Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä jätti 8-vuotiaan yksin kotiin 4 h, ja meni treffeille naisystävänsä kanssa

Vierailija
15.01.2024 |

Poikani (8 v) kertoi tänään, että oli lauantaina yksin kotona ja pelasi kännykällään neljä tuntia, kun isänsä oli treffeillä naisystävänsä kanssa. Onko tämä mielestänne ok?

Poika asuu vuoroviikoin minun luona ja isällään. Itse olen sitä mieltä, että treffailut voi hoitaa vapaaviikolla ja lapsen kanssa viettää aikaa silloin, kun on sen aika. Oon vihainen!

Kommentit (267)

Vierailija
61/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi on isäviikot käytännössä yksin, 8v soittaa minulle illalla pitkiä puheluja, koska on tylsää. Isi on treeneissä tai kavereilla, mutta kun pyydän, että olisi lapsen kanssa tai lapsi kokonaan minulla, saan kuulla olevani isästä lasta vieraannuttava äiti, jolta lapsi pitää ottaa kokonaan pois. Lastensuojelun kanssa kun juttelin, niin kyse on kuulemma vain siitä, että minun on hankala hyväksyä isän omanlaista isyyttä.

Hae se lapsi pois sieltä. Isä tuskin kehtaa ottaa yhteyttä viranomaisiin, kun on jättänyt heitteille pienen lapsensa. Joskus äidinkin vaan pitää olla tarpeeksi röyhkeä.

Sitä vartenhan se lapsikin on sulle soittanut, ap!

Vierailija
62/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se uusi nainen lemppaa sen jos saa tietää että mies jättää omat lapset heitteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, miten jotkut laittaa treffit oman lapsensa edelle. No, lapsi voi päättää 12 vuotiaana, ettei enää isän luokse halua. Nykyään maailma täynnä itsekkäitä vanhempia, joiden ei olisi ikinä pitänyt lapsia tehdä.

Vierailija
64/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Valittaisin lastensuojeluun. Mitä jos olisi sattunut jotain? 8 vuotias on sen verran utelias ja kuitenkin kykenevä, että voi satuttaa itsensä vaikka miten monella tavalla. Suomessa laki ottaa aina ensin lapsen hyvinvoinnin huomioon, joten olisit vahvoilla.

Mitä ihmeen avuttomia nyheröitä teidän lapset on? Haloo! Osa 3-luokkalaisistakin on vielä viime kuussa ollut 8-vuotiaita. Eihän niille mitään iltapäiväkerhoa missään enää edes tarjota, vaan oletus on, että kotona pärjäävät siihen asti, että vanhemmat tulevat töistä. 12 päivinä voi olla joka viikko odottelua ylikin tuon 4h jos vanhempi pääsee vaikka neljältä. Että lasua vaan kaikista 8v. koululaisista, jotka ovat iltapäivisin yksin, vai?

Paljonko sen lapsen pitää jaksaa olla yksin? Ensin odottaa 3 h koulun jälkeen, että isä tulee t

No tämä nyt oli tapahtunut lauantaina, että tuskin on ollut koulussa ja odottanut isäänsä töistä. Vähän nyt rajaa tuohon hepulointiin ja vääristelyyn. 

Vierailija
65/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi on isäviikot käytännössä yksin, 8v soittaa minulle illalla pitkiä puheluja, koska on tylsää. Isi on treeneissä tai kavereilla, mutta kun pyydän, että olisi lapsen kanssa tai lapsi kokonaan minulla, saan kuulla olevani isästä lasta vieraannuttava äiti, jolta lapsi pitää ottaa kokonaan pois. Lastensuojelun kanssa kun juttelin, niin kyse on kuulemma vain siitä, että minun on hankala hyväksyä isän omanlaista isyyttä.

Hae se lapsi pois sieltä. Isä tuskin kehtaa ottaa yhteyttä viranomaisiin, kun on jättänyt heitteille pienen lapsensa. Joskus äidinkin vaan pitää olla tarpeeksi röyhkeä.

Sitä vartenhan se lapsikin on sulle soittanut, ap!

Tästä olen samaa mieltä. Jos toiste käy niin hae pois.

Vierailija
66/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla totta?!

Kyllä tämä vuonna 2024 on totta, isällä on oikeus elää omaa elämäänsä, vaikka hänellä on lapsi. Riittää, että isä on yöllä kotona ja onhan äiti puhelinyhteyden päässä, mikä hätä lapsella muka on?

Ei voida olettaa, että äiti on puhelinyhteyden päässä, kun on isäv

Oma lapseni on aina voinut olettaa että minulle voi soitta aina, myös silloin kun on isän luona, tai mummolassa tai missä tahansa. Minä en ole äiti 50% ajasta vaan ihan 100%. Ei ihme että lapset voi huonosti kun ei saa soittaa edes omalle äidilleen puolet vuodesta. Mikä teitä oikein vaivaa???

Vierailija
67/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää sitä, että lapsi olisi jotenkin vaarassa tai heitteillä. Varmasti pärjää, ja halutessaan saa varmaankin myös yhteyden isäänsä puhelimella. Minua vihastuttaa tässä se, että isänsä priorisoi ajankäyttönsä lapsiviikollaan näin. Ja vielä viikonloppuna, kun olisi aikaa kunnolla olla yhdessä.

Ja toki mietin miten asian ottaa puheeksi hänen kanssaan. Ainakaan en halua, että pojalleen on tästä juoruamisesta vihainen. Sekin on mahdollista, ja siksi pohdin, puhunko tästä hänelle mitään.

Ap

Kuukepa - sinua taitaa nyt enemmänkin häiritä (ainakin alitajuisesti) se, että eksäsi on jo menossa omassa elämässään eteenpäin ja luomassa itselleen uutta parisuhdetta? 😉

24/7-helikopterivanhemmuus ei ole lapsellekaan millään tavalla parhaaksi: miten hänestä tulisi koskaan kunnolla pärjäävä aikuinen, ellei hän saa alkaa harjoitella itsenäistä yksinolemista jo tässä vaiheessa? 

Vierailija
68/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toi mun mielestä aika ikävää lasta kohtaan. Lapsi kuitenkin näkee tuossa tilanteessa vanhempiaan vain viikko-viikko periaatteella. Viikko töiden lomassa menee todella nopeasti ja syömisten, läksyjen teon ja kokeiden lisäksi aikaa ei juuri ole muulloin kuin viikonloppuna. Pakolliset työmenot ovat asia erikseen, mutta treffit saa kyllä järkättyä muullekin ajalle. Ja olen se paljon parjattu ja vihattu äitipuoli, eli saatanasta seuraava 😄. Eletään viikko-viikko elämää ja kyllä se viikko vaan menee ihan pirun nopeasti. Juuri kun lapset tulivat niin lähtevät jo pois. Kyllä mä sitäkin katsoisin kieroon, jos lapsi jätettäisiin yksin ja mentäisiin tapaamaan kaveria tuntikausiksi juuri sillä lapsiviikolla. Miksi lasta on pakko nähdä jos hänen kanssaan ei halua viettää aikaa?

En ikinä arvostaisi miestä joka sopii treffejään lapsiviikolle silleen, että lapsi jäisi yksin kotiin. Lapsi tuntee olonsa varmasti aika arvottomaksi  ja ajattelee sen juuri niin, että vaikka seuraava viikko olis ollut aikaa, niin treffeille oli pakko päästä juuri silloin kun minä olin paikalla, eli minun olemassa olollani ei taida olla hirveästi merkitystä isälle. Olenkohan taakka?

Vierailija
69/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joka toinen viikko ei saisi olla elämässä mitään muuta vapaa-ajalla kuin lapsi? Neljä tuntia koko viikonlopusta on kuitenkin aika vähän. Aikaa on jäänyt silti yllin kyllin olla lapsenkin kanssa. Mitä mieltä lapsi itse oli? Harmitteliko asiaa?

Vierailija
70/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl se uusi nainen lemppaa sen jos saa tietää että mies jättää omat lapset heitteille.

Valitettavasti on naisia, ketkä ei vaan mieti tai ymmärrä koko asiaa. Kirkkain silmin kertovat, kuinka tämä uusi miesystävä on niin hyvä isä lapselleen. Ei ollenkaan tajua, että lapsi on isällä vain joka toinen viikko, eli yhteisiä viikonloppuja lapsella ja isällä on muutenkin puolet vähemmän kuin ydinperheissä. Ei näe mitään ongelmaa siinä, että mies niistäkin käyttää osan treffaillen tätä naista. Ei kaikki vaan osaa laskea 1+1.

Vierailija
71/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla se ajan käsitys on ihan eri kuin aikuisilla. Yksikin tunti tuntuu lapsesta tosi pitkältä ajalta. Otetaan esimerkiksi se, kun minä totuttelin yksin olemista lapsena ja äiti lähti jossain käymään, niin meikäläinen oli kuulemma mennyt pimpottamaan naapurin ovikelloa ja väitin olleeni yksin koko illan 😆. Onneksi naapuri tiesi ettei se ollut totta.

Mutta joo, muutama tunti aikuiselle ei ole mitään, mutta lapselle se on tosi pitkä aika. Se kannattaa ottaa aina huomioon.

Joo niin on ja toimii kuule täysin myös toiseen suuntaan. Jos mä menen pariksi tunniksi asioille ja lapsi jää kotiin, niin tosi usein kun kahden tunnin jälkeen palaan kotiin, niin lapsi on ihan että joko sä nyt jo tulit takas???! ja on siis duunaillut täysin tyytyväisenä omiaan koko sen ajan. 

Vierailija
72/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla se ajan käsitys on ihan eri kuin aikuisilla. Yksikin tunti tuntuu lapsesta tosi pitkältä ajalta. Otetaan esimerkiksi se, kun minä totuttelin yksin olemista lapsena ja äiti lähti jossain käymään, niin meikäläinen oli kuulemma mennyt pimpottamaan naapurin ovikelloa ja väitin olleeni yksin koko illan 😆. Onneksi naapuri tiesi ettei se ollut totta.

Mutta joo, muutama tunti aikuiselle ei ole mitään, mutta lapselle se on tosi pitkä aika. Se kannattaa ottaa aina huomioon.

Et voi myöskään yleistää omaa kokemustasi kaikkiin lapsiin. Minä esim olisin tuossa iässä saattanut uppoutua kirjaan niin, etten olisi edes tajunnut ajan kulua. Pelit on vielä koukuttavampia. Ja toisekseen olet varmaan yksin oloa opetellessa ollut pari vuotta nuorempi kuin tuo aloittajan lapsi, mikä on kyllä aika ratkaisevasti eri asia. 

Vierailija
73/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pelkää sitä, että lapsi olisi jotenkin vaarassa tai heitteillä. Varmasti pärjää, ja halutessaan saa varmaankin myös yhteyden isäänsä puhelimella. Minua vihastuttaa tässä se, että isänsä priorisoi ajankäyttönsä lapsiviikollaan näin. Ja vielä viikonloppuna, kun olisi aikaa kunnolla olla yhdessä.

Ja toki mietin miten asian ottaa puheeksi hänen kanssaan. Ainakaan en halua, että pojalleen on tästä juoruamisesta vihainen. Sekin on mahdollista, ja siksi pohdin, puhunko tästä hänelle mitään.

Ap

Olen itsekin eronnut nainen, jolla lapsia, mutta sanoisin, ettei sinun kannata ottaa yhteyttä isään tuon asian tiimoilta. Se ei vaan kerta kaikkiaan kuulu sinulle enää, mitä exäsi tekee lauantaisin niin kauan, kun lapsi ei ole heitteillä tai muutoin kaltoinkohdeltu, peloissaan tms. Ymmärrän, että ottaa päähän. Mutta yritä unohtaa. Sille on syynsä, että e

Hyvin sanottu, kiitos!

Ap

Vierailija
74/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joka toinen viikko ei saisi olla elämässä mitään muuta vapaa-ajalla kuin lapsi? Neljä tuntia koko viikonlopusta on kuitenkin aika vähän. Aikaa on jäänyt silti yllin kyllin olla lapsenkin kanssa. Mitä mieltä lapsi itse oli? Harmitteliko asiaa?

Normaali ihminen olisi järjestänyt lapselle muuta tekemistä siksi aikaa, kun aikoo olla treffeillä. Esim. sopinut lapsen kaverin vanhempien kanssa, että lapsi menee sinne tai isovanhemmalle tms. On se nyt aika erikoista, että isä on vaan lykännyt lapselle jonkun pelilaitteen käteen, että pelaapa tuota 4h ja sitten häippässyt.

Vierailija
75/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihankun se olisi joku rangaistus olla oman lapsen kanssa? Sinulle näkyy olevan.

Vierailija
76/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen olisi järjestänyt lapselle muuta tekemistä siksi aikaa, kun aikoo olla treffeillä. Esim. sopinut lapsen kaverin vanhempien kanssa, että lapsi menee sinne tai isovanhemmalle tms. On se nyt aika erikoista, että isä on vaan lykännyt lapselle jonkun pelilaitteen käteen, että pelaapa tuota 4h ja sitten häippässyt.

Meillähän on tästä nyt vain toisen käden tieto. Mistä me tiedämme jutun juonta todellisuudessa.

Vierailija
77/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuulepa. Anteeksi typo. 😅 T. 67

Vierailija
78/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on naisia, ketkä ei vaan mieti tai ymmärrä koko asiaa. Kirkkain silmin kertovat, kuinka tämä uusi miesystävä on niin hyvä isä lapselleen. Ei ollenkaan tajua, että lapsi on isällä vain joka toinen viikko, eli yhteisiä viikonloppuja lapsella ja isällä on muutenkin puolet vähemmän kuin ydinperheissä. Ei näe mitään ongelmaa siinä, että mies niistäkin käyttää osan treffaillen tätä naista. Ei kaikki vaan osaa laskea 1+1.

Tuossahan on molemmat vanhemmat yhtä huonoja, ihan yhtälailla se äitikin on lapsen kanssa vain puolet ajasta😉

Vierailija
79/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. Valittaisin lastensuojeluun. Mitä jos olisi sattunut jotain? 8 vuotias on sen verran utelias ja kuitenkin kykenevä, että voi satuttaa itsensä vaikka miten monella tavalla. Suomessa laki ottaa aina ensin lapsen hyvinvoinnin huomioon, joten olisit vahvoilla.

Ei lastensuojelu tuollaiseen puutu, koska isä kyseessä. Ainoa vääryys mitä tuossa tapahtui olettaen että lapsi pärjää yksin kotona sen 4 tuntia oli se että joku nainen/huvitus meni oman lapsen edelle.

Vierailija
80/267 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on toi mun mielestä aika ikävää lasta kohtaan. Lapsi kuitenkin näkee tuossa tilanteessa vanhempiaan vain viikko-viikko periaatteella. Viikko töiden lomassa menee todella nopeasti ja syömisten, läksyjen teon ja kokeiden lisäksi aikaa ei juuri ole muulloin kuin viikonloppuna. Pakolliset työmenot ovat asia erikseen, mutta treffit saa kyllä järkättyä muullekin ajalle. Ja olen se paljon parjattu ja vihattu äitipuoli, eli saatanasta seuraava 😄. Eletään viikko-viikko elämää ja kyllä se viikko vaan menee ihan pirun nopeasti. Juuri kun lapset tulivat niin lähtevät jo pois. Kyllä mä sitäkin katsoisin kieroon, jos lapsi jätettäisiin yksin ja mentäisiin tapaamaan kaveria tuntikausiksi juuri sillä lapsiviikolla. Miksi lasta on pakko nähdä jos hänen kanssaan ei halua viettää aikaa?

En ikinä arvostaisi miestä joka sopii treffejään lapsiviikolle silleen, että lapsi jäisi yksin kotiin. Lapsi tuntee olonsa varmasti aika arvottomaksi  ja aj

Sulle äitipuolena, joka ei ole yksin 100% vastuussa siitä viikosta, aika voikin mennä nopeasti. Meille jotka ollaan yksin aina se viikko ja useamman lapsen kanssa, se viikko ei aina mene nopeasti.

Mulle on ollut ihan henkireikä se, että kun lapset kasvoi, niin pääsin pikkuhiljaa esim. lenkille tai kahville tai jumppaan myös niillä lapsiviikoilla, kun lapset pärjäsi jo hetken keskenään.

Ja kyllä, kävin myös treffeillä joskus, olis se pariutuminen muuten ollut aika vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä