Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naisten biologinen velvollisuus

Vierailija
17.01.2024 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010118693.html

Mielestäni tulisi säätää lakiin, että syntyperäisillä suomen kansalaisilla on joko asevelvollisuus tai sitten äitiysvelvollisuus. Jos ei saa biologista lasta, niin sitten voi adoptoida, ja jos ei lapsen teko kiinnosta, voi mennä armeijaan. Toki lääketieteellisistä syistä (mielisairaus tms.) voisi vapauttaa tästä biologisesta velvoitteesta, mutta muutoin.

Kommentit (452)

Vierailija
421/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo epäsuhta korjataan, niin pitäisi myös korjata se epäkohta, että mies voi saada oman biologisen jälkeläisen ilman raskautta. Isäksi tulevat miehet voitaisiin velvoittaa maksamaan korvaus lapsen äidille. Kohdunvuokran hintoja tiedetään ulkomailta, n. 60 000 €/raskaus 

Tämä on niin totta. Niin totta. Kannatan sydämestäni!

Vierailija
422/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaako yhteiskunta siittäjänkin, jos ei halua inttiin? Kun me kaikki naiset emme ole miesten silmissä riittävän haluttuja, niin täytyy olla joku toinen tie lapsen siittäjäksi. 

Ja siittäjän saa valita parhaimmasta a-ryhmästä. Koska kansakunnan tulevaisuus ja geeniperimä. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo käynyt armeijan, lapsia tuskin tulee

N

Vierailija
424/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Mäkin ajattelin, että olisi näin keski-iässä aika ihana välivuosi. 

Ulkoilua, liikuntaa, telttailua, ruuat eteen, kaffet ja munkit sotkussa, vähän siivoilua ja uuden oppimista, illalla salille tai sometusta tuvasta. Kertaa monta kuukautta. Kuulostaa kyllä aika paratiisilta. Juuri kaikelta sitä, mille ei tunnu koskaan elämässä olevan tarpeeksi aikaa.

Nukut siellä 12 ihmisen kanssa samassa, kuuntelet niiden kuorsausta, haistelet niiden hikeä ja pierua ja nukut 5cm paksulla patjalla. Eiks ois jepa?

Jos on sotilaskeittäjä niin sillon muuten valmistaa oman ruokansa.

Vierailija
425/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaako yhteiskunta siittäjänkin, jos ei halua inttiin? Kun me kaikki naiset emme ole miesten silmissä riittävän haluttuja, niin täytyy olla joku toinen tie lapsen siittäjäksi. 

Ja siittäjän saa valita parhaimmasta a-ryhmästä. Koska kansakunnan tulevaisuus ja geeniperimä. 😉

Ja paras a-ryhmä valittaisin tietysti älyn perusteella, eikä esim. ulkonäön!

Vierailija
426/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen menopaussia lähestyvä lapseton nainen. Mä ihan mielelläni lähtisin puoleksi vuodeksi leirille marssimaan ja leikkimään sotaa. Olisipahan jotain erilaista ja monet käsittääkseni laihtuu palveluksen aikana (tulisi tarpeeseen). Valtio ilmeisesti maksaa vuokran armeija-ajata, eikä työnantaja vissiin saa antaa potkuja tämän takia? 

Ulkoilua, liikuntaa, telttailua, ruuat eteen, kaffet ja munkit sotkussa, vähän siivoilua ja uuden oppimista, illalla salille tai sometusta tuvasta. Kertaa monta kuukautta. Kuulostaa kyllä aika paratiisilta. Juuri kaikelta sitä, mille ei tunnu koskaan elämässä olevan tarpeeksi aikaa.

Juuri näin, naisena koin armeijan. Se

Niin no voin kertoa sulle salaisuuden että naisena sut laitettiin siellä semmoseen paikkana johon sun kyvyt riittää. Sä et ollu laskuvarjojääkäreissä, pioneereissa tai panssarintorjunnassa ku et sä ois selvinny niiden koulutusvaatimuksista. 

Siksi sulle jäi kuva et se koulutus ei oo raskasta ku olit siellä joku viestin kirjuri.

Vierailija
427/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukut siellä 12 ihmisen kanssa samass

No voi kauhee. Että ihan muut kuorsaa. The horror 😱.

Vierailija
428/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksikään nainen täällä osannut perustella, miten voivat puhua tasa-arvon edistämisestä ja samalla hyväksyä se että miehet pakotetaan asevelvollisiksi vankilatuomion uhalla?

Ei yhtäkään vastausta, ei sitten yhtäkään.

No, itse ajattelen, ettei tasa-arvo tarkoita sitä, että eri sukupuolten pitää tehdä juuri samoja asioita. Vaan että molempia arvostetaan yhtä paljon (ja se näkyy myös taloudellisesti). On sinulle vastattu, mutta et vain hyväksy vastauksia.

Miten molempia sukupuolia arvostetaan yhtä paljon, kun vain yhtä pakotetaan armeijaan ja tarvittaessa kuolemaan rintamalla??? Kertoisitko???

Vierailija
429/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvä ulkomuoto on myös yhteydessä menestykseen. Nams.

Vierailija
430/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä meitä naisia ei sitten sinne inttiin tarvitakaan, kun meistä ei ole pioneereiksi ja lasnuvarjojääkäreiksi. Hoitakaa tonttinne itse, miehet. Jos teistäkään on edes siihen. 

Vierailija
431/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meriselityksen makua. No, naiset ja rehellisyys...

Vierailija
432/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös aika moni mies ole siellä viestin kirjurina tms.? Oma poikani sanoi, että koko armeija on rakennettu sen pohjalle, että hitaimmallakin käyvä toistaitoinen elämän apukoululainen selviää siitä. Ja se näkyy. Jos joku pitää perusinttiä vaativana niin syy löytyy omasta pääkopasta.

Vierailija
433/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä meitä naisia ei sitten sinne inttiin tarvitakaan, kun meistä ei ole pioneereiksi ja lasnuvarjojääkäreiksi. Hoitakaa tonttinne itse, miehet. Jos teistäkään on edes siihen. 

Tai sit sovitaan vaan et ei uhota et armeija ei oo yhtään rankka jos ei oo käyny sen rankinta koulutusta.

Vierailija
434/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä asetelmaa jossa synnyttäminen ja asevelvollisuus asetetaan toisiaan korvaavaksi asioiksi. Tasa-arvoa se ei ole. 

Asevelvollisuus kylläkin tulisi koskea koko ikäluokkaa eikä vain miehiä. Aivan samoin kun lapsivapaita ei mielestäni saisi luovuttaa toiselle vanhemmalle, vaan miehet joko pitävät ne tai sitten niitä ei ole. Se, että saataisiin isät hoitamaan vauvaa kotiin on mielestäni ainoa tapa jakaa lapsiin lapsiin liittyvää taakkaa. Siperia nimittäin opettaa.

Miehiä nyt kiinnostaa niin kamalasti hallita naisten kohtuja, että millä tahansa aasinsillalla haluavat naiset synnyttämään ja alisteiseen asemaan. Lapsistaan nuo miehet eivät toki halua huolehtia, mutta naiset on saatava pakkosynnyttämään. 

Vierailija
435/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tasa-arvoista asevelvollisuutta mutta en antaisi siitä vapautusta synnytyksen perusteella. Lapsia maapallo ei tarvitse yhtään enempää, mutta vain miehiä koskeva asevelvollisuus on kyllä epäkohta sivistysvaltiossa.

Vai epäkohta miehiä kohtaan? Sivistysvaltiossa myös miesten pitää tehdä jotain.

Niin että kaikki työ naisille, miehet ei tee mitään.

Armeijaa ei voi verrata lapsentekoon, armeija on lastenleikkiä.

Et olisi sinäkään täällä inisemässä täällä ilman äitisi valtavaa työtä. Isäsi armeijasta ei ole mitään hyötyä.

Mitä muuten ne 31% miehistä jlotka ei käy armeijaa tekee?

Vierailija
436/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksikään nainen täällä osannut perustella, miten voivat puhua tasa-arvon edistämisestä ja samalla hyväksyä se että miehet pakotetaan asevelvollisiksi vankilatuomion uhalla?

Ei yhtäkään vastausta, ei sitten yhtäkään.

No, itse ajattelen, ettei tasa-arvo tarkoita sitä, että eri sukupuolten pitää tehdä juuri samoja asioita. Vaan että molempia arvostetaan yhtä paljon (ja se näkyy myös taloudellisesti). On sinulle vastattu, mutta et vain hyväksy vastauksia.

Miten molempia sukupuolia arvostetaan yhtä paljon, kun vain yhtä pakotetaan armeijaan ja tarvittaessa kuolemaan rintamalla??? Kertoisitko???

No esim. ymmärtämällä naisten arvo lasten synnyttäjinä ja miesten arvo maan puolustamisessa.

Vierailija
437/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä asetelmaa jossa synnyttäminen ja asevelvollisuus asetetaan toisiaan korvaavaksi asioiksi. Tasa-arvoa se ei ole. 

Asevelvollisuus kylläkin tulisi koskea koko ikäluokkaa eikä vain miehiä. Aivan samoin kun lapsivapaita ei mielestäni saisi luovuttaa toiselle vanhemmalle, vaan miehet joko pitävät ne tai sitten niitä ei ole. Se, että saataisiin isät hoitamaan vauvaa kotiin on mielestäni ainoa tapa jakaa lapsiin lapsiin liittyvää taakkaa. Siperia nimittäin opettaa.

Miehiä nyt kiinnostaa niin kamalasti hallita naisten kohtuja, että millä tahansa aasinsillalla haluavat naiset synnyttämään ja alisteiseen asemaan. Lapsistaan nuo miehet eivät toki halua huolehtia, mutta naiset on saatava pakkosynnyttämään. 

Täähän se on. Niille tomppeleille ei tarvitse muuta kuin nauraa makeasti.

Vierailija
438/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän ei ole mitään miesten ja naisten tontteja? Mies voi olla päiväkodissa töissä ja nainen voi lentää F64-hävittäjää pommittamassa Irania käskystä.

Vierailija
439/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meriselityksen makua. No, naiset ja rehellisyys...

Miehet valehtelee, ei naiset 

Vierailija
440/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan naiset mennä vaikka päiväkotiin auttamaan tai vanhusten palvelutaloon, jos ovat täysipäisiä. Käsiä tarvitaan.

Samoin kuin miehet. Ei niissä hommissa penis tiellä ole.

Mummojen nostelu ja kääntely on sitä paitsi fyysisesti vahvemmalle miehelle varmasti helpompaakin. 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi