Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea
Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!
Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!
Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!
Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?
Auttakaa! Mitä teen?
Kommentit (204)
Määräaikainen halpa sopimuksesi on loppunut ja kun et ole tehnyt uutta, kiinteähintaista sopimusta, se muuttuu automaattisesti pörssisähkösopimukseksi. Soita yhtiöön ja tee uusi sopimus, tosin kiinteähintaisetkin voi olla kalliita. Minä olen yh ja olen koko ikäni maksanut kaikki sähkölaskuni omalla palkallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.
Se on mahdonta kun rahat ei siihen riitä, ymmärrätkö?
apJos rahat ei riitä mene v iŧun id ootti töihin.
Tarjoat siis töitä? Okei, menen heti. Anna lisätiedot tästä työpaikasta
ap
duunitori.fi
Aloita vaikka tuolta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.
apduunitori.fi
Eli tyhjää länkytit eikä olekaan työtä tarjota?
Selvä!
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen halpa sopimuksesi on loppunut ja kun et ole tehnyt uutta, kiinteähintaista sopimusta, se muuttuu automaattisesti pörssisähkösopimukseksi. Soita yhtiöön ja tee uusi sopimus, tosin kiinteähintaisetkin voi olla kalliita. Minä olen yh ja olen koko ikäni maksanut kaikki sähkölaskuni omalla palkallani.
Mulla ei ole pörssisähkö, vaan toistaseks voimassaoleva.
Ennen 8 senttiä, nyt 20!
ap
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tarjottu jatkoa uudella kiinteähintaisella, kun ap kerta tietää hinnan noin tarkkaan. Ja joo, sähköyhtiöön yhteyttä ja sopimus vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apduunitori.fi
Eli tyhjää länkytit eikä olekaan työtä tarjota?
Selvä!
Kyllä on. Tuollakin on useita satoja töitä tarjolla. Sinun pitää vain itse hakea niitä. Ei elämä toimi niin, että sinulle tuodaan kaikki valmiina ja mitään ei tarvitse itse tehdä.
Aina kannattaa kilpailuttaa sopimus hyvissä ajoin ennen kuin määräaikainen loppuu. Edullisia löytyy kun etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan, että Kela ei määrittele korvattavaa sähköä kulutuksen, vaan hinnan perusteella.
No ei kyllä aseta. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Kelan rajat ovat ihan julkisesti kaikkien nähtävillä ja sen mukaan pitää elää, jos aikoo korvaukset saada täysimääräisinä. Jos ei osaa säännöstellä kulutustaan, on ihan turha parkua, ettei ole rahaa.
Totta kai asettaa. Kyllähän ainoa kohtuullinen ja taas-arvoinen tapa olisi, että Kela määrittelisi hyväksyttävän korvattavan sähkönkulutuksen. Kuluttaja ei voi vaikuttaa sähkön hintaan, kulutukseen taas tietyissä rajoissa voi.
mihin rahasi oikein valuu, kun et voi ylimääräistä 30 euroa nipistää`?
Määräaikaisessa sopimuksessa sähkön hintaa ei voida muuttaa kesken sopimuskauden lukuun ottamatta verojen ja muiden julkisten maksujen muutoksia. Sopimus voi kuitenkin olla sidottu indeksiin, jolloin hinnat muuttuvat indeksin mukaisesti. Toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa hintoja voidaan muuttaa sähkömarkkinalain ja sopimusehtojen puitteissa. https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/sahkosopimus/
Vierailija kirjoitti:
Peruselämiseen!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan, että Kela ei määrittele korvattavaa sähköä kulutuksen, vaan hinnan perusteella.
No ei kyllä aseta. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Kelan rajat ovat ihan julkisesti kaikkien nähtävillä ja sen mukaan pitää elää, jos aikoo korvaukset saada täysimääräisinä. Jos ei osaa säännöstellä kulutustaan, on ihan turha parkua, ettei ole rahaa.
Totta kai asettaa. Kyllähän ainoa kohtuullinen ja taas-arvoinen tapa olisi, että Kela määrittelisi hyväksyttävän korvattavan sähkönkulutuksen. Kuluttaja ei voi vaikuttaa sähkön hintaan, kulutukseen taas tietyissä rajoissa voi.
No ei vieläkään aseta. Rajat ovat kaikille samat ja suhteutettu perhekokoon. Täysin kohtuulinen ja tasa-arvoinen tapa. Turhaan vänkäät vastaan, kun et aikuisten asioista mitään ymmärrä. Esimerkiksi se on sinulle näköjään ihan vieras asia, että sähkölaskun loppusumma muodostuu nimenomaan sen KULUTUKSEN mukaan. Eli jokainen voi ihan itse vaikuttaa siihen, paljonko lasku tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruselämiseen!
ap
kaikilta muiltakin onnistuu 30 euron säästäminen. tutki siis mihin ne rahat tuhlaat ja tee edullisempi valinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö! Kelahan määrittelee nimenomaan hyväksyttävän korvattavan kulutuksen. Se määrä on 45€ edestä sähköä. Sinä olet itse vastuussa siitä, että huolehdit sopimuksesi ja kulutuksesi sille tasolle, että tuo raja ei ylity. Kela ei ole sinun edunvalvojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 8 senttiä, nyt 20!
ap
Ei ne tulot vaan ne menot. Jos tulot sakkaavat, niin menot pienemmäksi. Älä katso TV:tä, ota jääkaapista virta pois ja vie ruuat parvekkeelle. Älä pese pyykkiä liian usein ja lopeta saunan lämmitys. Jos käytät hehkulamppuja, niin vaihda led -valoihin. Jne.
Ennen kaikkea kuitenkin lopeta eläminen muiden verorahoilla. Ja jos jatkat loiseloa, niin lopeta marmatus. Loppua ei ole nimittäin tiedossa, kun sosiaaliturva tulee menemään alaspäin kansantalouden sakatessa. Oma apu on paras apu, sinullekin.
Nythän suunnitellaan, että kiinteitä sopimuksia ei enää saisi ja kaikille tulisi pörssisähkö. Kuulemma ihmiset käyttävät liikaa sähköä.
Jännä juttu, että nämä "herää" siinä vaiheessa, kun Kela ei maksakaan kaikkea.
Tämmöstä se on, kun itse ei tarvitse maksaa. Sitten tullaan palstalle kyselemään, että mitäs nyt.
Hieman oma-aloitteelisuutta, ota yhteys sähköyhtiöön! Ei ole yhtään sen vaikeampaa kuin tänne raapustaminen. Tai sitten maksat erotuksen ihan itse.
noniin, eli sinulla on toistaiseksi voimassaoleva sähksopimus. saast siis irtisanoa sen. sitten etsit edullisemman. tai etsi se edullisempi ensin. irtisanoa vnaha sitten. löydät edullisemman jo tänään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen 8 senttiä, nyt 20!
apEi ne tulot vaan ne menot. Jos tulot sakkaavat, niin menot pienemmäksi. Älä katso TV:tä, ota jääkaapista virta pois ja vie ruuat parvekkeelle. Älä pese pyykkiä liian usein ja lopeta saunan lämmitys. Jos käytät hehkulamppuja, niin vaihda led -valoihin. Jne.
Ennen kaikkea kuitenkin lopeta eläminen muiden verorahoilla. Ja jos jatkat loiseloa, niin lopeta marmatus. Loppua ei o
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia