Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäytyykö opettaja oikein

Vierailija
17.01.2024 |

Opiskelen ammatillisessa oppilaitoksessa ja minulle on tehty hojks adhd takia jonka opettajat näkevaöt ja kyseinen opettaja on ollut mukana tekemässä sitä minun ja erityisopettajan kanssa. Tunneilla usein jumitun tehtäviin enkä oikein saaa aloitettua tai saatus tehtäviä loppuun. Opettaja kiertää tunnilla luokassa vuorotellen jokaisen luona ja joka kerta vain skippaa minut eikä edes katso päinkään. Kettuilee suoraan päin naamaa jos en ole hoitanut asioitani ja muutenkin asenne minua kohtaan on ikävä. Ei auta vaikka tarvitsisin apua eikä häntä kiinnosta juurikaan. Toisaalta en ole pyytänyt apua niin mahtaako luulla ettei minua kiinnosta koulunkäynti ja siksi häntä ei kiinnosta. En haluaisi ottaa asiaa hänen kanssa puheeksi koska en tiedä mitä sanoa ja en tiedä miten reagoi palautteeseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo oikealta tai asialliselta kuulosta. Kysy vaan rohkeasti apua niihin tehtäviin, toivottavasti opettajankin asenne sinua kohtaan paranee, kun näkee että yrität tosissasi.

Vierailija
2/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyttäydy oikein. Ennakkoluuloinen k*rpä. Juuri tuon takia en lähtökohtaisesti kerro omasta tarkkaavaisuushäiriöstäni. En halua leimaa. Huono opettaja on aika paska nakki, joten olen pahoillani.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhua sille erityisopettajalle asiasta? Käytös voisi mahdollisesti muuttua, jos palaute tulee ns. vertaiselta. 

Vierailija
4/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein auttaa, kun miettii asiaa toisen näkökulmasta. Ehkä hän ajattelee, että haluat työrauhaa ja osaat, kun et pyydä apua. Hän ei voi tietää, milloin sulla jumittaa. Usein amiksen opet ei ole käynyt kovin kattavaa koulutusta opettamisesta ja ehkä hän hiukan jopa jännittää, miten osaa ohjata sua. Siksi kysyminen ja oma aktiivisuus on nyt avainasemassa. Ja plus amiksessa vastuu oppimisesta on itsellä, peruskoulussa se oli opettajalla. Eli kysy, jää vaikka tunnin jälkeen luokkaan ja sano, että sulla on nyt vähän jumitusta ollut ja tarvitsisit hiukan apua välillä

Vierailija
5/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun hän jaksoi tulla auttamaan ja herätellä ette jatkas tosta yms mutta nykyisin ottanut sen käytännön että käy kyselemässä muilta että onnistuuko ja onko joku vaikea kohta ja yleensä en vain saa tehdyksi yhtään tehtävää koko tunnin aikana. Luulisi sen huomaavan. En edes ole kännykällä silloin vaan saatan sitten ruveta höpöttämään kaverille jolloin kaveri ärähtää että ole hiljaa ja sitten lähden vessaan rauhottumaan hetkeksi ja tuun takaisin ni ei ole edes monistetta jakanut mulle. 

Vierailija
6/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi kaverit ruvenneet vain tiuskimaan ja kiukuttelemaan mulle. Olen kolmaspyörä. Luokallamme on kaksi aikuisopiskelijaa jotka ovat hyväksyneet minut ja sillointällöin tulevat minulle juttelemaan, istuvat viereen yms. Kaverini keskustelevat vain keskenään ja jöttävät ulkopuolelle.

Vierailija
7/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa hyvin olla kyse opettajan oman ammattitaidon rajoista. Alkuun yritti, mutta ei kuitenkaan omaa pitkäjännitteisyyttä, jota opettamisesi edellyttäisi. Puhu erityisopettajan kanssa.

Vierailija
10/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi pyytää apua, jos homma ei suju?

Vierailija
11/12 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle avun pyytäminen on caikeaa enkä aina tunnista sitä että juutun ennen kuin joku ns herättää että nyt eteenpäin.

Vierailija
12/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä