Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea

Vierailija
17.01.2024 |

Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!

Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!

Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!

Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?

Auttakaa! Mitä teen?

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön voi kilpailuttaa.

Tällä hetkellä ei yhdelläkään sähköä myyvällä laitoksella

EI OLE NOIN KORKEAA KWH HINTAA, KUIN 0,20 euroa.

Aloitus on haiseva trolli.

Vierailija
82/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä sähkön käyttöä. Aika moni on tiukalla säästökuurilla nyt ja maksaa kaiken itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kohtuulliselta ja Kela on oikeassa. Luulisi työttömällä olevan aikaa järjestää asiansa paremmin.

Mitäkö teet? Menet töihin. Kannattaa myös hankkia halvempi sähkösopimus.

Vierailija
84/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni rajat pitäisi määritellä sähkön kulutuksen perusteella, eli jokaiselle korvataan maksimissaan (toki perhekokoon suhteutettuna) tietyn kulutuksen verran sähköä, eikä tietyn hinnan mukaan. 

Sehän määritellään. Koeta nyt wajakki tajuta, että sähkölasku on sitä suurempi, mitä enemmän kulutat. Eli Kelan raja on nimenomaan kulutukseen perustuva. 

Ei, vaan sähkölasku on sitä suurempi, mitä kalliimpi sähkösopimus on. Minä nyt yhäkin olen sitä mieltä, että se korvattavan sähkön määrä pitäisi määritellä sähkönkulutuksen perusteella - siis niin, että kaikille korvattaisiin tietyn sähkönkulutuksen verran sähköä, sen hinnasta riippumatta.

Ei minulla ole mitään vaikeuksia tajuta asiaa, olen siitä vain eri mieltä. 

Vierailija
85/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat ylimenevän osan siitä perusosasta niin kuin kaikki muutkin, joilla on ylihintainen sähkö, vuokra tms. 

EI OLE VARAA MAKSAA, MITEN ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ??

Tottakai on. Saathan sen perusosan. Siitä kaikki muutkin maksaa. Jätät vaan sen verran ruokaostoksista ostamatta.

Vierailija
86/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni rajat pitäisi määritellä sähkön kulutuksen perusteella, eli jokaiselle korvataan maksimissaan (toki perhekokoon suhteutettuna) tietyn kulutuksen verran sähköä, eikä tietyn hinnan mukaan. 

Sehän määritellään. Koeta nyt wajakki tajuta, että sähkölasku on sitä suurempi, mitä enemmän kulutat. Eli Kelan raja on nimenomaan kulutukseen perustuva. 

Ei, vaan sähkölasku on sitä suurempi, mitä kalliimpi sähkösopimus on. Minä nyt yhäkin olen sitä mieltä, että se korvattavan sähkön määrä pitäisi määritellä sähkönkulutuksen perusteella - siis niin, että kaikille korvattaisiin tietyn sähkönkulutuksen verran sähköä, sen hinnasta riippumatta.

Ole vain, mutta olet väärässä öyhötyksinesi. Katsos, lapsipieni, kun kenenkään ei ole pakko pitää ylihintaista sopimusta, vaan sen voi vaihtaa halvimpaan. Täysin tasa-arvoista ja reilua, kun vain osaa käyttää päätään eikä meuhkaa turhasta. Kulutuksen perusteella korvaaminen olisi äärimmäisen idioottimainen vaihtoehto ja se jos mikä asettaisi ihmiset eri arvoiseen asemaan. Mietipä ihan ajatuksen kanssa, miten se vaikuttaisi sähkölämmitteisessä kodissa asuvan tilanteeseen vs. kaukolämmön piirissä olevaan. Niinpä. 

Vierailija
87/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän kela repi tällaisenkin sähkölaskun leikkauksen? Eikö heidän toimiaan sido lait? 

Vierailija
88/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajalla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa määräänsä enempää sähkön hintaan tai kulutukseen. 

Nimenomaan on mahdollisuus vaikuttaa. Vaihdat sen 20c/kwh sopimuksen halvempaan ja katsot vaikka nettilaskurin avulla, mistä voit vähentää kulutusta. Niin me muutkin teemme, kun ei ole varaa maksella ylikalliita sähkölaskuja. Älä ole avuton lapsi, vaan toimi niin kuin aikuinen. 

En minä omasta sähkölaskusta puhu, vaan siitä, mikä mielestäni olisi kohtuullinen tapa Kelan määritellä asia. Kuluttaja ei voi vaikuttaa siihen, minkä hintaisia sähkösopimuksia on saatavilla. Ja määräaikaista sopimusta ei toki voi vaihtaa. 

Vierailija
89/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mene töihin, niin voit itse maksaa laskusi.

