipuhetta. Ethän sinä (toivottavasti) vie lastasi rakennustyömaallekaan, joten miksi hänet pitäisi väkisin viedä ryhmäliikuntaan, jossa aiheutuu vaaratilanteita? Vai etkö provoiluhaluissasi tajua, että cross fit sali ei ole maailman ainut paikka, jossa lapsi voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulle on ok, että lapsesi jää painon alle ja saa vakavia vammoja tai kuolee? Pääasia, että saa kuulua ja näkyä.
Typerää huolehtia lasten turvallisuudesta? Just.
Niin on luvannut olla mutta missään ei lue että ap on kysynyt säännöllisiä päiviä niille jumpilleen vaan kirjoittaa että olin ajatellut että kun mies on yrittäjä niin pystyy itse valitsemaan työaikansa
No miten se mies on voinut luvata, jos ei olisi tiennyt mistä päivistä ja kellonajoista puhutaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta itse kahden lapsen äitinä todellakin kävin ja käyn edelleen jumpassa ilman lapsia. Se on minun omaa aikaa enkä halua kuunnella myöskään muiden lapsia tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
No miten se mies on voinut luvata, jos ei olisi tiennyt mistä päivistä ja kellonajoista puhutaan? :D
Niin eikai se mies nyt 24/7 töissä ole, viime viikollakin oli lapsen kanssa ja ap kertoo että viikonloppuisin on lasten kanssa.
Mies on voinut käsittää että ap:lle käy mikä tahansa ilta ja siksi ei ole tällä viikolla vielä saanut sitä töistään järjestettyä.. tätä viikkoa kun on vielä yli puolet jäljellä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eikai se mies nyt 24/7 töissä ole, viime viikollakin oli lapsen kanssa ja ap kertoo että viikonloppuisin on lasten kanssa.
Mies on voinut käsittää että ap:lle käy mikä tahansa ilta ja siksi ei ole tällä viikolla vielä saanut sitä töistään järjestettyä.. tätä viikkoa kun on vielä yli puolet jäljellä..
Siinä tapauksessa mies ei ole kuunnellut, koska päivät ja kellonajat on hänelle kerrottu. Ei pidä luvata, jos sitten rupeaa pakittelemaan ja keksimään töitä lapsen edelle.
Sulla on sitten vissiin sisäpiiritietos päivistä ja kellonajoista koska ei ap ole sellaista tässä ketjussa sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sitten vissiin sisäpiiritietos päivistä ja kellonajoista koska ei ap ole sellaista tässä ketjussa sanonut.
Kyllä sanoi ihan selkokielellä, että tänään klo 18.30 olisi ollut jumppa. Sä et vain ole lukenut tarpeeksi tarkkkaan. Tai olet lukenut vain aloitustekstin etkä muita kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoi ihan selkokielellä, että tänään klo 18.30 olisi ollut jumppa. Sä et vain ole lukenut tarpeeksi tarkkkaan. Tai olet lukenut vain aloitustekstin etkä muita kommentteja.
niin vastasi täällä jollekkin joka kysyi koska jumppa on? Missä se sanoo että on siitä miehelle etukäteen sanonut? Ei missään!
Edelleenkään missään ei lue että ap on miehelle etukäteen ilmoittanut että jumppapäivät ovat säännöllisesti esim. Tiistai ja torstai vaan aloituksesta ha viesteistä saa sellaisen käsityksen että on pyytänyt miestä olemaan lapsen kanssa pari kertaa viikossa ja mies on suostunut mutta ei ole tajunnut että ne päivät ovat aina samat vaan on olettanut että hän voi itse päättää koska ne päivät ovat ja ettei ap:lle ole niin väliä onko ne esim. Torstai ja lauantai.
siksi jo ekassa viestissä kysyin onko asia varmasti selkokielllä sovittu MIEHEN kanssa.. niille kun pitää kaikki sanoa erittäin selkeästi tai tulee väärinkäsityksiä
Oletpa hölmö, kun et tajua että "mies lupasi" sisältää sen kellonajan sanomisen. Kun edelleenkään se mies ei voi luvata olevansa lapsen kanssa, jos ei tiedä, koska pitää olla. Varsinkaan, jos työaika ei ole 8-16, vaan se vaihtelee. Se, että sinä lupailet "joo joo käy käy" kuuntelematta, mihin lupaudut, ei tarkoita, että kaikki tekevät niin.
