Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea
Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!
Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!
Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!
Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?
Auttakaa! Mitä teen?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen halpa sopimuksesi on loppunut ja kun et ole tehnyt uutta, kiinteähintaista sopimusta, se muuttuu automaattisesti pörssisähkösopimukseksi. Soita yhtiöön ja tee uusi sopimus, tosin kiinteähintaisetkin voi olla kalliita. Minä olen yh ja olen koko ikäni maksanut kaikki sähkölaskuni omalla palkallani.
Mulla ei ole pörssisähkö, vaan toistaseks voimassaoleva.
Ennen 8 senttiä, nyt 20!
ap
Jos toistaiseksi voimassa oleva soppari sulla nyt niin vaihda halvempaan soppariin toisessa sähköfirmassa.
Vaihda sähköyhtiötä niin saat halvemmalla. Monessa yhtiössä on jo halvempi sähkö. KELA tekee ihan oikein ettei maksa ylihintaa sähköstä kun halvempiakin on tarjolla. Jos saat toimeentulotukea kun et ole töissä niin sinulla on kaikki aika maailmassa etsiä itsellesi halvempi sähkösopimus. Lakkaa valittamasta ja ota itseäsi niskasta kiinni, ei ole liian vaikeaa.
Sama ollut jo 9 vuotta. Jos olisi ollut kiinnostusta vaihtaa niin olisin sen tehnyt. Ennemmin otan sen rahan jos joku nyt antaisi. En rupea omasta elämisestä tinkimään kun muut ovat tähänkin mennessä maksaneet.
ap