Isä jätti 8-vuotiaan yksin kotiin 4 h, ja meni treffeille naisystävänsä kanssa
Poikani (8 v) kertoi tänään, että oli lauantaina yksin kotona ja pelasi kännykällään neljä tuntia, kun isänsä oli treffeillä naisystävänsä kanssa. Onko tämä mielestänne ok?
Poika asuu vuoroviikoin minun luona ja isällään. Itse olen sitä mieltä, että treffailut voi hoitaa vapaaviikolla ja lapsen kanssa viettää aikaa silloin, kun on sen aika. Oon vihainen!
Kommentit (267)
Kyllä 8v pärjää kotona pelien parissa. Toivottavasti oli karkkia ja limua ostettu 👍
Kun erotaan, niin sen jälkeen vanhemmat hoitaa oman vanhemmuutensa itsenäisesti ja tekee itse oman arvionsa tilanteesta.
Lapsen osallistaminen kiistakapulaksi ja kontrollin välineeksi on huonoa vanhemmuutta.
Lapset on erilaisia, mutta oma lapseni pärjäsi hyvin iltapäivät yksin kotona, kun oli pieni koululainen eikä viihtynyt iltapäiväkerhossa. Kävi sitä puoli vuotta ja sitten lopetettiin.
Harrastan myös liikuntaa ja silloin olen poissa 2-3h. Ei mitään ongelmaa. Juotavaa jätän aina ja välipalaa osaa ottaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä sait sen käsityksen että minä en osaa lapsia kuunnella? Ei mulle eroperheen lapsi ole mikään eroperheen lapsi, vaan lapsi siinä mitä muutkin lapset. Olen itsekin uusperheen lapsi. Tottakai eroperheen aikuisella saa olla omaakin elämää, viikko-viikko periaatteella sitä omaa aikaa on kokonainen viikko kaksi kertaa kuukaudessa, viikonloppuvanhemmalla omaa aikaa on kaikki ne muut päivät kuukaudesta. Onhan tossa ihan julmetun paljon enemmän omaa aikaa mitä ydinperheissä? Miten ne ydinperheen vanhemmat pärjäävät ilman, että omaa aikaa on se kaksi viikkoa kuukaudesta? Tätä minä vain ihmettelen.
Miksi ydinperheessä vanhemmilla ei olisi omaa aikaa? Kyllä minä ainakin saan urheilla ja hoitaa omia asioitani juuri sen verran ja silloin kun haluan ja puolisollani on sama tilanne. Ydinperheessähän se varsinkin on helppoa, kun se lastenhoitaja on kotona valmiina. Sitten, kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja (ja kahdeksan on todellakin tarpeeksi vanha), vanhemmat voivat tehdä asioita yhdessäkin.
Kertoo kyllä todella paljon nykypäivän aikuisten järjenjuoksusta, kun täällä useamman mielestä ei ole minkäänlainen ongelma, että tokaluokkalainen pelaa neljä tuntia putkeen yhtenä päivänä! NELJÄ TUNTIA! Siinä voi sitten jokainen tahollaan miettiä, että minkähän takia ihmisten keskittymiskyky, lukutaito, kaveritaidot, fyysinen kunto jne rapistuvat koko ajan. Ei, mutta sehän on ihan normaalia, että lapsi istuu ruudun ääressä yksin ja pelaa neljä tuntia, ei mitään ihmeellistä.
Lapsi ei ole ollut vaarassa. Äitinä et voi määrätä kuinka isä viikonloppunsa käyttää ja paljonko hän lastaan huomioi.
Kommentoin aiemmin että jos minulla olisi noin pitkä meno, järjestäisin lapselle kaverin. Jotkut sitten ihmettelevät etteikö lapset itse hoida kaverisuhteensa. No toki hoitaakin omat juttunsa, mutta jos minulla olisi tuollainen tuntien meno, varmistaisin että on kaveri sille ajalle, ja mieluiten niin että menee kaverin luo jos siellä on aikuinen. Tämä onneksi meilläpäin toimii vastavuoroisesti lapsen parhaimpien kavereiden perheiden kanssa. Muita tukiverkkoja ei meillä olekaan.
Ja sitten, asuinpaikoissakin on eroa. Jos on pimeä vuodenaika ja asutaan kaukana naapureista, voi olla ihan eri juttu olla yksin kuin jossain kerrostalossa jossa parhaimmillaan asuu kavereita, ja ainakin kuuluu elämän ääniä. Kavereille menokin voi olla aikuisen kuskaamisen varassa.