Meillä ei ole lapsia mutta tuli tuosta mieleen että meidän on miehen kanssa sovittava aina erikseen auton käytöstä ja mies sanoi mulle että haluaa käydä kerran viikossa kuntouttamassa polveaan uimahallissa ja minä tietysti luulin että se on ihan sama koska sinne uimahalliin menee kunnes oli unohtanut kertoa että käy siellö fysioterapeutin kanssa joka keskiviikko.
Ne asiat kyllä kannattaa sen oman miehen kanssa sopia kunnolla.
Miten joillekin on niin vieras käsite, että kaikilla ei todellakaan ole isovanhempia ja sisaruksia? Kun omat lapset olivat pieniä, mun kavereilla oli omiakin lapsia hoidettavana. Isovanhemmista sokea isä asui 250 km päässä ja appi ja anoppi 150 km päässä, eikä anopilla ajokorttia, appi alkoholisti. Åiti kuoli kun nuorin oli alle 2-vuotias. Toinen veljeni asui ulkomailla siihen aikaan. Toinen asui samalla paikkakunnalla kuin isä ja huolehti isän asioista, hänellä oli jo siinä tarpeeksi. Kumpikin olivat silloin kyllä perheettömiä.
Mun ratkaisu oli MLL:n hoitaja rahalla kun miehellä oli paljon työmatkoja. Muuten en olisi päässyt mihinkään ikinä.
Lisätään vielä, että mieheni on isosta perheestä ja anopilla iso liuta lapsenlapsia, ne lähempänä asuvat hoidattivat hänellä jo ihan tarpeeksi, en olisi iljennyt pyytää tulemaan vielä toiselle paikkakunnalle. Oma äitini oli ennen kuolemaa työikäinen, eli ihan töissä joten ei hän olisi voinut tulla 250 km päähän ex-tempore hoitamaan lapsia silloin kun nuorin oli vauva.
Ja sitten ihmetellään kyselyn tuloksia, miten valtaosa miehistä haluaa lapsia mutta naisista ei 😄🤪
Sun pitää ap kysyä mieheltäsi haluaako hän panna ylipainoista vai sopusuhtaista naista. Että valinta on hänen. Jokohan päästää sut jumppaan.
Mun veljellä on vastaava tilanne pari vuotta sitten. Hän päätti vähentää työntekoa ja olla enemmän lapsen kanssa, koska vaimo sitä vaati. Tosin se tarkoitti sitä, että ei ulkomaanmatkoja, ei kylpylälomia, ei lapselle muita kuin kirpparivaatteita jne. eli elintaso romahti samantien. Auto myyntiin ja eikä vaimolla todellakaan ollut varaa harrastuksiin, hyvä kun saivat asumiskulut maksettua.
Jostain syystä käly ei pitänyt tästä, alkoi valitus siitä, että rahat ei riitä, kun toinen ei tee täyttä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kyselyn tuloksia, miten valtaosa miehistä haluaa lapsia mutta naisista ei 😄🤪
Olen ihmetellyt sitä, että tästä asiasta ei ole julkisuudessa enempää puhuttu. Ruotsissa ei ole samanlaista syntyvyyden laskua, sillä siellä kulttuuriin kuuluu vanhempien tasa-arvo vahvemmin. Ruotsissa kaikki perhealennuksetkin oli aina kaksi aikuista + kolme lasta.
En koskaan unohda, kun vajaa kymmenen suotta sitten olimme Arlandan kentällä odottamassa lentoa. Olin ainoa äiti lasten leikkinurkkauksessa, kaikki muut vanhemmat olivat miehiä. Ja meidän kaikkien puolisot istuivat kauempana kaikessa rauhassa yksinään kahvilla.