Vierailija
90/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on isostikin vaikeuksia tajuta asiaa. Kysehän ei ole mielipideasiasta, vaan tämän voi ihan laskea. Tässä sinulle pelkistetty versio avuksi:

Jormalla on sähkösopimus hinnalla 20c/kwh. Jorma käyttää sähköä 100kwh. Pertillä on sopimus hinnalla 10c/kwh ja hän käyttää sähköä 1000kwh. 

Kummalla on mielestäsi suurempi sähkölasku, kalliimmalla sähkösopimuksella (Jorma) vai suuremmalla kulutuksella (Pertti)?

Vierailija
91/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole luottotietoja niin ei sähköä voi kilpailuttaa.otettava se paikallinen

Vierailija
92/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voit niin vaihdat yhtiötä. 

mihin??

Tee vertailuja kilpailutussivustoilla. Itse tein juuri eilen, enimmäkseen n. 9 sentin hintoja tarjosivat

Mihin yhtiöön vaihdoit?

Vierailija
93/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajalla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa määräänsä enempää sähkön hintaan tai kulutukseen. 

Nimenomaan on mahdollisuus vaikuttaa. Vaihdat sen 20c/kwh sopimuksen halvempaan ja katsot vaikka nettilaskurin avulla, mistä voit vähentää kulutusta. Niin me muutkin teemme, kun ei ole varaa maksella ylikalliita sähkölaskuja. Älä ole avuton lapsi, vaan toimi niin kuin aikuinen. 

En minä omasta sähkölaskusta puhu, vaan siitä, mikä mielestäni olisi kohtuullinen tapa Kelan määritellä asia. Kuluttaja ei voi vaikuttaa siihen, minkä hintaisia sähkösopimuksia on saatavilla. Ja määräaikaista sopimusta ei toki voi vaihtaa. 

Mutta kuluttaja voi vaikuttaa siihen ottaako 20c/kwh sopimuksen vai halvimman mahdollisen eli nykyisin noin 10c/kwh. Mikä tässä on sinulle niin ylivoimasta ymmärtää? 

Vierailija
94/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön voi kilpailuttaa.

Ehei, kyllä monet sähköyhtiöt yrittää tuota: laitetaan automaattisesti määräaikaisen perään selvästi ylihinnoiteltu sopimus, siinä toivossa että asiakas ei tajua kilpailuttaa. Menee varsinkin vanhuksilla läpi, sitten ihmetellään kun kaikki rahat menee sähköön.

Esimerkiksi Vattenfall lähetti pari kuukautta sitten automaattisen jatkosopimuksen 0,44c/kWh hinnalla. Jonka toki vaihtoin toiseen firmaan, en ole idiootti.

Vierailija
95/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näin Kelan toimeentulotuen käsittelijänä kommentoida, että tosi monella asiakkaalla on sähköyhtiön toistaiseksi voimassa olevasopimus, jossa sähkö maksaa noin 20 snt/kWh. Olen ihmetellyt, että miksi eivät vaihda halvempaan, kun määräaikaisen saa 10 sentillä. Mutta ilmeisesti eivät koe tärkeäksi, kun Kela maksaa. Monet saisi sähkölaskuja paljon alemmas, jos viitsisivät vaihtaa. Tuohon 45 euroon saa kuitenkin melko paljon kuluttaa sähköä, joten se ei kaikilla ylity huolimatta kalliista hinnasta. En usko, että moni työssäkäyvä maksaa tollasia hintoja, kun sähkö pitää itse maksaa. 

Vierailija
96/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön voi kilpailuttaa.

Ehei, kyllä monet sähköyhtiöt yrittää tuota: laitetaan automaattisesti määräaikaisen perään selvästi ylihinnoiteltu sopimus, siinä toivossa että asiakas ei tajua kilpailuttaa. Menee varsinkin vanhuksilla läpi, sitten ihmetellään kun kaikki rahat menee sähköön.

Esimerkiksi Vattenfall lähetti pari kuukautta sitten automaattisen jatkosopimuksen 0,44c/kWh hinnalla. Jonka toki vaihtoin toiseen firmaan, en ole idiootti.

No olet kyllä täysi idiootti.

0,44c/kWh on erittäin halpa! Voittaa jo pörssisähkönkin mennen tullen.

Vierailija
97/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole vain, mutta olet vä

harva toimeentuloasiakas asuu sähkölämmitteisessä talossa

Vierailija
98/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän värinen naama

Vierailija
99/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ellei ole luottotietoja niin ei sähköä voi kilpailuttaa.otettava se paikallinen

säshkön voi kilpailuttaa netissä. Ei siellä luottotietoja kysellä, klikkaat vaan nappia ja sivu näyttää tämänhetkiset tarjoukset

Vierailija
100/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torille!

Eiku....

Töihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi