Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että työhakemuksessa suosittelijana on nykyinen lähiesimies?

Vierailija
02.02.2025 |

Vai outoa? Hänhän tietää asian kaikkein parhaiten.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa, mutta on ok, jos nykyinen työ on pian loppuva määräaikainen tehtävä tai vaikka opiskelujen oheen otettu osa-aikatyö, josta siirrytään valmistumisen jälkeen oman alan töihin.

Vierailija
2/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän oikeasti suosittelee sinua uuteen työpaikkaan, niin ok. Mutta jos ei tiedä, että olet lähtemässä tai haluaa pitää sinut eli ei suosittele, niin ei hyvä. Itse en halunnut silloista esimiestä kysyä suosittelijaksi, koska en halunnut hänen tietävän lähtöaikeistani, joten en laittanut suosittelijaa ollenkaan (edellisestä työsuhteesta oli 15 vuotta, enkä ollut silloiseen esimieheen yhteydessä, joten en voinut laittaa häntäkään). Työhaastattelussa kerroin niin kuin asia on. Sain paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yleistä, mutta mulla on. Ja olen ihan vakityössä. Organisaatiossa on näitä esimiehiä useampia, mutta lähiesimiehelle voin kyllä sanoa että olen hakenut muualle. 

Vierailija
4/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. Olen myös ystpvä esimieheni kanssa. Hän ymmärsi hyvin miksi halusin haastellisempiin tehtäviin. 

Vierailija
5/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista. Ei outoa.

Vierailija
6/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolle haetaan taas hämäräperäisillä keinoilla työntekijää!

Vierailija
7/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä päivänvaloa tämä rekrytointi!

Vierailija
8/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin työpaikka ja sen pomo tai esimies on ne parhaat suosittelijat. Ihan niinkuin asuntoa vuokratessakin edellinen vuokranantaja.

- HR rekryäjä

Vierailija
9/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kestä päivänvaloa tämä rekrytointi!

Siis mikä rekrytointi? Ja miksei kestä?

Vierailija
10/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen itsekin supsittelijana parille nuorelle alaiselleni. Heitä kun ei saada vakinaistettua niin joutuvat etsimään töitä muualta. Reippaita osaavia tekijöitä joten tottakai suosittelen - kunhan vain saisivat töitä.

Vierailija
11/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on. Sain samalla palkankorotuksen, kun kysyin häntä suosittelijaksi.

Vierailija
12/12 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suosittelijoina aiempia esihenklilöitä. Pitivät minusta ja mielellään suosittelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän